základní údržba (olej, filtry atp.)

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16929
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od Kubas » 26.5.2020, úte 16:11

speedy píše: 26.5.2020, úte 15:56 O víkendu jsem absolvoval sraz Giulií, předtím jsem samozřejmě umyl auto zvenku a po zimě jsem opláchnul i motor a potunil jsem to luxusníma čepičkama na ventilky (kterým jsem teda namazal závit, protože bývá zvykem, že to pak člověk vyšroubuje i s ventilkem :D

IMG_5301.JPG

IMG_5234.JPG

A po srazu se dnes jelo na servis vyměnit motorový olej, všechny filtry, a taky olej v diferáku. Je to taky po prvé, co to nejelo do autorizáku, ale nechal jsem to udělat u kluků v Liberci, navíc jsem mohl být u toho, takže člověk si auto omrkne ze všech stran a navíc si prostě na tu výměnu dohlédne :)

No po 18 000km a 8 měsících od poslední výměny, byl olej černej jak bota, stejně tak v tom diferáku, kde asi zatím nebyl měněn vůbec (auto má teď 95000 km). Holt ten diferák není v servisním plánu a ani v příručce není interval výměny oleje, takže v autorizáku se tím nezabývají, Každopádně výměna to těžká není, takže příště ho nechám vyměnit cca po roce, což je u mě zhruba 30 000km.
Pro diferák Jen doporučuji koupit alespoň dvě lahve oleje, sice se v příručce píše necelý litr popř. celý litr pro verze AWD, ale nám se ho tam vlezlo 1,3litru (po nápušták).

Při výměně oleje u JTD se při vyšroubování filtru oleje za.ere celý řízení (aspoň v něčem časopis Svět Motorů nelhal), takže je potřeba to očistit, a na tohle jsem si taky alespoň mohl dohlídnout :)
Jinak nalil jsem tam 4l (v příručce píšou 3,6l) předepsaného WR Forward 0W-20 a ještě jsem si raději jednu lahev doobjednal, každopádně ted je olej na prostředku měrky. Pokud si tedy budete taky řešit výměnu oleje mimo autorizák, doporučuji nakoupit 5l balení.
Olejovou vanu jsem pak nechal zašpuntovat novou výpustní zátkou.

Vzduchový filtr je v pohodě, tam není moc o čem vyprávět, jen se rozsponkuje přívodní potrubí, rozpojí, odšroubují se šrouby na filtrboxu, někde doporučují odpojit sensor průtoku vzduchu, ale není to nutné.
Pěkný popis je zde:
https://www.alfaworkshop.co.uk/Stelvio_ ... oval.shtml


Palivový filtr je schovaný před zadním levým kolem, na jeho povolení je potřeba klíč 50mm a je taky potřeba sundat dekl z podvozku, což obnáší povolit šrouby, sjet se zvedákem na zem, sundat šrouby kolem zvedacího bodu, jelikož rameno zvedáku vám v tom bude bránit.

Největší piplačka byla s kabinovým filtrem, ale pro příště už člověk bude vědět.

Ted tam nakroutím nějakých 5000km a střihneme si rozvody :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 13.11.2020, pát 12:27

Jak jsem psal u sebe v kartě, výměna oleje a filtru (resp.vložky filru) + výměna rozvodů.
Výměnu rozvodu jsem přetáhl o 10 000km, prostě bud jsem neměl čas já, nebo naopak mechanik. Ale tak tovární sada snese nejvíc, takže mě to tak netrápilo, 10 000km nenajíždím dva roky, navíc původní interval výrobce byl 120 000km a pak byl zkrácen na nynějších 100 000 (nevím přesně kdy a proč).

Servis neproběhl v autorizované síti, dělal to můj el mekániko kousek od Jablonce nad Nisou, který dělá italská auta roky, a vozím tam fšechno co smrdí koncernem FIAT

Rozvodová sada:
Dá se koupit takřka celá i jako druhovýroba, a taky jsem to tak řešil, podle kódů jsou to věci které jdou dát i na 156ku (kladky, vodní pumpa atd.), vyjímkou je ozubený řemen, který jsem kupoval v autorizáku, ten ještě v aftermarketu není.

Zvláštností u JTDm je tzv. odstředivý odlučovač oleje (oil segregator), který se mění s rozvody a ještě k tomu je potřeba zakoupit 3ks o-kroužků. Vše v autorizáku. Je to jakýsi filtr, který je přidělaný zepředu na vyvažovacím hřídeli Viz.obr.
oil segregator.jpg
Byly dvě verze, co jsem koukal, tak já měl původní starou (otevřenou) a v autorizáku jsem koupil již modifikovaný díl na obr. dole: vlevo - nový, vpravo stará původní verze. Na některých zahraničních fórech toto zmiňují, že právě ta stará verze je příčinou lehkého průniku oleje do sání. (neteče to po litrech, ale něco malinko) a tudíž lehce zahnojenýho filtru vzduchu od oleje. No, koncem května jsem tam taky něco trochu měl, ale nic, co by mě zvedalo ze židle. Olej mi neubývá, auto se divně nechová, neřešim. Ale tak pokud bude někdo na svém JTD dělat rozvody, tak určo na to nezapomenout.

A to je vše :)
FB_IMG_1585438829221.jpg
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 28.4.2021, stř 14:28

Jak jsem psal u sebe v kartě, u mechanika jsem nechával vyměnit mimo jiné i přední kotouče a destičky. Byl jsem u toho, jelikož raději kdyby byl nějaký zásek, tak ať to můžeme řešit. Koukal jsem na návody na alfaworkshop.com a tam podle fotek to vypadá že pohoda a diagnostiku nepotřebujete, ale velký omyl !!

Samotná výměna předních destiček a kotoučů je po mechanické stránce klasika, každopádně tím, jak stlačíte pístky a odpojíte kabely od destiček tak při instalaci nových dílů a po nastarování auta tam naskáčou chyby brzd a všech asistentů . Naštěstí jsem neměl zataženou ručku, takže jsem mohl s autem manipulovat.
Takže po nastartování a naskákání chyb to vypadá tak, že zkrátka brzdí pravé přední a levé zadní kolo, v podstatě jen jeden okruh. Jelikož mechanik, který nemá na Giulii diagnostiku, tak jsem musel zkontaktovat jinou autodílnu a projel jsem se s takhle omezeným brzdným účinkem 15km do jiné dílny :-D. Jel jsem opravdu jak řidič lady Diany, brzdění raději s hodně velkým předstihem, navíc auto ještě bylo naložený zimníma kolama, takže super :).
No , chyby se smazaly, v diagnostice se musí načíst typ brzd který na autě je a pak už je to v cajku a může se frčet. No zkrátka tady si už jen tak v garáži destičky nevyměníte. Stejně tak je to s autobaterií to už ale někdo zmiňoval jestli se nepletu.
Nakonec jsem rád, že jsme se nepustili do zadních brzd, kde se přes infotainment musí rozevřít brzdy a pak se teprve do toho člověk může pustit, až sem je to pohoda, horší je opět návrat zpět, kdy si člověk musí pomoci s diagnostikou, jelikož opětovný návrat a kalibrace přes infotainment se nemusí zdařit. Stačí aby auto stálo v garáži a sensory parkování vepředu snímali překážku a už je vymalováno, jelikož auto to vyhodnotí, že se prostě do provozu neuvede :)
Takže zadní brzdy nechám udělat v dílně v Liberci, kde už to dělali a mají aktuální diagnostiku, to samé doporučuji i ostatním :)
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od Ladis » 28.4.2021, stř 19:38

No to je teda humus :D . Ještě, že to nepotřebuje diag na leštění.... :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 28.4.2021, stř 20:08

To už bych si diag musel fakt koupit :-D
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 3.5.2021, pon 14:42

>speedy: Hmmm, nejak se mi to s tema brzdama nezda... Kdyz jsem to jen tak mezi reci probiral s borcem co servisuje Giulie tak se o nicem nezminoval... Predky udajne v klidu, zadky je nutne nejdriv pres infotainment odblokovat. Jedine nebezpeci upozornoval na problem kdyz se to podari zavzdusnit... To je pak pruser a jen tak odvzdusnit odsavackou to nejde. Mozna rikal, ze je treba odpojit baterka ... to uz nevim.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 3.5.2021, pon 15:01

speedy píše: 28.4.2021, stř 14:28 ... Brzdy - vymena ...
Hele zkus tohle vytahnout nekam vejs, nejlip do sekce Giulia at se to tam trosku rozepise. Misto picovin a neustaleho probirani kde kdo napsal pochvalny nebo nechvalny test..., je tohle zrovna zajimave a dost uzitecne tema.
Naposledy upravil(a) swoop01 dne 4.5.2021, úte 11:02, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 3.5.2021, pon 15:26

>sppedy: Hmm, tak dle internetu a moji domyslivosti zrejme doslo k vyhodnoceni netesnosti v okruhu jak jste zatlacili pistky... Brzdy preply do bezpecnostniho rezimu kdy vypnou jedno predni a jedno zadni kolo... Udajne se tomu da predejit odpojenim baterie pred odvzdusnenim a manipulaci s brzdami, aby system nebyl citlivy na zmenu tlaku v okruhu.

Pro ostatni, je to jen info z netu a hlavne nijak neoverene...
Chtelo by to overit u nekoho kompetentniho...
Aspon se nekdo, kdo jezdi pravidelne do autorizaku, muze optat jak to je.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 3.5.2021, pon 19:44

Jo, určitě k tomu takhle došlo, a baterku jsem odpojenou určitě neměl. Takto mi to i vysvětlil borec co mi to přes diagnostiku zase zprovoznil, resp. odstranil chyby. Nejhorší je, že se nikdo ani o odpojení baterie moc nezmiňuje a ani na tom alfaworkshop není o něčem takovém ani zmínka :smt102
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 4.5.2021, úte 11:06

speedy píše: 28.4.2021, stř 14:28 Nakonec jsem rád, že jsme se nepustili do zadních brzd, kde se přes infotainment musí rozevřít brzdy a pak se teprve do toho člověk může pustit, až sem je to pohoda, horší je opět návrat zpět, kdy si člověk musí pomoci s diagnostikou, jelikož opětovný návrat a kalibrace přes infotainment se nemusí zdařit...
Muzes to s tou kalibraci zadnich brzd nejak rozvest? Mas nejaky zdroj, ze se musi nasledne zadni brzdy kalibrovat?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 4.5.2021, úte 23:05

No musí se vymezit právě kvůli elektronický brzdě. Co vím od kamaráda, který si na Veloce čistil zadní brzdiče, tak když je přes infotainment vracel do pracovní polohy, tak slyšel jak několikrát motory sevřely třmeny kvůli vymezení správné vzdálenosti destiček od kotouče
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 5.5.2021, stř 09:19

No jo, ale tak to si vykalibrovalo samo ne? Resp. urcilo si to krok. Az sem bych to chapal, ale moc mi tam nesedi tahani diagnostiky do procesu kalibrace a vliv parkovacich senzoru...
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 5.5.2021, stř 12:22

Já ti to podrobně nevysvětlím, nejsem automechanik. Ale koukni na zahraniční fóra (alfaowner, giuliaforum) a tam se dočteš víc zajímavých příběhů jak při výměně destiček nešlo auto zprovoznit :)
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 12.5.2021, stř 15:54

Dnes proběhla výměna i zadních kotoučů (ATE) a destiček (originali ricambi - asi taky ATE), začalo se tedy přepnutím zadních brzd do servisního módu přes infotainment (uslyšíte několikavteřinový elektromotorický divadlo :) ) A pak už se mechoš vrhnul na výměnu. Následně už jenom stačil stisknout tlačítko start (bez startu motoru), sešlápnout brzdový pedál a zatáhnout za tlačítko parkovací brzdy, tím se to zkalibrovalo a mohlo se jet, žádné nouzáky. Jo a taky teda v návaznosti na ty hororový příběhy ze zahraničních fór jsem hned po zmáčknutí start.tlačítka vypnul parkovací sensory aby nesnímaly překážku na dílně když jsem vracel destičky do pracovní polohy, tak třeba i to pomohlo hladkému průběhu :)
IMG_0026.JPG
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 13.5.2021, čtv 08:24

A co tu baterku, odpojovali jste? Ale predpokladam, ze konkretne u zadnich brzd je to zbytecnost.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6164
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od speedy » 13.5.2021, čtv 09:57

Ne neodpojovali.
Jinak když se ještě vrátím k těm předním brzdám, tak když jsem to s mechanikem rekapituloval, tak asi byla chyba, že jsem si pedál nenašlapal s vypnutým autem, místo toho jsem do toho skočil, zmáčknul opakovaně start, protože jsem potřeboval aby natekla nafta do vyměněnýho naftovýho filtru a pak jsem teprve prošlapal brzdový pedál. Věřím tomu, že kdybych to udělal opačně, tak by ten problém nenastal.
Alfa Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
Alfa Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX Alfa 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX Alfa 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX Alfa 147 1.6 TS 88kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1114
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: základní údržba (olej, filtry atp.)

Příspěvek od swoop01 » 13.5.2021, čtv 11:21

>speedy: To si nemyslim. Mimo to by mel byt pedal brzdy ciste elektronicky. Kdyz jsem to naposledy (2roky zpet) zkoumal tak jsem tam nevidel zadne mechanicke spojeni s posilovacem.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Odpovědět

Zpět na „2.2 JTD“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů