Mno, ložisko som prestrekol riadne penetracnym olejom a nič, piskoce to ďalejHampice píše: 31.5.2020, ned 20:22 Přesně tenhle problém jsem měl taky. Už jsem se s tim bál jezdit, proto šla spajz na repas. Po zpětné montáži to dělalo dál, myslel jsem, že mi jebne... Nicméně, dělá to to ložisko na vnitřní poloose. U mě pomohlo ho trochu prolejt WDckem (ložisko koupit samostatně nejde, jen celá poloosa), už přes 5000 km je to zticha.
6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Takze ja mám ten worse case, ložiská diferaku
čo je celkom smutne, keďže teraz bola prevodovka vonku kvôli výmene spojky 
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Chlapi, kedže repas prevodovky stojí s demontážou a montážou +- 600 €, tak by som cchcel najskôr vyskúšať nejakú prísadu do oleja.
Zvažujem Bishops original 515:
https://aditiva.info/e-shop/aditiva-do- ... a-515.html
Alebo Metabond:
https://www.motorove-oleje.sk/metabond-gt-plus-250ml/
Nemáte s tým nejaké skúsenosti?
Vopred vďaka!
PS - nemám žiadne príznaky, ako vyskakujúce rýchlosti, hučanie na niektorom prevod. stupni, skákajúca radička, nič, všetko okrem diferáku je OK. Keby nebolo, neriešim vôbec žiadnu prísadu.
Zvažujem Bishops original 515:
https://aditiva.info/e-shop/aditiva-do- ... a-515.html
Alebo Metabond:
https://www.motorove-oleje.sk/metabond-gt-plus-250ml/
Nemáte s tým nejaké skúsenosti?
Vopred vďaka!
PS - nemám žiadne príznaky, ako vyskakujúce rýchlosti, hučanie na niektorom prevod. stupni, skákajúca radička, nič, všetko okrem diferáku je OK. Keby nebolo, neriešim vôbec žiadnu prísadu.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9084
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Nemyslím si, že to bude diferenciál, pokud jiný příznaky nemáš. A i kdyby, žádný opičí kapky tomu už nepomůžou (taky vyzkoušeno).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Mno a čo, ak nie diferak? Hluk sa zvyšuje s rýchlosťou, mierny vplyv má naň ubratie/pridanie plynu. Inak nič. Ani otáčky, ani smer zákruty, ani zaradená rýchlosť...nič. Len rýchlosť auta. Radiaca páka sa nehne.
Ložisko kolesa vydáva úplne iný zvuk, ložisko na dlhej poloosi je ok.
A aké prísady si skúšal?
Ložisko kolesa vydáva úplne iný zvuk, ložisko na dlhej poloosi je ok.
A aké prísady si skúšal?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9084
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Ekolube Gear. To by bylo dobré dát tam teď, do zrepasované skříně, ještě to asi udělám. Ale jak už je tam něco chycenýho, žádná zázračná voda to nevyléčí.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Taaaak, niektoré prípravky do motorov pomáhajú, nie raz som sa s tým stretol. Hlavne čo sa týka spotreby oleja = niečo to tam robí. Jasne, záleží aký prípravok, aký motor, ako dlho to vydrží...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
jakejkoliv přípravek pouze oddálí skutečný řešení..
u přípravků do motoru -pokud je motor zahnojenej a některý povrchy neplněj funkci jakou by měli, tak případným rozpuštěním botdelu se původí funkce může obnovit (zatuhlý kroužky)..pokud už tam je mechanickej problém, nebo zestárlý či žádný těsnění.. žádná vodička to nevyřeší... jen problém časem zhorší !
u přípravků do motoru -pokud je motor zahnojenej a některý povrchy neplněj funkci jakou by měli, tak případným rozpuštěním botdelu se původí funkce může obnovit (zatuhlý kroužky)..pokud už tam je mechanickej problém, nebo zestárlý či žádný těsnění.. žádná vodička to nevyřeší... jen problém časem zhorší !
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Daj vedieť výsledok potom.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Ja wohl ;-)
Dnes to došlo, zajtra aplikujem
Dnes to došlo, zajtra aplikujem
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Mno, dnes som Atomium MGSB aplikoval presne podľa návodu, t.j. do (azda) zahriatej prevodovky (inak hrkal som tú fľašku skoro pol hodiny, kým sa rozmiešali tie keramické úsady). PO naliatí odporúčali jazdiť 20-30 min, tak som jazdil cca 45 min v rôznych režimoch, na rôznych prevodových stupňoch, po meste, mimo mesta, pomaly, rýchlo...
Nicméne kýžený efekt sa (zatiaľ) nedostavil. Zatiaľ v podstate žiadna zmena, diferák pizúka, ani sa nedá povedať, žeby sa ľahšie radilo, resp. to malo iné pozitívne účinky. Neverím ale, žeby sa mal efekt dostaviť neskôr, to tá keramika sadne na dno a už sa nikdy nerozmieša...
Nicméne kýžený efekt sa (zatiaľ) nedostavil. Zatiaľ v podstate žiadna zmena, diferák pizúka, ani sa nedá povedať, žeby sa ľahšie radilo, resp. to malo iné pozitívne účinky. Neverím ale, žeby sa mal efekt dostaviť neskôr, to tá keramika sadne na dno a už sa nikdy nerozmieša...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9084
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Přesně tak... V atomiu to udělalo cink a další kafka na světě... Neber si to osobně.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Jo, je to ľahko možné. A práve preto treba skúsenosti publikovať.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- fafo
- Pozorovatel
- Příspěvky: 252
- Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Sice mam jinou prevodovku (automat), ale za me musim rict ze Atomium AGSB 80 zatim udelal sve. Menil jsem komplet olej. Prevodovka se zacala chovat uplne jinac, ale porad to nebylo ono. Tak jsem pridal po nejakych km jeste atomium a chod je prijemnejsi. Prevodovka je tissi. Je ale pravda, ze je to az po cca mesici. Hned po naliti a jezdeni par (20-30km) to bylo uplne stejne. Mozna to taky dela pocasi :-), kdo vi.... taky uz ma nalitano 230 tis a to mozna i vic
.

Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Zdravím, mám problém s převodovkou M32. Všechny kvalty jdou řadit v pohodě, nic nehučí ani se nehýbe řadící páka, ale vypadává mi zpátečka. Musím ji tam pořád držet, nebo okamžitě při záběru vypadne. Je to na repas, nebo by s tím mohlo jít udělat něco i bez rozborky? Třeba nějaké táhlo, nebo zatuhlý ovladač.
Jo a je to u Fiatu Bravo, snad nevadí, že se přidám, fiaťácká fóra jsou trochu mrtvá
převodovka by měla být stejná
Jo a je to u Fiatu Bravo, snad nevadí, že se přidám, fiaťácká fóra jsou trochu mrtvá
Naposledy upravil(a) Roll dne 18.1.2021, pon 07:37, celkem upraveno 1 x.
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Tak ma napadlo zaktualizovať poznatky. Ničomu to Atomium nepomohlo. Po cca pol roku a teda azda 10.000 km sa stav diferáku pomaly, ale isto zhoršuje. Pizúka to stále viac. Na jar pôjde prevodovka von a na repas.Ferrari píše: 10.6.2020, stř 20:14 Mno, dnes som Atomium MGSB aplikoval presne podľa návodu, t.j. do (azda) zahriatej prevodovky (inak hrkal som tú fľašku skoro pol hodiny, kým sa rozmiešali tie keramické úsady). PO naliatí odporúčali jazdiť 20-30 min, tak som jazdil cca 45 min v rôznych režimoch, na rôznych prevodových stupňoch, po meste, mimo mesta, pomaly, rýchlo...
Nicméne kýžený efekt sa (zatiaľ) nedostavil. Zatiaľ v podstate žiadna zmena, diferák pizúka, ani sa nedá povedať, žeby sa ľahšie radilo, resp. to malo iné pozitívne účinky. Neverím ale, žeby sa mal efekt dostaviť neskôr, to tá keramika sadne na dno a už sa nikdy nerozmieša...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9084
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
To není typický projev známých závad M32. Nicméně rozborce se asi nevyhneš, tohle táhlem nebude.Roll píše: 17.1.2021, ned 20:55 Zdravím, mám problém s převodovkou M32. Všechny kvalty jdou řadit v pohodě, nic nehučí ani se nehýbe řadící páka, ale vypadává mi zpátečka. Musím ji tam pořád držet, nebo okamžitě při záběru vypadne. Je to na repas, nebo by s tím mohlo jít udělat něco i bez rozborky? Třeba nějaké táhlo, nebo zatuhlý ovladač.
Jo a je to u Fiatu Bravo, snad nevadí, že se přidám, fiaťácká fóra jsou trochu mrtvápřevodovka by měla být stejná
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
@Hampice Tipuju buď ohnutou vidličku v převodovce (takže rozborka), nebo selektor na převodovce. Víc spíš ten selektor, ten jde vyměnit i na autě s trochou úsilí... Ale jsem pochopitelně jen laik 

Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Jasně no, kdyby byl problém i s ložisky, tak bych to nechal repasovat, ale na to držení páky se dá zvyknout. Za ty prachy mi to fakt nestojí 
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Zdravim všechny.
Taky přidam jednu potíž. Nedavnou sem si koupil 159 tbi a samozřejmě, navzdory ujištění že auto je zcela ok, se cestou domu začaly ozývat ložiska při 5. a 6. stupni. Takže hurá do nejbližšího servisu kde dělaj výměnu za rozumný peníze (a z rozumnejch dílů) a rozloučit se s 22-ti klackama.
Najednou sem začal mít problémy s řazením jedničky - příde mi, že de přes zuby (pokud řadim lehounce a pomalu tak se to dá). tak sem se vrátil do servisu a bylo mi řečeno, že to dělá spojka, že sem jí měl nechat udělat rovnou. tak sem dal na mechanika a sbohem dalších 21 za spojku a ložisko. Nicméně, problém s jedničkou přetrvává. Takže sem se znova vrátil, projel si to s mechanikem a ten usoudil, že to furt dělá spojka O.o
Tady můj příběh zatim končí, auto stojí v servisu a čeká, až se mechanik vymarodí...
Měl ste někdo podobnej problém?
Taky přidam jednu potíž. Nedavnou sem si koupil 159 tbi a samozřejmě, navzdory ujištění že auto je zcela ok, se cestou domu začaly ozývat ložiska při 5. a 6. stupni. Takže hurá do nejbližšího servisu kde dělaj výměnu za rozumný peníze (a z rozumnejch dílů) a rozloučit se s 22-ti klackama.
Najednou sem začal mít problémy s řazením jedničky - příde mi, že de přes zuby (pokud řadim lehounce a pomalu tak se to dá). tak sem se vrátil do servisu a bylo mi řečeno, že to dělá spojka, že sem jí měl nechat udělat rovnou. tak sem dal na mechanika a sbohem dalších 21 za spojku a ložisko. Nicméně, problém s jedničkou přetrvává. Takže sem se znova vrátil, projel si to s mechanikem a ten usoudil, že to furt dělá spojka O.o
Tady můj příběh zatim končí, auto stojí v servisu a čeká, až se mechanik vymarodí...
Měl ste někdo podobnej problém?
AR 159 sw, 2.4 JTDm, 2008, 154 kW :)
AR 159 sw. 1750 tbi, 2009, 147 kW :-P
AR 159 sw. 1750 tbi, 2009, 147 kW :-P
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
@Jakub G. Můžu se jen zeptat, co to bylo za servis, kde dělali tu převodovku?
Měl jsem něco podobného - po repasu špatná synchronizace při řazení z 2 > 3. Vrátil jsem jim to do servisu a reklamoval to. Byl tam teda i jiný problém - špatně utěsněná převodovka, co po repasu trochu rosila olej...
Jestli to dělá jen jeden kvalt - jako že jsem to z tvého textu tak pochopil - tak to není spojkou, ani ložiskem, ale synchronem toho kvaltu...
Měl jsem něco podobného - po repasu špatná synchronizace při řazení z 2 > 3. Vrátil jsem jim to do servisu a reklamoval to. Byl tam teda i jiný problém - špatně utěsněná převodovka, co po repasu trochu rosila olej...
Jestli to dělá jen jeden kvalt - jako že jsem to z tvého textu tak pochopil - tak to není spojkou, ani ložiskem, ale synchronem toho kvaltu...
Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Honziku byl to nezávislej servis v ČB. Taky mi spojka přišla nepravděpodobná, ale bylo mi to doporučovaný už při tý výměně ložisek a pak když sem se s tim problémem vrátil, tak mi bylo řečeno "to dělá ta spojka, já sem vám to říkal". Bylo mi to divný, ale nejsem mechanik, tak sem na něj dal...
Po tý výměně už sem tam jel rovnou s tim že to musí bejt synchrony, špatně seřízenej selector nebo něco, ale ne spojka. Takže teď se bude řešit, jestli tuhle opravu opravy opravy budou dělat ze svýho nebo jestli to budou chtít zaplatit.
Btw nemůže to mít náááhodou něco společnýho s tim, že ložiska při výměně nebyly vylisovaný, ale odříznutý? O.o
Edit: A ano, dělá to pouze a jenom 1. rychlostní stupeň
Po tý výměně už sem tam jel rovnou s tim že to musí bejt synchrony, špatně seřízenej selector nebo něco, ale ne spojka. Takže teď se bude řešit, jestli tuhle opravu opravy opravy budou dělat ze svýho nebo jestli to budou chtít zaplatit.
Btw nemůže to mít náááhodou něco společnýho s tim, že ložiska při výměně nebyly vylisovaný, ale odříznutý? O.o

Edit: A ano, dělá to pouze a jenom 1. rychlostní stupeň
AR 159 sw, 2.4 JTDm, 2008, 154 kW :)
AR 159 sw. 1750 tbi, 2009, 147 kW :-P
AR 159 sw. 1750 tbi, 2009, 147 kW :-P
- jan.machacek
- Příspěvky: 73
- Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Ahoj, odjel jsem na sardinii a před cestou vyměnil olej v převodovce. 2,5l po vypuštění, všechno ok, ale po těch 1200km začal 3 a 4 stupeň dělat zvuk jako bych jel na zpatecku, čekám, že ložiska uz budou na cestě do věčnejch lovišť (aktuálně najeto 150000) . Snažím se jezdit co to jde na 5ku,ale aktualne jsme přejeli do hor, kde ta 3ka a 4ka je potřeba jak sůl
zvuk se nijak nezhoršuje, ani není znatelná vůle v řadící páce. Zkušenosti jak dlouho vydrží tenhle stav? Počítám že domu to pak už bude zase jen dálnice, takže v pohodě, jde hlavně o ten týden teď. Počítám, že když budu dávat rychlost aby byla spíš v otáčkách, tak ložisko to bude snášet líp než z nízkejch, je tak? Má pak někdo zkušenost s vylepšeným krytem na větší ložiska? Přemýšlím, že bych pak rovnou sehnal sadu i s tím novým krytem.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy
Vyššie je spomenutý Metabond GT Plus. Dal som ho s novým olejom do prevodovky jednotkového Punta, ktorá pred tým neskutočne pišťala a za stuedna nešla zaradiť dvojka. Pomohol vynikajúco. Mám ho aj v Multiple. Do Alfy ho dám tiež až bude mechanik ochotný meniť v nej olej.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti