honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Hm, dneska jsem nahodil nový kolesa - jsou to 18" v takové šedé titanové asi z nějakýho Opela, a fakt to bude chtít snížit... Auto na nich vypadá jako trakař
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, včera jsem vyzvedl auto po servisu - měnila se spojka, setrvačník, vypínací ložisko a když už jsem byl v tom, tak jsem nechal vyměnit i selektor na převodovce (měl jsem nový z výprodeje).
Z výroby je v autě spojka Sachs, to mě překvapilo, někde tu na fóru jsem četl, že z továrny by tam měla být spojka LUK.
Auto má aktuálně přibližně 140 000 km, spojka z auta je ve stavu: Spojková lamela je docela ohoblovaná - pomalu už není patrné žebrování. Setrvačník to má taky za sebou - jde s ním v pohodě pootočit rukou. No a vypínací ložisko šustí. (Takže už vím, co způsobovalo ten zvláštní zvuk, který byl občas slyšet při řazení - vyšlápnutí spojky okolo 3000 otáček).
Lamela vypadá takto:
Hlavní důvod, proč jsem to nechal měnit bylo zvláštní ťukání, které bylo slyšet hlavně při studeném motoru, a ještě ne pokaždé - přesně takové:
Z výroby je v autě spojka Sachs, to mě překvapilo, někde tu na fóru jsem četl, že z továrny by tam měla být spojka LUK.
Auto má aktuálně přibližně 140 000 km, spojka z auta je ve stavu: Spojková lamela je docela ohoblovaná - pomalu už není patrné žebrování. Setrvačník to má taky za sebou - jde s ním v pohodě pootočit rukou. No a vypínací ložisko šustí. (Takže už vím, co způsobovalo ten zvláštní zvuk, který byl občas slyšet při řazení - vyšlápnutí spojky okolo 3000 otáček).
Lamela vypadá takto:
Hlavní důvod, proč jsem to nechal měnit bylo zvláštní ťukání, které bylo slyšet hlavně při studeném motoru, a ještě ne pokaždé - přesně takové:
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No a pomohlo to? U mě toto ťukání byla převodovka, bylo to úplně to stejné, ten zvuk. Po výměně dvouhmoty, spojky a oleje v převodovce se ztišil, ale nepřestal, takže pochybuju že to je ono.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pomohlo. Kdyby to byla převodovka, tak bych byl moc smutnej, ta byla na repasi někdy před rokem a půl...
Edit: Mám i ten starý setrvačník - jde s ním pootočit od dorazu k dorazu celkem volně rukou, takže jsou očividně unavené ty vnitřní pružiny, a to klapání dělala nejspíš právě tahle vůle v setrvačníku.
Edit: Mám i ten starý setrvačník - jde s ním pootočit od dorazu k dorazu celkem volně rukou, takže jsou očividně unavené ty vnitřní pružiny, a to klapání dělala nejspíš právě tahle vůle v setrvačníku.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Dnes emise a STK - legálně a bez závad.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Dnes jsem trochu zneužil home office a podíval se na sání a sací ventily. Stav sacích ventilů je stejný, jako když jsem se díval naposledy - cca před dvěma lety, když jsem si auto přivezl. Vypadají takto:
Takže, plán je jasný - kartáček, špachlička a tak...
Zítra přidám další fotky, jak vypadají ventily po čištění. A později dám ještě před PCV ventil separátor oleje - "oil catch can".
Takže, plán je jasný - kartáček, špachlička a tak...
Zítra přidám další fotky, jak vypadají ventily po čištění. A později dám ještě před PCV ventil separátor oleje - "oil catch can".
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
To ještě není tak špatný jak bych čekal že bude u JTS
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No, není to ale ani žádná hitparáda. Každopádně, chtěl jsem tím ukázat, že takové ty poučky jako "musíš to vytáčet až do červenýho", "vyhnat pavouky" atd. nefungují a z principu ani fungovat nemůžou - v sání před ventily nikdy nebude taková teplota, aby ty úsady vyhořely, nebo něco takovýho. Ve vyšších otáčkách tam bude maximálně tak proudit silnější proud vzduchu, který toho víc strhne do spalovací komory...
Každopádně, už včera jsem strávil hezké odpoledne v předklonu před autem s různými háčky a kartáčky - dnes to ještě dokončím, a vyfotím další fotky pro srovnání stavu předtím/potom.
Každopádně, už včera jsem strávil hezké odpoledne v předklonu před autem s různými háčky a kartáčky - dnes to ještě dokončím, a vyfotím další fotky pro srovnání stavu předtím/potom.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak, fotky po vyčištění.
Byl jsem se projet, nevím jak moc velký je to placebo efekt, ale to auto teď jede jako raketa...
Byl jsem se projet, nevím jak moc velký je to placebo efekt, ale to auto teď jede jako raketa...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 474
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
VIF (prípadne Megasel) do každej nádrže.
NA VIF (super benzín aj diesel aditív) sú k dohľadaniu seriózne rozbory-testy v súvislosti s úsadami na ventiloch - o 95% menej sa zanášajú bordelom pri používaní VIF.
NA VIF (super benzín aj diesel aditív) sú k dohľadaniu seriózne rozbory-testy v súvislosti s úsadami na ventiloch - o 95% menej sa zanášajú bordelom pri používaní VIF.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Pěkný... Tak to vem někdy proletět, za Marsem doprava, do galaxie Gama...
Naposledy upravil(a) michal96 dne 5.5.2020, úte 20:58, celkem upraveno 1 x.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
@tatkoTom: VIF pochopitelně dávám, kvůli kvalitě benzinu.
Vysvětli mi prosím, jak se u přímovstřiku dostane VIF k ventilům, nebo nedej bůh před ně, aby je chránil před úsadama. Nebudu tě trápit - nedostane. To co si napsal výše je super, ale platí to pro MPi...
Vysvětli mi prosím, jak se u přímovstřiku dostane VIF k ventilům, nebo nedej bůh před ně, aby je chránil před úsadama. Nebudu tě trápit - nedostane. To co si napsal výše je super, ale platí to pro MPi...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
No, a kdyby to někdo chtěl dělat, tady je stručný návod jak na to:
Nástroje: ořech 10, 14, 21 (na otočení motorem), Torx 30 a kleště na hadicové spony
Na samotné čištění jsem si vyrobil takové háčky (hodně podobné zubařským nástrojům, jen větší) a držátka na kousky hadru, spotřeboval jsem cca 400 ml čističe brzd a udělal jsem si tenkou hubici/adaptér na vysavač
1. sundat škrtící klapku - nejdřív je potřeba vytáhnout váhu vzduchu a sundat z klapky koleno hadice sání. Klapku drží čtyři Torx 30 šrouby
2. odpojit všechny konektory a hadice ze sání: na straně baterie je hadice odvětrávání benzínových par a ventil a hadice podtlaku do posilovače brzd. Nahoře na sání odpojit hadici k PCV
3. sundat sání - drží na čtyřech šroubech, (jeden je zespodu), rozpojit sponky na gumových spojkách mezi sáním a hlavou. Sání jde potom v pohodě sundat.
4. s baterkou v jedné ruce a vhodným nástrojem v druhé ruce opatrně oškrabat nánosy karbonu. Zbytky je dobré průběžně odsávat vysavačem, a celý prostor vymývat např. čističem brzd - a hlavně všechno důkladně odsávat!
Pozor, ventily musí být zavřené, do spalovací komory nesmí nic natéct ani napadat! Bude potřeba pootočit motorem (pochopitelně minimálně na jednom válci budou otevřené) - to jde nejlépe: shodit pravé kolo, sundat kryt v podběhu a pootočit motorem ručně.
Celá akce mi trvala dvě odpoledne - opravdu všechno důkladně očistit dá dost zabrat, hodně rychle jsem pochopil, jak se asi cítí zubař (nebo spíš gynekolog)
Nástroje: ořech 10, 14, 21 (na otočení motorem), Torx 30 a kleště na hadicové spony
Na samotné čištění jsem si vyrobil takové háčky (hodně podobné zubařským nástrojům, jen větší) a držátka na kousky hadru, spotřeboval jsem cca 400 ml čističe brzd a udělal jsem si tenkou hubici/adaptér na vysavač
1. sundat škrtící klapku - nejdřív je potřeba vytáhnout váhu vzduchu a sundat z klapky koleno hadice sání. Klapku drží čtyři Torx 30 šrouby
2. odpojit všechny konektory a hadice ze sání: na straně baterie je hadice odvětrávání benzínových par a ventil a hadice podtlaku do posilovače brzd. Nahoře na sání odpojit hadici k PCV
3. sundat sání - drží na čtyřech šroubech, (jeden je zespodu), rozpojit sponky na gumových spojkách mezi sáním a hlavou. Sání jde potom v pohodě sundat.
4. s baterkou v jedné ruce a vhodným nástrojem v druhé ruce opatrně oškrabat nánosy karbonu. Zbytky je dobré průběžně odsávat vysavačem, a celý prostor vymývat např. čističem brzd - a hlavně všechno důkladně odsávat!
Pozor, ventily musí být zavřené, do spalovací komory nesmí nic natéct ani napadat! Bude potřeba pootočit motorem (pochopitelně minimálně na jednom válci budou otevřené) - to jde nejlépe: shodit pravé kolo, sundat kryt v podběhu a pootočit motorem ručně.
Celá akce mi trvala dvě odpoledne - opravdu všechno důkladně očistit dá dost zabrat, hodně rychle jsem pochopil, jak se asi cítí zubař (nebo spíš gynekolog)
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8733
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Má to jednu drobnou chybku. Když je čistíš zavřené, tak nevyčistíš tu oblast, která je nejkritičtější - sedlo ventilu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
@Hampice To je jasný... Na rozborku hlavy ale nemám odvahu ani vybavení. Jinak si nedovedu představit, jak to bezpečně udělat... Hlavně - ventily zatím těsní dobře, auto má tlaky v pořádku - tohle amatérský pročištění snad trochu pomohlo lepšímu proudění vzduchu do spalovací komory a možná mu vrátilo nějaký koníky. Aspoň teda když jsem to byl projet, cítil jsem značný zlepšení v reakci na plyn a ochotě jít do otáček - ale možná to je jen placebo..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8733
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
To je otázka, ale určitě to tomu neublížílo. Napadá mě, co strčit nějakou odsávací trubičku zkrz jeden z otevřených ventilů a druhý přitom čistit. Bordel by to rovnou odsávalo a ve spalovacím prostoru by zůstalo minimum.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
tak jako na sedle většinou není co čistit...protože to je většinou vždy rovnou zralý na zalapování minimálně.. spíš na přebroušení..
k tý "dekarbonizaci" - no budu něco podobnýho dělat na TBIčku.. ale spojím to s dekarbem vnitřku motoru (kam se dostanu -sundat víko VH, nebo spíš "domek" VH a možná vanu... a následnou výměnou oleje..
k tý "dekarbonizaci" - no budu něco podobnýho dělat na TBIčku.. ale spojím to s dekarbem vnitřku motoru (kam se dostanu -sundat víko VH, nebo spíš "domek" VH a možná vanu... a následnou výměnou oleje..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
@Hampice Toho bych se docela bál - ty úsady jsou takovej hodně lepivej, asfaltu podobnej ksindl - musel by to být hodně výkonný vysavač, aby odsál i kousky, které by případně napadaly do spalovací komory a nalepily se na stěny/hlavu válce...
@hno3 Dekarbonizaci vnitřku motoru jsem, alespoň doufám, trochu pomohl zkrácením intervalu výměny oleje - za dva roky jsem měnil olej šestkrát (po cca 5000 km) + pár výměn olejovýho filtru navíc. Tak to snad trochu něco vypláchlo..
@hno3 Dekarbonizaci vnitřku motoru jsem, alespoň doufám, trochu pomohl zkrácením intervalu výměny oleje - za dva roky jsem měnil olej šestkrát (po cca 5000 km) + pár výměn olejovýho filtru navíc. Tak to snad trochu něco vypláchlo..
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
tak já taky mam docela krátkej interval - 10kkm, ale ten humáč od předchozího majitele je slušnej a s výměnou dělám vždy proplach pomocí TEC, nebo Liquy Moly... no lepší s eto, ale prostě ruční, emchanický očištění je lepší.. rovnou to trochu přetěsním, ..už jsou trochu průsaky, tak aŤ to má na STK 5 hvezdiček
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Čo všetko chceš pretesniť okrem spomenutej vane?hno3 píše: ↑6.5.2020, stř 18:21 tak já taky mam docela krátkej interval - 10kkm, ale ten humáč od předchozího majitele je slušnej a s výměnou dělám vždy proplach pomocí TEC, nebo Liquy Moly... no lepší s eto, ale prostě ruční, emchanický očištění je lepší.. rovnou to trochu přetěsním, ..už jsou trochu průsaky, tak aŤ to má na STK 5 hvezdiček
V akom stave máš sviečky? V drvivej väčšine sú zaliate olejom... tam by to chcelo utesniť
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
svíčky vyjímečně zalitý olejem nemám... to pravidelně kontroluju.. ale co jsme psal.. vanu, těsnění pod "ventildeklem - pozice 2 " a vačkovomkem ..čímž se do budoucna vyřešej i svíčky..
..
..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
to si ten lepší prípad koľko máš najazdené?
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Tak jsem se konečně dostal k instalaci "oil catch tank". Idea je asi taková: Vzduch z odvětrávání s parami jde do separátoru, tam páry zkondenzují a čistý vzduch se vrátí zpátky do sání. Doufám, že to alespoň trochu zabrání karbonovým úsadám na sacích ventilech, uvidíme, jestli se v nádobce něco ukáže.
Separátor jsem objednával přes eBay někde z Číny. Je to docela hezky vyrobené, vevnitř je hliníková přepážka a filtr s kovovým sítkem, tak by tam snad něco kondenzovat mohlo. Zespod je vypouštěcí ventil, takže to nebudu muset při každém čištění rozebírat, to je fajn.
Udělal jsem si takový držáček, a separátor upevnil vedle nádržky se servoolejem. Je to blízko PCV ventilu, potřeba byl necelý metr hadice, nechtěl jsem tahat hadice přes celý motor.
Separátor jsem objednával přes eBay někde z Číny. Je to docela hezky vyrobené, vevnitř je hliníková přepážka a filtr s kovovým sítkem, tak by tam snad něco kondenzovat mohlo. Zespod je vypouštěcí ventil, takže to nebudu muset při každém čištění rozebírat, to je fajn.
Udělal jsem si takový držáček, a separátor upevnil vedle nádržky se servoolejem. Je to blízko PCV ventilu, potřeba byl necelý metr hadice, nechtěl jsem tahat hadice přes celý motor.
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Zajímavý
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: honzikd - AR159 sedan, 2.2 JTS 136 kW, 2006
Včera jsem jel byl v Brně (po dálnici z Prostějova) a zpět + nějaké popojíždění po PV - a teď jsem se díval, a z odlučovače něco vyteklo! Cca dvě kapky, ale zřejmě to něco dělá - mám z těch dvou kapek smradlavého kondenzátu fakt radost...
159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host