standardní audiosystém
standardní audiosystém
Přeji hezký den. Zhruba před měsícem jsem se stal majitelem možná poslední nové Giulietty 1,4 88kw. Auto se mi líbí, jede dobře a navíc jsem zjistil že audiosystém hraje solidně, což jsem jako hifista a bývalý (trochu i současný muzikant) neočekával. Zvuk CD přehrávače je -samozřejmě bez korekcí, např přidáním basů se zvuk zahuhlá, přidá se jen dunění - vzdušnej, rychlej, příjemně měkčí, vtyváří i slušný dojem prostoru a kupodivu rozlišuje i barvy nástrojů, to obvykle levnej digitál nezvládá. Jak jsem koukal vpředu (vzadu nevím) jsou reproduktory ve dvou sekcích, spodní nejpíš bas (nebo koaxiál středobas- nevím) a nahoře výškáč. Spodní část se snaží, ale při vyšší hlasitosti spolu s reproduktorem hraje- rezonuje i plast ve kterém je zabudován - dveře jsou hodně nedokonalá ozvučnice. Zvuk z USB nehodnotím, protože předpokládám že hi-res neumí - ani jsem to nezkoušel a mp3 se pro slušné přehrávání muziky nehodí. U svého druhého auta nemám originální systém, koupil jsem laciný Alpine a do zadního plata jsem přes mdf kroužky dal dva koaxiálná reproduktory a natáhnul jsem k nim dvojlinku o průřezu 2,5 mm. Hraje to taky podle zaplnění zavazadlového prostoru,prázdnej trošku duní, když se trefím zvuk je velice dobrej. Dobré hifi v autě je fakt složitá věc, už jen proto že nelze vytvořit poslechová místo jako v domácím hifi. Výhoda naopak je v napájení z akumulátoru, čímž opadadá zarušená 230V síť, která dokáže shodit i hodně drahý domácí systémy a musí se řešit filtrace napájení.
Re: standardní audiosystém
dobré hifi v autě no ... základ je dobré vytlumení ...jedno auto mám za sebou (kompletní ozvučení z dob 10-15 let z5 - rádio JVC, repro Phase Linear PC165.20, 4k zesilovač Audison + sub Hertz HX250D na 2k zesilovači Magnat - sub a zesilovače jsou pryč, hraju už jen přes rádio, na svou dobu velmi schopná sestava s příznivým poměrem cena/výkon...),
chci dělat G - vytlumit dveře, osadit základními repro Hertz (komponentní dopředu, dozadu koaxiály) a rádiu pomoci zesilovačem Excursion zapojeným na stávajicí kabeláž (vysokoúrovňové vstupy..) toť vše - už tak by to mělo zvuku dost pomoci a předčít i tovární BOSE...
chci dělat G - vytlumit dveře, osadit základními repro Hertz (komponentní dopředu, dozadu koaxiály) a rádiu pomoci zesilovačem Excursion zapojeným na stávajicí kabeláž (vysokoúrovňové vstupy..) toť vše - už tak by to mělo zvuku dost pomoci a předčít i tovární BOSE...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: standardní audiosystém
S kvaliním hifi v autě nemám žádnou zkušenost. Myslím, že systému v Giuliettě by pomohlo zatlumení toho plastu aby nerezonoval a natažení reprokabelů s větším průřezem - tohle ale střílím od boku protože kabely jsem neviděl. Jen předpokkládám tenký drátky a laciný konektory v signálový cestě - časem zoxidujou. K reproduktorům v autě - kromě toho že mají dobře hrát, musí být i mechanicky mnohem odolnější než domácí hifi. Když bouchnu dveřma, napadně mě co na to závěsy a membrány reproduktorů. Taky musí zvládat velké rozpětí teplot včetně mrazu. Hraje to slušně, nic se upravovat nebude. Skutečnej hifi poslech mám doma, tam se vyřádím...
Re: standardní audiosystém
Určitě bych začal pořádným vytlumením, ve dveřích vesměs nic není a to co tam je laciný plast jak z vietnamské tržnice
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Re: standardní audiosystém
Zrovna jsem poslouchal klasiku a líbí se mi dobrej přednes klavíru. Zatím žádný úpravy neplánuji, auto je v nové tak bych nerad něco "vylepšil" v rozporu se zárukou. Ještě jednu věc, i tady platí, že minimálně reproduktory je potřeba rozehrát aby se uvolnily v závěsech. Pustil jsem do nich zahořovací signál, jenomže s vypnutým klíčkem systém po půl hodině vypíná. Takže jsem hlídal a zase zapínal. Možná po zahoření bude moje hodnocení zvuku lepší.
Naposledy upravil(a) Wilier dne 20.5.2021, čtv 20:19, celkem upraveno 1 x.
Re: standardní audiosystém
tak závěsy a konstrukce repro určené do auta s použitím v autě tak nějak počítají... absolutně zbytečné obavy... spíš bych se toho obával u experimentů s domácím repro...
jak na vytlumení cca tady:
https://www.ahifi.cz/clanky/detail/alfa ... vuceni.htm
jak na vytlumení cca tady:
https://www.ahifi.cz/clanky/detail/alfa ... vuceni.htm
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: standardní audiosystém
Hezký fotky, třeba se časem budou hodit.
Re: standardní audiosystém
Našel jsem par fotek když jsem si delal audio. Kdyby nekoho neco zajimalo tak rozebrany jsem mel vse a puvodni zůstaly jen kabely na napajeni radia jinak vse nové.
- Přílohy
-
- Screenshot_20210721-201737_WhatsApp.jpg (868.5 KiB) Zobrazeno 3213 x
-
- IMG-20200326-WA0020.jpeg (1.39 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- IMG-20200421-WA0026.jpeg (1.19 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- 20200501_114203.jpg (2.37 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- 20200501_114207.jpg (2.88 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- 20200501_154327.jpg (2.29 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- 20200501_163559.jpg (2.55 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- 20200502_181616.jpg (2.15 MiB) Zobrazeno 3213 x
-
- 20200502_191110.jpg (2.42 MiB) Zobrazeno 3213 x
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: standardní audiosystém
Pěkné, jen teda ten tweeter u předních dveří takhle bokem vypadá trochu nic moc, míň úhledně. Nešlo ho dát na místo původního? Mně tam výškáč od Hertzu dát šel 
A jak si spokojený s tou palubkou pro 2DIN rádio? Máš s ním fungující ovládání na volantu? A jaké je zpracování/spasování toho středového panelu?

A jak si spokojený s tou palubkou pro 2DIN rádio? Máš s ním fungující ovládání na volantu? A jaké je zpracování/spasování toho středového panelu?
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: standardní audiosystém
Na výškáč se budou delat ještě domečky jen bohužel vubec neni cas, misto puvodniho samozrejme dat jde. Ale to pak hraje nekam do haje protoze jeho umístění neni vubec tak jak by melo byt. Vyskac ma mirit na ucho posluchace a ne nekam uplne jinam. Ovladani na volantu mam, funguje bez problémů. Spasovani i zpracování je v pohode, jen musíš vyrezat plasty z palubky aby se tam vešlo 2 din. Jinak ten střed sedí nijak navrže.
Re: standardní audiosystém
Zatím, než skončí záruka by mně pomohlo vyměnit reprokabely za lepší průřez, možná použít i koaxiál třeba od firmy Sommer - dobrá metráž. Ale nezbytně nutný je vyřadit ze signálové cesty ten konektor- to strašně snižuje kvalitu zvuku.Dál zatlumit plast na dveřích tak, aby nerezonoval s reproduktorem by taky bylo dobrý- rozebírat kvůli tomu dveře v dohledné době nebudu. Určitě bych neměnil umístění jednotlivých reproduktorů, nechat to jak to je. Nebo přemístit repra komplet, ale nevím jak se to v autě dělá aby byla alespoň nějaká stereobáze, aby jednotlivé reproduktory na sebe zvukově navazovaly. Například postavit do prostoru mojí domácí sestavu,aby hrála trojrozměrně, relativně frekvenčně vyrovnaně (to jsem "měřil" jen ušima na akustických nástrojích - např ve spodních frekvencích musím slyšet kontrabas, tubu ne basy ty v hudbě nejsou) zabralo hodně času a poslouchání. Další věc -zdroj muziky. V autě mám ještě CD přehrávač, což je na jednu stranu - rozlišení alespoň 44,1 kHz oproti mp3 -dobře (mp3 je na kvalitní poslech nepoužitelná) na druhou stranu mám tušení, že "kvalita" celé setavy tohle stejně moc nerozliší.První podmínka kvalitního audia v autě podle mě je, že bezpečně rozliší nekvalitu mp3 a musí přehrávat CD a hi-res soubory. Mám jich doma plnej server a auto to nepřehraje. Tohle by bylo na dlouhý psaní - než jsem doma udělal hi-res tak, aby hrálo stejně dobře jako signál z CD mechaniky- oba zdroje vedou do jednoho DA převodníku.
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: standardní audiosystém
Pokud budeš nechávat standartní reproduktory, tak sériové reprokabely ti budou bohatě stačit. Víc užitku ti dá vytlumení. No a pak jediné výměnu jednotlivých komponent. Ono popravdě standartní audio v Giu nehraje špatně, ale kvalitní audio, dobře nainstalovaný je úplně někde jinde.
Asi bych si na tvém místě pogoogloval z čeho se audio v Giu skládá a jak se vůbec audio v autě dělá. Nějak nechápu některé tvé obraty.
Asi bych si na tvém místě pogoogloval z čeho se audio v Giu skládá a jak se vůbec audio v autě dělá. Nějak nechápu některé tvé obraty.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: standardní audiosystém
Výměnou kabelů nic nevyřešíš, navíc pokud řešíš záruku tak nemáš jak je do dveří dostat protože musíš rozpojit konektor a místě kde nic není vyvrtat díry na protažení kabelu v celku. Ja mam vsude natahany kvalitní kabeky 2x2.5 mm2 s kazdych dveří 2x 2 žili a byla celkem pakarna to tam nacpat. Jak již bylo napsáno nejlepší změnu získáš vytlumením dveří. Co se tyka kvality audia mp3 je nesmysl chybí tomu půlka frekvencí a já to na svém audiu poznám okamžitě. Ja používám deezer hifi kde najdu vše ve flac a spokojenost.
Re: standardní audiosystém
George.KHE - Hifi je složitá záležitost, tady se musím vyjádřit ve zkratce. Pro vysvětlení - můj vztah k domácímu hifi, jako bývalý a trochu i současný muzikant ( trumpeta, střední školu mám hudební) jsem se musel smířit s faktem, že ani nedražší hifi (high end) jako živá muzika nehraje. Jde jen o reprodukovanou hudbu. Kvalitní domácí stereo sestava, zahraje prostor do šířky a do hloubky (trojrozměrně) s dobrou lokalizací nástrojů- pokud to nahrávka umožňuje. Já poslouchám nejraději klasiku a jazz a v těchto žánrech se pořád ještě nahrává kvalitně, bez nějakých "mixovacích" zásahů, takže si stereo obrazu užívám. Dál zahraje dobře barvy a sytost nástrojů, není problém poznat jednotlivé muzikanty - Třeba trumpetisty Maurice André, Alison Balsom. Moje sestava zvládá výborně rozlišení i mikrodrajv, třeba druhé (pomalé) věty koncertů mají správné napětí, trioly i tečkovaný rytmus znějí relativně věrně. Otázka je, co z toho se dá přenést do hifi v autě. Trojrozměrný stereo zvuk určitě ne, jako řidič (posluchač) sedím mimo střed, ve stereu hrají čtyři reproduktory. Maximálně půjde vytvořit jakousi iluzi prostoru. To ale nemusí vadit, protože na živém koncertě většinou taky nesedím ideálně uprostřed ve správné vzdálenosti. To ostatní by podle mě v autě šlo udělat - rád bych ze své domácí poslechové místnosti dostal co nejvíc do auta. V autě mám z pohledu domácího hifi dveře udělané jako čtyři dvoupásmové reprosoustavy, na každém kanálu jsou paralelně zapojené dvě. Hraje to solidně. Pokud se někdy v budoucnu pustím do upgrade, asi bych začal zdrojem zvuku. Tady mě nenapadá nic lepšího než než nechat "vytunit" originální rádio, protože nic jinýho tam pravděpodobně nepasuje rozměrem ani designem. Jestli znáš firmu CASEA, mám od nich výborně udělaných několik komponentů - komletní výměna operačních zesilovačů, kondenzátorů, relátek apod. Ale nevím, jestli by pan Vrána udělal autorádio. Pak udělat dveře - reprosoustavy a propojit to kvalitním kabelem bez nadbytečných konektorů v signálové cestě. Aby bylo jasné o čem píšu, dávám obrázek mé
domácí sestavy.Re: standardní audiosystém
Ja len tolko, ze na 99% nepustis, ale budes mat okolo toho este dost vela reci

Giulietta 1.4 TB 88kW
Re: standardní audiosystém
To ze jako řidič sedíš mimo středu nevadí, vše se da doladit na DSP a nebývají s tím problémy. Nemyslím samozřejmě dsp v autorádiu. Nemyslím si že vytunis zvuk na origo radiu. Nemá žádný vykon a uz vubec ne kvalitní výstup. A bez zesilovače stejně nikdy nedostanes detailni zvuk. Zadky jsou v autě spíše na dokres. Jak sám víš stereo je pro hudbu to nej co existuje. Ale zaklad je stejne pořádně vytlumit dveře. A až pak řešit další věci.
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2594
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: standardní audiosystém
Wilier: Klidně se vyjadřuj ve zkratce, když to obsahově bude dávat smysl. Opravdu ti doporučuji si něco o audiu v autě pogooglovat, případně z čeho se v Giu skládá, protože to co píšeš je trochu úsměvné. Nebo radši polož otázku, než tu psát tvé úvahy, které jsou nereálné. Jen pro příklad, aby jsi věděl co mám na mysli, tak třeba tvé odhady s reproduktory (koax a k tomu ještě zvlášť výškač - žádné sériové auto to takto nemá, nesmysl, buď koaxiální nebo komponentní). Pak píšeš o výměně reprokabelů což už ti bylo myslím vysvětleno a dále o použití koaxiálů třeba od firmy Sommer - kam by jsi je zapojil, když nemáš externí zesilovač nebo jiné zařízení a máš sériové audio?
Co ti musím dát za pravdu je, že pokud chceš dolovat zvuk musíš začít od zdroje. Nevím co by ti kdo vytunil z origo rádia (doporučuji rozdělat a nahlédnout do něj) a proto tady nebudu teoretizovat nad zjevným nesmyslem už jen z toho důvodů, že origo rádio nedisponuje pořádným ekvalizérem. Myslím si, že ty jako muzikant musíš vědět o čem mluvím. Co bych udělal na tvém místě já pokud bych se rozhodl do toho něco pustit, tak bych připojil zesilovač s DSP procesorem a nastavil bych si přesně korekce pro jednotlivé reproduktory. Samo bych vyměnil i reproduktory za nějaké kvalitnější. Pak nastává klasický koloběh tlumení, nové reprokabely, tvé zmíněné koaxi atd...
Co ti musím dát za pravdu je, že pokud chceš dolovat zvuk musíš začít od zdroje. Nevím co by ti kdo vytunil z origo rádia (doporučuji rozdělat a nahlédnout do něj) a proto tady nebudu teoretizovat nad zjevným nesmyslem už jen z toho důvodů, že origo rádio nedisponuje pořádným ekvalizérem. Myslím si, že ty jako muzikant musíš vědět o čem mluvím. Co bych udělal na tvém místě já pokud bych se rozhodl do toho něco pustit, tak bych připojil zesilovač s DSP procesorem a nastavil bych si přesně korekce pro jednotlivé reproduktory. Samo bych vyměnil i reproduktory za nějaké kvalitnější. Pak nastává klasický koloběh tlumení, nové reprokabely, tvé zmíněné koaxi atd...
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host