Proplach motoru

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 433
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Duso » 5.2.2022, sob 23:55

preplach nemá zmysel, schválne si zožeň nejakú zakarbonovanú súčastku z motora a oblej ju tým tvojim "prípravkom" a zbadaš že je to k hovnu. Dokonca aj keď to tam necháš namočené týždň tak sa s tým karbonom nič nestane, všetko je to len biznis,

Keď som mal feliciu tak mi zasvietila kontrolka mazania, tak som dal dole dekel a pod vikom bola niekolko milimetrova vrstva karbonu, šetko zadrbané, tak som kúpil prípravok na odranenie karbonu a preplach - samozrejme nulový efekt. Nepomohlo nič len machanické odstránenie, v olejovej vani som to nechal naliate a ani to stým nehlo. Karbón ide dole len mechanicky.
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 529
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tatkoTom » 6.2.2022, ned 09:09

Podľa mňa sa preplach robí kvôli starému "čiernemu" oleju, aby neostal po stenách, na dne. Naše motory by pri používaní kvalitných olejov a ich včasnej výmene nemali karbónovať. Známy čo desaťročia robí autá používa naftu...

(Nektoré aditíva do olejov karbón (ak naozaj je) rozpúšťajú do oleja a hrozí průser, preto nepatria do motorov s neistým vútorným stavom.)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: Proplach motoru

Příspěvek od rakonek » 6.2.2022, ned 09:32

tatkoTom píše: 6.2.2022, ned 09:09 Podľa mňa sa preplach robí kvôli starému "čiernemu" oleju, aby neostal po stenách, na dne. Naše motory by pri používaní kvalitných olejov a ich včasnej výmene nemali karbónovať. Známy čo desaťročia robí autá používa naftu...

(Nektoré aditíva do olejov karbón (ak naozaj je) rozpúšťajú do oleja a hrozí průser, preto nepatria do motorov s neistým vútorným stavom.)
Taky si myslím, že to funguje obecně na slabé vrstvy karbonu a olejové usazeniny. To co bylo v té felde kde nikdo asi pořádně neměnil olej to fungovat nebude. Ono se s tím asi ani nepočítá, že někdo sprasí takhle motor.. Znám to ze starých motorů bez údržby tam to bylo na špachtly a dráťák.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 529
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tatkoTom » 26.5.2024, ned 10:57

310500 km, 20 rokov, 2500 km od výmeny oleja.
Obrázek
Obrázek

Keď sme "to" kúpili, dymilo a motor bol zakarbónovaný. Po pár výmenách takýto stav. U nás je 66000 km teda po piatej výmene oleja s niečím...
Aj dvojkové Punto sa tak vyčistilo a držalo čistý olej za polku intervalu. JAzdíme prevažne okolo komína a nie pomaly.
Zle?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host