Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Odpovědět
Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 29.2.2024, čtv 22:51

Tak jsem loni v létě (8/2023) rozšířil vozový park a přivezl si z Německa zase Spidera. Vlastně stejného, jako jsem už před lety měl, akorát o rok mladšího, z roku 1996, 916tku třílitr. Jeden fanda tam sehnal 3,2 24V a tak se tohoto po roce a kousek zbavil, byl třetí majitel. Najeto cca 95 tisíc, celkem vyplněná serviska, po rozvodech, nový nerez Ragazzon, nová střecha, prý i brzdy, DAB radio, náplně. Snad rozumná cena, vlastně nakonec se slevou. Totiž, když už jsem mu chtěl psát že koupím... tak mi zmizelo auto z webu. Tak jsem zaklel a hledal jiné auto a ukázalo se, že majitel nevydržel - a zlevnil ho. ;-) Za týden bylo doma. No, ,radost, po ose přijelo do Prahy od Frankfurtu, přivezl jsem si ho sám. Posledních 100 km před hranicemi už jsme mastili přes 200, otrnulo nám a jelo to krásně. Já v spideru, žena v Giulii za mnou.

Pak trošku trvalo, než jsem to dostal na značky - převozní propadla - emise, nakonec nově technická i se schválením do provozu a novým TP. Mezi tím, kontrola v Imofě, totiž, na STK nenašli kde se to připojuje a oni věděli, tak ji zajistili. STK zařizovali po opravě brzdy vpředu -přidřela se cestou z Německa? Dobře to dopadlo, byť s obavami. Značku jsem dostal po měsíci a krásnou: 9AZ6 916, auto je rok 96, typ 916... náhoda? Možná práce na DI individuální dovoz, nevím. Ale líbí se mi moc.

Aktuálně mne zlobí elektrika - občas zůstává běžet sahara po vypnutí klíčků. Nějaké relé či co? Ale než se to našlo, auto šlo pod plachtu, zkazilo se počasí, tak to čeká na jaro. Aktuálně se rozhlížím kdo se mi na to koukne a kam pak jezdit na servis. Těším se na sezónu, tak jsem si řekl dám sem pár fotek, na začátek :-)

PS
Hned jak objevím, jak se to dělá :shock: Tak jsem to dal jako Přílohu. Pokud to jde nějak lépe, budu rád za radu :???: :)
Přílohy
spider1.jpg
spider2.jpg
spider3.jpg
spider4.jpg
spider5.jpg
..už na české SPZ :-)
..už na české SPZ :-)
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19016
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Kubas » 1.3.2024, pát 08:49

auto pěkné, tohle už je prostě klasika.... :-)

Jinak fotky jsi nakonec zvládl pěkně, myslím.... líp to nejde :-)
RZ úžasná, pro fajnšmekry.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 24.3.2024, ned 22:37

Ještě jedna vlastně povinná fotka... motor. A protože jsem po zimě poprvé tankoval, přešel jsem na OMV 100,... přeci jen je to E5 a to bude lepší, než riskovat malér.
Přílohy
motor_spider.jpg
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 24.7.2024, stř 23:02

Nemám rád tuning... no, zdálo se mi auto tvrdé. Nechal jsem měnit olej, seřídit trošku dveře a opravit tu zlobící elektriku (kdy se někdy nevypne sahara po vypnutí motoru). Objevil se i malý únik benzínu na hadičce vracející se od vstřiků . To vše se, zdá se, povedlo vyřešit. Ale našlo se, že někdo přede mnou nechal auto snížit - zkrátit pružiny. Vpředu natolik, že je to nejen více dole, ale ramena ukazují místo vodorovně - nahoru...a kola se sjíždějí na vnitřní straně. Takže vzorku kopce (mimo vnitřního okraje kde je plátno) ale jsou na výměnu. Podobně je to snížené vzadu - tam zase vzaly za své gumové dorazy. Takže, sháníme pružiny a zase to vrátíme, když je tedy seženeme. ;-)
Přílohy
přilepené těsnění - kdyby měl někdo nové, rád koupím...
přilepené těsnění - kdyby měl někdo nové, rád koupím...
tak at víme, kdy se to měnilo :-)
tak at víme, kdy se to měnilo :-)
ramena mají být vodorovně, jdou nahoru :-(
ramena mají být vodorovně, jdou nahoru :-(
lehký únik oleje zatím neřešíme, je to větší oprava...zase tolik toho nenajedu
lehký únik oleje zatím neřešíme, je to větší oprava...zase tolik toho nenajedu
tady to taky trošku sákne
tady to taky trošku sákne
důsledek snížení, kolo v kopru
důsledek snížení, kolo v kopru
..a druhé taky, tak snad koupím stejná znovu?
..a druhé taky, tak snad koupím stejná znovu?
netěsnost na benzínovém potrubí, vyřešeno
netěsnost na benzínovém potrubí, vyřešeno
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Hampice » 25.7.2024, čtv 05:40

Na té elektrice, přišlo se na to?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 25.7.2024, čtv 08:28

Elektrikář našel na jednom relé vyhřátý kontakt - tak to rozebral a vyčistil a mám sledovat. Zatím to funguje. Plus si to ofotil, aby ho sehnal (a bylo nové v záloze). Zdá se, že věděl které to je. Tak uvidíme?
Naposledy upravil(a) Šedivák dne 25.7.2024, čtv 11:06, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Hampice » 25.7.2024, čtv 08:59

Tak paráda.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

ikrtek

Příspěvky: 8
Registrován: 20.5.2023, sob 12:03
Bydliště: Turnov

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od ikrtek » 24.9.2024, úte 08:55

ahoj
já nechal přivezt stejného mazlíka v červeném v květnu z Německa. 1995, 1115 tis km, kompletní historie, .. Letos jsme dali 3000km po Čechách uuplně v pohodě tak příští rok chceme Itálii.
Po dovozu destičky , náplně , přední tlumiče jinak auto ok.
Docela by mne zajímalo kolik jich je u nás registrovaných. Celkem se totiž s tímto motorem vyrobilo jen 3700 aut...
Tak snad za rok někde na srazu
at jezdí
petr
AR Tonale
AR Spider 916

Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 25.9.2024, stř 19:37

Tak gratuluju :-) to auto je návykové, i v malé rychlosti kochací... klasika... Ale prostě je to už starší tak je otázka jak se bude dařit to udržovat. Ale snad to podstatné jo, spotřební materiál bývá k mání - otázka co časem (á 5 let) rozvody, vodní pumpa..... a nesmíme to nabořit :-) Tak ať dobře jezdí a časem na srazu na viděnou.
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 27.3.2025, čtv 20:19

Blíží se sezóna, tak jsme trošku popracovali. Spider má nové pružiny vpředu i vzadu (co tam patří, místo zkrácených), nové dorazy, prachovky na předních tlumičích, vyměněny dva držáky motoru, nový olejový chladič - ten starý totiž někdo našrouboval hadice přes závit a teklo to, nové hadice k chladiči oleje, repas PP brzdy - spravila to opravná sada, nové pancéřové hadice k brzdám, nové lanovody k ruční brzdě, nové přední pneu, vyvařené uložení na zadní nápravě, nové relé k saharám (relé a čidla jsou ok. ale zlobí to dál. Tak nás čeká hledání a asi oprava či výměna řídící jednotky - což není moc peněz a někdo to dělá. Ale je s tím spojené nové klíče a kódování). Vyměněny prachovky řízení. Na závěr geometrie. A je to :-)
2025-03-18 14.24.13.jpg
2025-03-11 12.53.19.jpg
2025-03-11 09.59.46.jpg
tohle nechcete videt, opraveno.jpeg
manžety řizeni před opravou.jpeg
dorazy zadni naprava, před opravou.jpeg
tohle už nepoteče.jpeg
hadice už jsou na autě.jpeg
2025-03-14 18.14.48.jpg
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19016
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Kubas » 27.3.2025, čtv 21:53

proste elementarni servis pred sezonou ;-)))
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Hampice » 28.3.2025, pát 07:22

Paráda!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Šedivák
Uživatelský avatar

Příspěvky: 99
Registrován: 26.7.2011, úte 08:41
Bydliště: Praha 5

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Šedivák » 28.3.2025, pát 08:38

Jo, elementární, jako že řeším elementy? :-) Doufám, že podobný rozsah nebude třeba moc často. Zvedl jsem pořizovací cenu auta o 25-30% ale zásadně by se měly vylepšit jízdní vlastnosti a bezpečnost. A o to šlo. Aktuálně není v seznamu už mimo řešení občasného nevypnutí sahary po ohřátí auta nic (ještě že na baterku jeden dosáhne hned za sebe, odpojí se a druhý den to funguje). Ale s tím se jet dá, dočasně. Za 2-3 roky rozvody a jednou ročně, či za dva, olej. A mělo by to pár let fungovat...Ročně to má tak jen 5 tisíc km? :D
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280k AT Q4 Veloce
Alfa Romeo Giulietta - manželky
ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V 210k
ex: Alfa Romeo 156 GTA
ex: Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V
ex: Alfa Romeo 147 JTD

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19016
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od Kubas » 28.3.2025, pát 09:28

jj plán dobrý a realistický.... ale Alfa už si to nějak rozhodne podle sebe ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7248
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Šedivák - Alfa Romeo 916 3.0 V6 12V (1996)

Příspěvek od speedy » 28.3.2025, pát 09:28

Hlavně z toho auta budeš mít úplně jiný pocit, tzn. větší radost při jízdě. Ono by to sice jezdilo i tak, ale pokud je možnost to vyřešit, tak je určitě lepší to vyřešit a nebudeš na to myslet při každým usínání :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti