
Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Problém je, že jestli je to skutečně ten problém s válci, a všechno tomu nasvědčuje, tak je to neopravitelné 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
No tak uvidím kolik bude stát oprava/výměna ale taky to nevidím moc dobře.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Tak než jsem se rozhoupal, tak se auto prodalo. Nicméně asi nelituji. Poslední Alfu jsem měl Giulii super s 2.2 jtdm 132kw, čím dál víc na ní vzpomínám a lituju toho dne kdy jsem jí prodal
(po Giulii to byl Talisman TCe, Peugeot 508 II pure tech) , nicméně Giulia se jaksi moc na rodinu nehodí, musím už myslet i na případný kočárek, takže asi vyhrává Stelvio, ale po úvážení to vypadá že opět s JTDm. Bohužel v mých finančních možnostech je pár kousků, doslova. Tak uvidíme,jak se to vyvine. Každopádně tohle asi budu sledovat, pač to vypadá dost děsivě 


Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
děsivě to vypadá, ale je u toho, komu se to stane. Kolik % motorů má ten problém? 1:100? 1:15?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Vidím to podobně, kdyby padaly jak švestky, v Americe je roznesou na kopytech. Tam jde o nejprodávanější motorizaci.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
No to se můžeš zeptat Tomáše, imho to tak nízký procento nebude...Kubas píše: 30.8.2023, stř 10:54 děsivě to vypadá, ale je u toho, komu se to stane. Kolik % motorů má ten problém? 1:100? 1:15?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
jasny... osobne nemam potrebu to pitvat.... doma to mame a dalsi kupovat nebudu, tak co uz :-) ale mozna zalozim nejake hlasovani pro majitele... :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7217
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Tam by bylo zajímavý i vědět, jestli to opravdu bylo nějakým špatným použitím (plný plyn za studena, krátké trasy, nedochlazování) a nebo ty motory padaly bez ohledu na uživatelskou gramotnost. To je to co by mě hrozně moc zajímaloHampice píše: 30.8.2023, stř 21:27 No to se můžeš zeptat Tomáše, imho to tak nízký procento nebude...

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
To je samozřejmě taky otázka.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
tak uzivatelska gramotnost.... vyrobce dnes musi pocitat s tim ze lidi jsou idioti a o autech nic nevi.... tomu musi byt auto prizpusobeno, pokud to neni nejake Ferrari atp.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Tak tuším, že v nějakém čísle světa motorů to rozebíral i Vaculík...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Tak mám to....
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Takže asi jde o krátké trasy a nízké otáčky při větší zátěži... 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Nevim, jestli to souvisi, ale co obcas vidim, tak spousta lidi s tim lita jako by to bylo Qf - motor nonstop v cervenejch. Zejmena Giulie. Taky by bylo zajimavy mit statistiku jak moc se to projevuje u Stelvia a jak moc u Giulie, protoze se Stelviem se prece jen jezdi vic na pohodu bych rekl.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7217
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Pokud se nakládá ohřátýmu motoru tak by to čistě teoreticky nemělo vadit. A pochybuju že si to kupuje samej okruhovej specialista, spíš bych věřil těm krátkým trasám, protože lidi to tak mají zažitý že benzín-vhodné na krátký trasy a diesel že musí kroutit minimálně 50tis. ročně.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Ten motor ale musí byt v horních 5000 otáčkách, jinak se hned zanáší karbonem. Ale stím se už samozřejmě veze i to za jakých podmínek tomu člověk dává. Já jak mám ohrátý olej tak přepnu auto do D a motor se pěkne točí kolem 2000, na N se ten motor zbytečně podtáčí hlavně ve městě kdy jde vidět že se to znaží tu rychlost držet i při i 1400ot/min a to je už špatně.kenjiro píše: 7.9.2023, čtv 07:41 Nevim, jestli to souvisi, ale co obcas vidim, tak spousta lidi s tim lita jako by to bylo Qf - motor nonstop v cervenejch. Zejmena Giulie. Taky by bylo zajimavy mit statistiku jak moc se to projevuje u Stelvia a jak moc u Giulie, protoze se Stelviem se prece jen jezdi vic na pohodu bych rekl.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Ten motor ale musí byt v horních 5000 otáčkách, jinak se hned zanáší karbonem. Ale stím se už samozřejmě veze i to za jakých podmínek tomu člověk dává. Já jak mám ohrátý olej tak přepnu auto do D a motor se pěkne točí kolem 2000, na N se ten motor zbytečně podtáčí hlavně ve městě kdy jde vidět že se to znaží tu rychlost držet i při i 1400ot/min a to je už špatně.kenjiro píše: 7.9.2023, čtv 07:41 Nevim, jestli to souvisi, ale co obcas vidim, tak spousta lidi s tim lita jako by to bylo Qf - motor nonstop v cervenejch. Zejmena Giulie. Taky by bylo zajimavy mit statistiku jak moc se to projevuje u Stelvia a jak moc u Giulie, protoze se Stelviem se prece jen jezdi vic na pohodu bych rekl.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 206Kw
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Alfa Romeo GT 2.0 JTS ex
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
kratke trasy = karbon, brutalni jizda = prehrati a deformace valcu. Neco mezi tim = no problem
jinak teda ty brutalni jizdy si moc nedovedu predstavit.... dyt i ta 200ps verze leti tak ze to by ti driv vzali papiry nez bys to uhnal.... s tou prevodovkou ktera i ve 180 toci pohodove otacky....
nevim, to bys musel byt furt na okruhu nebo jet nejakou dalnicni palbu hodinu v kuse..... jasny,znicit jde vsechno, taky to clovek po jizde musi trochu dochladit atd...

jinak teda ty brutalni jizdy si moc nedovedu predstavit.... dyt i ta 200ps verze leti tak ze to by ti driv vzali papiry nez bys to uhnal.... s tou prevodovkou ktera i ve 180 toci pohodove otacky....
nevim, to bys musel byt furt na okruhu nebo jet nejakou dalnicni palbu hodinu v kuse..... jasny,znicit jde vsechno, taky to clovek po jizde musi trochu dochladit atd...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Tak karbon je problem "vsech" primovstriku pokud se jezdi kratky trasy a podtaci se to. Tady je ale problem s prehrivanim ne? Coz by mi spis ukazovalo na to pretezovani. Znamymu to menili taky a to je presne ten pripad - temer za jakykoliv situace plnej-brzda-plnej.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Povedlo se jim to vyřešit nebo se to týká i nových motorů?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
vzhledem k tomu že o věci máme informace i přímo z autorizáků atd. a nikdo nic neříkal, tak myslím že to furt to samé....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Ty nové motory mají jiná čísla, tak je předpoklad, že je tam nějaká úprava. Ale konkrétně nikdo nic neví, protože ten nový motor ještě nikdo nerozebíral.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Kolik měl ten motor najeto?Hampice píše: 4.5.2023, čtv 10:28 S ohledem na množící se dotazy ohledně příčin výměny motoru v mém autě zakládám toto nové vlákno...
Osobně přesně nevím, co se tam děje. Každopádně výsledek je ten, že jsou vydřené části stěn 3. a 4. válce (foto). Projevuje se to jakýmsi klepáním v určitých otáčkách při určitém zatížení. Já teda sem tam něco zaslechl, ale nic, čemu bych věnoval pozornost. Tomáš Kováčik to ale hlásil hned, jak to převážel ze dvora na dílnu při té garančce. Dovolím si zde citovat jeho názor: "Konstrukčně špatné chlazení bloku motoru… vyhřeje je se blok a teplotou změní ovalitu."
Nové motory (od 2020) by to měly mít vyřešené.
Nemůžu tomu uvěřit, právě se mi rozplynul sen o mém dalším autě.
Jestli je to pravda a vyjde to najevo,tak jsou ty auta neprodejny a ceny musí letět dolů.
Pravda je taková, že na celým mobile.de je s touto motorizací nad 175.000km na prodej pouze 1 Guilie a 1 Stelvio. Drtivá většina má najeto kolem 100.000km a méně.

Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
Cca 95. Pomalu se k tomu blížím i s tím novým motorem, tak uvidíme 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční vada motoru, přehřívání a následná výměna
To je problém viacerých motorizácií vrátane výpadku zapaľovania na treťom valci.
Daň za debilitu - nie majiteľov. Vysoký výkon, krútiaci moment od nízkych otáčok, Nikasilové povlaky na hliníku, ekologický olej ako voda - životnosť v prdeli.
Majiteľ môže niečo ovplyvniť - netlačiť na plyn v nízkych otáčkách, tankovať kvalitné palivo, meniť olej do 10-15000 km.
Daň za debilitu - nie majiteľov. Vysoký výkon, krútiaci moment od nízkych otáčok, Nikasilové povlaky na hliníku, ekologický olej ako voda - životnosť v prdeli.
Majiteľ môže niečo ovplyvniť - netlačiť na plyn v nízkych otáčkách, tankovať kvalitné palivo, meniť olej do 10-15000 km.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host