Skubani u cca 2000tis otacek
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Ahoj mam takovy problem mam alfu romeo 156 2.0 Ts : alfa mi strasne cuka a nejeda na plny vykon. Vubec nevim co stim nejdriv to zabiralo aspon kdyz sem to dala hodne do otacek ale ted uz to nezavere vubec a cuka to. Prijde mi jako kdyby to jelo jen na 3 valce.
A z vyfuku mi pri seslapnuti plyny jde cerny cmoud asi mi tam jde olej. Nevite co s tim? Děkuji za odpověd
A z vyfuku mi pri seslapnuti plyny jde cerny cmoud asi mi tam jde olej. Nevite co s tim? Děkuji za odpověd
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
chce to kontorlu od sviecok az po vahu vzduchu ta ze to daj niekomu co sa v tom vyzna
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Zdravím,
Doufám, že jsem ve správném tématu. Mám AR 147 1.9 8V JTD (unijet) facelift rok 2005, 85 kW. Nemám vířívé klapky ani DPF.
Nyní po studeném startu se auto kolem 2000 otáček občas dusí. Po ujetí pár kilometrů je to v pořádku a auto jede normálně. Vyměnil jsem proto palivový filtr, protože jsem nevěděl, kdy byl naposledy měněný. Problém trvá dál. EGR ventil mi mechanik čistil asi před měsícem. Naftu tankuju Shell nebo Benzina a přidávám VIF. To že mi svítí žhavení, je jenom pro pobavení. Je špatný žhavič na 4.válci.
Snad jsem za nic nezapomněl.
Díky za tipy,
Radovan
Doufám, že jsem ve správném tématu. Mám AR 147 1.9 8V JTD (unijet) facelift rok 2005, 85 kW. Nemám vířívé klapky ani DPF.
Nyní po studeném startu se auto kolem 2000 otáček občas dusí. Po ujetí pár kilometrů je to v pořádku a auto jede normálně. Vyměnil jsem proto palivový filtr, protože jsem nevěděl, kdy byl naposledy měněný. Problém trvá dál. EGR ventil mi mechanik čistil asi před měsícem. Naftu tankuju Shell nebo Benzina a přidávám VIF. To že mi svítí žhavení, je jenom pro pobavení. Je špatný žhavič na 4.válci.
Snad jsem za nic nezapomněl.
Díky za tipy,
Radovan
Naposledy upravil(a) rbiciste dne 30.1.2018, úte 10:08, celkem upraveno 1 x.
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tipnul bych EGR, já ho kdysi na Stilu čistil taky a nepomohlo to.
Na tomhle motoru se dá zaslepit bez toho aby to hlásilo nějaký chyby, je to otázka asi pěti minut. Povolíš přívod u EGR, vytáhneš těsnění, vystřihneš podle něj záslepku z hliníkového plechu, dáš ho místo původního těsnění, dotáhneš, jedeš
Na tomhle motoru se dá zaslepit bez toho aby to hlásilo nějaký chyby, je to otázka asi pěti minut. Povolíš přívod u EGR, vytáhneš těsnění, vystřihneš podle něj záslepku z hliníkového plechu, dáš ho místo původního těsnění, dotáhneš, jedeš

- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7205
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
ještě bych vyčistil čidlo plnícího tlaku (v sání) to taky udělá hodně a nebo jestli není na odchodu váha vzduchu
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
souhlasspeedy píše: 16.1.2018, úte 21:00 ještě bych vyčistil čidlo plnícího tlaku (v sání) to taky udělá hodně a nebo jestli není na odchodu váha vzduchu
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Taky bych se přiklonil k EGR. Stilo, stejný motor, stejný problém. Vyřešila záslepka z plechu. Nebo ještě jednodušeji, bez práce, zkusmo odpojit konektor ovládání EGR. U Stila ani na toto nepadala chyba (byla teda v ŘJ), ale na jízdu to nemělo vliv. Po odpojení to jelo jak má.
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Díky všem za tipy. EGR jsem vyndal, rozdělal a vyčistil. Koupil jsem na to sprej v autokelly Čistič EGR a turba. Bez něj by to nemělo ani cenu. Nechápu, co je to za ksindl, každopádně to rozpuští karbon velmi efektivně. EGR byl relativně čistý. Solenoid fungoval hladce. S tím jsem nedělal nic. Zasekávaly se ale klapky v těle EGR. Prostříkal jsem to čističem a rozhýbal, dokud to nešlo hladce. Uvidím, jak to dlouho vydrží.
Vyndal jsem a vyčitil MAP senzor. Otvor už skoro nebyl vidět. To jsem opatrně vyrýpal ven a prostříkal nepřímo Kontaktolem.
Když už byl EGR venku, vyměnil jsem ještě žhavič na 4.válci . Kupodivu šel ven úplně v pohodě. Kardanový nástavec na 3/8" golu a dlouhý ořech 10 mm je nutnost.
Auto jsem projel pár kilometrů. Zmizelo škubání a zhoupnutí okolo 2700 otáček. Teď už nezbývá jenom držet palce, aby mi to chvíli vydrželo. Jeto celkem hezký start do víkendu. V pátek večer jsem všechno vyndal, vyčistil a dnes ráno namontoval zpět.
Radovan
Vyndal jsem a vyčitil MAP senzor. Otvor už skoro nebyl vidět. To jsem opatrně vyrýpal ven a prostříkal nepřímo Kontaktolem.
Když už byl EGR venku, vyměnil jsem ještě žhavič na 4.válci . Kupodivu šel ven úplně v pohodě. Kardanový nástavec na 3/8" golu a dlouhý ořech 10 mm je nutnost.
Auto jsem projel pár kilometrů. Zmizelo škubání a zhoupnutí okolo 2700 otáček. Teď už nezbývá jenom držet palce, aby mi to chvíli vydrželo. Jeto celkem hezký start do víkendu. V pátek večer jsem všechno vyndal, vyčistil a dnes ráno namontoval zpět.
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Pridam taky poznatek. AR 159 2,4 jtd taky obcasne cukani okolo 2000 ot, cuk cuk cuk a jelo dal, jen pri lehtani plynu, pri konstantni rychlosti. ri vice plynu nebo na max pedal na podlaze nic, vse super, bez ztraty kyticky. Zkoumal jsem, hledal, cistil EGR a porad stejny, obcas to cuklo. Az me napadlo odpojit vahu vzduchu a najezdit cca 400 km bez ni. Auto ožilo, slo lepe za plynem, zadné cuknuti, odspodu to jelo mnohem lepe a spotreba se snizila cca o 1,5 litru. Koupil novou vahu vzduchu a tradaaa, vse vyreseno....
Zaver, zkuste odpojit vahu, kdyz auto pojede lepe, zmizne obcasne cuknuti a klesne sotreba, je to vaha vzduchu jako u mě
Zaver, zkuste odpojit vahu, kdyz auto pojede lepe, zmizne obcasne cuknuti a klesne sotreba, je to vaha vzduchu jako u mě
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Hmm tu vahu vzduchu musim zkusit u sebe. "resim" stejny problem problem. Kdyz drzim otacky mezi cca 1750-2100, velmi lehkou nohou (jen abych udrzoval tah) tak presne jak rikas, cuku, jede, cuk, cuk cuk, jede, jede cuk atd. Egr nekolikrat cisteny (poprve po koupi byl uplne ucpany az to vyhodilu chybu dpf cca 2 roky zpet) a je skoro jako novy. Senzor tlaku taky "cisty" a meneny. Tak musim zkusit odpojit tu vahu co to udela.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Foli díky.
Mě se houpou otáčky u studenýho motoru a taky těsně po vyjetí cukání při lehoučkém plynu okolo 1700-2000 otáček.
Včera jsem odpojil MAF. Zajímavý, že chyba motoru se rozsvítila až dnes.
Ráno sem resetoval počítač a vyrazil. Ani jednou jsem nepostřehl cukání a ani kolísání otáček. Příjde mě to možná o fous živější, ale tak nějak ten chod motoru hladší.
Jinak míň to asi taky žere. Normálně mám průměr tak 9l a to to tahám dolů, když vyjedu z města.
Dneska jsem dojel domů s průměrem 8.6 a to jsem jezdil jen po městě a samá kolona.
Otázka. Jak vyndám z těla MAF ten sensor, abych ho zkusil vyčistit?
Musí MAF ven? U čidla jsme neviděl žádnej šroubek atd. Je to tam jen nacvaknutý?
Mě se houpou otáčky u studenýho motoru a taky těsně po vyjetí cukání při lehoučkém plynu okolo 1700-2000 otáček.
Včera jsem odpojil MAF. Zajímavý, že chyba motoru se rozsvítila až dnes.
Ráno sem resetoval počítač a vyrazil. Ani jednou jsem nepostřehl cukání a ani kolísání otáček. Příjde mě to možná o fous živější, ale tak nějak ten chod motoru hladší.
Jinak míň to asi taky žere. Normálně mám průměr tak 9l a to to tahám dolů, když vyjedu z města.
Dneska jsem dojel domů s průměrem 8.6 a to jsem jezdil jen po městě a samá kolona.
Otázka. Jak vyndám z těla MAF ten sensor, abych ho zkusil vyčistit?
Musí MAF ven? U čidla jsme neviděl žádnej šroubek atd. Je to tam jen nacvaknutý?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Bohužel nevyndás, je to tam natavene. Bacha, odpojeni maf odpoji i EGR. |tudiz chyba muze byt i tam. Pokud by jsi se rozhodl menit MAF, nejprve zjisti EGR. nejlepe to udelas tak, ze ti nekdo z okoli pujci MAF a jezdi na jeho MAF. kdyz to bude OK, je to MAF, kdyz ne, muze byt chyba v EGR. aby jsi nekoupil MAF a delalo to stále. Samotnym odpojenim EGR nezjistis nic, auto okamzite padne do nouzaku a nejede. U me to MAF byl, pac jsem predtim EGR zkusil zaslepit, bylo to stale stejne, po odpojeni MAF mi auto ozilo, mene zralo a ani jedno cuknuti. Vymenil MAF a pohoda. Takze vahu zkus vycistit nejlepe tenkym dlouhym steteckem isopropylem, kdyz nepomuze, zaslepit EGR, jestli po zaslepeni EGR bude klid, resit EGR
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
No jezdil jsem pár dní bez MAF a rozhodně většina příznaků vymizela.
Cukání při jemném plynu a studeném motoru pryč. Houpání otáček na volnoběh u studeného motoru tak z 95% zmizelo také. Respektive je to teď mnohem méně časté a skoro nepozorovatelné.
Koupil jsem nový MAF Bosch a po zapojení je to stále OK. Spotřeba šla taky o něco dolů, ale litr to nebude.
Co zůstalo je občas takový výkonový hup okolo 2000 rpm, pokud akceleruji tak na 1/4 - 1/3 plynu. Prostě to okolo těch 2k otáček najednou trochu víc zabere, ale není to moc opakovatelné.
Ten chod motoru - hlavně studeného je prostě takový kultivovanější a plynulejší. Vzhledem k tomu, že originál MAF Bosch stojí tak 2 tisíce a výměna je asi na 5 minut, tak rozhodě se vyplatí neváhat a díky za tip.
Cukání při jemném plynu a studeném motoru pryč. Houpání otáček na volnoběh u studeného motoru tak z 95% zmizelo také. Respektive je to teď mnohem méně časté a skoro nepozorovatelné.
Koupil jsem nový MAF Bosch a po zapojení je to stále OK. Spotřeba šla taky o něco dolů, ale litr to nebude.
Co zůstalo je občas takový výkonový hup okolo 2000 rpm, pokud akceleruji tak na 1/4 - 1/3 plynu. Prostě to okolo těch 2k otáček najednou trochu víc zabere, ale není to moc opakovatelné.
Ten chod motoru - hlavně studeného je prostě takový kultivovanější a plynulejší. Vzhledem k tomu, že originál MAF Bosch stojí tak 2 tisíce a výměna je asi na 5 minut, tak rozhodě se vyplatí neváhat a díky za tip.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Tak jsem ještě vyndal čidlo tlaku ze sání a prostříkal čističem EGR. Už to bylo docela zarostlé.
Najezdil jsem zatím okolo 250km a už jsem ani jednou nezaregistroval ten výkonový hup okolo 2000 otáček.
Najezdil jsem zatím okolo 250km a už jsem ani jednou nezaregistroval ten výkonový hup okolo 2000 otáček.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
159, 1.9jtd 88kw.. Klasika skubani při lehce seslapnutem plynu kolem 2000 otáček. Dlouho jsem řešil a nakonec vyřešil. Hodně pomohlo vyčištění čidla tlaku sacího potrubí. Po 158 tisíc najetejch bylo opravdu hodně zasvineny, sem se divil že ještě vůbec něco nasnimalo. Zlepšení možná o 75 procent. Dále vyměněna váha vzduchu a jsem na zlepšení 95 procent.. Proč 95? Cestou z práce jedu úsek dlouhej do kopce kde mám ještě studenej motor, takže těch 2000 otáček a skubacka skoro furt.. Dnes bez jediného zaškubnuti. Až před barákem mi to jednou zacuklo. Ale i tak už jsem hodně spokojen.
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
co zkusit ještě egr? já to měl podobně a po výměně egru to jelo zase v pořádku
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Jestli je tvůj komentář reakcí na ten můj, tak bohužel, egr je nový. Já vlastně postupně vyměnil vše co se dalo.jarin píše: 11.2.2020, úte 23:32 co zkusit ještě egr? já to měl podobně a po výměně egru to jelo zase v pořádku
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Já jsem jednou EGR čistil a pak už jsem taky koupil nový. Ale při lehkém plynu mi to stejně občas mezi 2000-2500 otáčkách škublo. Vrátil jsem vyčištěný origo a v klidu. Jinak nový byl Pierburg.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
je pravda, že me pomohl až druhý nový egr, takže možná zkusit tamten reklamovat a dát novej
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
dávám aktualizaci problému. Po vyzkoušení zaslepení EGR ventilu se problémy vyřešili. Do záslepky navíc vyvrtána díra 8mm pro částečnou průchodnost spalin. Nyní bez problému se startem a navíc bez cukání!! Díky dirce v záslepce se nerozsvěcuje kontrolka motoru.
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Dirky v zaslepce dělají i origo.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Zdar chlapi, přečetl jsem celé tady to vlákno a nevím jestli ten můj problém je přesně ono. Kolem těch 2000 ot. mi to škube, ale tak, že to rozvibruje celý auto. Teď tam byl měněný motor (2,4 20V 147kw), repas všech vstřiků. DPF OFF, zaslepený EGR. Taky to dost hulí (černě). Ale startuje krásně. Už fakt nevím co s tím
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
se škubáním mám stejný problém,....kolem 2000 tis ot. při lehké noze. Už jsem vyzkoušel vše (EGR, váha, vstřiky, čidlo tlaku) a zatím nic.Zajímavé je,že to dělá jenom když je nad 15°C 
EDIT: dočetl jsem celé vlákno a opravdu to nemá řešení? Mám se tedy smířit s tím, že to není problém ale funkce?

EDIT: dočetl jsem celé vlákno a opravdu to nemá řešení? Mám se tedy smířit s tím, že to není problém ale funkce?
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: Skubani u cca 2000tis otacek
Doporučuju zaslepit EGR a vyzkoušet. Než to spadne do nouzáku, měl by se rozdíl projevit. Vyčištěný i vyměněný EGR pořád nemusí být funkční EGR.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host