Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
Keďže už to nie je len bežný servis ale začína sa to pomaly kopiť, založím 156ske vlákno kde budem viesť online servisnú knižku.
Vlastním ju od roku 2016, kúpil som ju od miestneho člena. Auto bolo na tom po kozmetickej stránke dosť biedne, čo sa týka kasni a techniky tak tam to bolo v poriadku, hrdze len minimum na (chytený ľavý vonkajší prah pred zadným kolom) ale podlaha našťastie zdravá, bez štipky hrdze (vyhádzal som kvôli tomu celý interiér -aby som sa presvedčil o stave).
Keď som to kupoval tak to malo na tacho niečo cez 230tis, teraz má cca 280tis
Len čo si teraz spomeniem......aneb 6 rokov s alfou 156:
2016-2018:
-spínacia skrinka (skrat, s tým som to kúpil, raz štartovala raz nie)+nový klúč
-sťahovačky okien klasika - postupne všetky (dával som ricambi originál) ešte sa dali vtedy zohnať
-volant
-prevodový olej
-stredová konzola (sportpacket)
-L.P. blatník+obe pravé dvere, odtieň našťastie sadol na 100%, ani nevidno že to bolo menené
-zadné kufrové "dvere"
-prečalúnenie lakťovej opierky
-aretačná sada na rozvody originál
-R17 elektróny + gumy
-rozpera na predok
-tepovanie koberca (to som mal introš von) + vyriešenie skrytého zatekania do podlahovej izolácie (najdôležitejšia vec na 156)
-dorazy p.dverí
-výmena potrhaných tesnení dverí...
-baterka 2018
2019-2021:
-zadné brzdy, kotúče metelli + opravná sada strmeňov (lavý som nerepasoval, teraz ma to dobehlo 2023)
-lepšie repro do dverí "Focal" + aku izol.
-denné svietenie DRL s hmlovkami KEETEC LED (original look)
-rozvody 2020
tesniaca sada na víka hláv, tesnenie prírub sania, nové origo plechové kryty okolo rozvodov,nová remenica na kluku, vodná pumpa, sada rozvodu a kladiek + pomocné rozvody komplet + tesniace gumičky vstrekov (pasujú z felicie 1.6), nastriekanie krytov rozvodov a palivových líšt a čistenie motora
-zavarenie AL. klíma hadice (a že prečo nešla klíma)
-výmena predného nasávacieho plastu chladiča
-kosť
-výmena sviečok NGK
-meranie kompresie, všetky valce cca 215psi 14,8 bar
-nový airbox
-zas elektróny + gumy
-vyčistenie následne striekanie prahov voskom
-náhradná rj (len tak do zásoby, cf3 rado odchádzali, aj na tomto aute vraj už bola v minulosti menená)
2022:
-homokinetické kĺby vonkajšie aj vnútorné na oboch stranách, CF3 má "širšie" tie isté ako 156 GTA
-predné brzdy+príslušenstvo+hadice, najprv štandard, potom upgrade na 305mm brembo s adaptérmi (nakoniec som do toho nešiel a zohnal som otoče+strmene z GTA 305mm a budem ich ešte len zakladať)
-výmena jedného ložiska PP
-výfuk stredový+koncový kvôli STK+EK (tou vždy bez problému a bez známosti)
-prevodový olej
2023:
-plynové vzpery kapoty
-zadný ľavý strmeň repas + hadica
-elektróny R18 TOORA + gumy (ešte som ich nemal založené)
...čaká podvozok - predná náprava, začalo chcát servočerpadlo, silenty motora - pomaly zháňam nezohnatelné, chcelo by to opieskovať a streknúť nápravnicu...a ďalších milion vecí.
Vlastním ju od roku 2016, kúpil som ju od miestneho člena. Auto bolo na tom po kozmetickej stránke dosť biedne, čo sa týka kasni a techniky tak tam to bolo v poriadku, hrdze len minimum na (chytený ľavý vonkajší prah pred zadným kolom) ale podlaha našťastie zdravá, bez štipky hrdze (vyhádzal som kvôli tomu celý interiér -aby som sa presvedčil o stave).
Keď som to kupoval tak to malo na tacho niečo cez 230tis, teraz má cca 280tis
Len čo si teraz spomeniem......aneb 6 rokov s alfou 156:
2016-2018:
-spínacia skrinka (skrat, s tým som to kúpil, raz štartovala raz nie)+nový klúč
-sťahovačky okien klasika - postupne všetky (dával som ricambi originál) ešte sa dali vtedy zohnať
-volant
-prevodový olej
-stredová konzola (sportpacket)
-L.P. blatník+obe pravé dvere, odtieň našťastie sadol na 100%, ani nevidno že to bolo menené
-zadné kufrové "dvere"
-prečalúnenie lakťovej opierky
-aretačná sada na rozvody originál
-R17 elektróny + gumy
-rozpera na predok
-tepovanie koberca (to som mal introš von) + vyriešenie skrytého zatekania do podlahovej izolácie (najdôležitejšia vec na 156)
-dorazy p.dverí
-výmena potrhaných tesnení dverí...
-baterka 2018
2019-2021:
-zadné brzdy, kotúče metelli + opravná sada strmeňov (lavý som nerepasoval, teraz ma to dobehlo 2023)
-lepšie repro do dverí "Focal" + aku izol.
-denné svietenie DRL s hmlovkami KEETEC LED (original look)
-rozvody 2020
tesniaca sada na víka hláv, tesnenie prírub sania, nové origo plechové kryty okolo rozvodov,nová remenica na kluku, vodná pumpa, sada rozvodu a kladiek + pomocné rozvody komplet + tesniace gumičky vstrekov (pasujú z felicie 1.6), nastriekanie krytov rozvodov a palivových líšt a čistenie motora
-zavarenie AL. klíma hadice (a že prečo nešla klíma)
-výmena predného nasávacieho plastu chladiča
-kosť
-výmena sviečok NGK
-meranie kompresie, všetky valce cca 215psi 14,8 bar
-nový airbox
-zas elektróny + gumy
-vyčistenie následne striekanie prahov voskom
-náhradná rj (len tak do zásoby, cf3 rado odchádzali, aj na tomto aute vraj už bola v minulosti menená)
2022:
-homokinetické kĺby vonkajšie aj vnútorné na oboch stranách, CF3 má "širšie" tie isté ako 156 GTA
-predné brzdy+príslušenstvo+hadice, najprv štandard, potom upgrade na 305mm brembo s adaptérmi (nakoniec som do toho nešiel a zohnal som otoče+strmene z GTA 305mm a budem ich ešte len zakladať)
-výmena jedného ložiska PP
-výfuk stredový+koncový kvôli STK+EK (tou vždy bez problému a bez známosti)
-prevodový olej
2023:
-plynové vzpery kapoty
-zadný ľavý strmeň repas + hadica
-elektróny R18 TOORA + gumy (ešte som ich nemal založené)
...čaká podvozok - predná náprava, začalo chcát servočerpadlo, silenty motora - pomaly zháňam nezohnatelné, chcelo by to opieskovať a streknúť nápravnicu...a ďalších milion vecí.
Naposledy upravil(a) Duso dne 26.11.2023, ned 21:39, celkem upraveno 1 x.
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
- littlebiker
- Příspěvky: 76
- Registrován: 20.4.2015, pon 19:17
- Bydliště: Slovácko
Re: duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3
Hezky se o ni staráš 

AR 156 2,5 V6 24V 2003
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex
Re: duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3
littlebiker : V rámci možností...dve alfy +moto dajú niekdy zabrať
Takže 159 je momentálne v servise, repas vstrekov...tak jazdím na 156 hoc sa už solia cesty
Pár foto... strmeň ktorý som repasoval musel aj tak na výmenu+hadica, a začínam repasovať tých pár dielov z GTA čo som zohnal, výstuhy podlahových nosníkov/nápravnice + predné otoče so strmeňmi. Cez zimu plánujem upraviť JTD silent predný pravý, nemáte niekto náhodou rozmery kolko ho zrezať ? Nech nemusím vyberať starý.
Strmene asi repasovať nejdem, sú zachovalé. Tento bol v najhoršom stave (ešte uvidím, možno objednám nový 130€/ks)...ostatné bez hrdze, celkovo 4ks Foto z konca leta

Takže 159 je momentálne v servise, repas vstrekov...tak jazdím na 156 hoc sa už solia cesty

Pár foto... strmeň ktorý som repasoval musel aj tak na výmenu+hadica, a začínam repasovať tých pár dielov z GTA čo som zohnal, výstuhy podlahových nosníkov/nápravnice + predné otoče so strmeňmi. Cez zimu plánujem upraviť JTD silent predný pravý, nemáte niekto náhodou rozmery kolko ho zrezať ? Nech nemusím vyberať starý.
Strmene asi repasovať nejdem, sú zachovalé. Tento bol v najhoršom stave (ešte uvidím, možno objednám nový 130€/ks)...ostatné bez hrdze, celkovo 4ks Foto z konca leta
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
Re: Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
Alfa jazdí ale málo, srali ma nedobre osadené predné dvere (nedali sa naštelovať - museli ísť dole predné blatníky), pri tejto príležitosti som už vymenil aj horné ramená (fajn prístup). Owapkovanie a oštrenie menších hrdziek.
Opieskovanie otočí z GTA a podlahových výztuh, to sa bude osádzať inokedy, nápravnicu chcem tiež opieskovať už je taká kadiaka...
Výmena tesnení za nové (čo sa podarilo zohnať), ak by niekto vedel zohnať aj tesnenie vnútorné dverí bol by som vďačný), plus zišlo by sa aj tesnenie zadných dverí čo je medzi prednými a zadnými dvrami na B stĺpiku, osadené je na zadných dverách - číslo dielu P/L 60661388 a 60661389.
Začali mi fučať pletence, chcel by som rovno vymeniť CF3 zvody za CF2 len nepodarilo sa mi dopátrať k modifikovaným downpipom čo by pasovali, neviete niečo poradiť ?
btw. stále to auto baví
Neviete poradiť ako postupovať pri nastavení dverí ? Už je to lepšie ale stále mám pocit že to nieje ono.
Opieskovanie otočí z GTA a podlahových výztuh, to sa bude osádzať inokedy, nápravnicu chcem tiež opieskovať už je taká kadiaka...
Výmena tesnení za nové (čo sa podarilo zohnať), ak by niekto vedel zohnať aj tesnenie vnútorné dverí bol by som vďačný), plus zišlo by sa aj tesnenie zadných dverí čo je medzi prednými a zadnými dvrami na B stĺpiku, osadené je na zadných dverách - číslo dielu P/L 60661388 a 60661389.
Začali mi fučať pletence, chcel by som rovno vymeniť CF3 zvody za CF2 len nepodarilo sa mi dopátrať k modifikovaným downpipom čo by pasovali, neviete niečo poradiť ?
btw. stále to auto baví
Neviete poradiť ako postupovať pri nastavení dverí ? Už je to lepšie ale stále mám pocit že to nieje ono.
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
Re: Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
Hezky projekt, děláme na něčem podobném pro syna.
Ad downpipe,my budeme davat AMA ,uz mají příruby připravené. Akorát prý drobná modifikace na vstupu do katu pod autem. Cena 420 eur.
Ad downpipe,my budeme davat AMA ,uz mají příruby připravené. Akorát prý drobná modifikace na vstupu do katu pod autem. Cena 420 eur.
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
Re: Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
wau! Ja som ten predošlí majitel (2012-2016), náhodou som práve narazil na toto vlákno a nestačím sa diviť, ako krásne sa o ňu staráš. Na to v akom shitbox stave som ti to predal tak toto je taký malý zázrak
Nech len robí radosť. Btw koľko má už teraz km? Nech tuto historku možem omlátit o hlavu každému známemu čo má blbé kecy na Alfy 
Inak bolo to moje prvé auto čo som si ešte ako študent kúpil, odvtedy som už mal celkom dosť áut, toto bolo najlacnejšie a v mnohých ohladoch to najlepšie. Rozhodne najlepšie prvé auto aké si kto môže priať.


Inak bolo to moje prvé auto čo som si ešte ako študent kúpil, odvtedy som už mal celkom dosť áut, toto bolo najlacnejšie a v mnohých ohladoch to najlepšie. Rozhodne najlepšie prvé auto aké si kto môže priať.
Ex 156 2.5 V6 141kw
Ex 147 1.6 88kw
Ex 147 1.6 88kw
Re: Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
Radim:
Ale tiež máš CF3 s CF2 zvodmi ? Či sú v AMA ochotní vyrobiť aj túto kombináciu...lebo všade robia len CF2 alebo CF3
Sato:
Čau diky ! Ale no, po technickej stránke bola celkom dobrá, s motorom som odvtedy nič nerobil okrem rozvodov a výmien olejov... horšie boli kozmetické veci - to bol masaker
Raz by som chcel celolak spraviť ak sa odhodlám.
280tis má...keď som zakladal vlákno mala asi 270 nie 280 ...je to staré poctivé železo, ani olej dáko nežerie (klop klop).
V dnešnej dobe je už zážitok presadnúť do toho a ísť sa povoziť na "bussosaurovi", posnažím sa to udržať pri živote dokým to bude možné, v zime to už asi štvrtý rok nejazdí
.
Však napíš dačo k tomu ak si ešte pamätáš nejakú históriu, odkiaľ to auto vlastne je ?
Ale tiež máš CF3 s CF2 zvodmi ? Či sú v AMA ochotní vyrobiť aj túto kombináciu...lebo všade robia len CF2 alebo CF3
Sato:
Čau diky ! Ale no, po technickej stránke bola celkom dobrá, s motorom som odvtedy nič nerobil okrem rozvodov a výmien olejov... horšie boli kozmetické veci - to bol masaker

280tis má...keď som zakladal vlákno mala asi 270 nie 280 ...je to staré poctivé železo, ani olej dáko nežerie (klop klop).
V dnešnej dobe je už zážitok presadnúť do toho a ísť sa povoziť na "bussosaurovi", posnažím sa to udržať pri živote dokým to bude možné, v zime to už asi štvrtý rok nejazdí

Však napíš dačo k tomu ak si ešte pamätáš nejakú históriu, odkiaľ to auto vlastne je ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
Re: Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
psali mi že mají skladem svody připravené primárně na GTA, míněno vstup za katy předělaný na 2 šrouby (CF2 like) a vstup ke katům pod autem pasující na OEM GTA. Prý je jiné GTA vs ostatní. My máme taky 2.5. ALe psali že máme auto dovézt a upraví na místě.
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
ex: GT 1300 Junior, 156 2.4 JTD, 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6, GT 1.9 JTDm
Re: Duso - Alfa 156 2.5 V6 CF3, 2001
Kupoval som ju v 2012 od pána, čo mal už kúpenú náhradu v podobe GT 3.2, takže rozhodne alfista 
Už vtedy mala nejaké kozmetické nedokonalosti, hlavne teda ten ťuknutý blatník a roztrhnutá lakťová opierka, ale nič, čo by ma mohlo odradiť.
Prvú zimu som ju parkoval v garáži, no inak bola normálne celoročne vonku.
Servis:
prvý rok:
nové pneu (Michelin PS3)
olej v prevodovke
výfuk
chladič, termostat
horný silenblok motora
manžety na poloosiach
nová trubka sania s medzi airboxom a klapkou (originál)
druhý rok:
výmena tesnení pod hlavami (ehm...), zrovnanie a tlaková skúška hláv, kompletné rozvody, vodná pumpa, znova nový chladič, sahara (tuším, že použitá, nie nový diel)
Robili mi to v Leviciach u jedných alfistov, nákupný zoznam, ktorý som dohľadal:
2x kladka SKF 1v napinak SKF
2x kladka SNR 1x napinak DAYCO
Rozvodovy remen GATES
Drazkovany remen GATES
vodna pumpa SALARI SIL
2x Tesnenia pod hlavy PAYEN
24x Tesnenia ventilov, 4x Tesnenie vacky, 2x tesnie pod sanie
6x sviecky NGK PFR6B
Sada těsnění, kryt hlavy válce
Sada těsnění, kryt hlavy válce
Nemrznúca zmes do chladiča
Chladič Valeo
tretí/štvrtý rok:
nejaké ramená v tomto čase, asi zadné komplet, možno aj predok, no už si nie som istý, len si pamatám že lacné to nebolo
tlmiče a pružiny – Eibach + Bilstein (B4)
batéria
nové pneu (Bridgestone Potenza)
niečo znova na náprave
Olej a filtre samozrejme každý rok cca po 8 tis.
Lambda sondy (2013 a 2015), lanovody ručky, ale už neviem kedy presne to bolo.
Inak len pre porovnanie, ja som to kupoval ako 10 resp. 11 rokov staré auto za 1900 eur (47500 Kč), dnes rovnako stará najlacnejšia benzínová 88kw Giulietta bude stáť tak 6000 €/150000 Kč
Koľko budú stáť 11-ročné Giulie, sa dá len odhadovať, no málo to nebude.

Už vtedy mala nejaké kozmetické nedokonalosti, hlavne teda ten ťuknutý blatník a roztrhnutá lakťová opierka, ale nič, čo by ma mohlo odradiť.
Prvú zimu som ju parkoval v garáži, no inak bola normálne celoročne vonku.
Servis:
prvý rok:
nové pneu (Michelin PS3)
olej v prevodovke
výfuk
chladič, termostat
horný silenblok motora
manžety na poloosiach
nová trubka sania s medzi airboxom a klapkou (originál)
druhý rok:
výmena tesnení pod hlavami (ehm...), zrovnanie a tlaková skúška hláv, kompletné rozvody, vodná pumpa, znova nový chladič, sahara (tuším, že použitá, nie nový diel)
Robili mi to v Leviciach u jedných alfistov, nákupný zoznam, ktorý som dohľadal:
2x kladka SKF 1v napinak SKF
2x kladka SNR 1x napinak DAYCO
Rozvodovy remen GATES
Drazkovany remen GATES
vodna pumpa SALARI SIL
2x Tesnenia pod hlavy PAYEN
24x Tesnenia ventilov, 4x Tesnenie vacky, 2x tesnie pod sanie
6x sviecky NGK PFR6B
Sada těsnění, kryt hlavy válce
Sada těsnění, kryt hlavy válce
Nemrznúca zmes do chladiča
Chladič Valeo
tretí/štvrtý rok:
nejaké ramená v tomto čase, asi zadné komplet, možno aj predok, no už si nie som istý, len si pamatám že lacné to nebolo

tlmiče a pružiny – Eibach + Bilstein (B4)
batéria
nové pneu (Bridgestone Potenza)
niečo znova na náprave
Olej a filtre samozrejme každý rok cca po 8 tis.
Lambda sondy (2013 a 2015), lanovody ručky, ale už neviem kedy presne to bolo.
Inak len pre porovnanie, ja som to kupoval ako 10 resp. 11 rokov staré auto za 1900 eur (47500 Kč), dnes rovnako stará najlacnejšia benzínová 88kw Giulietta bude stáť tak 6000 €/150000 Kč

Ex 156 2.5 V6 141kw
Ex 147 1.6 88kw
Ex 147 1.6 88kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host