Multiair (pokec)

Petulin940
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 395
Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
Bydliště: Praha

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Petulin940 » 18.11.2021, čtv 16:18

Tak pokud se staneš majitelem Alfičky doufám, že si tu založíš svou kartu \:D/
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex

Hlinda
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27
Registrován: 14.11.2021, ned 10:01

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Hlinda » 24.11.2021, stř 10:44

Založím. Založím. Každopádně ta z AT padla. Servis po 33 000 km (jednou za 2 roky) mne moc nepřesvědčil. A pak ještě dvě pojistné události.... první kroupy 2 měsíce nazpět v hodnotě 30% ceny auta. A druhá 1 rok po koupi u které si majitel nepamatuje co to bylo.

Teď mám zoom na jiný kousek. ;-) Snad bude OK a vyjde.
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996

HerrBezzemek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.11.2021, sob 17:49
Bydliště: Kolín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od HerrBezzemek » 12.12.2023, úte 17:33

Zdarec lidi,

v lednu jdu na klasickou výměnu oleje, dostal jsem typ na dekarbonizaci pomocí vodíku ( má to být něco nového ) + proplach. Máte někdo zkušenosti s proplachem u těchto motorů?
AR Giulietta 1.4T MA 170PS 2010

czemarecek
Pozorovatel

Příspěvky: 250
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od czemarecek » 12.12.2023, úte 18:47

HerrBezzemek píše: 12.12.2023, úte 17:33 Zdarec lidi,

v lednu jdu na klasickou výměnu oleje, dostal jsem typ na dekarbonizaci pomocí vodíku ( má to být něco nového ) + proplach. Máte někdo zkušenosti s proplachem u těchto motorů?
Proplach dělám každou výměnu. Vodík jsem nezkoušel .
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

HerrBezzemek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.11.2021, sob 17:49
Bydliště: Kolín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od HerrBezzemek » 12.12.2023, úte 20:14

Na proplachu asi nic nebude, ten nechám udělat tak jako tak. Spíš mi jde o tu dekarbonizaci...zda jo či ne...

Pak jaký olej použít? Nemám problém tam opět nechat dát Selenii K Pure Energy nebo Selenia StAR Puer Energy. Oba oleje jsou 5W40, ale mají odlišné ACEA.

Kolega v práci do mě pořád hučí že Selenia je odpad a ničí motory. Doporučuje mi Eneos olej https://www.eneos.cz/eneos-sustina-5w40/
AR Giulietta 1.4T MA 170PS 2010

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 12.12.2023, úte 20:37

Kolega v práci je iste špičkový odborník ak "vie" že Selenia je odpad a ničí motory.
Moja Alfa - 220 000 km, manželkina Mulica - 310 000 km. Po väčšinu na seléniách.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7081
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od speedy » 13.12.2023, stř 10:46

HerrBezzemek píše: 12.12.2023, úte 20:14
Kolega v práci do mě pořád hučí že Selenia je odpad a ničí motory. Doporučuje mi Eneos olej https://www.eneos.cz/eneos-sustina-5w40/
Kolegu pošli do hajzlu. Dej tam Selenii co tam patří a máš klid. Většinou tihle experimentátoři s oleji mají pak problém.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 13.12.2023, stř 11:30

:supz:
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

mino182

Příspěvky: 59
Registrován: 7.10.2012, ned 13:15

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mino182 » 13.12.2023, stř 13:45

By ma zaujimalo, ci niekto, kto odporuca seleniu aj videl rozobratu nejaku cast motora kde sa ten olej nachadzal... Odporucania vyrobcu su teda vyhradne o kvalite? Ze na ich rozhodnutie co budu servisy predavat nema nic ine vplyv? Dufam teda, ze menite ten olej po 30tis. km, ako odporuca vyrobca...
Giulietta 1.4 TB 88kW

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 13.12.2023, stř 14:30

Mám kamaráta automechanika, ktorý opravuje prevažne Fiaty a Alfy. No aj iné značky občas - len dobým kamarátom. Vyše 35 rokov. "Pár" rozobratých motorov, prevodoviek a ostatného za tie roky videl. Ty koľko stovák? Dával aj iné no vždy kvalitné oleje k danému motoru, prevodovke. Berie Selnéniu odkedy má istotu, že berie pravú, nie falošnú.
Odporúčanie výrobcu nie je rozkaz, ktorého nedodržanie je dôvod k trestu smrti. Kto vie čítať a netoto na vlastné auto vie, že je to maximálny interval, ktorý treba prisôsobiť - skrátiť podľa reálnych podmienok používania vozidla.
Dúfam, že nemáíš nič proti ak meníme spravidla do dvoch tretín predpísaného intervalo (u zázraku HTP do polky predpísaného) a že si mal iba zlú chvíľu pri písaní otázky, pretože je to každého vec a právo :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

mino182

Příspěvky: 59
Registrován: 7.10.2012, ned 13:15

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mino182 » 13.12.2023, stř 15:01

Neverim, ze existuje multiair motor, ktory za akychkolvek najlepsich podmienok, dobre znasa 30k km interval so seleniou.

Co sa tyka mojho komentu chap to takto: Davat seleniu, lebo vyrobca vie co je dobre. Menit olej skor ako po 30k km, lebo vyrobca vie ho...o... Cim to je, ze mu veris pri znacke oleja, ale myslis si, ze klame co ten olej vydrzi?
Giulietta 1.4 TB 88kW

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 13.12.2023, stř 16:09

Vzniká nedorozumenie, to ma mrzí.
Dávam Metabondy všade, kam môžem, no olej mením najneskôr v predpísanom intervale.
Teda ročne - najazdím tých 14000. Long Life výrobca pre moju Alfu nepredpisuje - prečo by som nad ním uvažoval? Aj tak ho treba vymeniť čo dva roky. Neviem, či to niekto skúša - dať "lepší" olej a nechať ho dvakrát dlhšie, ja to neskúsim :) Ani nikde netvrdím, že sa musí dať výlučne Selénia - než kamarát automechanik našiel overený zdroj, dával sebe aj nám nejaký VAT v rámci špecifikácií.
Selénia v mojej ALfe vydržala dvojnásobok aj kilometrami, aj časovo. Pán čo to auto mal predtým a nevymenil olej, vedel, že ju predá, nevydržalo turbo. Keď som ju kúpil, pískalo a neťahala z nízkych otáčok. Turbo som dal vymeniť, Alfa ide ako...lepšie, než má a než deklaruje výrobca.
Lebo...mám za to, že ak nejaký výrobca nejakému motoru uvádza výmenu ním predpísaného oleja po 30000, nevycucol si to z malíčka. Nové autá majú záruku. Nevidel som nikde, že iba na 20-30 000 :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

mino182

Příspěvky: 59
Registrován: 7.10.2012, ned 13:15

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od mino182 » 13.12.2023, stř 16:47

Netrap sa tym, nedorozumenie je prirodzena sucast textovej komunikacie... Ale k pointe: pozeras sa na to optikou JTD. Tiez jedno mam so skoro 300000 a ten motor by jazdil aj s repkovym aditivovanym slnecnicou... Tema je ale multiair... Tu vyrobca predpisuje 30k/2 roky a len v "narocnych" podmienkach znizit interval. Tzn. Narocnejsi motor a dlhsi interval. Nikto tu na fore v motoroch nepecie ten olej tak dlho. Dokonca ani ti, ktori tu pisu "co je psano to je dano, selenia tam patri". Poukazujem tym na logicky rozkol, kedze vacsina miestnych tvrdeni o selenii je zalozena na logickych a nie praktickych dovodoch...

TLDR: selenia patri do toho motora asi rovnako ako 30000km interval jej vymeny...
Giulietta 1.4 TB 88kW

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 13.12.2023, stř 16:55

Nenamietam :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

HerrBezzemek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.11.2021, sob 17:49
Bydliště: Kolín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od HerrBezzemek » 13.12.2023, stř 17:32

speedy píše: 13.12.2023, stř 10:46
HerrBezzemek píše: 12.12.2023, úte 20:14
Kolega v práci do mě pořád hučí že Selenia je odpad a ničí motory. Doporučuje mi Eneos olej https://www.eneos.cz/eneos-sustina-5w40/
Kolegu pošli do hajzlu. Dej tam Selenii co tam patří a máš klid. Většinou tihle experimentátoři s oleji mají pak problém.
Snažím se mu to vždycky nějak polopaticky vysvětlit, že nemá úplně pravdu, ale on má svého "motoráře" :smt021 Byla tam Selenie, půjde tam Selenie i když mi v servise nabízeli i levnější varianty a jimi ověřené.....

@toall
Jak tedy s dekarbonizací? Vykašlat se na ni, jelikož tohle nejsou přímo vstřiky....Proplach udělám....u něj není co zkazit....

Díky všem za reakce.
AR Giulietta 1.4T MA 170PS 2010

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 505
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Jarous » 13.12.2023, stř 19:52

Udělej malou dekarbonizaci např https://eshop.decarbo.cz/bg-kit-6577-mo ... NJEALw_wcB. , uvidíš hned rozdíl na měrce.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 935
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od hno3 » 15.12.2023, pát 06:11

problém selenie - i když splňuje fiatí normu je ten, že tvoří úsady (nebo to na ní nelze v popisu norem nelze dohledat že entvoří a má protiusadové přísady ), což MA nemá rád... muj motor toho být důkazem, když první 3 výměny během 80000km jezdil s puvodním majitelem na selenii - a já ji do něj dal při koupi taky.. .. než s eten MA podělal, já ho vyměnil a motor začal čistit proplachama, a jiným olejem.

jedu motul Xclean - ten to splňuje - má přísady proti úsadám, navíc při výměně do toho naleju proplachovou vodičku podle toho co mi padne pod ruku (popravdě stačí 0,5l nafty) a od tý doby mam klid, mam najeto skoro 200tkm a motor je zevnitř čisťounkej - kontrolováno při sundavání víka, když jsme na něj dával wrinkles...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HerrBezzemek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.11.2021, sob 17:49
Bydliště: Kolín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od HerrBezzemek » 9.1.2024, úte 17:21

Tak dneska autíčko bylo v servisu, klasika oleje+filtry+sítko MA modulu ( s tim se chlapci trochu potrápili, nemohli jej najít :D ). Nechal jsem udělat dekarbonizaci + proplach tak uvidím časem jaký to bude mít výsledek na výkon a jízdní vlastnosti.
AR Giulietta 1.4T MA 170PS 2010

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8911
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Hampice » 10.1.2024, stř 09:25

No aby ti to po tý dekarbonizaci ještě nějakou chvíli vydrželo....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

HerrBezzemek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 6.11.2021, sob 17:49
Bydliště: Kolín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od HerrBezzemek » 10.1.2024, stř 11:04

To ukáže čas, tak snad jsem neudělal chybu. Jinak jsem viděl sítko MA ( chlapci mi jej schovali ) a bylo relativně čisté, nějaký malý bordel tam byl ale nic závratného. Takže příště nechám udělat jen proplach a interval budu držet do 8K Km ( teď to bylo cca 7.5K Km ) + 100 oktan benál.

Jinak po prvním nájezdu cca 15 Km mi motor přišel klidnější, dneska natankuji plnou, vynuluji čítače a jde se zkoušet :D :D
AR Giulietta 1.4T MA 170PS 2010

Čest_Mír

Příspěvky: 6
Registrován: 18.3.2024, pon 08:47
Bydliště: Vysočina

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Čest_Mír » 18.3.2024, pon 09:20

Zdravím pánové,
dostal jsem se do situace, že možná budu muset poslat do světa svojí obstarožní 145ku 1.6TS. Nástupce by měl být podobně velkej, novější, a jízdně srovnatelnej. Ideálně zas od AR :) a z toho mi tak něják vychází MiTo.
Mám teda otazku/y: Když bych vzal MiTo s atmo MA 77kw, bude to mít aspoň podobnou dynamiku jako to starý TS? Ze "závodění" na okreskách už jsem vyrostl, ale když je pěkná silnice, občas se rád svižně svezu.
Nebo se mam na atmo vykašlat, a vzít aspoň 88kw T-jet?
70% času auto tráví cukáním po městě, a četl jsem že T-jet trpí na uchcavání, je to pravda nebo nějakej blud?
Je nějákej zásadní problém, proč se MA vyhnout? Jako že to třeba nejede a neadekvátně žere? :D to že turbo pojede vždycky líp mi řikat nemusíte, to je mi jasný.

Díky za případné názory a sdílené zkušenosti.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8911
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Hampice » 18.3.2024, pon 10:59

Na tu atmo zdechlinu se úplně vykašli. To je úplně marnej motor... Vezmi rozhodně T-Jeta. To je naprosto parádní věc, proti MA nepotřebuje žádnou zvláštní péči, na hrkání po městě je rozhodně odolnější a hlavně VÝRAZNĚ lépe jede při ne o moc větší spotřebě. To uchcávání se děje jen ignorantům bez fundamentální znalosti funkce motoru. Když se k tomu budeš chovat jako běloch, problém mít nebudeš. Ano, svíčky se mění často (při městském provozu je vhodné už kolem 30k), ale zase jsou jenom 4 :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18771
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Kubas » 18.3.2024, pon 11:51

přesně tak....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Čest_Mír

Příspěvky: 6
Registrován: 18.3.2024, pon 08:47
Bydliště: Vysočina

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Čest_Mír » 18.3.2024, pon 16:07

Vážně je to tak marný? :( já mám ty atmo malorážky moc rád, ikdyž to podle některých nepatří do tohoto století.
Jste mě vubec nepotěšili :D já jezdil i s 1.4 16v v F. Stilo, a jako na závody to nebylo, ale když to člověk bral u držky, tak známá okreska uměla být zábava, tak jsem tady doufal v něco podobnýho :)
Ale jestli je to MA taková mrdina, tak hold budu koukat po Tjetu. Když už jsme u toho, jaky výkony měl Tjet v Mitu, 88kw a 114?

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18771
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Multiair (pokec)

Příspěvek od Kubas » 18.3.2024, pon 16:35

tak já měl třeba Astru 1.4 16v a to jelo jak pila... jenže to vážilo o 200kg míň než to Stilo a mělo to tak EURO1.... v Mitu jsem tu 1.4 atmo neřídil ale třeba ve Fiatu 500L to bylo zcela nepoužitelné.... to sis fakt připadal že za sebou táhneš přívěs s dalším autem. To bych už raději koupil to Mito s twin-airem :-D Nevím, neřídil jsem to Mito s tímhle motorem... však si to někde vyzkoušej... :wink: Ale s T-jetem jsem jezdil dlouhé roky v Bravu a byť to denně jezdilo do práce 2km a zpátky což není nic vhodného tak stejně ten motor skvěle sloužil a nikdy mu nic nebylo....

Pak jsem měl T-jeta v 500L a tam teda zlobilo odvětrávání klikovky, což způsobovalo výpadky ve výkonu.... ale když už se přišlo co to je za problém tak odstranění bylo naprosto banální....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „T-jet & Multiair“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host