Dlhšie státie auta - časté používanie
Dlhšie státie auta - časté používanie
Ku svojej Giulii som si vybudoval vzťah, mám ju v nafte a snažím sa využívať ju iba na dlhé trasy. Siahnem preto pri kratších vzdialenostiach po inom aute, ktoré mám k dispozícii. A keďže v zime som obmedzil aj cestovanie do práce využívaním vlakovej dopravy, fakticky mi občas Giulia stojí aj týždeň, občas aj dva. Je to individuálne, niekedy ju potrebujem aj 7x do týždňa na dlhšiu trasu, ale mám aj obdobie, že s ňou idem na dlhšiu trasu len raz za 10-14 dní. Nejdem tak trochu proti sebe? Nemôže také dlhšie státie mojej Alfe škodiť? Na druhej strane uvažujem, že možno by bolo pre ňu lepšie brat ju všade, aj na tie kratšie vzdialenosti, prípadne ju absolútne nešetriť, lebo u auta, ktore behá, sa všetko premazáva, hýbe, nevznikajú usadeniny… len keby ňou fakt každý deň dochadzam do práce, jazdím aj krátke vzdialenosti, kľudne spravím aj cez 30 000 km ročne. Je tiež fajn pozrieť na internete videá dodávok s nájazdom nad 500 000 km, no poväčšinou na tých autách poznať, že to už nie je to, čo bývalo.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7218
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
Nespecifikoval si, co to je u tebe krátká vzdálenost.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
3 až 7 km jazdy, potom státie a zase po cca hodine späť. Ide hlavne o to, či autu nevadi ak aj týždeň alebo dva stojí na mieste. Na druhej strane takto používa drvivá väčšina drahé superšporty, lebo ich šetrí od denného používania.
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
pokud to auto nestoji pul roku tak je to v pohode.... jestli jedes jednou za 14 dni tak nic neres.... samozrejme je fajn jednou za mesic vyjet nadrz a treba co ctvrt roku preventivne nabit baterku, ale jinak bud uplne v klidu :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
Ja si myslím to isté. Z hľadiska dlhodobej životnosti by však bolo pre auto lepšie s ním jazdiť denne, dlhé aj krátke vzdialenosti, alebo ho naopak takto šetriť a raz za týždeň či raz za dva týždne ho vytiahnuť výlučne len na dlhé jazdy? Na jednej strane pri aute, ktoré sa stále používa sa všetko premazáva, hýbe, na druhej strane nikto kto si kúpi Ferrari či Lamborghini na ňom nejazdí denne. Kde je ten zlatý stred?
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
nejlepsi je jet jednou za tyden dlouhou trasu.... ale pokud to vylozene neni tak ze by to kazdy den jelo 2km tak jakykoliv jiny rezim je v pohode.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
>Martin52: Hlavni je kde to stoji... Pokud to stoji v teple a suche garazi tak si Nemyslim, ze by v tom byl nejaky extra problem co se tyce vlivu zivotnost. Spis je pravdepodobnejsi, ze se jednoho dne vzbudis a reknes si, ze je to uz vlastne docela stara kara, se kterou jsi vlastne vubec nejezdil. Druhy problem je palivo, jeho kvalita a mnozstvi bioslizky, ktera ma tendenci se usazovat. Tam vidim nejvetsi problem. Pri delsim odstaveni volim dostupne palivo s nejmensim pomerem bioslozky a snazim se vhodne aditivovat.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
Túto tému som vlastne založil aj preto, či má význam živiť dve autá, staršie a jednoduchšie používať na krátke vzdialenosti a Giuliu výlučne na dlhé diaľničné presuny. Na jednej strane práve to časté používanie môže autu pomáhať, lebo sa nič neusádza a stále sa všetko premazáva, hýbe. Ja si myslím, že ani dieselu neuškodia krátke aj dvojkilometrové občasné jazdy, keď je to kompenzované prevažnou väčšinou dlhých aspoň 50 km trás. Uvažujem teda, či z hľadiska dlhodobej životnosti e bezporuchovosti má nejaký zmysel používať dve autá, tak ako som popisoval vyššie, alebo je skôr lepšie používať jedno na všetko.
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
tak pro auto je lepsi kdyz jezdi jen delsi trasy, navic kratke pojizdky si s Alfou fakt neuzijes.... Na druhou stranu pokud je to nejak rozume nakombinovane tak se tom autu prd stane. To uz bych se spis u tech pojizdek do prace a na nakupy spis bal, ze mi to nekdo oboucha ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
Tam ide o to, že väčšina kilometrov tvoria práve dlhšie jazdy (50 km do práce a späť) prípadne inde aspoň 30 km a viac na jednu jazdu. Takže v praxi by som beztak 80 percent kilometrov najazdil práve na Alfe. Potom už uvažujem, či nie je rozumnejšie tie km rozkladať 50 na 50 (ročne najazdím cca 16 tisíc km) alebo ti staršie auto predať a všetko jazdiť na Alfe. Na jednej strane tie krátke jazdy sú pre diesel veľmi zlé, na druhej strane tvoria minoritu a kompenzujú to tie dlhšie.
Re: Dlhšie státie auta - časté používanie
pokud je vetsina cest delsich, tak to vubec neres a jezdi tou Alfou ;-) mit dve auta dava smysl pokud mas kratkou cestu denne a dlouhou jednou za tri tydny.... tak jak to mas ty tak slouzi vetsina aut a zadny problem.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti