Koncepty AR (budoucnost)
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Koncepty AR (budoucnost)
@Kubo, co se týče srovnání spalováku a električky (Porsche vs Porsche), posledně bylo celkem pěkné srovnání na Hagertym:
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Koncepty AR (budoucnost)
jo jo díky, hezky pojaté.... Hele beru, že pokud v tom drahém autě chceš jezdit denně, tak třeba to EV Porsche dává smysl. Jezdíš v EV se všemi výhodami, máš výkon supersportu a v běžném využití spotřebu jako zcela obyčejný EV. Pustí tě s tím do regulovaných měst, jakmile z toho města vyjedeš, máš vyladěný sporťák, který evidentně funguje. Tohle bys samozřejmě v té benzínové verzi nemohl.....
Jenže třeba já prostě nechci v tak drahém autě jezdit denně - proč bych měl jezdit do kanclu v káře za tři míče? Mám Alfy vyloženě pro zábavu a když už do toho sednu, jedu někam do Alp, nebo aspoň někam dál po ČR atd.... Případně teda tím Stelviem jezdím dlouhé služební cesty, dovolené atd. A tam by mi ten EV neseděl kvůli dobíjení (vzpomeň jak jsme dávali to Stelvio se 164 atd., kolik bych toho tam s EV ujel než bych to vybil?)....
Čili ty pravé petrollheady sebelepší EV asi neuspokojí (ostatně, mají "petrol" v názvu, že).... Jenže kolik je těch hard-core a kolik těch, co naopak hodně chtějí denně jezdit v drahém autě, ukazovat se a mít ten výkon a zároveň nejezdí na řidičské tripy atd.? Já bych řekl že podstatně víc ;-) čili třeba auta jako to EV Porsche budoucnost mají. Každopádně Alfa na tom bude muset hodně zamakat, aby to bylo fakt řidičsky odladěné, aby to nebylo jen něco jako tesla a natřené načerveno :-)
Jenže třeba já prostě nechci v tak drahém autě jezdit denně - proč bych měl jezdit do kanclu v káře za tři míče? Mám Alfy vyloženě pro zábavu a když už do toho sednu, jedu někam do Alp, nebo aspoň někam dál po ČR atd.... Případně teda tím Stelviem jezdím dlouhé služební cesty, dovolené atd. A tam by mi ten EV neseděl kvůli dobíjení (vzpomeň jak jsme dávali to Stelvio se 164 atd., kolik bych toho tam s EV ujel než bych to vybil?)....
Čili ty pravé petrollheady sebelepší EV asi neuspokojí (ostatně, mají "petrol" v názvu, že).... Jenže kolik je těch hard-core a kolik těch, co naopak hodně chtějí denně jezdit v drahém autě, ukazovat se a mít ten výkon a zároveň nejezdí na řidičské tripy atd.? Já bych řekl že podstatně víc ;-) čili třeba auta jako to EV Porsche budoucnost mají. Každopádně Alfa na tom bude muset hodně zamakat, aby to bylo fakt řidičsky odladěné, aby to nebylo jen něco jako tesla a natřené načerveno :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Koncepty AR (budoucnost)
... očekává se v polovině tohoto desetiletí... Tím je myslím řečeno vše 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Koncepty AR (budoucnost)
A já bych třeba Mustanga Mach-E nebo KIA EV6 GT zkusil. Ona stovka za 3,5s bude hodně zajímavá. Ale muselo by to být kde nabíjet.
Citace z článku:
"Vůz by tak měl podporovat rychlonabíjení při vysokém výkonu, kdy se očekává možnost dobít baterii z 10 na 80 % již v čase okolo 18 minut."
Podobné časy uvádějí i ostatní, občas k tomu napíšou i nabíjecí výkon. Potom zjistíš, že dobití z klasické zásuvky trvá dost přes 30 hodin. Tyhle časy nad kterými by se dalo vcelku už i uvažovat jsou udávaný pro nabíječky 350kW. K tomu je technický problém, že v danou chvíli ta nabíječka ten výkon nemusí dodat. Další problém je v počtu a umístění podobných nabíjecích stanic.
Citace z článku:
"Vůz by tak měl podporovat rychlonabíjení při vysokém výkonu, kdy se očekává možnost dobít baterii z 10 na 80 % již v čase okolo 18 minut."
Podobné časy uvádějí i ostatní, občas k tomu napíšou i nabíjecí výkon. Potom zjistíš, že dobití z klasické zásuvky trvá dost přes 30 hodin. Tyhle časy nad kterými by se dalo vcelku už i uvažovat jsou udávaný pro nabíječky 350kW. K tomu je technický problém, že v danou chvíli ta nabíječka ten výkon nemusí dodat. Další problém je v počtu a umístění podobných nabíjecích stanic.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Koncepty AR (budoucnost)
mě třeba přijde úplně irelevantní jestli auto dělá stovku za 3,5 nebo 6 sekund, byť je to rozdíl třídy.... U auta pro denní ježdění by mi stačilo bohatě i těch 6 sekund, i to je na poměry provozu raketové zrychlení.... a tam, kde by mě zajímaly ty 3,5s, čili u auta pro zábavu, mi zas furt vadí ta elektrika.... jak jsem psal výše :-)
ale obecně mi EV auta tak principielně nevadí jak jiným lidem tady.... klidně bych vrámci portfolia do firmy jedno EV koupil. Problém je že i třeba blbý e-Berlingo teď stojí milion a to je prostě fakt nesmysl....
ale obecně mi EV auta tak principielně nevadí jak jiným lidem tady.... klidně bych vrámci portfolia do firmy jedno EV koupil. Problém je že i třeba blbý e-Berlingo teď stojí milion a to je prostě fakt nesmysl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Měli jít cestou hybridů. Kromě jednoho novinkového motoru v Tonale skáčou po hlavě z ropy přímo do elektriky, a to je problém.
Sám jsem pokukoval a stále mě to zcela nepustilo třeba Volvo V60 D6, kde se mi to jeví jako perfektní kombinace užitečnosti.
Na skákání kolem komína bohatě stačí těch cca 70koní elektromotoru, na dálky naskočí 220HP z pětiválce s dojezdem okolo 1000km, a v kombinaci když zásuvka a vítr dá si můžu užít skoro 300koní systémového výkonu. A kupodivu to ani nemusí vážit 3 tuny...

Sám jsem pokukoval a stále mě to zcela nepustilo třeba Volvo V60 D6, kde se mi to jeví jako perfektní kombinace užitečnosti.
Na skákání kolem komína bohatě stačí těch cca 70koní elektromotoru, na dálky naskočí 220HP z pětiválce s dojezdem okolo 1000km, a v kombinaci když zásuvka a vítr dá si můžu užít skoro 300koní systémového výkonu. A kupodivu to ani nemusí vážit 3 tuny...


Naposledy upravil(a) Adamsquare dne 2.3.2023, čtv 14:02, celkem upraveno 1 x.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Ono řešením by mohlo taky být něco jako je hybrid v nových Mercedesech (typu AMG S63e Perfromance), kde je to schopno HPB baterky (podobné jako v F1) dobíjet defacto doplna bleskově pomocí rekuperace.Harous píše: 2.3.2023, čtv 09:11 Podobné časy uvádějí i ostatní, občas k tomu napíšou i nabíjecí výkon. Potom zjistíš, že dobití z klasické zásuvky trvá dost přes 30 hodin. Tyhle časy nad kterými by se dalo vcelku už i uvažovat jsou udávaný pro nabíječky 350kW. K tomu je technický problém, že v danou chvíli ta nabíječka ten výkon nemusí dodat. Další problém je v počtu a umístění podobných nabíjecích stanic.
Samozřejmě otázka jak by to fungovalo čistě jako EV a taky by musela ta cena být někde jinde

Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Rekuperací se ty baterie samozřejmě dobíjejí i u těch EV, ale je to prostá fyzika. U EV jsou baterie kolem 80kWh, to rekuperací jen tak nenabiješ. Ono to ani u toho AMG nebude tak bleskový, jako PHEV to bude mít baterii někde kolem 15kWh. A to taky nepůjde rekuperací nějak extra rychle.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Zrovna tu EV6 GT bych mohl i pro zábavu, to je hodně zábavný auto. Jen ten dojezd u těch EV a doba nabíjení. To bych snad radši aby to mělo stovku klidně za 10, ale ujelo to na nabití 1500km. Pak by se s tím žít dalo...Kubas píše: 2.3.2023, čtv 10:04 mě třeba přijde úplně irelevantní jestli auto dělá stovku za 3,5 nebo 6 sekund, byť je to rozdíl třídy.... U auta pro denní ježdění by mi stačilo bohatě i těch 6 sekund, i to je na poměry provozu raketové zrychlení.... a tam, kde by mě zajímaly ty 3,5s, čili u auta pro zábavu, mi zas furt vadí ta elektrika.... jak jsem psal výše :-)
ale obecně mi EV auta tak principielně nevadí jak jiným lidem tady.... klidně bych vrámci portfolia do firmy jedno EV koupil. Problém je že i třeba blbý e-Berlingo teď stojí milion a to je prostě fakt nesmysl....

Abych se vrátil k AR. Škoda přechodu na plnou EV, jak už psal Adamsquare. V Tonale mají PHEV, v Jeepu mají Alfáckou 2.0T s PHEV...Možnost by určitě byla.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Je pravda, ze ta Kia EV6 GT vystupuju z sedi a nudy ostatnich EV, ale preci jen to ma 2,2 tuny a stoji 1,8 mega. Ze by to bylo auto, ve kterym by chtel nekdo vymetat okresky si nemyslim. Ale nedovedu si predstavit, co chce nabidnout AR. Muj odhad je, ze budou mit nejakou EV 8C za 10 mega a pak neco jako EV Tonale, ktery bude za 1,5 mega. Pokud by chteli delat EV Giuliu nebo Stelvio, tak to bude stat kolem 2 mega, vazit o 400 kilo vic nez ted a nikdo to nebude kupovat, protoze s tim nikam nedojede a do mesta do nedava smysl.Vzdyt i Fiat 500e zacina na 800k.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Jasně, ta baterka tam je tuším nějak 15kW, jak píšeš. Ale podle dokumentace je to v maximálním rekuperačním módu schopno nahánět až 90kW:Harous píše: 3.3.2023, pát 00:18 Rekuperací se ty baterie samozřejmě dobíjejí i u těch EV, ale je to prostá fyzika. U EV jsou baterie kolem 80kWh, to rekuperací jen tak nenabiješ. Ono to ani u toho AMG nebude tak bleskový, jako PHEV to bude mít baterii někde kolem 15kWh. A to taky nepůjde rekuperací nějak extra rychle.
https://www.greencarcongress.com/2021/0 ... 1-amg.htmlLevel 3: Highest energy recovery of up to 90 kW possible via one-pedal driving as in an all-electric car. This takes some getting used to and can potentially be less desirable during fast laps on the race track
Což když vemeš, že třeba Fiat 500e má výkon 87kw, tak už to defacto pokrývá 100% jeho výkonu

Ale je mi jasné, že to bude mít hodně proměnných...
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Koncepty AR (budoucnost)
Sám mám na ježdění do práce Superba iV (PHEV) a je to vlastně geniální auto, který jsem navíc před třemi lety koupil za cenu 2.0TDi.... elektricky 40-50km mi stačí na všechny pojížďky a fosil jezdí za 5-8 litrů podle zatížení....Adamsquare píše: 2.3.2023, čtv 11:02 Měli jít cestou hybridů. Kromě jednoho novinkového motoru v Tonale skáčou po hlavě z ropy přímo do elektriky, a to je problém.
Sám jsem pokukoval a stále mě to zcela nepustilo třeba Volvo V60 D6, kde se mi to jeví jako perfektní kombinace užitečnosti.
Na skákání kolem komína bohatě stačí těch cca 70koní elektromotoru, na dálky naskočí 220HP z pětiválce s dojezdem okolo 1000km, a v kombinaci když zásuvka a vítr dá si můžu užít skoro 300koní systémového výkonu. A kupodivu to ani nemusí vážit 3 tuny...![]()
![]()
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Koncepty AR (budoucnost)
No problém je ale právě zase ta fyzikaMikeC píše: 3.3.2023, pát 07:56 Jasně, ta baterka tam je tuším nějak 15kW, jak píšeš. Ale podle dokumentace je to v maximálním rekuperačním módu schopno nahánět až 90kW:
Což když vemeš, že třeba Fiat 500e má výkon 87kw, tak už to defacto pokrývá 100% jeho výkonu
Ale je mi jasné, že to bude mít hodně proměnných...



Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host