Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
lubomir202: Je ta čidlo diferenciálního tlaku. Na DPF filtru před vložkou je malá "odbočka". Na ní je napojená tenká gumová hadička, která vede do motorového prostoru. Vzadu nahoře u nádobky na chladící kapalinu hned vedle relé žhavení je namontované čidlo do kterého je ta hadička zapojená. Tlak který je před DPF filtrem se tedy tou hadičkou přenáší do čidla a to porovnává rozdíl tlaků před a za filtrem. Z toho ECU usuzuje, jaké je zaplnění DPF. Čím plnější, tím se hůř "profoukne" tím vyšší je rozdíl tlaků.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
presne, zdieľam tvoj názor, a vôbec, ja jazdím po diaľnici min. raz za týždeň, takže ja podľa mňa toto riešiť nemusím. Tiež nevidím dôvod, prečo by nejaký starý softvér auta mal zrazu inak vyhodnocovať potrebu regenerácie v percentuálnej miere zanesenia len k vôli vyradeniu EGR.x-f píše: 23.7.2020, čtv 13:39 Jsem laik, ale do DPF nejde popel, ale saze, což je uhlík. Až v DPF při jeho vypalování se saze mění na popel, kterého je méně a jde ven.
Část spalin jde včetně sazí v nich znovu do válců a účastní se znovu spalování, takže tímto se asi jejich množství může redukovat.
Jinak co se týká zaplnění, tak regenerace DPF má dle mého sledování nastaveny na pevno dvě hranice. První je 80%. Při dosažení hodnoty naplnění se regenerace spustí jen za ideálních podmínek. Jako kdyby to bylo navázané na rychlost. Můžu jezdit po městě jak chci, ale regenerace se nespustí. Jakmile ale najedu na rychlejší silnici, zařadím za 6 a rozjedu se na alespoň cca 110-130kmh, tak se regenerace spustí snad do minuty.
Druhá hranice je 100%. Jakmile je DPF takto plný, tak ECU spustí regeneraci kdykoliv, pokud je motor zahřátý. Můžu klidně zrovna popojíždět krokem v koloně a spustí se.
Příjde mě divný, že by se zaslepením EGR ta hranice posunula, když je natvrdo v ECU. To spíš ten upravený SW, který vyřazuje EGR má i upravené ty hodnoty, když už.
P.S. ten popol a pec to som myslel ako obrazné prirovnanie sacieho potrubia a spalín.
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Dík za ujasnenie. Z tohto snáď není možné aby RJ vyhodnocovala potrebu regenerácie inak ako pred odstavením EGR.x-f píše: 23.7.2020, čtv 13:45 lubomir202: Je ta čidlo diferenciálního tlaku. Na DPF filtru před vložkou je malá "odbočka". Na ní je napojená tenká gumová hadička, která vede do motorového prostoru. Vzadu nahoře u nádobky na chladící kapalinu hned vedle relé žhavení je namontované čidlo do kterého je ta hadička zapojená. Tlak který je před DPF filtrem se tedy tou hadičkou přenáší do čidla a to porovnává rozdíl tlaků před a za filtrem. Z toho ECU usuzuje, jaké je zaplnění DPF. Čím plnější, tím se hůř "profoukne" tím vyšší je rozdíl tlaků.
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Vůbec tomu nerozumíš, už to ze jsi si zničil EGR a teď budeš tvrdit že DPF egr nepotřebuje. Je to známá věc, máš to popsaný zde na foru v sekci DPF a všude jinde se to píše také. Viz třeba:lubomir202 píše: 23.7.2020, čtv 13:56Dík za ujasnenie. Z tohto snáď není možné aby RJ vyhodnocovala potrebu regenerácie inak ako pred odstavením EGR.x-f píše: 23.7.2020, čtv 13:45 lubomir202: Je ta čidlo diferenciálního tlaku. Na DPF filtru před vložkou je malá "odbočka". Na ní je napojená tenká gumová hadička, která vede do motorového prostoru. Vzadu nahoře u nádobky na chladící kapalinu hned vedle relé žhavení je namontované čidlo do kterého je ta hadička zapojená. Tlak který je před DPF filtrem se tedy tou hadičkou přenáší do čidla a to porovnává rozdíl tlaků před a za filtrem. Z toho ECU usuzuje, jaké je zaplnění DPF. Čím plnější, tím se hůř "profoukne" tím vyšší je rozdíl tlaků.
Odstranění EGR znamená zásah do emisního systému vozidla a může způsobit zvýšení emisí NOx. Vždy doporučujeme provést raději opravu systému, zrušení funkce EGR je určeno pouze pro sportovní účely. Vozidlo s takto upraveným motorem není způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. Nedoporučuje se u vozidel vybavených filtrem pevných částic, protože systém EGR výrazně snižuje množství a velikost sazí, čimž snižuje zanášení DPF. Jeho přítomnost ve vozidle zajišťuje správnou funkci DPF filtru.
Koneckonců je to tvoje auto, udělej jak chceš a ignoruj rady lidí, kteří s tim mají přímo zkušenost, ale pak tu prosím zase neřeš, jak ti padl DPF, jak jsi zůstal někde stát že se zanesl moc atd.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
To jsou jen domněnky. Pokud má ten upravený SW, který vyřazuje EGR, ale ponechává DPF posunutou tu hranici pro spuštění regenerace na 95%, tak se ani na dálnici pod tímto zaplněním prostě nespustí a tím pádem se zvyšuje pravděpodobnost, že se přicpe, protože ECU bude mít celkově méně příležitostí tu regeneraci pustit. Třeba měl někdo nápad tu hranici v SW posunout, aby kompenzoval zvýšené množství sazí a tím se nezkrátil interval regenerací. Ale jak píšu, tak je to celé postavené na vodě, když nevíš co je v tom SW vše upravené. Čidlo diferenciálního tlaku dává jen hodnotu. CO na základě toho udělá ŘJ je otázka jejího SW.
Tím jak se to chová s továrním SW jsem si celkem jistý, protože jsem to několikrát pozoroval s připojeným NB za jízdy.
S pasivní regenerací jízdou po dálnici bych nepočítal. Zkoušel jsem to měřit za jízdy a ikdyž to není vyloučené, tak teploty 600°C v DPF, která tam je během regenerace lze docílit prakticky jen jízdou s plynem na podlaze a to se tam vyšplhá až tak po minutě či dvou, načež jde prudce dolů, jakmile nohu z plynu sundáš.
Tím jak se to chová s továrním SW jsem si celkem jistý, protože jsem to několikrát pozoroval s připojeným NB za jízdy.
S pasivní regenerací jízdou po dálnici bych nepočítal. Zkoušel jsem to měřit za jízdy a ikdyž to není vyloučené, tak teploty 600°C v DPF, která tam je během regenerace lze docílit prakticky jen jízdou s plynem na podlaze a to se tam vyšplhá až tak po minutě či dvou, načež jde prudce dolů, jakmile nohu z plynu sundáš.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Vyradenie EGR emisie zvyšuje, to viem, ale len nepatrne a nie tak aby som neprešiel cez emisnú kontrolu, veď uvidíme časom ale nemám alfu na to aby som behal len po meste, takže regenerácia bude prebiehať úspešne na dialnici týždeň čo týždeň a keby náhodou dôjde na tvoje slová, tak viem čím to bude, nechám cez RJ spustiť núdzové vypaľovanie a EGR si dám sprevádzkovať opäť alebo odstránim aj DPF, dovtedy to riešiť nebudem. Zatiaľ však nevidím na tom mať EGR žiadnu výhodu, auto mi od zaslepenia zaberá lepšie od nižších otáčkach, netrhá mi motorom aneusádzajú sa mi z EGRka sračky do sacieho potrubia. Čas ukáže....Foli píše: 23.7.2020, čtv 14:09Vůbec tomu nerozumíš, už to ze jsi si zničil EGR a teď budeš tvrdit že DPF egr nepotřebuje. Je to známá věc, máš to popsaný zde na foru v sekci DPF a všude jinde se to píše také. Viz třeba:lubomir202 píše: 23.7.2020, čtv 13:56Dík za ujasnenie. Z tohto snáď není možné aby RJ vyhodnocovala potrebu regenerácie inak ako pred odstavením EGR.x-f píše: 23.7.2020, čtv 13:45 lubomir202: Je ta čidlo diferenciálního tlaku. Na DPF filtru před vložkou je malá "odbočka". Na ní je napojená tenká gumová hadička, která vede do motorového prostoru. Vzadu nahoře u nádobky na chladící kapalinu hned vedle relé žhavení je namontované čidlo do kterého je ta hadička zapojená. Tlak který je před DPF filtrem se tedy tou hadičkou přenáší do čidla a to porovnává rozdíl tlaků před a za filtrem. Z toho ECU usuzuje, jaké je zaplnění DPF. Čím plnější, tím se hůř "profoukne" tím vyšší je rozdíl tlaků.
Odstranění EGR znamená zásah do emisního systému vozidla a může způsobit zvýšení emisí NOx. Vždy doporučujeme provést raději opravu systému, zrušení funkce EGR je určeno pouze pro sportovní účely. Vozidlo s takto upraveným motorem není způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. Nedoporučuje se u vozidel vybavených filtrem pevných částic, protože systém EGR výrazně snižuje množství a velikost sazí, čimž snižuje zanášení DPF. Jeho přítomnost ve vozidle zajišťuje správnou funkci DPF filtru.
Koneckonců je to tvoje auto, udělej jak chceš a ignoruj rady lidí, kteří s tim mají přímo zkušenost, ale pak tu prosím zase neřeš, jak ti padl DPF, jak jsi zůstal někde stát že se zanesl moc atd.
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Pri odpájaní EGR v RJ mi tam chalani z alfatuningu robili aj nejaké korekcie, veď to robia už vyše ako 10r, snáď by ma na také niečo upozornili, že by som mal aj DPF dať off, ......zároveň toto isté so mnou podstúpil aj kamarát, čo má rovnakú motorizáciu, akurát na Fiate bravo, nikto z nich neriešil spojitosť s DPF... .. a to vypadali byť seriozni chlapici čo vedia čo robia. No nič, uvidíme časom, budem na dialnici sledovať aktuálnu spotrebu, lebo to je jediný spôsob ako zistím, že sa spustila regenerácia.x-f píše: 23.7.2020, čtv 14:30 To jsou jen domněnky. Pokud má ten upravený SW, který vyřazuje EGR, ale ponechává DPF posunutou tu hranici pro spuštění regenerace na 95%, tak se ani na dálnici pod tímto zaplněním prostě nespustí a tím pádem se zvyšuje pravděpodobnost, že se přicpe, protože ECU bude mít celkově méně příležitostí tu regeneraci pustit. Třeba měl někdo nápad tu hranici v SW posunout, aby kompenzoval zvýšené množství sazí a tím se nezkrátil interval regenerací. Ale jak píšu, tak je to celé postavené na vodě, když nevíš co je v tom SW vše upravené. Čidlo diferenciálního tlaku dává jen hodnotu. CO na základě toho udělá ŘJ je otázka jejího SW.
Tím jak se to chová s továrním SW jsem si celkem jistý, protože jsem to několikrát pozoroval s připojeným NB za jízdy.
S pasivní regenerací jízdou po dálnici bych nepočítal. Zkoušel jsem to měřit za jízdy a ikdyž to není vyloučené, tak teploty 600°C v DPF, která tam je během regenerace lze docílit prakticky jen jízdou s plynem na podlaze a to se tam vyšplhá až tak po minutě či dvou, načež jde prudce dolů, jakmile nohu z plynu sundáš.
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Lubo, zkus napsat Čendlerovi soukromou zpravu, on ví nejlíp jak je to s regenerací DPF a EGR-em. Jinak EGR, podle mě, na rychlejší zanášení DPF vliv nemá. EGR je na snižování obsahu NOx při volnoběhu, nebo chodu motoru bez zátěže. Naopak pod plynem se EGR zavírá, protože na kyslík chudá směs by nehořela. A kdy nafťák kouří? Nejvíc když naložíš plný plyn. Saze jsou jen nedokonale spálená nafta. K tomu dochází při příliš bohaté směsi, nebo špatném spalování. EGR se svým přidáváním spáleného plynu do čerstvého vzduchu opravdu kouřivost nevylepšuje. Daleko víc na to má vliv stav trysek a motoru. Dobře seřízené JTD prakticky nekouří i bez DPF. Notabene DPF je na zachytávání ultrajemných sazí u motorů COMMON RAIL, které prý způsobují rakovinu plic. Tím se obvykle straší, ale jaksi se nám epidemie rakoviny plic neobjevila, přestože dieselů bez DPF jezdí posledních 10 let pořád dost.
Emisní limity splníš bez problémů i bez EGR a DPF, důležitější je mít v pořádku motor. Pokud je motor vylítaná dýmovnice, funguje DPF a EGR jak rouška přes ústa tuberáka.
Emisní limity splníš bez problémů i bez EGR a DPF, důležitější je mít v pořádku motor. Pokud je motor vylítaná dýmovnice, funguje DPF a EGR jak rouška přes ústa tuberáka.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Ok napíšem mu.Tanguero píše: 23.7.2020, čtv 14:50 Lubo, zkus napsat Čendlerovi soukromou zpravu, on ví nejlíp jak je to s regenerací DPF a EGR-em. Jinak EGR, podle mě, na rychlejší zanášení DPF vliv nemá. EGR je na snižování obsahu NOx při volnoběhu, nebo chodu motoru bez zátěže. Naopak pod plynem se EGR zavírá, protože na kyslík chudá směs by nehořela. A kdy nafťák kouří? Nejvíc když naložíš plný plyn. Saze jsou jen nedokonale spálená nafta. K tomu dochází při příliš bohaté směsi, nebo špatném spalování. EGR se svým přidáváním spáleného plynu do čerstvého vzduchu opravdu kouřivost nevylepšuje. Daleko víc na to má vliv stav trysek a motoru. Dobře seřízené JTD prakticky nekouří i bez DPF. Notabene DPF je na zachytávání ultrajemných sazí u motorů COMMON RAIL, které prý způsobují rakovinu plic. Tím se obvykle straší, ale jaksi se nám epidemie rakoviny plic neobjevila, přestože dieselů bez DPF jezdí posledních 10 let pořád dost.
Emisní limity splníš bez problémů i bez EGR a DPF, důležitější je mít v pořádku motor. Pokud je motor vylítaná dýmovnice, funguje DPF a EGR jak rouška přes ústa tuberáka.
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
To bude Cendler rád:-) v sekci dpf a problémy s nim spojené toto psal asi 128x
stačí si to jen najít, řešilo se to fakt pořád
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
-
lubomir202
- Příspěvky: 56
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Hmm už som mu napísal a neodpísal tak asi pretoFoli píše: 24.7.2020, pát 11:26 To bude Cendler rád:-) v sekci dpf a problémy s nim spojené toto psal asi 128xstačí si to jen najít, řešilo se to fakt pořád

Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Ciao všichni...je to možná mimo téma, ale nevím do jakého vlákna s tímto jít. Po dvou repasích hlavy jsem byl donucen vyměnit motor (2,4 147kw ve 159). Koupil jsem holý motor, na který jsem naházel všechno z toho původního, hezky startuje, ale jede otřesně nepravidelně (to se trochu zlepší ve vyšších otáčkách) jako kdyby jel jen na 4 a do toho kouří jak sviňa. Teď jsem zjistil, že motor co jsem dovezl byl verze se 154kw a tím se dostávám k otázce. Když ho (154kw) osadím komponenty ze 147kw verze, měl by jet normálně, nebo je nutný ho osadit komponenty z verze 154kw (pokud ano, tak vším, nebo stačí zaměnit jen něco?) díky
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Neni tam jine turbo?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Všechno jentak přeházet nejde, je tam odlišné turbo, rail, vstřiky, žhaviče (kvůli odlišné hlavě). A možná ještě pár věcí.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
No ono to tam pasuje
borci to normálka sestavili...jenom to nejede tak jak má. Šlo mi právě o to, jestli ten motor je konstrukčně jiný tak, že právě kvůli těm vstřikům to prostě nebude fungovat.

-
Allexxiados
- Příspěvky: 29
- Registrován: 10.3.2020, úte 17:27
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Můj názor je že by to mělo na volnoběh jet normálně a problém by měl být až u vyšších otáček.pokud jede nepravidelně a na 4valce a kouri.zmeril bych komprese a poté bych šel po egru a mrkl bych korekce jak jsou na tom.mel jsem podobný problém.po generálce motoru jsem měl problémy motor nastartovat.sel nepravidelně.v nízkých se trepal a ve vysokých se to zklidnilo.ale mě zaspivalo turbo a měl jsem celej výfukovej systém zasranej olejem a bordelem.vypnuti egr které to při startu dusilo..poté jsem motor zahrál.vyfuk se vypálil a je klid.ale výstřiky jsem měl odzkoušené.komprese taky a i rail tlačil co mel.vse od startu napojeno na ecuscan a monitorováno.abych to zkrátil.motor byl čistej sání vše čisté.ale výfukový systém byl zas..ran olejem.a nevím jak to ale egr se zpoustel hned za studena a a dusil to už od startu.po odstaveni...egr...nastartování vypálení a odvzdusneni railu motor jede eno nuno..
Alfa 159 Ti 2.4 Jtdm 154kw/Alfa 159 1.9 16v
-
Allexxiados
- Příspěvky: 29
- Registrován: 10.3.2020, úte 17:27
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Jinak právě veškeré rozdíly by měly být v mapách a turbu.takze pokud je motor ok,odvzdusneny rail a je vše čisté tak na volnoběh by rozdíly mezi 154kw a 147 kW neměly být.melo by se to projevovat právě až když zabere turbo že motor nemá v mapách to co by měl mít když má jinsi výstřiky tlak turba atd..ale na volnoběh by měl jet normalne
Alfa 159 Ti 2.4 Jtdm 154kw/Alfa 159 1.9 16v
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
A není to jen nějaké prkotina, ve stylu špatného kontaktu na vstřikovači? Zkusil bych postupně odpojovat, ať víš který válec to dělá. I čtyřvál umí jet na tři válce, když mu pořádně šláneš na krk.elNiino88 píše: 25.7.2020, sob 15:29 No ono to tam pasujeborci to normálka sestavili...jenom to nejede tak jak má. Šlo mi právě o to, jestli ten motor je konstrukčně jiný tak, že právě kvůli těm vstřikům to prostě nebude fungovat.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Já jsem si to taky myslel, ale borci mi to hned zavrhli, že to ani nebudou zkoušet. Přišlo mi divný, že na starým motoru vše běželo hladce a tady na tom o hapruje. Prvně měli podezření na tlaky, ale ty změřili a byly bez rozdílu (je teda pravda, že to co naměřili nebylo bůhvíco...cca 21-22, ale ten přípravek taky svařili na poslední chvilku). Každopádně startuje to uplně krásně..tak nevím 

Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Co je za borce? Pokud se motor třepe na volnoběh a bíle kouří, tak špatně spaluje jeden válec. Teď jen najít který to je. Špatný kontakt v konektoru na vstřikovači je notoricky známá závada. Ale taky je pravda, že tato závada se ohlásí celou řadou hlášek ni display. Tobě to nepíše nic?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
vůbec nic to nepíše...je to známý servisák, dělá nám auta už dlouho. A kouří to spíš černě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host