Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
-
Marcelotti8108
- Příspěvky: 2
- Registrován: 15.8.2021, ned 09:21
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Dobrý den, mám dotaz ohledně regulátoru topení..
Měl jsem spálený konektor regulátoru topení, zakoupil nový a po výměně fungoval tak 1 minutu a začal se pálit černý kabel (minus) v místě nového přepojení, ne v konektoru. Druhý den, jsem to zkusil znovu odstřihl kousek kabelu znovu připojil a začal se pálit pro změnu kabel červený (plus).
Nevíte prosím někdo, co by to mohlo být?
Děkuji
Měl jsem spálený konektor regulátoru topení, zakoupil nový a po výměně fungoval tak 1 minutu a začal se pálit černý kabel (minus) v místě nového přepojení, ne v konektoru. Druhý den, jsem to zkusil znovu odstřihl kousek kabelu znovu připojil a začal se pálit pro změnu kabel červený (plus).
Nevíte prosím někdo, co by to mohlo být?
Děkuji
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s výměnou pátých dveří u SW? co je potřeba ulomit a neulomit. Jaké obložení bude nutné odmontovat? Díky
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Asi už máš od tý doby vyřešeno, ale zkusil bych si to napřed sám, koupit diagnostiku za pár stovek a připojit na mobil a vidělo by se. Napadá mi, jestli nemůže být nějaký problém s dobíjením ? Jestli neklesá napětí pod nějakou úroveň a tím zablbne elektronika. Ale je to jen nápad.runner píše: 3.8.2021, úte 11:20 Netusite nekdo proc auto prestane po nekolika proturovanich motoru komunikovat pres ODB pri mereni emisi ?
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Nissan Murano 3.5 V6
Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex: Nissan Primera 2.0 GT
Nissan Murano 3.5 V6
Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex: Nissan Primera 2.0 GT
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Zdar hoši chcem vas poprosiť ci neviete niekto napísať postup pri vymene laniek ručnej brzdy minule mi jedno prasklo tak by som to chcel spraviť.. Ďakujem
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj. Delal jsem to na Brere, coz je jeste horsi, co se pristupu tyka, ale princip je stejny.
Zadni sedacky musi ven.
Povolit stredovy tunel u rucky, aby se dalo dostat na vodici listu obou lanek.
Pak uz je to o zapasu s nepoddajnym kobercem a lanky.
Na urovni zadnich sedaku jsou pruchodky pod auto - tudy protahnout ven.
Pak uz jen demontovat uchyceni pod autem a vyhaknout ze trmenu.
Montaz je v opacnem poradi, akorat doporucuju nejdriv zaklesnout lanko za vodici listu v interieru a pak az do zadniho trmenu, jinak se z toho pos*res. Je k tomu pristup jak k penezum.
Pevny nervy si taky priprav na protahovani nove gumove pruchodky, neveril bych, ze tim lze prodrbat vic jak pulhodinu. Lubrikant nutny.
Nejlepsi, kdyz si k tomu najdes fotky. Na anglickym nebo polskym foru jsem tusim neco objevil.
Zadni sedacky musi ven.
Povolit stredovy tunel u rucky, aby se dalo dostat na vodici listu obou lanek.
Pak uz je to o zapasu s nepoddajnym kobercem a lanky.
Na urovni zadnich sedaku jsou pruchodky pod auto - tudy protahnout ven.
Pak uz jen demontovat uchyceni pod autem a vyhaknout ze trmenu.
Montaz je v opacnem poradi, akorat doporucuju nejdriv zaklesnout lanko za vodici listu v interieru a pak az do zadniho trmenu, jinak se z toho pos*res. Je k tomu pristup jak k penezum.
Pevny nervy si taky priprav na protahovani nove gumove pruchodky, neveril bych, ze tim lze prodrbat vic jak pulhodinu. Lubrikant nutny.
Nejlepsi, kdyz si k tomu najdes fotky. Na anglickym nebo polskym foru jsem tusim neco objevil.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ja som tam prechodky nechal staré, tak to bolo myslím aj v tom PL návode. Ale ten návod už nie je dostupný, mal som uložený link a nefunguje. Bola to dobrá drbač*a, ale dal som to. Ale, treba robiť v interéri, aj zospodu, no, sranda to nebola.-petr- píše: 14.10.2021, čtv 19:45 Ahoj. Delal jsem to na Brere, coz je jeste horsi, co se pristupu tyka, ale princip je stejny.
Zadni sedacky musi ven.
Povolit stredovy tunel u rucky, aby se dalo dostat na vodici listu obou lanek.
Pak uz je to o zapasu s nepoddajnym kobercem a lanky.
Na urovni zadnich sedaku jsou pruchodky pod auto - tudy protahnout ven.
Pak uz jen demontovat uchyceni pod autem a vyhaknout ze trmenu.
Montaz je v opacnem poradi, akorat doporucuju nejdriv zaklesnout lanko za vodici listu v interieru a pak az do zadniho trmenu, jinak se z toho pos*res. Je k tomu pristup jak k penezum.
Pevny nervy si taky priprav na protahovani nove gumove pruchodky, neveril bych, ze tim lze prodrbat vic jak pulhodinu. Lubrikant nutny.
Nejlepsi, kdyz si k tomu najdes fotky. Na anglickym nebo polskym foru jsem tusim neco objevil.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
-petr- píše: 14.10.2021, čtv 19:45 Ahoj. Delal jsem to na Brere, coz je jeste horsi, co se pristupu tyka, ale princip je stejny.
Zadni sedacky musi ven. ------ BLBOST![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Povolit stredovy tunel u rucky, aby se dalo dostat na vodici listu obou lanek.
Pak uz je to o zapasu s nepoddajnym kobercem a lanky.
Na urovni zadnich sedaku jsou pruchodky pod auto - tudy protahnout ven.
Pak uz jen demontovat uchyceni pod autem a vyhaknout ze trmenu.
Montaz je v opacnem poradi, akorat doporucuju nejdriv zaklesnout lanko za vodici listu v interieru a pak az do zadniho trmenu, jinak se z toho pos*res. Je k tomu pristup jak k penezum.
Pevny nervy si taky priprav na protahovani nove gumove pruchodky, neveril bych, ze tim lze prodrbat vic jak pulhodinu. Lubrikant nutny.
Nejlepsi, kdyz si k tomu najdes fotky. Na anglickym nebo polskym foru jsem tusim neco objevil.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Vyndat přední sedačkybisto89 píše: 14.10.2021, čtv 18:12 Zdar hoši chcem vas poprosiť ci neviete niekto napísať postup pri vymene laniek ručnej brzdy minule mi jedno prasklo tak by som to chcel spraviť.. Ďakujem
Vyndat panel kolem řadičky
Vyndat panel kolem ruční brzdy
Zvednout auto, odpojit lanovody od třmenů, povolit šroubyl co drží lanovody u ramene
Zpět do auta
Přímo pod vyndanýma sedačkama je spoj koberce, ten zvednout, já si ho zajištují nějakým dřevěným klínem, aby držel zvednutý
V tunelu drží lanovod v rohu taky šrouby, tak povolit.
Vyměnit lanovody a pak všechno zase zpět.
Jinak pozor, u každých lanovodu co jsem dělal, je u čepu, které se vkládají u ruční brzdy, dost velký otřep lanka a čepu, tak je potřeba ho obrousit, aby to šlo pohodlně nasadit.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
bisto89: Nasel jsem ti pro ilustraci i fotku, jak to delal tady kolega z fora.
AR Brera, 2.4 JTDm, 154 kw, r.v. 2007
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Hele moje fotka 
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Super chalani ďakujem moc 
A akú značku tam dat mate s niečím ze lepšie skúsenosti... Bosch alebo nk
A akú značku tam dat mate s niečím ze lepšie skúsenosti... Bosch alebo nk
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
chlapci mám otázku. máte někdo zkušenost s tím, ze když šlápnete na plyn a pustíte, tak z motoru se ozve”stutuuuu”?( vim, ze mám v cudu vyrivy klapky, mám doma pripraveny kovový saní na výměnu) ale na youtube jsem viděl video, ze klucina odpojil hadicku z tohohle ventilu
tak jsem to zkusil odpojit, motor zhrubnul, z výfuků rachot jak blazen, ale když jsem šlápl na plyn, tak už to ten zvuk nedělalo, nevíte někdo co by to mohlo dělat? jestli je třeba rozbity jen ten elektricky ventil, nebo bude chyba jinde. tady je to video Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
>Sulcik: Regulace turba?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj, kdysi jsem to zde na fóru dotazoval bez úspěchu. Alfa funguje bez problémů dál 2,4 jtdm 147 kw. Psal jsem o zahnědlé chladící kapalině. Kapalinu vyměním a časem opět zhnědne v nádobě jakoby jíl a stopy koroze. Víčko oleje čisté, hadice měkké, voda neubývá, oleje ubývá minimum chladí topí jak má teplotu drží. Teď po letech zjištěno, že dlouhodobě nebyl těsný okruh chlazení, vratná hadička vody do expanzky měla ulomené hrdlo. Voda tam netekla, ale při pumpovani hadicí byl slyšet jak tudy přisává a odfukuje vzduch. Někde jsem četl, že tato dlouhodobá netesnost může zpusobit vnitřní korozi motoru obzvlášť litinového bloku. Názory? Díky.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Vyměnit expanzku a nechat to propláchnout, jinou možnost nevidím. Proplach buď tím, že tam nejdřív párkrát naliješ jenom destilku (což teď těsně před zimou už je trochu risk), a nebo někde na dílně do toho prdnout hadici a propláchnout na místě a pak už jenom dolejt směs chladící Paraflu a destilky.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ok, to mam v plánu. Jen řeším Speedy jestli je to reálný, že by to mohlo být tou leta ,, otevřenou,, expanzkou nebo by mohla být prdlá palice. Reálný by mohlo být měření takovým tím přístrojem co se dá na expanzku a měří se nějakou kapalinou co změní barvu pokud tam fouká CO2.speedy píše: 25.10.2021, pon 18:47 Vyměnit expanzku a nechat to propláchnout, jinou možnost nevidím. Proplach buď tím, že tam nejdřív párkrát naliješ jenom destilku (což teď těsně před zimou už je trochu risk), a nebo někde na dílně do toho prdnout hadici a propláchnout na místě a pak už jenom dolejt směs chladící Paraflu a destilky.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak to je dobrá blbost. Pokud je chladicí kapalina dobře namíchaná, působí sama o sobě antikorozně. A taky litina nikdy nezrezne tak, jako železo. Já sám mám nádobku bez tlakotěsného víčka, ještě z dob, kdy mi tlakoval motor. Už tři roky mám jiný motor, expanzka pořád stejná a kapalina pořád stejně růžová. Žádné hnědnutí nepozoruju.rakonek píše: 23.10.2021, sob 13:52 Někde jsem četl, že tato dlouhodobá netesnost může zpusobit vnitřní korozi motoru obzvlášť litinového bloku. Názory? Díky.
Spíš vidím problém v tom, že blok motoru je jako kýbl, který se nedá vylít. Aspoň já nemám dole žádný vypouštěcí kohout. Proto při výměně vypustíš jen chladicí okruh a to, co je v hlavě. Doliješ to novou, ta se promíchá s tím sajrajtem, co tam zůstal a jsi tam kdes byl.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Bylo to napsáno tak, že s přístupem vzduchu degraduje právě ta kapalina a ztrácí protikorozní vlastnosti..Tanguero píše: 26.10.2021, úte 13:19Tak to je dobrá blbost. Pokud je chladicí kapalina dobře namíchaná, působí sama o sobě antikorozně. A taky litina nikdy nezrezne tak, jako železo. Já sám mám nádobku bez tlakotěsného víčka, ještě z dob, kdy mi tlakoval motor. Už tři roky mám jiný motor, expanzka pořád stejná a kapalina pořád stejně růžová. Žádné hnědnutí nepozoruju.rakonek píše: 23.10.2021, sob 13:52 Někde jsem četl, že tato dlouhodobá netesnost může zpusobit vnitřní korozi motoru obzvlášť litinového bloku. Názory? Díky.
Spíš vidím problém v tom, že blok motoru je jako kýbl, který se nedá vylít. Aspoň já nemám dole žádný vypouštěcí kohout. Proto při výměně vypustíš jen chladicí okruh a to, co je v hlavě. Doliješ to novou, ta se promíchá s tím sajrajtem, co tam zůstal a jsi tam kdes byl.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
- Litina koroduje a fest. Jeji slozeni je jine, nez uhlikova ocel a proto je vic povrchove chranena, ale koroduje a spini.
- VODA je korozivni, agresivni latka, u ktere jeji agrasivita zavisi hlavne na mnozstvi rozpustenych soli, Ph, a rozpustenych plynech... hlavne kysliku.
- Chladici kapalina je smes ciste vody s nemrznouci smesi a inhibitory koroze. Proto je predepsane mnozstvi redeni napr. 50:50 ne jen pro to, aby to nezamrzlo, ale aby taky kapalina nebyla tak agresivni.
Dovedu si predstavit, ze spatna smes chladici kapaliny s okyslicenim muze zpusobovat korozi bloku, ktery nasledne kapalinu zakaluje a zanasi ostatni systemy jako treba topeni/chladic a ruzne male kapilary. Ale muze to byt taky neco jinyho.
- VODA je korozivni, agresivni latka, u ktere jeji agrasivita zavisi hlavne na mnozstvi rozpustenych soli, Ph, a rozpustenych plynech... hlavne kysliku.
- Chladici kapalina je smes ciste vody s nemrznouci smesi a inhibitory koroze. Proto je predepsane mnozstvi redeni napr. 50:50 ne jen pro to, aby to nezamrzlo, ale aby taky kapalina nebyla tak agresivni.
Dovedu si predstavit, ze spatna smes chladici kapaliny s okyslicenim muze zpusobovat korozi bloku, ktery nasledne kapalinu zakaluje a zanasi ostatni systemy jako treba topeni/chladic a ruzne male kapilary. Ale muze to byt taky neco jinyho.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak nějak jsem to četl. Nicméně to bude chtit pořádný proplach jak je psáno výše..swoop01 píše: 26.10.2021, úte 16:28 - Litina koroduje a fest. Jeji slozeni je jine, nez uhlikova ocel a proto je vic povrchove chranena, ale koroduje a spini.
- VODA je korozivni, agresivni latka, u ktere jeji agrasivita zavisi hlavne na mnozstvi rozpustenych soli, Ph, a rozpustenych plynech... hlavne kysliku.
- Chladici kapalina je smes ciste vody s nemrznouci smesi a inhibitory koroze. Proto je predepsane mnozstvi redeni napr. 50:50 ne jen pro to, aby to nezamrzlo, ale aby taky kapalina nebyla tak agresivni.
Dovedu si predstavit, ze spatna smes chladici kapaliny s okyslicenim muze zpusobovat korozi bloku, ktery nasledne kapalinu zakaluje a zanasi ostatni systemy jako treba topeni/chladic a ruzne male kapilary. Ale muze to byt taky neco jinyho.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ahoj kluci,věděl by někdo poradit co je špatné?nebo má někdo s těma chybama skušenost a poradí?,,AR 159SW 2.0JTDm 125kW.díky
Alfa Romeo 159SW 2.0JTDm 125kW,2010,
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW,2008.
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 2001-ex
Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW,1999-ex
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW,2008.
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 2001-ex
Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW,1999-ex
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Zdar hoši prosím vás viete niekto číslo podľa ktorého by sa dala objednať ta plastová pätka za ktorú sa zdvíha auto.. Ďakujem
Alfa romeo 159 2,4jtdm 147kw 2006
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Zdravím
Mám dotaz. Mám alfu 159, naftu 1.9 110kw. Při vyšších rychlostech např. 170km po dálnici, nebo 140km do kopce, mě to někdy hodí asi do nozového režimu? Auto z ničeho nic ztratí výkon a přestane táhnout. Všiml jsem si že když se to stane, tak přestane tlačit turbo, což by odpovídalo té ztrátě výkonu. Nevíte někdo co s tím?
Předem děkuji za rady
Mám dotaz. Mám alfu 159, naftu 1.9 110kw. Při vyšších rychlostech např. 170km po dálnici, nebo 140km do kopce, mě to někdy hodí asi do nozového režimu? Auto z ničeho nic ztratí výkon a přestane táhnout. Všiml jsem si že když se to stane, tak přestane tlačit turbo, což by odpovídalo té ztrátě výkonu. Nevíte někdo co s tím?
Předem děkuji za rady
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ten samý problém na stejné motorizací jen 100kw verze,akorát mi nepřijde že by to padlo do nouzového režimu, spíš to jen nezrychluje, stačí podřadit a chytne se... Tak nevím jestli třeba nezačíná odcházet lamela spojky, nebo možná turbo...nevim...3Jirka159 píše: 27.11.2021, sob 03:27 Zdravím
Mám dotaz. Mám alfu 159, naftu 1.9 110kw. Při vyšších rychlostech např. 170km po dálnici, nebo 140km do kopce, mě to někdy hodí asi do nozového režimu? Auto z ničeho nic ztratí výkon a přestane táhnout. Všiml jsem si že když se to stane, tak přestane tlačit turbo, což by odpovídalo té ztrátě výkonu. Nevíte někdo co s tím?
Předem děkuji za rady
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 5 hostů