A jediné místo kudy to pak může ufouknout je tou mezerou.
Je to vidět např. tady na foto:


Škrtiacu klapku som kupoval novú minulý rok, snáď, že by ešte nemala robiť problémy, mám 1.9jtdmx-f píše: 8.7.2020, stř 12:23EGR mě to nedělal. Byl naprosto čistý. Dokonce jsem ho později vyměnil za úplně nový.lubomir202 píše: 8.7.2020, stř 08:59Skús si asi tiež vyčistiť EGR ventil, ako mi tu radia chalani, hádam to pomôžex-f píše: 7.7.2020, úte 13:42 Při studeném motoru a jemném plynu okolo 1500ot mě tohle moje 2.4 taky dělala.
Myslím, že to zmizelo loni když jsem vyčistil škrtící klapku na vstupu sání.
A už to začíná dělat zase :/
Až vyčištění klapky pomohlo. Když budeš dělat EGR, udělej i tu škrtící klapku.
Nepostřehl jsem tedy co máš za motorizaci. Já mám 2.4. Ono když shodíš zároveň klapku i EGR, tak celý ten vstup do sání půjde hezky vyčistit.
Je možné, že to nie je raketová veda, ale keďže som to ešte nikdy nerobil, hodilo by sa mi nejaké inštruktážne video ako vyčistiť okolie škrtiacej klapky, nevieš o nejakom?swoop01 píše: 8.7.2020, stř 16:24 >lubomir202: To je jedno kdy jsi ji kupoval. Skrtici klapka je tam jen pro zaduseni. Trhani/cukani zbusobuji taky usady v prostoru kolem ni... Zalezi jak kdo jezdi, zajebany to muze byt klidne i po pul roce. Staci ji jen demontovat a vstup do saciho kolena vycistit, zadna raketova veda.
OK teda, už sa na to tešímswoop01 píše: 9.7.2020, čtv 10:50 >lubomir202: Na takovou blbost nepotrebujes instrukcni video... Staci trocha zrucnosti a selsky rozum a taky trochu citu v ruce az to budes skladat dohromaty. Snad ti nemusim pripominat, ze se to vsechno montuje do hliniku tak at pri zpetne montazi nestrhnes zavity.
ok dám si na to pozor, díkTanguero píše: 9.7.2020, čtv 11:08 Jak pise Swoop, bacha na to, ať nestrhneš imbus hlavičku ve šroubech na té klapce. Já radši používám TORX i na povolení IMBUS-u. Ten se nevymáčkne. Na EGR-u jsou obyčejné desítky a třináctky šrouby.
Všetko potrebné k čisteniu mám už zakúpené, čo sa týka prístupu ku škrtiacej klapke, či je rovnaký ako pri motorizácii 2.4 ktorý opisuješ, to uvidím keď sa k tomu dostanem, ale ak to tu niekto potvrdí, pre mňa o troška rozmýšľania menej. Zas na druhej strane sundať držiak na batériu nebude až tak ťažkéx-f píše: 9.7.2020, čtv 11:17 Prodávaj se ve spreji různý čističe EGR atd. Mám vyzkoušeno, že to funguje a ten karbon to fakt hezky rozpouští. Na dočištění po mechanickém odstranění nánosů je to fajn.
Nevím jak na 1.9, ale na 2.4 na vyčištění za klapkou je třeba demontovat baterii, držák baterie, odpojit z klapky hadici od turba, konektor z klapky a pak už můžeš na klapku.
viewtopic.php?f=37&t=6051&p=484897#p484897
Keby bolo všetko tak jednoduche, keby som vedel, že mi čistenie klapky spravi to čo sa mi stalo tak sa na to vyjebem. Vyčistil som s kamošom klapku a aj EGR, všetko dali dohromady, skontrolovali, či je všetko pozapajane, cely proces sme robili bez kluca v zapalovani s vytiahnutou bateriou, na vsetko sme si dali bacha, no a teraz po tom všetkom potrebujem volat cloveka, co mi naadaptuje cez diagnostiku skrtiacu klapku, lebo mi auto po nastartovani zdochýňa, proste sa motor dusí a vypína sa. Jeba.lubomir202 píše: 9.7.2020, čtv 11:10OK teda, už sa na to tešímswoop01 píše: 9.7.2020, čtv 10:50 >lubomir202: Na takovou blbost nepotrebujes instrukcni video... Staci trocha zrucnosti a selsky rozum a taky trochu citu v ruce az to budes skladat dohromaty. Snad ti nemusim pripominat, ze se to vsechno montuje do hliniku tak at pri zpetne montazi nestrhnes zavity.![]()
Lenže, my sme pre skúšku skusili odpojit konektor EGR a chcípalo to aj tak po starte.tydytek píše: 12.7.2020, ned 23:09 pokud ten motor chytne a pak hned zdechne tak ti na 99 % zůstává zaseknutý EGR v otevřené poloze.
Myslíš tak že by ta ovládacia tyčka s tým vysúvacím knoflíkom troška vytŕčala?? Veď sme s tým ani nepohli, tĺkli sme do toho plastového krytu zvrchu kladivom tam jak sme spravili tu dieru s vrtákom a zaistili sme celý kus vo zveráku, a ani za boha to vytĺcť, nevytŕčalo to, možno tak milimeter. ja si myslím že sme skurvili ten elektromotor ked už tak...Aleš 292 píše: 13.7.2020, pon 09:56 Nebo jsi tam zpět málo natloukl ten střed egru a tím ti pořád tlačí na mechanickou část a je přiotevřená. Ale to jsi měl vidět, když jsi to dával dohromady.
Čau prosím ťa, pozri sa ešte ked budeš mať čas na debatu na konci tohto vlákna, že čo si o tom myslíš.... niečo sa dojebalo...Protector píše: 8.7.2020, stř 11:22 U EGRu, co jsem vytáhl z masiny, tak jsem to měl taky zasraný až u ovládací tyčky. Pak jsem dal nový EGR, který jsem po nějaké době vyndal, kvůli cukání a u něj se saze k ovládací části nedostaly. Prostě se to asi časem v tom pouzdru východní.
To hej, to uz sme si uvedomili, preto ak to aj po dnešku nepojde spravit, zaslepim EGR zo spodu jak je privodna trubka, a neskor si dam za 150€ odpojit EGR cez RJ tak aby mi to nehlasilo chybu a cele to kurvitko bude tym padom vybaveneProtector píše: 13.7.2020, pon 17:34 To netuším, proč vám to nešlo. Já to normálně navrtal, položil EGR na pootevřený svěrák, aby šla vytlouct ta ovládací část a jen jsem dal do díry kolik, pár ran kladivem a bylo to venku. Každopádně bych se taky přikláněl pořád k tomu EGRu. Pokud je zaseknutý v otevřený poloze, tak asi odpojení nepomůže, protože tím nedojde k zavření.
A víš proč jsi to zkurvil? protože jsi to udělal špatně. Určitě jsi chtěl vymlátit jen tu tyčku, jenže ta opravdu nejde. měl jsi to ve svěráku tak, aby jsi vymlatil jen tu tyčku, ale musiš vybouchnout i ten střed kolem tyčky, průměr cca 20 mm, ne jen 2 mm tyčku. Proto jsi ohl šroub, proto ti to nešlo, proto jsi to zničillubomir202 píše: 14.7.2020, úte 07:27 Čaute, takže nakoniec všetkého môžem skonštatovať, že nie vždy za každú cenu sa oplatí vŕtať do správne fungujúcej elektromotorovej časti EGR (pohyblivá tyč z bežcom) len k vôli tomu aby sa prečistilo vnútro, ako môžete vidieť obrázok, ohýbali sme 5mm hrubé šróby, kladivami príklepy jak piča, vo zveráku sme to skúšali vylisovať ale ta pohyblivá časť sa nepohla ani o milimeter. Skurvili sme bežec, už nebehá tak hladko, a tým pádom sme znemožnili správne fungovanie EGR. Preto bol v otvorenej pozícii a auto mi chcípalo. No nič, zaslepili sme prívod plynov a odteraz už EGR nepotrebujem, dám si ešte elektronicky odpojiť EGR aby mi nevykazovalo kontrolku motora a mám s ním nadobro pokoj.
Veď ja som len vďačný za to že sme to tam dokurvili, lebo keby to funguje, tak by som sa neprinútil k tomu aby som zaslepil EGR, ale to je to najlepšie riešenie čo môže človek urobiť, je tam úplne zbytočne, zbytočne len púšťa spaliny späť do sania a robí trable. Snáď mi aj to trhanie motorom skončí, dám časom vedieť, či to pomohlo. Ak mi to nebude trhať, je zaslepenie EGR najlepšia možnosť a už mi môže byť jedno či funguje dobre alebo nie.Protector píše: 14.7.2020, úte 08:20 Správně fungující části EGR? Vždyť jestli ti to cukalo a po zaslepení je to ok, tak asi moc správně nefungovala, ne? Já jsem to dělal poprvé podle toho návodu a nebyl žádný problém.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti