je tomu sice už pravda dva roky, co jsem majitelem dvoulitrového tska, ale po dnešní dokončené práci v podobně komplet nového podvozku, jsem se konečně rozhoupal založit kartu, abych měl historii auta tak nějak v kupě. Je toho už tolik, že kdybych váhal dýl, už bych na spoustu věcí zapomněl


Historie
Před předchozí majitel je jeden ze zakladatelů tohohle fóra. On mě na ni taky upozornil, za což mu patři shořet v pekle

Probuzení k životu
Odnesl to vršek, takže se udělala komplet hlava, včetně vodítek, sedel ventilů a ventilů samotných. Když už jsem byl v tom, tak i repase variátoru. Už ani nevím proč, ale sundal jsem vanu a mrkl na šály na klice. Byť se zdáli oka, rozhodl jsem se pro jejich výměnu (už výbrusové), vyměnili se ostřiky pístů, pistní kroužky a honovaly válce. Dá se tomu říct generální oprava motoru?

Když už byl motor venku, tak se udělala spojková sada. Vyměnil se i chladič
Odrezovací proces
Jak asi tušíte, ten rok v kopřivách poznamenal spodek auta celkem značně. Je to hrozná škoda. Vrhnul jsem se do očištění veškeré rzi, vyměnil jsem takové ty sloní ucha, ošetřil rezavá místa Brunoxem a odvezl na antikorozní nástřik. Zavařila se menší dírka na pravém zadním prahu. Výsledek? Po roce je zase všude rez... Sice jen povrchovka a žádná hrůza, ale nasere to

Bežný servis
159000km
- nové rozvody, včetně vodní pumpy, nové pomocný řemen (listopad 21)
- nové svíčky NGK
- nové přední tlumiče
- nové zadní tlumiče KYB
- nové pružiny Eibach Sport
- horní ramena obě strany
- termostat
- Převařený vlnovec výfuku
- Oprava hadičky odstřikovačů u kapoty
- Nový zadní sterač
- Nové přední plastové podběhy
6.2. 2021 (161 000 km)
- vymena motorku ostrikovace
- vymena servo cerpadla
- oprava netesnosti vstriku na druhem valci (vymenena tesnici gumička, horni do hrazdy)
- oprava ostrikovace zadniho, oprava zarezle osky, vymena plastoveho dilu
- střední a koncový díl výfuku Imasaf Sport
21.1. 2023
- komplet brzdy TRW, předek zadek, nové lanovody ruční brzdy
- repase hřebenu řízení
- Přední náprava: spodní ramena, silentbloky stabilizátoru, kosti
- Zadní náprava: pozink zadní nápravy, výměna všech ramen, excentrů
Stoprocentně jsem na něco zapomněl, bylo toho fakt moc. Stálo to hromadu peněz a hromadu času a úsilí. Aktuálně je auto po technické stránce výborné, udělané bylo prostě všecko, co šlo. Olej měním po 10 tisících a leju Motul 10W60.
Karoserie
To je věc, která mě sere nejvíc. Červený lak je dávno v řiti. Je oloupaný a navíc je levá strana odřená. Přední blatníky jsou špatně spasované a chtěli by vyměnit. Lamitánový přední a zadní nárazník je zbytečná těžká blbost a neustále škrtají o zem. Chce to prostě celolak.
Jenže...
Má smysl dělat celolak, když to za chvílí zrezne? Existuje vůbec způsob, jak rzi zabránit? Víte prostě o někom, kdo ví, kde má být v prahu plastový cvok, kde má být naopak díra, aby vytíkala voda, kdo to neojebe a nenechá do prahu díru, kde se drží voda a hnije to, kdo nastříká dutiny a neojebe odstranění rzi? Mám v tom zbytečně utopit další prachy? Nebo to prostě dojezdit, dokud to nezhnije? Otázka za milion

