Tak první větší servis hotovej. Začal jsem zjišťováním proč nechladí klima, kompresor to naštěstí nebyl, jen byla netěsnost v chladiči/kond. klimatizace, tak se vyměnil, u toho se ale přišlo na to, že je někde ruplej olejovej chladič a jak se s tím šachovalo při výměně toho klimatizačního, tak to ruplo asi víc a cestou domů jsem nechal tak litr a půl oleje na silnici

Viz. ten horní příspěvěk. Nakonec se mi podařilo sehnat origo novej z Maďarska i s dopravou asi za 6500 Kč.
Pak už proběhla jen klasika, olej, filtr, rozvody, vodní pumpa, dozadu tyčky stabíku, zaslepit EGR, vyndat klapky sání, který to teda měli za minutu dvanáct, hřídelka na jejich ovládání už ležela vypadená na sání a origo náhrada trubka za DPF a úprava softu bez zvedání výkonu.
Poznatky, předchozí mechanik byl asi dobrý hovado, všechno dorvaný vzduchem, EGR už byl zaslepenej, ale DPF vyndaný nebylo. To už bylo fakt na totální hranici destrukce... Rozvody nebyly správně nastavený, musela se posunout klikovna o kousek proti směru.
Změna je to obrovská, motor ztichl, uklidnil se na volnoběhu, jede znatelně líp. Spokojenost.
