
Startovanie 1,9 JTDm 88kW
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Sice mám JTD 85kW, ale je to 8V, takže skoro totéž
. Taky mi to nešlo startovat, když měl motor určitou teplotu. Plně ohřátý a studený startoval, mezi už ne. Zhoršovalo se to. Vyměnil jsem výše zmíněný snímač otáček (u kliky) a od té doby startuje za všech okolností.

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Prosim ta nemohol by si neako zistit ktore cidlo to bolo klukoveho alebo vackoveho hriadela, nechcem kupovat obidve ak len jedno bude vadne, dakujem.
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
coyote píše:Vyměnil jsem výše zmíněný snímač otáček (u kliky)...

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Deniss...vyriesil si to?asi mam podobny problem...
Alfa Romeo Stelvio 2,2 JTD Q4
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
ex. MB CLS 320cdi
ex. Alfa Romeo 159 SW 1,9JTDm
ex. Alfa Romeo 156 1,9JTD
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Takže se přidám taky do klubu špatných startů
. Problém je pouze u studených startů, kdy auto delší dobu stojí. Jakýkoliv další studený start během dne už je v pohodě. Prostě to chvíli točí a nic, pak to začne pomalu na nějaké válce chytat a po další chvíli naskočí. Jako by padala nafta....to je ale blbost, protože potom se vyvalí trošku bílého kouře z nespálené nafty. Diagnostika čistá, baterka 2 roky stará ( točí jako ďábel ), žhavky nové. Zajímavé, že někdy i po pár dnech to chytne úplně v pohodě.... Zase kdyby bylo nějaké čidlo v háji, tak by to sice dlouho točilo, ale pak by to hned chytlo ( až by se vzpamatovalo a hodilo signál ), ale ono to začne právě postupně zakopávat a pak naskočí, prostě nevím 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Takle spatne to startovalo i me taky mi vzdy vybehla nespalena nafta. Nevim co vse jsi menil ci nemenil ale u me byl na vine palivak, po vymene startuje uz v poho.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Zatím ještě nic, teď se to zdá celkem dobrý. Mám na něj taky podezření, ač jsem ho v létě měnil, tak jsem asi pozdě vyjel letní naftu a je možné, že se trošku přicpal....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Vie mi niekto poradit? Mam tento motor a rano za studena velmi zle chyta. Niekedy az na druhy pokus. Baterka nova filter novy. Vsimol som si ze po odpojeni cidla teploty chladiacej kvapaliny startne hned. Dik za odpovede
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
A co tak vyměnit to čidlo? :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Ahoj, mám podobný problém a přece trochu specifický. 1.9JTDm 66kw motor 192 B5.000 ve fiatu Brava II (měl by to v být jednotkou přiškrcený 88kw)
Ať nastane jakákoliv situace a teplota, musím nechat motor nažhavit. V létě/v zimě, prostě musí po cca 7-10 sekundách zhasnout kontrolka a pak nastartuji. Pokud to zkusím dříve, motor točí ale nechytne ani za nic. Po prvním pokusu takto nastartovat nechám nažhavit a po nažhavení to chytne a z vejfuku vyletí světlej dým (ne modrej od oleje nebo černej, prostě světlej).
Říkám si - diag - mám multiecuscan i Delphi a nic to neukazuje. Vyměnil jsem minulý týden čidlo teploty vody z termostatu a nepomohlo, včera všechny žhavičky a nepomohlo to, baterka je tam Varta nová 15tisíc KM - rok a půl, i po nabití beze změny nebo když to napojím přes kabely na 100Ah.EGR jsem zaslepil taky včera záslepkou s jednou 4mm dírou nahoře u sání, chcípací klapka je otevřená a hýbe se, sání není nějak silně zanešené, ale očistil jsem ho od carbonu z EGR.
Měl jsem JTD i JTDm a nemusel jsem takto čekat, chytlo to normálně bez žhavení nebo jsem alespoň nemusel čekat než to zhasne.
Startér točí normálně a nemyslím, že by mu něco bylo... Nemá někdo nějaký nápad? Zkušenost?
Nechci s tím do servisu už jen z principu kdy jsem slyšel - diagnostika nic neukázala... jo, to jsem jim říkal taky když jsem to přivezl...
Ať nastane jakákoliv situace a teplota, musím nechat motor nažhavit. V létě/v zimě, prostě musí po cca 7-10 sekundách zhasnout kontrolka a pak nastartuji. Pokud to zkusím dříve, motor točí ale nechytne ani za nic. Po prvním pokusu takto nastartovat nechám nažhavit a po nažhavení to chytne a z vejfuku vyletí světlej dým (ne modrej od oleje nebo černej, prostě světlej).
Říkám si - diag - mám multiecuscan i Delphi a nic to neukazuje. Vyměnil jsem minulý týden čidlo teploty vody z termostatu a nepomohlo, včera všechny žhavičky a nepomohlo to, baterka je tam Varta nová 15tisíc KM - rok a půl, i po nabití beze změny nebo když to napojím přes kabely na 100Ah.EGR jsem zaslepil taky včera záslepkou s jednou 4mm dírou nahoře u sání, chcípací klapka je otevřená a hýbe se, sání není nějak silně zanešené, ale očistil jsem ho od carbonu z EGR.
Měl jsem JTD i JTDm a nemusel jsem takto čekat, chytlo to normálně bez žhavení nebo jsem alespoň nemusel čekat než to zhasne.
Startér točí normálně a nemyslím, že by mu něco bylo... Nemá někdo nějaký nápad? Zkušenost?
Nechci s tím do servisu už jen z principu kdy jsem slyšel - diagnostika nic neukázala... jo, to jsem jim říkal taky když jsem to přivezl...
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
skus pozriet tlak nafty v lište popripade prečisti ten snimač na vysoko tlakom čerpadle a kukni na podavacie čerpadlo či neni zanesene to sacie sitko
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Tlak vypadá dobře, pročistil jsem snímač, vyměnil gumičky DRV ventilu, přitáhnul spojky k filtru páskama a přidal zpětný ventil mezi filtr a čerpadlo
Fakt už nevím, jakmile je motor ohřátý byť jen na 1 minutu na volnoběhu, naskočí hned ale úplně za studena točí a a "trápí" se.
Fakt už nevím, jakmile je motor ohřátý byť jen na 1 minutu na volnoběhu, naskočí hned ale úplně za studena točí a a "trápí" se.
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Čaute po rokoch, AR 159 rv2006 km376k motor 1.9jtd 88kw manual Problém za studena, štartuje 10sekund,ale ak dám na spojku a zaradim 1 a štartujem a pustím spojku tak naštartuje, keď sa motor zohreje štartuje bez problému, kontrolka motora nesvieti
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Mne čiastočne pomohla výmena štartéra za nový dvojkilovatový, za studena bol už taký problém so štartom že som musel zakaždým odpojiť čidlo teploty aby chytila (vtedy chytí na brnk). Teraz s novým štartérom nemusím odpájať čidlo a chytí vždy na prvú hoc keď je chladnejšie dlhšie točí 3-4s niekedy menej a niekedy viac, asi ako nažhaví. Keď točí dlhšie tak tiež vyvalí biely kúdol dymu. Za tepla mi chytala vždy na brnk aj s tým starým unaveným štartérom.
Vraj je to chyba software a treba upraviť štartovaciu dávku paliva. Firmy čo čipujú alfy o tejto chybe vedia. Preto keď odpojíš čidlo teploty to chytí na brnk, lebo jednotka sa nastaví na najťažšie podmienky mrazu a upraví dávku paliva aj viac žhaví...aspon tak písal nejaký klubák na FB. Majú s tým problém iba tieto 8v verzie.
Teraz sú teploty okolo nuly a po výmene štartéra mi to zatial fachčí, uvidím keď prituhne. Prinajhoršom dám tiež upraviť RJ, robí to vačšina alfaservisov.
Vraj je to chyba software a treba upraviť štartovaciu dávku paliva. Firmy čo čipujú alfy o tejto chybe vedia. Preto keď odpojíš čidlo teploty to chytí na brnk, lebo jednotka sa nastaví na najťažšie podmienky mrazu a upraví dávku paliva aj viac žhaví...aspon tak písal nejaký klubák na FB. Majú s tým problém iba tieto 8v verzie.
Teraz sú teploty okolo nuly a po výmene štartéra mi to zatial fachčí, uvidím keď prituhne. Prinajhoršom dám tiež upraviť RJ, robí to vačšina alfaservisov.
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Tibunkto - keby si to nemal moc ďaleko - Alfatuning...
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Tak čo som tu riešil problém so štartom. nakoniec boli vstreky na chybe, repas ma vyšiel na 600€, auto ide teraz ako vymenené to sa nedá porovnať. Paradox je že nič nenaznačovalo tomu že to sú vstreky, prepady, korekcie vstrekov aj emisná boli na jednotku. Dávali polovičnú dávku, neviem či to bolo už opotrebením alebo boli zalepené...nepomohla ani výmena štartéra, žhavičov, relé žhavenia, úprava čidla teploty, ani dpf egr off, ani zvýšenie štartovacej dávky (trochu pomohlo ale problém nevyriešilo)...
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Tak to riadna pálka 
Koľko kilometrov najazdené?

Koľko kilometrov najazdené?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
na budíku je 180tis ale bohvie...ale čo som čítal tu vo vlákne "vstreky" tak niektorým umreli na tejto motorizácii aj po 150tis

AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
JTD sú háklivé na kvalitu nafty. No viem o takých, čo prešli vyše 600-750000. S JTDm nemám zatiaľ skúsenosť. Aj tak mi je to trochu divné, manželkina Muľa má nájazd podľa tachometra vyše 320 000, vstreky, CR čerpadlo prežili aj kritický pomer pri kixe s benzínom no dávam roky čosi do olejov aj do nafty. Zatiaľ po ďalších vyše 2000 km žiadny náznak problému. No kolega na Superbe tiež menil pri 300 000 km vstreky. Zlé štarty sme zažili akurát skrz vadný DRV ventil. Alfa posledne koktala (štarty v poriadku, no za jazdy) ako som natankoval prvý (a posledný) krát Orlen. Kamarát automechanik tvrdí, že trysky dokáže poničiť aj nie dobrá nafta, nečistoty v palivovej sústave, blbý čiptuning a ak vznikne, kovovoý oter z vysokotlakového čerpadla.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host