Tým problémom je spotreba oleja ktorá je od 1dcl až po 2dcl na 1000km (cca 1,5 až 2l oleja na výmenu ktorá je u mňa každých 10 000km) podľa toho aké trasy alfa jazdí pri mestských je to číslo vyššie. Krátko po kúpe bola na aute pretesnená vaňa kvôli úniku oleja ktorému som pripisoval za vinu strácajúci sa olej avšak olej mizol aj naďalej aj keď pomalšie. Ďalšia vec na ktorú som sa zameral bolo turbo keďže býva u naftových motorov asi tou najčastejšou súčiastkou ktorá spotrebu oleja spôsobuje. Predsa auto ktoré bolo pred mojou kúpou servisované výhradne v autorizovanom servise v Nemecku o čom sú aj záznamy v serviske ako elektronickej tak aj na papierovej nemôže mať väčšie vady motora ako napr. pripečené piestne krúžky alebo vymlátené guferá ventilov hlavne keď malo v tej dobe nabehaných poctivých 200 000 overených cez CarVertical aj servis alfy plus na všetkých RJ na ktorých sa údaj o nájazde uvádza tak je zhodný s tým na prístrojovke. Turbo malo byť síce po výmene z dôvodu že staré roztrhlo dokonca pri čistení IC som našiel úlomok sacej vrtuľky ale nechcelo sa mi tomu veriť tak išlo von a na kontrolu kde bolo potvrdené že turbo je v stave nového čo ma potešilo ale aj mrzelo na jednej strane je turbo ozaj menené na strane druhej treba hľadať ďalej čo spotrebu spôsobuje. Takže som začal listovať fóra na ktorých toho veľa nebolo následne som zašiel za známym ktorý robí mechanika v autorizáku VW ktorý ma najprv vysmial s tým že tá spotreba je v rámci normy kým neprekročí 1l oleja na 1000km ale následne mi povedal že aj takáto nízka spotreba ako mám ja mi postupne zabije DPF takže mám alficu buď predať (čo zatiaľ nehrozí) alebo to riešiť. DPF mi vypaľuje každých 300km až 600km v závislosti od toho či jazdím mesto alebo diaľnice, pri vypaľovaní nedymí ale koncovky sú aj tak čierne čo by vraj na aute s DPF byť nemalo kým všetko funguje ako má ale emisnou mi prešla na jednotku. Ten istý chlap mi ešte vravel že mám zmerať kompresiu ktorú som zatiaľ nemeral ale že môže zavádzať lebo tesniace krúžky môžu byť ok ale stieracie môžu byť po smrti prípadne že mám odpojiť hadicu od odvetrania a ak z nej hulí tak sú krúžky k.o. čo som aj skúsil a reálne sa z nej dymí resp. parí čo ma veľmi neteší zároveň z odvetrania vyhadzuje dosť oleja aj keď neviem či sú to tie moje stratené 2dcl.
Preto by som sa chcel opýtať majiteľov 2.0 a 1.6 JTDm2 či máte dáku spotrebu oleja prípadne skúsenosti s jej riešením či pomôže zmena viskozity, dáky super duper preplach (ja som použil BG EPR a bez výsledku) prípadne zmena značky oleja ja dávam zatiaľ Seleniu WR PE 5w30 ale uvažujem nad Motulom alebo či tu niekto nemá skúsenosť s poškodeným PCV (ventil odvetrania kľukovky) pri tomto type motora ktorý je hlavne u BMW častou príčinou zvýšenej spotreby oleja. Krúžky som už síce pár krát menil ale tu sa mi do toho ozaj púšťať nechce
