Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Mikeš

Příspěvky: 5
Registrován: 25.12.2022, ned 19:43

Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Mikeš » 17.4.2024, stř 21:31

Zdravím všechny Alfisty. Mám dotaz. Vlastním Alfu 159 jtdm 110 kW a po podřazeni a akceleraci mi vždy auto spadne do nouzoveho režimu. Poprve mi ukazovala diagnostika egr a čidlo tlaku horního průtoku paliva. Vše jsem nechal vyměnit. Chvíli byl klid a nyní vždy za popisované situace přijde hned nouzový režim. Nevíte někdo čím by to mohlo být.? Jinak auto jezdí dobře. Předem díky za typy.

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 584
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od tatkoTom » 18.4.2024, čtv 08:32

Vypíše závadu? Kód? Diagnostika?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 617
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Ferrari » 20.4.2024, sob 09:01

No, a čo bolo robené s tým egr? Nieje problém tam? Čo vypisuje diagnostika teraz? A aká diagnostika bola použitá?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97

Mikeš

Příspěvky: 5
Registrován: 25.12.2022, ned 19:43

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Mikeš » 23.4.2024, úte 07:32

Zdravím, včera jsem byl na diagnostice a stále to ukazuje nízký tlak paliva v horní části přívodu. Dnes dávám auto do servisu při testu se ukázalo, že 4 válec má vyšší hodnoty takže se začne u testu vstřiků. Možná to bude vysokotlaké čerpadlo. Egr ventil byl výměněn za zcela nový kus stejně tak čidlo tlaku paliva.

lukas.01
Nováček

Příspěvky: 140
Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od lukas.01 » 23.4.2024, úte 19:05

Při problémech s tlakem paliva, bych začal výměnou palivového filtru.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5

Mikeš

Příspěvky: 5
Registrován: 25.12.2022, ned 19:43

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Mikeš » 18.5.2024, sob 09:06

Díky za rady. Problém vyřešen. Dala se na diagnostiku jednotka a někdo to zřejmě chtěl načipovat v garáži a udělal to špatně. Nahrán znovu originál softvér a vše už je ok. Proběhla i výměna oleje a filtrů včetně palivového.

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 617
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Ferrari » 19.5.2024, ned 21:31

Wau, pekne, pekne.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 29.10.2024, úte 11:39

Zdravím nechci zakládat nové téma.
Vlastním Alfu 159 1.9jtd 110kw
Auto šlo do servisu na výměnu rozvodu a zaslepení výrivych klapek. Po tomto servisu auto při studeném motoru spadne do nouzaku. Maximálně 2000 otáček a žádný tah. Jakoby vyplo turbo. Dle diagnostiky ukazovalo to čidlo v sání. Vyměnilo se za nové.Ventil regulace turba taky nové. Nové turbo nová hadice od intercooleru do turba. EGR ventil čistý hýbe se jak má. Po všech těchto výměnách žádná změna. Podotýkám rozvody a klapky se měnily v servise žádná domácí rychlovka. Žádnou chybu aktuálně diagnostika nepíše.
Akorát po vyměněné těch klapek se nepřehrala R.J. motorek zůstal na autě.
Jsem už bezradný nevím po čem jít. Napada vás něco díky.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 29.10.2024, úte 11:51

Jaké bylo to sání? Plastové, nebo hliníkové? Tuším, že u plastového sání jsme to kdysi museli udělat tak, že se motorek po zaslepení odmontoval a jen přidrátoval a připojil k ŘJ, aby si myslela, že s tím pořád hýbe. U hliníkového sání se dalo pryč to táhlo a motorek sebou mrskal sem a tam a netušil, že už ničím nehýbe. Předpokládáím že problém bude v tom motůrku, musí se volně pohybovat.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 29.10.2024, úte 12:04

No sání je hliníkové a klapky jsou zavařené. A motorek tam normálně zůstal a připojil jinak vše je pryč tak mi to aspoň mechanik říkal.
Takže myslíte že bude nejlepší přemapovat jednotku a výrive klapky totálně v softwaru oddělat ?

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 29.10.2024, úte 12:58

Nic bych nepřemapovával, dokud se nenajde problém. Zkontroluj motorek, jestli se při přidání plynu hýbe. Píšeš, že auto padá do nouzáku, ale nevypisuje žádnou chybu. To je divné, když padne do nouzáku, musí detekovat chybu. Není třeba jen špatně nasunutý konektor EGR? Ten způsobí padání do nouzáku. Jinak to že to nechce přes 2000, netáhne a nejde turbo je způsobeno tím nouzovým režimem.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 29.10.2024, úte 13:12

Dobře zkusím to. Díky popřípadě ten motorek je přesně kde ? Na škrtící klapce ze spodu? EGR jsem teď sundával a dával nové těsnění nepřijde mi že by konektor byl špatně zasunut.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 29.10.2024, úte 15:05

Ne, myslel jsem motorek, co ovládal swirl klapky, ten je zezadu na sání.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 29.10.2024, úte 15:28

Podívám se na to. Děkuji za info. Dneska ještě zkusím diagnostiku. A dám vědět.

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 30.10.2024, stř 19:11

Beze změny. Na diagnostice nic.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 31.10.2024, čtv 08:02

A padá ti to teda do nouzáku, nebo ne?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 31.10.2024, čtv 08:50

Nastartují chvíli jede normálně a pak jakoby cukne ale ne vždy a konec auto bez tahu maximálně 2000otacek. Převážně to dělá jen při prvních startech. Nejčastěji 2x po chvilce a pak nastartují a jede normálně. Dělá to při studeném motoru převážně.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9115
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Hampice » 31.10.2024, čtv 08:54

A kontrolka motoru se rozsvítí nebo ne? Jestli ne a diag je čistá, zkusil bych vyměnit čidloklik. Bylo by to sice ne úplně tradiční chování, ale je to jedna z věcí, které umí zlobit, aniž by to na sebe práskly.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 31.10.2024, čtv 12:05

Nesvítí mi právě že vůbec nic. Ale je mi záhadou že to začlo blbnout takhle až co se vytáhly klapky do té doby to jezdilo normálně.

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 31.10.2024, čtv 16:08

Každopádně teď jsem ležel pod autem a nemůžu to čidlo najít ? Kde bych ho měl asi hledat přibližně ? A pak otázka buď čidlo a nebo setrvačník na kterým je to kolo co vyhazuje ty signály... :(

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 31.10.2024, čtv 17:04


Ale moc nevěřím tomu, že to bude ono. Chyba tohoto senzoru se projevuje tím, že auto chcípne po zahřátí. Senzor se změnou teploty přestane fungovat. Divné je, že po zahřátí ten motor jede normálně, pokud ti dobře rozumím.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 31.10.2024, čtv 17:21

Já mám jiný nápad! Při mojí skleróze mě to mohlo napadnout dřív. Přesně to samé mi Alfa začala dělat předloni na podzim. Nečekaně občas při podřazení, nebo vyřazení a pak znovurozjetí nechtěla jít přes 2000 otáček. Vždycky pomohlo zastavit, vypnout motor a nastartovat. Prostě ať jsem šlapal na plyn jak jsem chtěl, nic moc se nedělo, otáčkoměr líný. Turbo se ani nehnulo. Zajímavé bylo, že motor jinak táhnul normálně, takže se dalo ve městě rozjet až na 4 a na těch 2000 otáček dojet dom, když se to stalo poprvé. Podezříval jsem plynový pedál a koupil druhý. Ale v tom to není, je to prachsprostý snímač polohy brzdového pedálu. Zasekne se a nevrátí. ECU si myslí, že brzdíš, takže nedovolí motoru akcelerovat přes 2000 a je jedno jak moc dupeš na plyn. Zkus se zamyslet, jestli se to padání do nouzáku neděje po tom, cos brzdil, třeba na křižovatce, nebo vjezdu na hlavní po tom studeném startu. Stačí třeba jen jet za někým a trochu ťuknout na brzdu, člověk si to ani neuvědomí. Pokud by to mohlo být tak, tak to ootestuješ jednoduše, projeď ji studenou po tmě, při tom nouzáku by ti mělo svítit brzdové světlo v 5 dveřích i když nebrzdíš.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Vojtěch Vychodil

Příspěvky: 21
Registrován: 29.10.2024, úte 11:25

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Vojtěch Vychodil » 31.10.2024, čtv 17:24

Jede vcelku normálně ale mám omezené otáčky na 3500 což je jeden z příznaků vadného čidla nebo setrvaku. Mohl by to dělat i ten setrvak?

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1146
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Tanguero » 31.10.2024, čtv 17:52

Nikdy jsem neslyšel o vadném setrváku, na to zapomeň. Nahoře jsi psal, že to připomíná nouzák a nejede víc než 2000.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9115
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Padání do nouzoveho režimu po podrazeni

Příspěvek od Hampice » 31.10.2024, čtv 18:41

Já bych na to čidlo taky moc nevsázel, protože jak jsem i psal, tehle projev není typický. Ale jeho výměnou nic nezkazíš a vyloučíš jednu z potenciálních věcí.
Ale to co píše Tanguero vypadá víc než nadějně. Ověřit se to ještě jednodušeji a to na diagnostice, kde se dá poloha většiny snímačů zobrazit. Za jízdy bys to taky mohl poznat pomocí tempomatu, v tom chybovém stavu by neměl jít aktivovat (zapnout ano).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host