Několik posledních let jsem v hlavě nosil myšlenku pořídit si veterána. Celkem pravidelně jsem navštěvoval tuzemské i zahraniční inzertní portály a hledal, co by se za kolik dalo koupit. Věděl jsem, že chci něco z 60/70. let, něco s kulatými světly vpředu (základní požadavek

) a něco, co by bylo řidičsky zajímavé. Opakovaně jsem narážel na základní problém a to nedostatek financí - buď se mi patřičné auto líbilo velmi a já si ho nemohl dovolit (např. Porsche 912, o 911kách z 60 let ani nemluvě), anebo jsem si ho dovolit mohl, ale už mě tolik nelákalo. Stále častěji jsem pokukoval po starých Alfách, až mě jednou, někdy na začátku tohoto roku, zaujala právě tahle Alfa Romeo Spider z roku 1976. Možná jste si ji někdo všiml, několik měsíců visela na rajveteranu. Nejdřív jsme si s majitelem vyměnili pár mailů, ale tím to skončilo. Přišla korona krize, já se nemohl vrátit do ČR (bydlím a pracuji u bratrů Slováků) a myšlenka pořídit veterána se na čas vytratila. Po pár měsících jsem ale opět začal hledat a všiml jsem si, že se auto stále nabízí - opět jsem kontaktoval majitele, tentokrát již s jasným záměrem zajet se na auto podívat. Když potom znova otevřeli hranice, neváhal jsem, domluvili jsme termín a já vyrazil. Majitel byl sympaťák, Alfa mě hned na první pohled chytila za srdce, na konci návštěvy jsme si podali ruku a o týden později už jsem si Alfu odvážel domů.
Auto je poměrně kompletní (sem tam chybí nějaký koberec, kus chromu, ale žádná hrůza) a s původní dokumentací - pochází z Německa, majitelů mělo celkově asi sedm (první byla žena

). Má mnoho nedostatků a jeho renovace nebude žádná procházka růžovou zahradou. Tím největším nedostatkem se zatím zdá koroze. I když to není tak špatné, jak jsem si myslel (kufr je například úplně dobrý), bude ale potřeba vyvařit podlahy v kabině, přední kapotu, některá místa prahů, přední a zadní nárazník a určitě i mnoho dalších míst, které jsem zatím neobjevil. Co se týče motoru, tak startuje, ale bude potřebovat generální opravu - zřejmě kvůli špatnému těsnění pod hlavou se tam dostala voda. Interiér je místy poškozený, střecha je na jednom místě ošoupaná, zadní světla jsou polámaná, chromové zrcátka nejsou velmi chromové jako spíš rezavé, atd. A to jsou jen ty závady, co jsou na první pohled zřejmé. Všechny další neduhy na mě teprve vyskáčou v průběhu času. Tím jsem si jistý.
Podmínky na renovaci jsou velmi skromné (maličká garáž u rodičů, žádný hydraulický zvedák, žádná montážní jáma, zatím velmi omezené vybavení), takže to bude běh na dlouhou trať. Ale o tom to je
Začal jsem postupně rozebírat interiér kabiny a kufr a pomalu se posunuju směrem vpřed k motoru. Díly se snažím organizovat, popisovat a všechno si fotím/nahrávám, aby následná montáž byla co nejjednodušší. Plán je postupně odstrojit karoserii, kterou následně dát opískovat, nechat vyvařit a nalakovat. Rozebrat a zrepasovat motor, převodovku, karburátory, pověnovat se podvozku, atd. Mým cílem není ani tak mít z auta leštěnku, se kterou budu objíždět srazy, jako spíš auto, do kterého o víkendu sednu a pořádně proženu po okreskách a ono se mi po cestě nerozsype pod zadkem. A to, že bude někde odprejsknutý chróm anebo odlepený kus koženky na palubní desce, mi vůbec nevadí.
Jestli jsem vás neunudil k smrti a vy dočetli až sem, děkuji

Na závěr pár fotek.
