Diag. mi přijde zítra tak uvidím snad tam něco nezkonimFerrari píše: 15.3.2020, ned 17:55 Mno, čo ti poviem, TBi čiek tu príliš veľa nie je.
Ono by bolo dobré skúsiť to s diagnostikou, či tam nebude niečo vidno. Len by bolo dobre, aby to skúšal niekto aspoň trochu skúsený
Tlak Turba
Re: Tlak Turba
AR 159 sedan Ti 1750tbi 2011
Re: Tlak Turba
Je to asi 7let ale podobné příznaky mi dělalo u tbi turbo na odchodu, až pak přestalo zabírat úplně a bliknul nouzak..
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Tlak Turba
To nezní moc dobře protože sehnat v ČR něco na Tbi je horor. Tak třeba MES něco vyplivne. V neděli se už rozsvítila kontrolka motoru ale turbo tlačilo skoro hned. Dostal jsem radu to pořádně protáhnout. Alfice dostala za uši pak sem nechal dochladit turbo a bez změny. Dále sem to radši nezkoušel.bobas píše: 16.3.2020, pon 16:43 Je to asi 7let ale podobné příznaky mi dělalo u tbi turbo na odchodu, až pak přestalo zabírat úplně a bliknul nouzak..
AR 159 sedan Ti 1750tbi 2011
Re: Tlak Turba
Tak MES ukázal tuto chybu P0240-tlak turba. Příliš nízký signál. Otázka zní kde najdu to čidlo u Tbička? Ví někdo? Díky
AR 159 sedan Ti 1750tbi 2011
Re: Tlak Turba
Chlapi, neviem, či je toto úplne najvhodnejšia sekcia, ale vhodnejšiu som nenašiel...
Pôjdem meniť hadice od IC, ale som trochu blbý z toho, ako identifikovať hadicu od IC do sania. v EPER to nemá číslo:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Ale zasa tuto to vyzerá tak, že tam je hadica (čo by bolo aj logické, lenže potom kotré číslo to je?
https://www.bazardielov.sk/AMD3368918737/alfa-romeo/159
Hadica od turba do IC bude zjavne pozícia 7, kde sranda, v EPER je číslo 60697951 (pre 88kW), ale napr. tento katalóg ukazuje, že by číslo mohlo byť OE-50501562 a síce identické pre 88kW, aj 110 kW:
https://www.autodielyonline24.sk/thermo ... 09343.html
Neviete, ako to má byť? Menili ste to? Aké značky ste dali?
Pôjdem meniť hadice od IC, ale som trochu blbý z toho, ako identifikovať hadicu od IC do sania. v EPER to nemá číslo:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Ale zasa tuto to vyzerá tak, že tam je hadica (čo by bolo aj logické, lenže potom kotré číslo to je?
https://www.bazardielov.sk/AMD3368918737/alfa-romeo/159
Hadica od turba do IC bude zjavne pozícia 7, kde sranda, v EPER je číslo 60697951 (pre 88kW), ale napr. tento katalóg ukazuje, že by číslo mohlo byť OE-50501562 a síce identické pre 88kW, aj 110 kW:
https://www.autodielyonline24.sk/thermo ... 09343.html
Neviete, ako to má byť? Menili ste to? Aké značky ste dali?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Tlak Turba
Ferrari píše: 28.4.2020, úte 21:22 Chlapi, neviem, či je toto úplne najvhodnejšia sekcia, ale vhodnejšiu som nenašiel...
Pôjdem meniť hadice od IC, ale som trochu blbý z toho, ako identifikovať hadicu od IC do sania. v EPER to nemá číslo:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Ale zasa tuto to vyzerá tak, že tam je hadica (čo by bolo aj logické, lenže potom kotré číslo to je?
https://www.bazardielov.sk/AMD3368918737/alfa-romeo/159
Hadica od turba do IC bude zjavne pozícia 7, kde sranda, v EPER je číslo 60697951 (pre 88kW), ale napr. tento katalóg ukazuje, že by číslo mohlo byť OE-50501562 a síce identické pre 88kW, aj 110 kW:
https://www.autodielyonline24.sk/thermo ... 09343.html
Neviete, ako to má byť? Menili ste to? Aké značky ste dali?
čau, hadice OD IC do sání je pod číslem 8 a skládá se ze dvou částí. Gumová hadice a plastova u 1.9 a kovová u 2.4. na odkazech co jsi poslal z eshopu je pouze ta první část hadice gumová. jako originál lze pouze koupit komplet pod číslem 8 z eperu.
Re: Tlak Turba
Isto ta z linkov ide z IC do sania? Chlapi čo rozrabaju auta poslali fotku oboch hadic a ta na linkách bude ta z turba do ic
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba
Čau, poslední dobou jsem si všiml, že alfice nějak stávkuje... Někdy jede jak z praku a někdy je to slabší. Ukazatel tlaku turba někdy při plném plynu vystřelí až nahoru k 1,5, ale někdy vyletí na 1,2, tam se na vteřinu či dvě zasekne a pak teprve letí dále. A to jsou ty okamžiky, kdy to je celkově takové línější. Nepřijde mi, že by nastala přímo ztráta tahu, jen je prostě slabší.
No a dnes jsem se pokusil předjet kamion, plyn na podlaze a tlak turba pomaloučku dolezl na 0,8 a dál ani prd. To už je i trošku nebezpečné... později jsem to ještě zkoušel a už se zase opakoval jen první případ, tedy, že jde tlak nahoru rovnou anebo se zasekne po cestě na 1,2.... Auto viditelně nekouří a regenerace si myslím neprobíhala, žádná chyba mi na palubce nesvítí...
Napadá někoho, na co mrknout? Bude to turbo, hadice, egr, čidlo v sání, dpf nebo něco jiného? Chtěl bych se tomu věnovat o víkendu a když nic nenajdu, v pondělí pořeším servis.. Děkuju za každý nápad :-)
No a dnes jsem se pokusil předjet kamion, plyn na podlaze a tlak turba pomaloučku dolezl na 0,8 a dál ani prd. To už je i trošku nebezpečné... později jsem to ještě zkoušel a už se zase opakoval jen první případ, tedy, že jde tlak nahoru rovnou anebo se zasekne po cestě na 1,2.... Auto viditelně nekouří a regenerace si myslím neprobíhala, žádná chyba mi na palubce nesvítí...
Napadá někoho, na co mrknout? Bude to turbo, hadice, egr, čidlo v sání, dpf nebo něco jiného? Chtěl bych se tomu věnovat o víkendu a když nic nenajdu, v pondělí pořeším servis.. Děkuju za každý nápad :-)
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Tlak Turba
Já mám občas to samý. Někdy šlápnu a cítím jak krásně táhne a někdy to není tak slavný, jakoby měla o pár koní méně. Měnil jsem EGR, váhu, turbo mám po repasu, čidlo tlaku v sání a už nevím co. Zanesení DPF na to vliv nemá, protože to dělá i po vypálení. Co jsem koukal na budík, tak ručka jede na 1,5 baru cca a tam drží. Občas padá dolů a pak zase nahoru a někdy třeba na 1,2 a pak pomalu stoupá. Ale zase jindy jsem si všiml že táhne hezky i když nevystřelí ručička tlaku na 1,5 okamžitě. Netuším už taky co by mohlo být špatně.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2275
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
Je třeba odpárat EGR a DPF a líce to jak z praku a to i od nižších otáček.Hueeey píše: 12.6.2020, pát 12:50 Čau, poslední dobou jsem si všiml, že alfice nějak stávkuje... Někdy jede jak z praku a někdy je to slabší. Ukazatel tlaku turba někdy při plném plynu vystřelí až nahoru k 1,5, ale někdy vyletí na 1,2, tam se na vteřinu či dvě zasekne a pak teprve letí dále. A to jsou ty okamžiky, kdy to je celkově takové línější. Nepřijde mi, že by nastala přímo ztráta tahu, jen je prostě slabší.
No a dnes jsem se pokusil předjet kamion, plyn na podlaze a tlak turba pomaloučku dolezl na 0,8 a dál ani prd. To už je i trošku nebezpečné... později jsem to ještě zkoušel a už se zase opakoval jen první případ, tedy, že jde tlak nahoru rovnou anebo se zasekne po cestě na 1,2.... Auto viditelně nekouří a regenerace si myslím neprobíhala, žádná chyba mi na palubce nesvítí...
Napadá někoho, na co mrknout? Bude to turbo, hadice, egr, čidlo v sání, dpf nebo něco jiného? Chtěl bych se tomu věnovat o víkendu a když nic nenajdu, v pondělí pořeším servis.. Děkuju za každý nápad :-)

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Tlak Turba
Hmm, mě ale nejde o to, že to je o pár koní slabší před regenerací... já řeším, že to chvíli jelo jako atmosféra a to hodně slabá.
No nic, za rozdělání EGRu nic nedám, podívám se, jak moc je zahnojený, případně jak běhá a pak se uvidí... Díky za komentáře..
Odstavit EGR a DPF ale zatím nechci..
No nic, za rozdělání EGRu nic nedám, podívám se, jak moc je zahnojený, případně jak běhá a pak se uvidí... Díky za komentáře..
Odstavit EGR a DPF ale zatím nechci..
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Tlak Turba
Jak to dopadlo ? Mám stejný problém.Hueeey píše: 15.6.2020, pon 15:26 Hmm, mě ale nejde o to, že to je o pár koní slabší před regenerací... já řeším, že to chvíli jelo jako atmosféra a to hodně slabá.
No nic, za rozdělání EGRu nic nedám, podívám se, jak moc je zahnojený, případně jak běhá a pak se uvidí... Díky za komentáře..
Odstavit EGR a DPF ale zatím nechci..
Původní turbo, DPF, EGR (aktuálně 235 tisíc km) a poslední dobou mám chvílemi problém rozjet auto nad 160 kmh. Občas v klidu jede i 190-200 (samozřejmě po německé dálnici, tak možná lepší nafta, povrch dálnice

Někdy mám vůbec problém zrychlit ze 130 na zmíněných 160.
Ručička turba vyletí nahoru, po té ihned spadne do 2/3 a dál už nic dokud nepodřadím a zase plnej.
WhitePearl - AR 159 SW 1.9 JTDm 8v 2010 - Už to spolu táhneme 230tkm
Re: Tlak Turba
čus hoši, mám problém včera jsem se rozjel na krizovatce a auto nemělo vůbec výkon měl jsem pedál na podlaze a do 2 tisíc otáček to lezli strašně pomalu a od 2 tisíc to jelo normálně a takhle při všech rychlostech. Dneska jsem nastartoval a rozjel a bylo to stejný furt a po 5 kilometrech už to nejelo ani přes 2 tisíce a když jsem tam měl 3 tisíce otáček tak se auto začalo dusit a cukat a bylo slyset cvakani přišlo mi to jak lopatky v turbu obcas už si ufouklo vzduch mám najeto 250 a je tam furt původní. nějaký rady a zkušenosti?
Re: Tlak Turba
šulcik: takhle se často chová nechodící EGR - vyndat, rozdělat, vyčistit.
Re: Tlak Turba
ok odpoledne se na to podivam. dik za radu
Re: Tlak Turba
Tak veru, pravdepodobne zasekávajúci sa EGR. Do 3000 ot to ledva vylezie, pod plným plynom hnusne ostro klepe, výkon ako babetta, potom to dosiahne pomaly vyššie otáčky, zrazu forsáž , plný výkon a z výfuku kúdol čierneho dymu.tydytek píše: 18.10.2020, ned 23:36 šulcik: takhle se často chová nechodící EGR - vyndat, rozdělat, vyčistit.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba
Nevíte někdo, je v sání pouze jedno čidlo tlaku, pro budík i řídící jednotku ?
VGT se hýbe normálně, ale tlak turba za jízdy vyleze až na maximum, i na 3/4 plynu a po dlaším přidání se ručička tlaku utrhne dolu a začne se houpat. Houpe se nejen ručička, ale i výkon. Regulátor mám nový, VGT vyčištěné. EGR, klapky i DPF je off.
Budík se chová normálně. Proto se ptám, co můžu ještě vyzkoušet, zda tam není nějaké další čidlo ?
VGT se hýbe normálně, ale tlak turba za jízdy vyleze až na maximum, i na 3/4 plynu a po dlaším přidání se ručička tlaku utrhne dolu a začne se houpat. Houpe se nejen ručička, ale i výkon. Regulátor mám nový, VGT vyčištěné. EGR, klapky i DPF je off.
Budík se chová normálně. Proto se ptám, co můžu ještě vyzkoušet, zda tam není nějaké další čidlo ?
2.4 JTDm147kw
Re: Tlak Turba
Zdarec všichni..mám asi 159. problém s mojí 159 2,4 147kw. Během posledních asi 2000km už mám třetí motor a teď když už se zdálo že by konečně mohl jet se objevil další problém, který předtím nebyl. Auto jede jak hodně líná atmosféra. Tlak turba na budíku se sotva dobelhá na 0,8 a pak klesá. Nikdy to tenhle problém nemělo…tak nevím jestli je neco špatně zapojené…prostě už mi z toho jebe.
Re: Tlak Turba
Zdar,
dnes ráno po cestě do práce mi při předjíždění poklesl výkon a už jsem nebyl schopný dál jet "normálním" tempem..
Do práce jsem sice dojel ale bylo to utrpení.. Prostě atrmosfera bez výkonu a to jsem musel zdolat ještě menší kopeček (cítil jsem se fakt blbě).
Otáčky motoru max. 3000 ale trvá to než se tam dostanu.Alfa jinak letí a je živá. Nějaké tipy ??
Ukazatel tlaku turba leží, auto nekouří, necvaká ale ani netáhne. Hadice se zdají být ok.
dnes ráno po cestě do práce mi při předjíždění poklesl výkon a už jsem nebyl schopný dál jet "normálním" tempem..
Do práce jsem sice dojel ale bylo to utrpení.. Prostě atrmosfera bez výkonu a to jsem musel zdolat ještě menší kopeček (cítil jsem se fakt blbě).
Otáčky motoru max. 3000 ale trvá to než se tam dostanu.Alfa jinak letí a je živá. Nějaké tipy ??
Ukazatel tlaku turba leží, auto nekouří, necvaká ale ani netáhne. Hadice se zdají být ok.
AR 159 1.9JTDm 110Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
Chybové kódy - diagnostika...?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Tlak Turba
"dnes ráno po cestě do práce ".... Vrtá mi to hlavou a tak jsem se zeptal. Diagnostika bude odpoledne.
AR 159 1.9JTDm 110Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
Jasne - zistíš. Možno len niektorá hadica. 
ZNámy mi trdil, že inak Alfy nevedia spadnúť do núdzáku, ja sa v tom moc nevyznám, no moja 156-ka nikdy ak aj vyskočili nejaké chyby.

ZNámy mi trdil, že inak Alfy nevedia spadnúť do núdzáku, ja sa v tom moc nevyznám, no moja 156-ka nikdy ak aj vyskočili nejaké chyby.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Tlak Turba
Vyřešeno, zaseknutý lopatky turba. Už to tahám ven ...
Jinak Alfy samozřejmě do nouzáku spadnout můžou
Jednou mi začala téct hadička z přepadu a normálně to šlo do nouze
Jinak Alfy samozřejmě do nouzáku spadnout můžou
Jednou mi začala téct hadička z přepadu a normálně to šlo do nouze
AR 159 1.9JTDm 110Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlak Turba
Prečo sa zaseknú?
Moja Alfa 156 (2004) keď som ju pred rokom a pol kúpil kriticky neťahala pod 2000 otáčok, dymila ako lokomotíva po väčšom pridaní plynu, turbo pískalo ako sanitka.
Občas vyhodila kódy
P0046 - TURBO/SUPER CHARGER BOOST CONTROL SOLENOID A CIRCUIT RANGE / PERFORMANCE
P0235 - TURBOCHARGER / SUPERCHARGER BOOST SENSOR "A" (TC/SCB-A) CIRCUIT
Po jeho výmene sa postupne rozjazdila a prestala dymiť. Zrejme sa čistil bordel kade-tade. Teraz tiež vie mierne na sivo zadymiž keď prudko pridám na podlahu - ani to by nemusela.
Moja Alfa 156 (2004) keď som ju pred rokom a pol kúpil kriticky neťahala pod 2000 otáčok, dymila ako lokomotíva po väčšom pridaní plynu, turbo pískalo ako sanitka.
Občas vyhodila kódy
P0046 - TURBO/SUPER CHARGER BOOST CONTROL SOLENOID A CIRCUIT RANGE / PERFORMANCE
P0235 - TURBOCHARGER / SUPERCHARGER BOOST SENSOR "A" (TC/SCB-A) CIRCUIT
Po jeho výmene sa postupne rozjazdila a prestala dymiť. Zrejme sa čistil bordel kade-tade. Teraz tiež vie mierne na sivo zadymiž keď prudko pridám na podlahu - ani to by nemusela.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Tlak Turba
Čeká to každé turbo. Lopatky/ložiska/hřídelka... Není to na věky
Hlavně ne u silnějších motorů.
AR 159 1.9JTDm 110Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
AR 156 1.9JTD 85 Kw
AR 147 1.9JTD 74 Kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů