
Oleje do JTD
- Norek
- Pozorovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 12.4.2008, sob 19:10
- Bydliště: Šluknov
- Kontaktovat uživatele:
Oleje do JTD
Zdarec jen mě zajíma jaký oleje používáte do svích JTD 1,9 a 2,4 . 

- Norek
- Pozorovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 12.4.2008, sob 19:10
- Bydliště: Šluknov
- Kontaktovat uživatele:
Já přemýšlím o tomhle oleji :http://www.eshop-rychle.cz/znackoveoleje/eshop/6/0/5/38
tady jsi koukal ?
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=71
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=1352
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=71
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=1352
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- Norek
- Pozorovatel
- Příspěvky: 262
- Registrován: 12.4.2008, sob 19:10
- Bydliště: Šluknov
- Kontaktovat uživatele:
KoukalRichie píše:tady jsi koukal ?
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=71
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=1352

- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
kesáč píše:Já tento : http://www.eshop-rychle.cz/znackoveolej ... 10W-40-1-L

Norek: 8V Selenia TD, 16V Selenia WR Diesel.
Pokud máš racionální důvod Selenii nebrat, je potřeba dodržet viskozní i výkonovou specifikaci. A to platí nejen pro TD, ale zejména pro TS.
Admins: toto téma je zralé na LOCK
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
norek - pokud myslíš např. olej do 100kw 2,4jdt tak se hlavně držet specifikace jakou požaduje výrobce a to je u tohoto motoru polosintetika SEA 10W40 - ACEA B3-96 API CD. To api cd už asi neseženeš to spíš CF nebo tak nějak ale to je leda lepší
. Jinak to klidně splňuje i Paramo http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531459 samozřejmě Selenia je klasika.

- tomas
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
- Bydliště: ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
6l mi to spolklo a olej je lehce nad půlkou rysky.. bude to ale tím že jsem měl sundanou vanu jakou dobu a všechen olej tak mohl jít pryč..
člen alfi166 nebo jakou má přezdívku má obchod na oleje a dost se v nich vyzná, třeba ti poradí co tam dát.. mě přijde ale selenie zbytečně drahá, některé oleje mají ty samé schopnosti a stojí méně..
člen alfi166 nebo jakou má přezdívku má obchod na oleje a dost se v nich vyzná, třeba ti poradí co tam dát.. mě přijde ale selenie zbytečně drahá, některé oleje mají ty samé schopnosti a stojí méně..
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension
Samozřejmě mám pro turbodiesel, jen jsem to špatně napsal.Radim píše:5,5a potřebuješ spíš selenia TD, 20K je pro benzíny
Objednal jsem tohle http://www.eshop-rychle.cz/znackoveolej ... -5W-40-2-L ale jen 4 litry, tak už objednávám další dva.
Díky za pomoc všem.
BMW 730d, Superb TDI
Tak olej jsem si vyměnil, akorát mám přesně do půl rysky a zůstalo mi jen pár kapek, takže kdybych tam dal celých 6 litrů, nedostanu se přes rysku.
Přijde mi, že mám klidnější studený starty, kdoví co mi při předchozí výměně nalili v Alfě.Tipuju že naúčtovali plnou a dolili polo, klasika.
Co si neuděláš sám, nemáš.
Přijde mi, že mám klidnější studený starty, kdoví co mi při předchozí výměně nalili v Alfě.Tipuju že naúčtovali plnou a dolili polo, klasika.
Co si neuděláš sám, nemáš.
BMW 730d, Superb TDI
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
furt dokola...
JTD unijet - Selenia TD 10W40
JTD multijet - Selenia WR Diesel 5W40
oldskool benzín - Selenia 20K 10W40, pro extrémisty Selenia Racing 10W60
Univerzálně platí, že kdo nechce/nemůže z jakéhokoli důvodu Selenii, měl by dodržet SAE/viskozitu a API/výkon tak, jak předepisuje VÝROBCE MOTORU.
modena: rozdělení polo/plná syntetika je archaismus. Aplikací Selenia WR, která je o 50% dražší než TD, jsi odlehčil pouze svojí peněžence.
JTD unijet - Selenia TD 10W40
JTD multijet - Selenia WR Diesel 5W40
oldskool benzín - Selenia 20K 10W40, pro extrémisty Selenia Racing 10W60
Univerzálně platí, že kdo nechce/nemůže z jakéhokoli důvodu Selenii, měl by dodržet SAE/viskozitu a API/výkon tak, jak předepisuje VÝROBCE MOTORU.
modena: rozdělení polo/plná syntetika je archaismus. Aplikací Selenia WR, která je o 50% dražší než TD, jsi odlehčil pouze svojí peněžence.
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Možná v roce výroby mého auta doporučovali 10W 40, ale potom je všude uvedeno, že musíš minimálně dodržet specifikace.To znamená, že nesmín dát horší, ale můžu lepší, což Selenia turbodiesel WR nepochybně je.
Navíc se mi klidně spí když vím, že jsem tam dal to nejlepší co jsem mohl, ikdyž to je dražší.Kdybych chtěl ušetřit, nekoupím si Alfu.
Navíc se mi klidně spí když vím, že jsem tam dal to nejlepší co jsem mohl, ikdyž to je dražší.Kdybych chtěl ušetřit, nekoupím si Alfu.
BMW 730d, Superb TDI
To je prave ta mylka. Nedal si tam neco lepsiho, ale neco jinyho.modenaboy píše:Navíc se mi klidně spí když vím, že jsem tam dal to nejlepší co jsem mohl

Neco lepsiho by byl olej 10W-40 kvalitnejsi dle specifikace API.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
no ale presne tohle mysleni ma mnoho lidi a pak se divy ze mu to na spodku zaklepe.modenaboy píše:Možná v roce výroby mého auta doporučovali 10W 40, ale potom je všude uvedeno, že musíš minimálně dodržet specifikace.To znamená, že nesmín dát horší, ale můžu lepší, což Selenia turbodiesel WR nepochybně je.
Navíc se mi klidně spí když vím, že jsem tam dal to nejlepší co jsem mohl, ikdyž to je dražší.Kdybych chtěl ušetřit, nekoupím si Alfu.
v Plzni mame odbornika pres oleje ktery osobne leta jezdil rally,a berou od nej oleje motorari ,ale to jen na okraj.ale hlavne dokaze poradit.ma tabulky co dodava vyrobce a pak jako prevodnik na jeho oleje od Motorexu.
konkretne multijet ma mit jak zde uz bylo psano 5w-40
ale i 10w-40.
ten pripad kdy se tam muze dat 10w-40 je kdyz motor ma najeto vice jak 100 000km..a to ma,, a take jsem ho tam nalil.
takze ponauceni pro kazdeho...ne pokazde je dobre pro motor ZBYTECNE DRAHY OLEJ ----JEN PROTO ZE NA NEJ MAM.
je dobre si uvedomit ze 5W-40 je obecne ridci a starsimu uz opotrebovanemu moturu s vetsimi provoznimi vulemy se to nemusi uz vubec libit,a potom se clovek divy ze motor ja v haji.....
a to se nebavim ze ta ridka sracicka ma vliv na prosakovani vsech simerinku a v oblibe prave u JTD smerem ke spojce. a turbo muze take uz vice propoustet.
takze v tvem pripade ,,,nechci malovat certa na zed,,bych az tak moc klidne nespal.
osobne takovych pripadu znam vic nes dost kteri doprali motor to nejdrazsi a pak na to cumeli ze motor nebezi pro totalni zkazu. bouzel !to je realita
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
Nesouhlasim s tim, ze je olej 5W40 ridsi nez 10W40. Je pouze tekutejsi(cerpatelnejsi) za nizkych teplot.
tohle je zajimave cteni od alfi166silver : Pro třídění motorových olejů se nejčastěji používá značení SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Děli oleje do šest zimních tříd označených písmenem „W“ (winter=zima) číslem 0-25 a pět letních tříd s číslem 20-60. První číslo (zimní) značí čerpatelnost oleje při nízkých teplotách. Čím nižší, tím tekutější. Toto číslo v žádném případě neznamená „hustotu“ nebo „řídkost“ oleje!!!Pouze čerpatelnost a tekutost za chladu a mrazu.Čím více se toto číslo před W blíží „nule“ tím je olej za mrazu tekutější. V chladném ránu se tak olej rychleji dostane do potřebných míst v motoru. Rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším „číslem“ mohou být i v desítkách sekund. Druhé číslo (letní) udává viskozitu oleje při provozní teplotě. Čím je číslo vyšší ,tím je olej „hustější“ a klade větší odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch a může v závislosti na hodnotě tohoto čísla „dotěsnit“ vůle v motoru.Viskozita alias vazkost vyjadřuje míru odolnosti tekutiny proti tečení. V jednoduchosti lze říct, že větší viskozita přináší větší brzdění pohybu kapaliny. Znamená to i větší mechanické ztráty motoru a větší spotřebu paliva. Proto je dnes tendence přecházet na tzv. lehkoběžné oleje. Co se týče tzv.„závodních“ olejů,zde je spousta věcí jinak. Viskozita oleje se připravuje přesně na míru konkrétním podmínkám a olej se po závodě vypustí a nahradí novým,nezřídka se vymění i motor.Tyto oleje „umažou“ motor jak ve viskozitě 0W-20 tak 25W-60 úplně stejně.Ale pro normální provoz jsou mnohdy nepoužitelné,protože jsou stavěny na nízký kilometrový proběh do cca 500 km a teploty,kterých v normálním motoru nelze dosáhnout.
tohle je zajimave cteni od alfi166silver : Pro třídění motorových olejů se nejčastěji používá značení SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Děli oleje do šest zimních tříd označených písmenem „W“ (winter=zima) číslem 0-25 a pět letních tříd s číslem 20-60. První číslo (zimní) značí čerpatelnost oleje při nízkých teplotách. Čím nižší, tím tekutější. Toto číslo v žádném případě neznamená „hustotu“ nebo „řídkost“ oleje!!!Pouze čerpatelnost a tekutost za chladu a mrazu.Čím více se toto číslo před W blíží „nule“ tím je olej za mrazu tekutější. V chladném ránu se tak olej rychleji dostane do potřebných míst v motoru. Rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším „číslem“ mohou být i v desítkách sekund. Druhé číslo (letní) udává viskozitu oleje při provozní teplotě. Čím je číslo vyšší ,tím je olej „hustější“ a klade větší odpor proti vzájemnému pohybu třecích ploch a může v závislosti na hodnotě tohoto čísla „dotěsnit“ vůle v motoru.Viskozita alias vazkost vyjadřuje míru odolnosti tekutiny proti tečení. V jednoduchosti lze říct, že větší viskozita přináší větší brzdění pohybu kapaliny. Znamená to i větší mechanické ztráty motoru a větší spotřebu paliva. Proto je dnes tendence přecházet na tzv. lehkoběžné oleje. Co se týče tzv.„závodních“ olejů,zde je spousta věcí jinak. Viskozita oleje se připravuje přesně na míru konkrétním podmínkám a olej se po závodě vypustí a nahradí novým,nezřídka se vymění i motor.Tyto oleje „umažou“ motor jak ve viskozitě 0W-20 tak 25W-60 úplně stejně.Ale pro normální provoz jsou mnohdy nepoužitelné,protože jsou stavěny na nízký kilometrový proběh do cca 500 km a teploty,kterých v normálním motoru nelze dosáhnout.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79
Alfadiag verze 3.4.0.1
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79
Alfadiag verze 3.4.0.1
Re: Oleje do JTD
take rozpravky, ze do alfy iba seleniu tak to mam ohromne rad. motoru je uplne jedno kto olej vyraba, hlavne aby splnal specifikaciu. ja som daval shell helix ultra diesel 5W30, ale kedze tento olej je podla mojho nazoru zbytocne drahy tak som presiel na valvoline durablend II diesel 5W40.
Alfa Romeo 156 1,9 JTD 77 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti