Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Skúsim sa s tým popasovať. Je to rok výroby 2018, vlastne registrované bolo v roku 2018, ale vyrobené v decembri 2017. Zajtra s tým idem zase do servisu. Teraz aktuálne po prejdení 1000 km mi kontrolky zhasli. Na aute nie ke poznať žiaden problém, akurát nefunguje sledovanie mŕtvych uhlov, ale inak Ok.
- fafo
- Pozorovatel
- Příspěvky: 252
- Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Mrtvy uhol, riadiaca jednotka vlavo v kufru pod svetlom.
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
A máš tuto funkci zaplou v menu?Martin52 píše: 5.9.2023, úte 18:02 Skúsim sa s tým popasovať. Je to rok výroby 2018, vlastne registrované bolo v roku 2018, ale vyrobené v decembri 2017. Zajtra s tým idem zase do servisu. Teraz aktuálne po prejdení 1000 km mi kontrolky zhasli. Na aute nie ke poznať žiaden problém, akurát nefunguje sledovanie mŕtvych uhlov, ale inak Ok.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
na takto starém autě jsem doma už baterku měnil.... jezdilo to, ale občas to hodilo nějakou chybu (zejména start-stop).... nějak jsi tady řešil že ji proměřili atd. ale jak psali ostatní, i tak to může být ne úplně 100% OK.... samozřejmě chápu že nikdo nechce koupit baterku na náhodu, ale při tom stáří už bych to možná jako prevenci udělal. Ať s tím nelaboruješ dalšího půl roku....Martin52 píše: 5.9.2023, úte 18:02 Je to rok výroby 2018, vlastne registrované bolo v roku 2018, ale vyrobené v decembri 2017.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- fafo
- Pozorovatel
- Příspěvky: 252
- Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Pravda, pravda svoji jsem taky vyměnil. Kór když to dlouho stálo.Kubas píše: 6.9.2023, stř 08:26na takto starém autě jsem doma už baterku měnil.... jezdilo to, ale občas to hodilo nějakou chybu (zejména start-stop).... nějak jsi tady řešil že ji proměřili atd. ale jak psali ostatní, i tak to může být ne úplně 100% OK.... samozřejmě chápu že nikdo nechce koupit baterku na náhodu, ale při tom stáří už bych to možná jako prevenci udělal. Ať s tím nelaboruješ dalšího půl roku....Martin52 píše: 5.9.2023, úte 18:02 Je to rok výroby 2018, vlastne registrované bolo v roku 2018, ale vyrobené v decembri 2017.
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Ak je tam este original baterka tak urcite vymen baterku aj senzor. Mne bolo povedane, ze to islo chybne uz z vyroby a menili mi ju cez zaruku.
Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Dnes som s tým bol v servise (štvrtom), v rámci poistky uzavretej na obdobie jedného roka predajcom jazdených vozidiel som si uplatnil reklamáciu pre problémy s elektronikou. Zatiaľ iba urobili diagnostiku a dostal som další termín, lebo v servise majú plno áut. Predbežne som bol ale informovaný, že momentálne je v pamäti uložených viacero elektrických závad, ale žiadna aktívna. Od batérie ide iba 12V, obvykle je to pod väčším napätím. Zdá sa, že ide o komunikačné chyby pre slabšiu zásobovanosť elektrinou, môže byť niekde poškodený káblový zväzok, problém v svorke napojenej na batériu a pod. Nemal by to byť vážny problém, ale budú potrebovať na to viacej času. Potom budem ďalej podávať info.
Batéria bola menená pred 11 mesiacmi, ihneď po kúpe.
V prílohe posielam výpis z diagnostiky od iného servisu.
Prešiel som všetky možné fóra ohľadom porúch p068a. Vo viacerých sa uvádza problém s jedným (nie je moc presne určené ktorým) relatkom v podbehu pravého predneho kolesa.
https://www.giuliaforums.com/threads/re ... ays.57709/
Batéria bola menená pred 11 mesiacmi, ihneď po kúpe.
V prílohe posielam výpis z diagnostiky od iného servisu.
Prešiel som všetky možné fóra ohľadom porúch p068a. Vo viacerých sa uvádza problém s jedným (nie je moc presne určené ktorým) relatkom v podbehu pravého predneho kolesa.
https://www.giuliaforums.com/threads/re ... ays.57709/
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Dnes som s tým bol v servise (štvrtom), v rámci poistky uzavretej na obdobie jedného roka predajcom jazdených vozidiel som si uplatnil reklamáciu pre problémy s elektronikou. Zatiaľ iba urobili diagnostiku a dostal som další termín, lebo v servise majú plno áut. Predbežne som bol ale informovaný, že momentálne je v pamäti uložených viacero elektrických závad, ale žiadna aktívna. Od batérie ide iba 12V, obvykle je to pod väčším napätím. Zdá sa, že ide o komunikačné chyby pre slabšiu zásobovanosť elektrinou, môže byť niekde poškodený káblový zväzok, problém v svorke napojenej na batériu a pod. Nemal by to byť vážny problém, ale budú potrebovať na to viacej času. Potom budem ďalej podávať info.
Batéria bola menená pred 11 mesiacmi, ihneď po kúpe.
V prílohe posielam výpis z diagnostiky od iného servisu.
Prešiel som všetky možné fóra ohľadom porúch p068a. Vo viacerých sa uvádza problém s jedným (nie je moc presne určené ktorým) relatkom v podbehu pravého predneho kolesa.
https://www.giuliaforums.com/threads/re ... ays.57709/
Batéria bola menená pred 11 mesiacmi, ihneď po kúpe.
V prílohe posielam výpis z diagnostiky od iného servisu.
Prešiel som všetky možné fóra ohľadom porúch p068a. Vo viacerých sa uvádza problém s jedným (nie je moc presne určené ktorým) relatkom v podbehu pravého predneho kolesa.
https://www.giuliaforums.com/threads/re ... ays.57709/
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Aká tam má ísť autobatéria? Mám motor 2.2 JTD, 110 kW. Barériu tam mám Bosch S5, 85Ah P, s.p. 800A, 12V.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Včera jsem koukal na povídání od majitele po najetých 100t.km. v čase 3:07
zmiňuje známé problémy Giulií z prvních ročníků výroby - zničeho nic se rozsvítí všechny kontrolky, auto při zastavení může chípnout, atd. Údajně se to týká 6ti relé, které stojí 70 euro.
Kluci co mají Giulie určitě vědí o které relé se jedná. Možná to jsou tyhle: https://www.giuliaforums.com/threads/re ... ays.57709/
zmiňuje známé problémy Giulií z prvních ročníků výroby - zničeho nic se rozsvítí všechny kontrolky, auto při zastavení může chípnout, atd. Údajně se to týká 6ti relé, které stojí 70 euro.
Kluci co mají Giulie určitě vědí o které relé se jedná. Možná to jsou tyhle: https://www.giuliaforums.com/threads/re ... ays.57709/
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Po tom, co mi z ničeho nic z hodiny na hodinu umřela baterie a co se během toho dělo, bych se přikláněl k tomu, že tvoje problémy může opravdu způsobovat i baterie. Zkus dát úplně novou, nestojí to dnes už zase tolik a uvidíš.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Tak nakoniec bol podľa servisu chybný ukostrovací káblik. Ale konkrétnejšie informácie sa ku mne nedostali. V každom prípade, čas ukáže, či je problém natrvalo odstránený, no zatiaľ bez akýchkoľvek problémov. V servise veľká spokojnosť, vybavili to v rámci reklamácie na jazdené auto, maximálna spokojnosť.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Je táto batéria vôbec kompatibilná a vhodná do Giulie 2.2 JTD so systémom Start&Stop?Hampice píše: 18.9.2023, pon 09:21 Po tom, co mi z ničeho nic z hodiny na hodinu umřela baterie a co se během toho dělo, bych se přikláněl k tomu, že tvoje problémy může opravdu způsobovat i baterie. Zkus dát úplně novou, nestojí to dnes už zase tolik a uvidíš.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Tak pridám príspevok ako to nakoniec dopadlo. Tie závady sa mi časom znova opakovali. Chyba bola podľa autorizovaného servisu v batérii, ktorá nie je kompatibilná s tým autom, navyše tá batéria Bosch nie je určená do áut so Start&Stop systémom. Zatiaľ bez akýchkoľvek problémov. Takže napokon tie odhady na zlú batériu boli správne.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Bohužel... To auto strašně špatně dobíjí, takže doporučuji jednou třeba za 4 - 6 měsíců baterii externě dobít.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Tak problémy pokračujú, výmena batérie nepomohla. A pridal sa aj nový problém, ktorý podľa mna súvisí s relé štartéra, lebo po natankovaní paliva na čerpacej stanici som na prvýkrát nenaštartoval, ale až na druhý pokus. Vie mi niekto poradiť, či je pre servis relevantné, či im auto príde s aktívnou závadou, t.j. s rozsvietenými kontrolkami, alebo sa to tak či tak ukladá do pamäte a dá sa aj po zhasnutí kontroliek nájsť spätne rovnako podrobnú históriu závad?
- czemarecek
- Pozorovatel
- Příspěvky: 270
- Registrován: 9.1.2018, úte 12:05
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Chyba zůstane uložena po zhasnuti kontrolek. Relé si výměn sam je to banalita. Je tu návod. Taky jsem ho už měnil.Martin52 píše: 8.7.2024, pon 20:03 Tak problémy pokračujú, výmena batérie nepomohla. A pridal sa aj nový problém, ktorý podľa mna súvisí s relé štartéra, lebo po natankovaní paliva na čerpacej stanici som na prvýkrát nenaštartoval, ale až na druhý pokus. Vie mi niekto poradiť, či je pre servis relevantné, či im auto príde s aktívnou závadou, t.j. s rozsvietenými kontrolkami, alebo sa to tak či tak ukladá do pamäte a dá sa aj po zhasnutí kontroliek nájsť spätne rovnako podrobnú históriu závad?
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Vďaka za info. Relé bude ten najmenší problém. Horšie sú tie ostatné prejavy, zase mi svieti mnoho kontroliek od check transmission, kontrolky motora, červené AST až po automatické diaľkové svetlá, start stop systém unavailable ….
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
To má všechno jednu příčinu a to je ztráta napájení. Bude někde šotek v připojení baterie podle mě.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Nemusí to byť obdobné záhadám no môže - čo robila moja iná staršia Alfa no vyhadzovala náhodné chybové kódy po prejazde niektorých nerovností. Trápila ma tým skoro pol roka. Niekedy aj znulovala nastavenia klímy atd, niekedy nie. Mechanik mi tvrdil, že je niekde vadná kostra.
Nakoniec som v "krabičke" na plus póle akumulátora našiel povolenú maticu, držiacu jeden kábel. Teda "našiel" mi to známy pri predbežnej kontrole emisií - napájal tam čosi na krokodýlky, pohol tým a motor zhasol.
Nakoniec som v "krabičke" na plus póle akumulátora našiel povolenú maticu, držiacu jeden kábel. Teda "našiel" mi to známy pri predbežnej kontrole emisií - napájal tam čosi na krokodýlky, pohol tým a motor zhasol.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Vyměnil bych všech 6 relé a uvidíš. Je to za pár eur.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
>Martin52: Myslim si, ze autu je temer u prdele jaky typ baterie tam mas (jestli klasicky typ bezudrzbove olovene baterie a nebo typ EFB) v pripade, ze dodrzis +/- hodnoty, ktere predepisuje vyrobce... Spravne by tam mela byt EFB baterie... amperaz a kapacitu ted z hlavy nevim. EFB je zaplavena baterie a je +/- temer stejna jako jakakoli jina, hloupa baterie. Dle ruznych marketingovych kecu by mela byt vhodnejsi pro start/stop system a mela by zvladat to co se po ni v takovem systemu pozaduje tj. nabijeci a vybijeci proudy a caste startovani. Nicmene si myslim, ze auto v nouzi prezije i s klasickou baterii. Co se tyce AGM tam fakt nevim, nabijeci napeti to ma jine a to auto proste ma nabijeci charakteristiku stavenou pro klasickou olovenou baterii a ne pro AGM. Nicmene nemyslim si, ze by to melo mit nejaky vliv na auto, ale spis jen na baterii. Takze ano, ten kdo tam da AGM tak v pohode mu to funguje, ale je taky dost mozne, ze proste ta draha AGM odejde do kopru daleko driv nez by mela. Ja to ale nezkousel a asi ani zkouset nebudu takze zadne zkusenosti nemam. Pouze teorie, o ktere mi kdosi tady psal, ze nic nevim. Pokud tu nekdo napise, ze tam ma AGM uz 6 let a stale startuje, tak to asi bude ok. Ale pokud svoji volbu nekdo haji jen proto, ze ji tam pred pul rokem prdl, tak to neni dost presvedcive.
K tvemu problemu. Sel bych po tom jak uz tu nekteri popisuji a to zrejme po ukostreni. Rikas, ze po vymene baterie bylo vse v pohode a najednou zase v prdeli. Pri jeji vymene se mohlo s necim pohnout a lip se to ukostrilo. Ja osobne bych zkontroloval asi rychlospojku minusoveho polu baterie. Je to jen trn, na ktery je nasunut protikus a neni to nijak fixovane napr. sroubovym spojem apod. Tahle vec pokud bude vychozena tak muze delat problem napr. pri otresu.
Promer baterii zda je ok.
Zkontroluj kostrici rychlospojku na minusovem polu.
Promer vybijeci proudy baterie.
Promer startovaci proudy.
Promer nabijeci proudy.
Pokud bude vse OK pak bych teprve zacal hledat problem dal v aute.
K tvemu problemu. Sel bych po tom jak uz tu nekteri popisuji a to zrejme po ukostreni. Rikas, ze po vymene baterie bylo vse v pohode a najednou zase v prdeli. Pri jeji vymene se mohlo s necim pohnout a lip se to ukostrilo. Ja osobne bych zkontroloval asi rychlospojku minusoveho polu baterie. Je to jen trn, na ktery je nasunut protikus a neni to nijak fixovane napr. sroubovym spojem apod. Tahle vec pokud bude vychozena tak muze delat problem napr. pri otresu.
Promer baterii zda je ok.
Zkontroluj kostrici rychlospojku na minusovem polu.
Promer vybijeci proudy baterie.
Promer startovaci proudy.
Promer nabijeci proudy.
Pokud bude vse OK pak bych teprve zacal hledat problem dal v aute.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Ja som mal problém povolený jeden kábel (očko) v "krabičke", podobnej tejto:
Rozobral som pre istotu všetky spoje v nej, dôkladne očistil a odvtedy ani raz.Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Z toho čo mi hovoril serevisný technik sa však na toto všetko už zameriavali a nikde žiadnu chybu nezistili. Relé sa všetky vymenia a skúsim ísť podľa vyššie uvedených odporúčaní. Najviac sa obávam toho, že bude chybná riadiaca jednotka, to potom bude iná pálka za výmenu novej.
Zhodou okolností som chcel ísť na tom aute na dovolenku do Talianska. Ak by sa to dovtedy nestihlo opraviť, je asi dosť veľké riziko na tom aute ísť. Hoci sa to okrem svietiacich kontroliek absolútne ničím neprejavuje. Oni časom aj sami zhasnú.
Zhodou okolností som chcel ísť na tom aute na dovolenku do Talianska. Ak by sa to dovtedy nestihlo opraviť, je asi dosť veľké riziko na tom aute ísť. Hoci sa to okrem svietiacich kontroliek absolútne ničím neprejavuje. Oni časom aj sami zhasnú.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Přesně takhle se to chová, když klesne palubní napětí pod nějakou úroveň, typicky když klekne baterie. Pak stačí to boosterem nahodit a ty závady po chvíli zmizí (už se mi to stalo 2x). U tebe to vypadá, že dojde ke chvilkové ztrátě napájení, ale samo se obnoví. To znamená opravdu nějaký kabel, konektor nebo i hlavní relé. Chce to fakt projít celý ten obvod napájení.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti