Tak potom prečo v návode navrhujú použiť 3-4 mm vrták a potom do toho tĺcť, neskôr sme spravili dieru 6 mm, veď sme to potom tĺkli s 5 mm hrubým šróbom čiže ten už pokrýva všetko naraz, asi máte iný typ EGR, možno že to tam vo vnútri niečo na pevno drží alebo ja neviem, beztak tie návody jeden je na AR147 a druhý na ASTRU 1.9 cdti.... je mi to už jedno EGR už používať nebudem.Foli píše: 14.7.2020, úte 10:17A víš proč jsi to zkurvil? protože jsi to udělal špatně. Určitě jsi chtěl vymlátit jen tu tyčku, jenže ta opravdu nejde. měl jsi to ve svěráku tak, aby jsi vymlatil jen tu tyčku, ale musiš vybouchnout i ten střed kolem tyčky, průměr cca 20 mm, ne jen 2 mm tyčku. Proto jsi ohl šroub, proto ti to nešlo, proto jsi to zničillubomir202 píše: 14.7.2020, úte 07:27 Čaute, takže nakoniec všetkého môžem skonštatovať, že nie vždy za každú cenu sa oplatí vŕtať do správne fungujúcej elektromotorovej časti EGR (pohyblivá tyč z bežcom) len k vôli tomu aby sa prečistilo vnútro, ako môžete vidieť obrázok, ohýbali sme 5mm hrubé šróby, kladivami príklepy jak piča, vo zveráku sme to skúšali vylisovať ale ta pohyblivá časť sa nepohla ani o milimeter. Skurvili sme bežec, už nebehá tak hladko, a tým pádom sme znemožnili správne fungovanie EGR. Preto bol v otvorenej pozícii a auto mi chcípalo. No nič, zaslepili sme prívod plynov a odteraz už EGR nepotrebujem, dám si ešte elektronicky odpojiť EGR aby mi nevykazovalo kontrolku motora a mám s ním nadobro pokoj.
Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Máš asi pravdu a vôbec som sa do toho vrtania nemal púšťať ked mi ten bežec behal lahko, po búchaní cez vrtnú dieru sa to už zasekávalo, tak sme to zaslepili a už to nerieším, či je EGR funkčné a či otvorené nejdú mi tam viac plyny.swoop01 píše: 14.7.2020, úte 10:26 Priznam se, ze jsem neco podobneho cekal, jen jsem to nechtel psat nahlas. O vikendu jsem mel trochu casu tak jsem se do toho cisteni egr pustil taky. Jednak jsem to uz delsi dobu nedelal a jednak ze zvedavosti protoze mi furt nebylo jasny proc tu civku navrtavate kdyz je to evidentne cele v hajzlu (viz video navod). Potreboval jsem se presvedcit o tom, ze je to naprosta picovina. No a taky, ze je. Hovorim teda za 2.4 a tam jsem toho nazoru, ze v momente jakmile vam tam podfukuji saze az k ovladaci casti a tim ji pridiraji (sama od sebe se jen tak nepridre) tak je to na vyhozeni... Leda ze by jste s tim vymenili i to bronzove futro co tam je mezi klapkama a pruzinou. To by pak mozna melo smysl. V kazdem pripade jakmile se saze dostanou az k ovladaci casti tak zakonite jdou i do motoroveho prostoru. Jak to ma 1.9 nevim a v ruce jsem to nemel, ale u 2.4 je to jasne.

- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Nic to nedrzí napevno, pouzit vrtak 4 mm je dobre, ale nemas vytlouct jen osicku, ale i to kolem ní, má to cca 20 mm prumer, urcite jste to polozili do sveraku tak, aby byla volne jen osicka, ale ne to kolem ni. Proto jste to nemohli vymlatit, protoze i to kolem ma jit ven
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
S tak hrubym srobom malo ist von vsetko naraz, v ziadnom navode nebolo napisane aby si nieco okolo vybijal, jednoducho to malo ist von kolmym tlknutim do mavrtanej diery, nic zloziteho ako to popisujes ty tam nebolo uvedene ani v tom pdfku ani na videu. Nepohli sme s tym ani o 1mm.Foli píše: 14.7.2020, úte 19:12 Nic to nedrzí napevno, pouzit vrtak 4 mm je dobre, ale nemas vytlouct jen osicku, ale i to kolem ní, má to cca 20 mm prumer, urcite jste to polozili do sveraku tak, aby byla volne jen osicka, ale ne to kolem ni. Proto jste to nemohli vymlatit, protoze i to kolem ma jit ven
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Tady to je videt z tohoto obrazku, měli jste to ve Svěráku jen na tu osicku, ten váleček kolem osicky kde je i vidět jeho ohraničení se vam opiral o svěrák, tudíž logicky to nemohlo jit ven, protože se to musí vytlouct celé, ne jen osicka
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Môžeš sa snažiť ale nedostaneš maFoli píše: 15.7.2020, stř 08:18 20200715_081447.jpgTady to je videt z tohoto obrazku, měli jste to ve Svěráku jen na tu osicku, ten váleček kolem osicky kde je i vidět jeho ohraničení se vam opiral o svěrák, tudíž logicky to nemohlo jit ven, protože se to musí vytlouct celé, ne jen osicka

-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Mimochodom, vyzerá to tak, že trhanie motorom nadobro prestalo od okamžiku zaslepenia, čiže mal som tak či tak vadné EGR keď mi to trhalo, to že sme to ešte viac skurvili, na tom už tak nezáleží, asi je po debate v tomto vlákne, už niet čo dodať, ďakujem všetkým zainteresovaným, ktorý sa mi snažili poradiť. Najviac mi však pomohol "Allexxiados", ktorý mi poradil zaslepenie a mám po probléme. Už mi ostáva len odstaviť EGR cez RJ. V blízkej dobe to dám spraviť. Nech sa vám darí, čaute. 

Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Nesouhlasím. CO si pamatuji konstrukci z 8V, tak profukování k ovládací částí je by design a jinak to být nemůže.swoop01 píše: 14.7.2020, úte 10:26 Priznam se, ze jsem neco podobneho cekal, jen jsem to nechtel psat nahlas. O vikendu jsem mel trochu casu tak jsem se do toho cisteni egr pustil taky. Jednak jsem to uz delsi dobu nedelal a jednak ze zvedavosti protoze mi furt nebylo jasny proc tu civku navrtavate kdyz je to evidentne cele v hajzlu (viz video navod). Potreboval jsem se presvedcit o tom, ze je to naprosta picovina. No a taky, ze je. Hovorim teda za 2.4 a tam jsem toho nazoru, ze v momente jakmile vam tam podfukuji saze az k ovladaci casti a tim ji pridiraji (sama od sebe se jen tak nepridre) tak je to na vyhozeni... Leda ze by jste s tim vymenili i to bronzove futro co tam je mezi klapkama a pruzinou. To by pak mozna melo smysl. V kazdem pripade jakmile se saze dostanou az k ovladaci casti tak zakonite jdou i do motoroveho prostoru. Jak to ma 1.9 nevim a v ruce jsem to nemel, ale u 2.4 je to jasne.
Mám doma vyndaný starý EGR z 2.4 a schválně se podívám jak je to tam.
Jinak EGR z 8V jsem řešil na novém autě po 90tkm, kde to bylo jak mezi ventilem a ovládací částí, tak uvnitř ovládací části, kde navíc už začla koroze toho válečku a už to vůbec nechodilo. Po vyčištění a namazání ten EGR najezdil dalších cca 100tkm a pak už jsem dal nový, páč jsem byl lenivej a neplatil jsem ho. Asi by po dalším čištění jezdil dál.
Je třeba vyrazit celý ten střed a ne jen tyčku. Pokud si to někdo položil na svěrák, kde měl čelisti roztažené jen aby se tam vešla tyčka a pak do toho bušil, tak výsledek je jasný. Nemělo to kam jít. Ve skutečnosti to jde vyrazit celkem snadno.
Jinak ta tyčka není s tím válečkem uvnitř spojená na pevno! Je tam pružinka a pár milimetrů ta tyčka chodí, ikdyž váleček uvnitř nechodí. Proto někdo může nabýt dojmu, když na to máčkne, že to chodí v cajku.
Není to pravda. Ta tyčka má totiž delší chod a ikdyž chodí těch pár mm, tak je vnitřek zadřený!
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Na to ako správne uchopiť motorček vo zveráku sme si dali pozor ako som už vyššie opísal, ale môžem to rozvinúť. Najprv sme do toho bušili tak, že sme si položili motorček zvislo na stolček, následne sme vypodložili stred páskovým kotúčom tak, aby keď vnútro vyletí, malo kde spadnúť, čiže kruhový prierez celej tej pohyblivej stredovej časti bol voľný. Klepali sme a klepali a nič. Potom sme dali motorček do zveráku na kánt, z jednej strany sme zapriečili 5mm hrubý šrób, z druhej strany sme to vypodložili drievkami tak, aby bol stred voľný, opäť nič. Nepohli sme s tým ani o 1 mm. Nešlo to proste, hawk...x-f píše: 16.7.2020, čtv 14:34Nesouhlasím. CO si pamatuji konstrukci z 8V, tak profukování k ovládací částí je by design a jinak to být nemůže.swoop01 píše: 14.7.2020, úte 10:26 Priznam se, ze jsem neco podobneho cekal, jen jsem to nechtel psat nahlas. O vikendu jsem mel trochu casu tak jsem se do toho cisteni egr pustil taky. Jednak jsem to uz delsi dobu nedelal a jednak ze zvedavosti protoze mi furt nebylo jasny proc tu civku navrtavate kdyz je to evidentne cele v hajzlu (viz video navod). Potreboval jsem se presvedcit o tom, ze je to naprosta picovina. No a taky, ze je. Hovorim teda za 2.4 a tam jsem toho nazoru, ze v momente jakmile vam tam podfukuji saze az k ovladaci casti a tim ji pridiraji (sama od sebe se jen tak nepridre) tak je to na vyhozeni... Leda ze by jste s tim vymenili i to bronzove futro co tam je mezi klapkama a pruzinou. To by pak mozna melo smysl. V kazdem pripade jakmile se saze dostanou az k ovladaci casti tak zakonite jdou i do motoroveho prostoru. Jak to ma 1.9 nevim a v ruce jsem to nemel, ale u 2.4 je to jasne.
Mám doma vyndaný starý EGR z 2.4 a schválně se podívám jak je to tam.
Jinak EGR z 8V jsem řešil na novém autě po 90tkm, kde to bylo jak mezi ventilem a ovládací částí, tak uvnitř ovládací části, kde navíc už začla koroze toho válečku a už to vůbec nechodilo. Po vyčištění a namazání ten EGR najezdil dalších cca 100tkm a pak už jsem dal nový, páč jsem byl lenivej a neplatil jsem ho. Asi by po dalším čištění jezdil dál.
Je třeba vyrazit celý ten střed a ne jen tyčku. Pokud si to někdo položil na svěrák, kde měl čelisti roztažené jen aby se tam vešla tyčka a pak do toho bušil, tak výsledek je jasný. Nemělo to kam jít. Ve skutečnosti to jde vyrazit celkem snadno.
Jinak ta tyčka není s tím válečkem uvnitř spojená na pevno! Je tam pružinka a pár milimetrů ta tyčka chodí, ikdyž váleček uvnitř nechodí. Proto někdo může nabýt dojmu, když na to máčkne, že to chodí v cajku.
Není to pravda. Ta tyčka má totiž delší chod a ikdyž chodí těch pár mm, tak je vnitřek zadřený!
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Sem si nevšiml, že jsi to pak dál popisoval.
Já to vyrážel obyčejným kladivem a rozhodně něčím užším, než 5mm šroubem. A šlo to ven snad na druhý ťuknutí.
Nevím, jestli jsi někde viděl jak to pak vypadá, ono to tam nějak extra moc fakt nedrží.
Já to vyrážel obyčejným kladivem a rozhodně něčím užším, než 5mm šroubem. A šlo to ven snad na druhý ťuknutí.
Nevím, jestli jsi někde viděl jak to pak vypadá, ono to tam nějak extra moc fakt nedrží.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
My sme to tiež najprv vyrážali kladivom a úzkym šróbovákom, keď to nešlo tak sme rozšírili vyvŕtanú dieru na 6 mm a použili sme 5 mm šrób, neviem či to tam bolo spriečené alebo čo, ale nešlo to, boli sme na to dvaja a preto viem s kľudným svedomím povedať, že sme si na správnom prevedení dali záležať, záhada... nehovorím, že to neodporúčam iným skúsiť, ale za seba neviem čo si mám o tom myslieťx-f píše: 17.7.2020, pát 09:13 Sem si nevšiml, že jsi to pak dál popisoval.
Já to vyrážel obyčejným kladivem a rozhodně něčím užším, než 5mm šroubem. A šlo to ven snad na druhý ťuknutí.
Nevím, jestli jsi někde viděl jak to pak vypadá, ono to tam nějak extra moc fakt nedrží.


Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Čau, to je zahada, ze to neslo vyrazit, nechapu to.
Alfatuning v Ilave je Sarkan, ten chlapik Alfam rozumi, mas stesti, ze ho mas po ruce. Ja od neho bral turbo. Pokud chces odstavit EGR, musis mit o DPF off, to doufam vis.
Alfatuning v Ilave je Sarkan, ten chlapik Alfam rozumi, mas stesti, ze ho mas po ruce. Ja od neho bral turbo. Pokud chces odstavit EGR, musis mit o DPF off, to doufam vis.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Zdravím pánové. Potřeboval bych radu od profesionálů neboť každý mechanik mi říká něco jinyho a pokud bych je poslouchal, vyměnil bych půl motoru.. Mám alfu 159,2006 rok, 110kW a mám neustalej problém s cukaním kolem 2tis otáček... Pokud tomu šlápnu tak to ty otáčky přeletí a v poho, ale po městě nebo pomalá jízda katastrofa... Vířivé klapky sou zaaretovane, vyměněn podtlakový regulátor turba, EGR mi zkoušel elektrikář a otvírá a zavírá v pohodě... Byl částečně zaslepenej, tak sem ho zkusil otevřít úplně a je to daleko horší... Při tom cukaní drobně poskakuje tlak turba na budíku... Diagnostika OK. Žádné vlákno sem nenašel, možná tady někde je, sorry že píšu sem... Nemáte nějakou radu? Díky
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
žeby novej egr?
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Typické příznaky přidřeného EGR.
Pár lidí tu psalo, že jim EGR po rozebrání chodí a do cívky se nechtějí pouštět. Pánové uvědomte si, že EGR se ohřívá jak od těla sání, tak od spalin. Ty kovy jsou různé - měd, mosaz, hliník, ocel. Když máte na budíku 90C, tak ta tyčka už hladce chodit nemusí, tohle nám dělal jeden EGR na 8V. Studený byl bezchybný, repasovaný, vyčištěný.. A když se auto zahřálo, začalo to škubat. Pomohl až Čendler, když ho úplně odstavil.
Ve většině případů ale nový není potřeba, pokud se to umí pořádně vyčistit. A hlavně se ta dírka v plastovém těle musí zalepit silikonem, pak to určitě nepodfukuje. Trocha sazí se dovnitř dostane, ale pravidelnou údržbou se to dá udržet v kondici.
Pár lidí tu psalo, že jim EGR po rozebrání chodí a do cívky se nechtějí pouštět. Pánové uvědomte si, že EGR se ohřívá jak od těla sání, tak od spalin. Ty kovy jsou různé - měd, mosaz, hliník, ocel. Když máte na budíku 90C, tak ta tyčka už hladce chodit nemusí, tohle nám dělal jeden EGR na 8V. Studený byl bezchybný, repasovaný, vyčištěný.. A když se auto zahřálo, začalo to škubat. Pomohl až Čendler, když ho úplně odstavil.
Ve většině případů ale nový není potřeba, pokud se to umí pořádně vyčistit. A hlavně se ta dírka v plastovém těle musí zalepit silikonem, pak to určitě nepodfukuje. Trocha sazí se dovnitř dostane, ale pravidelnou údržbou se to dá udržet v kondici.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
>Tanguero: Ty kovy jsou ruzne prave proto, aby ta tycka chodila hladce pri provozni teplote. Podle teplotni roztaznosti med/bronz vs ocel by se ocelova tycka mela pri zvysujici se teplote pohybovat snaz a snaz. To ze se zajebe ulozeni klapek nebo civka podfouknutyma sazema a tim padem i pridre je budto spatna konstrukce ventilu a nebo vada te casti s oteviracima klapkama.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Ok. Děkuji za radu. Říkal sem si že když to elektrikář vyzkoušel párkrát na ponku tak to neznamená že bude chodit pořád v pohodě.. Ještě sem myslel ze zkusím váhu vzduchu.. Odpojit a zkusit jet chvíli bez ní pokud to Teda nehodí auto do nouzaku...
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Váhu můžeš samozřejmě taky vyzkoušet. Po odpojení auto do nouzáku nespadne, jen se po nějaké době rozsvítí kontrolka motoru a nepůjde tempomat.
Ale na 99 % bude na vině zadrhávající se EGR, protože tohle jsou jeho typické projevy.
Ale na 99 % bude na vině zadrhávající se EGR, protože tohle jsou jeho typické projevy.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
To vypadá na rovnaký/dosť podobný problém aký som mal aj ja. Možnosti: Prečistiť EGR/Kúpiť nový EGR/ Zaslepiť EGR + jeho vypnutie v RJPaulie333 píše: 20.7.2020, pon 20:12 Zdravím pánové. Potřeboval bych radu od profesionálů neboť každý mechanik mi říká něco jinyho a pokud bych je poslouchal, vyměnil bych půl motoru.. Mám alfu 159,2006 rok, 110kW a mám neustalej problém s cukaním kolem 2tis otáček... Pokud tomu šlápnu tak to ty otáčky přeletí a v poho, ale po městě nebo pomalá jízda katastrofa... Vířivé klapky sou zaaretovane, vyměněn podtlakový regulátor turba, EGR mi zkoušel elektrikář a otvírá a zavírá v pohodě... Byl částečně zaslepenej, tak sem ho zkusil otevřít úplně a je to daleko horší... Při tom cukaní drobně poskakuje tlak turba na budíku... Diagnostika OK. Žádné vlákno sem nenašel, možná tady někde je, sorry že píšu sem... Nemáte nějakou radu? Díky
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Čau, prečo DPF off? Ani v Alfatuningu mi nic nehovorili o tom, že by bolo treba dať DPF off po zaslepení a odstavení EGR v RJ. Aká tam je logická nadväznosť z tvojho pohľadu? Veď oni mi tam ešte robili nejaké korekcie parametrov po odstavení EGR, takže ja si myslím, že by si takéhoto niečoho boli vedomí.Tanguero píše: 20.7.2020, pon 09:31 Čau, to je zahada, ze to neslo vyrazit, nechapu to.
Alfatuning v Ilave je Sarkan, ten chlapik Alfam rozumi, mas stesti, ze ho mas po ruce. Ja od neho bral turbo. Pokud chces odstavit EGR, musis mit o DPF off, to doufam vis.
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Protože se ti bude rychleji zasírat. Když máš EGR on, tak ti jde část spalin zpátky do sání.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
V konečnom dôsledku ale prejdú tie spaliny do DPF tak či tak, nezáležiac na tom či ich EGR ešte raz pošle do sania alebo už nie, mám pravduProtector píše: 22.7.2020, stř 22:10 Protože se ti bude rychleji zasírat. Když máš EGR on, tak ti jde část spalin zpátky do sání.

- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Ke správné funkci DPF a správnému vypalování je potřeba EGR. Pokud EGR vyradis a necháš dpf tak se vypalovat začne až pri 95 % misto 75 % s EGR. Tim pádem bude docházet k takovému zaplnění, že ti auto může padnout do nouzaku, že to nedokáže zregenerovat
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Len mi hlava nebere jednú vec, akože nie som odborník ani mechanik (len teoretik) ale v DPFku sú asi nejaké senzory tlaku a teploty, na základe ktorých RJ vyhodnocuje kedy je potrebné regenerovať. Ten softvér si asi len tak nepovie, že aha nemáme tu zapojený EGR, teraz nebudem vypaľovať DPF, až keď bude zanesený na 95%. Veď tie sračky v DPF, ktoré sa tam hromadia musia mať rovnakú povahu čo sa týka hmoty aj chemického zloženia, či už s EGR alebo nie. Takže prečo by RJ mala vyhodnotiť regeneráciu až pri 95%?Foli píše: 23.7.2020, čtv 12:08 Ke správné funkci DPF a správnému vypalování je potřeba EGR. Pokud EGR vyradis a necháš dpf tak se vypalovat začne až pri 95 % misto 75 % s EGR. Tim pádem bude docházet k takovému zaplnění, že ti auto může padnout do nouzaku, že to nedokáže zregenerovat
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Jsem laik, ale do DPF nejde popel, ale saze, což je uhlík. Až v DPF při jeho vypalování se saze mění na popel, kterého je méně a jde ven.
Část spalin jde včetně sazí v nich znovu do válců a účastní se znovu spalování, takže tímto se asi jejich množství může redukovat.
Jinak co se týká zaplnění, tak regenerace DPF má dle mého sledování nastaveny na pevno dvě hranice. První je 80%. Při dosažení hodnoty naplnění se regenerace spustí jen za ideálních podmínek. Jako kdyby to bylo navázané na rychlost. Můžu jezdit po městě jak chci, ale regenerace se nespustí. Jakmile ale najedu na rychlejší silnici, zařadím za 6 a rozjedu se na alespoň cca 110-130kmh, tak se regenerace spustí snad do minuty.
Druhá hranice je 100%. Jakmile je DPF takto plný, tak ECU spustí regeneraci kdykoliv, pokud je motor zahřátý. Můžu klidně zrovna popojíždět krokem v koloně a spustí se.
Příjde mě divný, že by se zaslepením EGR ta hranice posunula, když je natvrdo v ECU. To spíš ten upravený SW, který vyřazuje EGR má i upravené ty hodnoty, když už.
Část spalin jde včetně sazí v nich znovu do válců a účastní se znovu spalování, takže tímto se asi jejich množství může redukovat.
Jinak co se týká zaplnění, tak regenerace DPF má dle mého sledování nastaveny na pevno dvě hranice. První je 80%. Při dosažení hodnoty naplnění se regenerace spustí jen za ideálních podmínek. Jako kdyby to bylo navázané na rychlost. Můžu jezdit po městě jak chci, ale regenerace se nespustí. Jakmile ale najedu na rychlejší silnici, zařadím za 6 a rozjedu se na alespoň cca 110-130kmh, tak se regenerace spustí snad do minuty.
Druhá hranice je 100%. Jakmile je DPF takto plný, tak ECU spustí regeneraci kdykoliv, pokud je motor zahřátý. Můžu klidně zrovna popojíždět krokem v koloně a spustí se.
Příjde mě divný, že by se zaslepením EGR ta hranice posunula, když je natvrdo v ECU. To spíš ten upravený SW, který vyřazuje EGR má i upravené ty hodnoty, když už.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host