Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Cestou na Vajont, určitě SS51, pravděpodobně někde okolo Valle di Cadore. Nepamatuju si přesně
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Koukám, že jsem pěkných pár měsíců nic nenapsal...
Přes prázdniny jsem skoro nic nenajel, nebyl čas, v srpnu jen jedna delší cesta do Mariánských Lázní, odvézt babi z lázní...
V září pak v podstatě jen Kámen, kde se víc pilo a klábosilo, než jezdilo a Andrlák, který se teda letos mimořádně vyvedl díky počasí a malé zajížďce s Coyotem cestou domu.
Následně jsme se vydali s rodinkou na malý výlet na Bezděz a byla to zároveň vynucená poslední jízda sezony. Cestou zpět jsem v omezení na D10 dostal šutrem do okna, z čehož se velmi rychle vyvinula nadále se zvětšující prasklina (dnes je skoro do půlky okna)... Ono to sklo bylo už pěkně posekaný i předtím, ale tohle je definitvní stopka. Jiné sklo se mi podařilo sehnat, ale problém je s bausetem. Na jaro mám domluveného fachmana, který se pokusí původní bauset vyříznout a znovu použít. Pokud se nepovede, tak alfa v podstatě dojezdila...
Za sezonu 2019 najeto necelých 7.000km
Přes prázdniny jsem skoro nic nenajel, nebyl čas, v srpnu jen jedna delší cesta do Mariánských Lázní, odvézt babi z lázní...
V září pak v podstatě jen Kámen, kde se víc pilo a klábosilo, než jezdilo a Andrlák, který se teda letos mimořádně vyvedl díky počasí a malé zajížďce s Coyotem cestou domu.
Následně jsme se vydali s rodinkou na malý výlet na Bezděz a byla to zároveň vynucená poslední jízda sezony. Cestou zpět jsem v omezení na D10 dostal šutrem do okna, z čehož se velmi rychle vyvinula nadále se zvětšující prasklina (dnes je skoro do půlky okna)... Ono to sklo bylo už pěkně posekaný i předtím, ale tohle je definitvní stopka. Jiné sklo se mi podařilo sehnat, ale problém je s bausetem. Na jaro mám domluveného fachmana, který se pokusí původní bauset vyříznout a znovu použít. Pokud se nepovede, tak alfa v podstatě dojezdila...

Za sezonu 2019 najeto necelých 7.000km
- Přílohy
Naposledy upravil(a) Hampice dne 26.1.2020, ned 20:42, celkem upraveno 2 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Po svátcích byl konečně trochu čas, tak jsem začal pátrat, co je nedobře na přední nápravě. Delší dobu se ozývá při rozjezdu nebo brzě lehké klepnutí od pravé strany a pravé kolo začalo nehezky vibrovat při vyšších rychlostech.... No to druhé se vysvětlilo hned po sundání kola (viz. foto)... Nejspíš se z nějkého důvodu rozhodila geometrie, nicméně i ty brutální odklony, které tam byly, tomu asi moc nepřilepšily.
Takže aktuálně jsou ve výrobě nižší podložky pod ramena (mezi přední silent ramene a rám - 8mm místo 10) a na všech místech, kde je alespoň nějaká vůle ve spoji, se pokusím nahonit nějaké úhlové vteřiny, abych ty odklony co nejvíc snížil. Taky jsem uvolnil celý rám a hledám teď cestu, jak ho co nejpřesněji vystředit, evidentně byl totiž mimo. Jeho přesná pozice vůči karoserii má fatální vliv na celou geometrii přední nápravy (odklony a záklony).
Dál mám v plánu přes zimu opět opravit lak na čelech prahů, po jedné zezoně opět totálně ostřílený od kamínků. Tentokrát už po laku aplikuju ochrannou folii. Pak bych konečně rád vyřešil problém s brzdami, totiž haprující ABS a s ním celý okruh. Zkusím to ještě odvzdušnit při změně polohy té jendotky, jestli tam někde není bubina, která nejde vyhnat... Když se nepovede, získal jsem náhradní jednotku, tak zkusím vyměnit. No a nakonec, v rámci výměny předního okna mě ještě čeká oprava stropnice, začala se odlepovat na více místech. Při té příležitosti se ještě pokusím reinkarnovat šíbr, ale tomu už moc nedávám (kdybyste někdo věděl o celém funkčním kompletu, beru ho)...
No práce zase celkem dost, času pořád málo, tak uvidíme... V dubnu mě navíc čeká technická, takže to je další "bod k řešení".
Takže aktuálně jsou ve výrobě nižší podložky pod ramena (mezi přední silent ramene a rám - 8mm místo 10) a na všech místech, kde je alespoň nějaká vůle ve spoji, se pokusím nahonit nějaké úhlové vteřiny, abych ty odklony co nejvíc snížil. Taky jsem uvolnil celý rám a hledám teď cestu, jak ho co nejpřesněji vystředit, evidentně byl totiž mimo. Jeho přesná pozice vůči karoserii má fatální vliv na celou geometrii přední nápravy (odklony a záklony).
Dál mám v plánu přes zimu opět opravit lak na čelech prahů, po jedné zezoně opět totálně ostřílený od kamínků. Tentokrát už po laku aplikuju ochrannou folii. Pak bych konečně rád vyřešil problém s brzdami, totiž haprující ABS a s ním celý okruh. Zkusím to ještě odvzdušnit při změně polohy té jendotky, jestli tam někde není bubina, která nejde vyhnat... Když se nepovede, získal jsem náhradní jednotku, tak zkusím vyměnit. No a nakonec, v rámci výměny předního okna mě ještě čeká oprava stropnice, začala se odlepovat na více místech. Při té příležitosti se ještě pokusím reinkarnovat šíbr, ale tomu už moc nedávám (kdybyste někdo věděl o celém funkčním kompletu, beru ho)...
No práce zase celkem dost, času pořád málo, tak uvidíme... V dubnu mě navíc čeká technická, takže to je další "bod k řešení".
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Samozřejmě se bude taky měnit oil, letos zkusím toto:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jak jsou staré ty gumy co na tom máš?
Těm pneumatikám časem měkne bočnice, čím jsou starší tím víc. Samozřejmně, že ta geo není neutrální, aby se to sjíždělo dorovna, ale věřím, že pokud bys dal nové pneu a najel na nich třeba 15tkm tak ten rozdíl vnější/vnitřní bude sotva 2mm. Zažil jsem to samé na 166. Gumy se cca do 3mm vzorku sjížděli v toleranci 1mm rovnoměrně a potom skokově došlo k tomu, že na hraně šlo plátno a vnějšek měl ještě 2,5mm
Těm pneumatikám časem měkne bočnice, čím jsou starší tím víc. Samozřejmně, že ta geo není neutrální, aby se to sjíždělo dorovna, ale věřím, že pokud bys dal nové pneu a najel na nich třeba 15tkm tak ten rozdíl vnější/vnitřní bude sotva 2mm. Zažil jsem to samé na 166. Gumy se cca do 3mm vzorku sjížděli v toleranci 1mm rovnoměrně a potom skokově došlo k tomu, že na hraně šlo plátno a vnějšek měl ještě 2,5mm
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ty gumy mají najeto 13.000km 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
A byly fungl nové... taky se mi po snížení 164 výrazně zvýšil příklon na předku ale tohle na mě působí jako současně přílišná rozbihavost. Když jsem po snížení nechal dělat geometrii, řekl jsem mechanikovi ať se vykašle na tabulku a nastaví to na 0 až +2 sbihavost. Gumy jsem měl ty samé a ani po Itálii nevykazovaly vyraznejsi nebo nestejnomerne opotřebení.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak odklony se řeší spíš na spoji těhlice-tlumič. Propilovat díru na tlumiči a bodnout podložku...Nebo dát stavitelný šrouby.
Ale tohle je fakt spíš velká rozbíhavost. Podobný gumy jsem měl na 159, jenže ta má brutální rozbíhavost v tabulkách. Po srovnání téměř do nuly a výměně silentbloků za polyuretany zatím OK.
Ale tohle je fakt spíš velká rozbíhavost. Podobný gumy jsem měl na 159, jenže ta má brutální rozbíhavost v tabulkách. Po srovnání téměř do nuly a výměně silentbloků za polyuretany zatím OK.
Alfa Romeo Sprint,75,Giu116,159,166
Lancia Beta, Fulvia
Fiat 127,131, AGP
Lancia Beta, Fulvia
Fiat 127,131, AGP
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Však jo, sbíhavost se určitě rozhodila, ale ty odklony jsou reálně dvojnásobný, než mají být, proto je chci snížit co nejvíc. Zároveň ale nechci nic řezat nebo tak.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
ty stavitelný šrouby jsou právě bez řezání a kdykoliv je můžeš vyměnit za origo
třeba tady https://www.tuningcardesign.cz/srouby-n ... m12x1-5-1/
třeba tady https://www.tuningcardesign.cz/srouby-n ... m12x1-5-1/
Alfa Romeo Sprint,75,Giu116,159,166
Lancia Beta, Fulvia
Fiat 127,131, AGP
Lancia Beta, Fulvia
Fiat 127,131, AGP
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak tp si vůbec neumím představit, jak to funguje...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jednoduše, jako excentr. Natočíš šroub tak, ať vykloní nahoře těhlici a potom dotáhneš svorník.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No to je moc pěkné, ale u 164 je tlumič s těhlicí sešroubovanej 4 šrouby, které drží za závit v těhlici a tlumičem procházejí téměř přesnými děrami...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No tak všechny 4 regulovatelné a zkusit do vyklonit nahoře ven a dole dovnitř. Sice to bude drbačka a technická prasárna, ale mohlo by to fungovat.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Proste na 164 toto nie je použiteľné....
V tehlici je závit nie prechodna diera.
V tehlici je závit nie prechodna diera.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
...to jsem v Hampiho reakci přehlídl. Takže beru zpět.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Kluci ja nevím jak vy,ale ja sbíhavé řízení prostě nedám.... Naposled jsem si nechal udělat geo na GTA,po 15minutách jsem se vrátil ať to udělá pořádně,protože sbíhavá předokolka je pro mě neakceptovatelná.... Jasně a pak gumy nedaj ani 15tis... Ale to je prostě Alfa,a díky ostré geometrii má ty skvělé jízdní vlastnosti které milujeme...MichalT píše: 27.1.2020, pon 06:14 A byly fungl nové... taky se mi po snížení 164 výrazně zvýšil příklon na předku ale tohle na mě působí jako současně přílišná rozbihavost. Když jsem po snížení nechal dělat geometrii, řekl jsem mechanikovi ať se vykašle na tabulku a nastaví to na 0 až +2 sbihavost. Gumy jsem měl ty samé a ani po Itálii nevykazovaly vyraznejsi nebo nestejnomerne opotřebení.

Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak alespoň jednu věc si už můžu odškrtnout. Jinak mám rozhozenou přední nápravu a snažím se tam vychytat všechny možný vůle. Čekám na nějaký díly ještě. Jen není vůbec čas..
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Na bazosi se objevilo fungl nové řízení. Bude chtít trochu péče po špatném skladování, ale fakt je nové. Zkusím ještě vymyslet, jestli by se nedalo vyměnit i s motorem v autě. Pokud se mi to nebude chtít řešit, řádně ho zakonzervuju a použiju až půjde někdy motor zase ven (teče mi gufero na mrkvi v převodovce a rozvody se taky mnohem lépe dělají...).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Včera jsem ještě demontoval světla, rozebral a zevnitř vyčistil skla. Byly úplně mléčný a vypadalo to blbě. Příjemné překvapení bylo, že pokovení barabol je úplně v pořádku, takže zítra je zpátky slepím a hotovo. Štvalo mě to několik let a nakonec práce na hodinu 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
krása :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
To nový řízení, to je slušná raritka...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jo, bohužel jsem na to včera koukal a bez svěšení rámu s motorem není skoro šance to vyměnit. A na to nemám vybavení ani prostor 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Hele a nestačí u 164 taky "jen" shodit nápravnici?
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti