V stave, ktorý neoslnil no ani príliš nenasral. Mala a ešte má pár chýb.
Neviem, na čo predchdzajúci majiteľ jazdil, no bola neskutočne lenivá pod nejakých 2500 otáčok, pri rozjazde, na aký je človek zvyknutý zdochýnal motor. Jedine hodne pridať, počkať kým sa motoru uráčilo roztočiť a aj tak odjazd z križovatky s kopou dymu za autom

To ja nerád, tak som dal postupne s tankovaniami do nádrže nejaké "čističe". Čistil som "od konca", aby mi nejaký uvoľnený binec napríklad neupchal katalyzátor.
- Protec Oxicat - klesla o dosť dymivosť, zobudilo ju o niečo v nízkych otáčkach.
- JLM Diesel Turbo Cleaner - celkom zmizla dymivosť nad 1500 otáčok, výrazne menej píska turbo za tepla, za studena tiež menej no vtedy ho začujem. Začala na kvaltoch 1-3 ťahať doslova od voľnobehu. Na 4-5 si to nedovolím, tam neidem pod 1500. O niečo klesla aj spotreba. Presne zistím, až pôjdem dlhšiu trasu, ktorou jazdievam roky.
- LIQUI MOLY Čistič naftových motorov. Tiež no iba mierne oživenie.
- Do štvrtej nádrže mi dosť ušla ruka, nalial som nechtiac niekoľkonásobok Megaselu, než malo byť. Neublížil.
Do oleja som dolial som polku Metabondu ECO čo som mal doma hoci na oleji bolo už 5000 km, boli sme sa so ženou len tak povoziť aj do viacerých kopcov, viackrát som vymetal poriadne pavučiny (120 km/hod na trojke). Už ani raz neohlásilo chybu P0235 čo predtým robilo po pár sekundách s plynom na podlahe.
Zistil som, že ak odpojím ventil tlaku turba - overboost, Alfička ide podstatne lepšie za plynom už z nízkych otáčok a podstatne menej zadymí aj podstatne klesla spotreba. No on tam nieje zo srandy.
Posledné bláznovstvo, čo som jej vyviedol - prestrekol overboost ventil aj hadičky najprv WD-40 (rozdiel nič), po pár dňoch akýmsi silikónovým sprejom v smere, v ktorom si to nasáva vzduch, zo 50 krát za chodu motora pripojil-odpojil konektor toho ventilu a zázrak - rozhýbal sa

Ťahá to podstatne lepšie od nízkych otáčok, žerie to podstatne menej - on ten ventil stojí solídnejší okolo 80 eur, kúpiť a meniť naslepo sa mi nechelo, ak dožije - budem vedieť, že ho treba kúpiť.
Po tom všetkom spotreba spadla zo zhruba 6-6,5 l/100 km spred začiatku čistení na 4-5 l/100 km. Pri pokojnej jazde v meste bez zastavovania na červenú tiež pod 5/100.
Mrzí ma trochu, že sa stredový panel rozsviet až keď sa ohreje no maximálne ma nasiera, že ma auto nezmyselne brzdí do ľavých zákrut pri relatívne miernej rýchlosti a zákrute - nestretol sa s tým niekto?
