Autobaterie 1,4 TB MA
Autobaterie 1,4 TB MA
Ahoj Alfisti,
řešil jste někdo výměnu akumulátoru do 1,4TB MA 125kw?
Aktuálně mám Banner, ale napětí na ní je malé. 11,9V před nastartováním.
Zkusím jí vyndat a nabít. A uvidíme. Baterie se zdá vcelku nová, ale možná auto dlouho stálo, či špatně dobíjí. Mrknu ještě na dobíjecí napětí.
Nějaké zkušenosti? ;-)
VARTA mi našla tuto: https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... 60-500-064
Pokud bych měnil, tak bych rád co nevyšší kapacitu co tam jde nacpat.
řešil jste někdo výměnu akumulátoru do 1,4TB MA 125kw?
Aktuálně mám Banner, ale napětí na ní je malé. 11,9V před nastartováním.
Zkusím jí vyndat a nabít. A uvidíme. Baterie se zdá vcelku nová, ale možná auto dlouho stálo, či špatně dobíjí. Mrknu ještě na dobíjecí napětí.
Nějaké zkušenosti? ;-)
VARTA mi našla tuto: https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/v ... 60-500-064
Pokud bych měnil, tak bych rád co nevyšší kapacitu co tam jde nacpat.
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Jestli 11,9V při připojeném a živém autě, je to úplně v pohodě. Jestli auto (zhruba) v pořádku dobíjí, zjistíš změřením napětí na svorkách při běžícím motoru. Po ustálení by mělo být někde mezi 13,5 a 14,5 volty.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
11.8-11.9V se mi zdá málo. Je to při nenastartovaném autě. Jen zaplý klíček. Měřeno v zásuvce autozapalovače. Mělo by být více jak 12.4V.....si myslim.
https://www.mulac.cz//jak-spravne-dobit-autobaterii.htm
Je tam nějaké úskalí vyndání baterie? Nebo klasika: odšroubovat, odpojit, zakmnout auto klíčkem a dát nabít.
https://www.mulac.cz//jak-spravne-dobit-autobaterii.htm
Je tam nějaké úskalí vyndání baterie? Nebo klasika: odšroubovat, odpojit, zakmnout auto klíčkem a dát nabít.
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Stav nabitia (zmerané napätie) - ovšem pri odpojenom akumulátore
100 % - 12,8 V
75 % - 12,5 V
50 % - 12,4 V
25 % - 12,1 V
0 % - 11,9 V
Preto, že si elektronika po zapnutí kľúča (a nejaký čas aj po vypnutí) niečo berie - bude nižšie.
Skúsil by som ten akumulátor nabiť doplna solídnou nabíjačkou a uvidí sa.
100 % - 12,8 V
75 % - 12,5 V
50 % - 12,4 V
25 % - 12,1 V
0 % - 11,9 V
Preto, že si elektronika po zapnutí kľúča (a nejaký čas aj po vypnutí) niečo berie - bude nižšie.
Skúsil by som ten akumulátor nabiť doplna solídnou nabíjačkou a uvidí sa.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Je tam prosím nějaké úskalí vyndání baterie? Nebo klasika: odšroubovat, odpojit, zakmnout auto klíčkem a dát nabít.
Manuál píše o inicializaci posilovače řízení, dálkového centrálního zamykání a zadání kódu do autorádia (který nemám?). Až na rádio to zvládnu.
Na baterii (mínus) je nějaký monitorovací prvek. Neměl by se prý odmontovávat - zmínka v manuálu. Nevíte k čemu slouží?
Manuál píše o inicializaci posilovače řízení, dálkového centrálního zamykání a zadání kódu do autorádia (který nemám?). Až na rádio to zvládnu.
Na baterii (mínus) je nějaký monitorovací prvek. Neměl by se prý odmontovávat - zmínka v manuálu. Nevíte k čemu slouží?
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Já ji měl vyndanou loni v lednu nakonec asi měsíc kvůli sněhu který tady nasypal a po vrácení teda svítily snad všechny kontrolky co na palubce byly, a psalo to taky všechno možný, ale dodal jsem si odvahu a cca dva km s ní odjel, motor vypnul a znovu nastartoval a už to bylo všechno ok. Vyndání baterky co si vzpomínám bylo bez problémů. A mám tam tu Vartu cos dával odkaz. Na kapacitu si teď nevzpomenu, ale dávali mi ji tam v Imofě, tak asi ta s předepsanou kapacitou.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Monitorovací prvek je IBS. Může být od Bosch či jiný výrobce:
https://www.bosch-mobility-solutions.co ... ry-sensor/
https://www.bosch-mobility-solutions.co ... ry-sensor/
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Imho to moc řešíš. Jestli ti to normálně startuje, neřeš a jezdi a kapacity si šetři na opravdové problémy, které časem přijdou.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Ahoj, drobné věci to po výměně baterie chce...jako nastavení dojezdů oken, nastavení servořízení a tak...dobře popsáno v návodu k použití :-)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
11,9 je sakra málo .. 11.6V je v podstatě mrtvá baterka, co už motorem neotočí, dle stáří mohou být z části odkrytý články, tím jak se odpařuje elektrolyt a tím sejak snižuje napětí, tak kapacita...... zkus ji dobít, chvíli jezdit a pak znova přeměřit.. i u stojicího, mrtvýho auta by neměla padnout pod -12,2V, pokud je OK, jen s edlouho nejezdilo... jinak se zblázní občas elektronika...
na odpojení/připojení baterky nic není.. po připojení to chce zkaliborvat řízení - proto ta hromada hlášek... popojetím a rejdováním do plna to zmizí..
na odpojení/připojení baterky nic není.. po připojení to chce zkaliborvat řízení - proto ta hromada hlášek... popojetím a rejdováním do plna to zmizí..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
No nechci vám tady do tě vědecké diskuse házet vidle, ale mě na příliš nejezdící Alfě baterie pomalu odchází, ale i pokud po nějaké delší době naměřím třeba 11,5V (dokonce jsem se jednou dostal na 10,8V), tak i přesto to ten šestiválec se ztuhlým olejem a převodovkou (startuju bez spojky) bez náznaku potíží nastartuje.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
..... tak baterii jsem ještě neměnil. Stále startuje a jezdí.
Napětí stále nízké.
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Podľa všetkého meranie napätia ukazovalo blbosti 
Mne tak cez Torque ukazovalo aj pod 12V za chodu motora no pri meraní priamo na svorkách akumulátora solídnym voltmetrom 13,9V

Mne tak cez Torque ukazovalo aj pod 12V za chodu motora no pri meraní priamo na svorkách akumulátora solídnym voltmetrom 13,9V
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
tatkoTom píše: 14.1.2024, ned 22:59 Podľa všetkého meranie napätia ukazovalo blbosti
Mne tak cez Torque ukazovalo aj pod 12V za chodu motora no pri meraní priamo na svorkách akumulátora solídnym voltmetrom 13,9V
problém je, že v diag zásuvce, kde to kdejaká aplikace merí málokdy bude tech 14volt pri bezicim agregatu... protze nez tam to napeti a proud doleze , tak má v ceste dost spoju, slabejch dratu atd.. kde s eklidne i ty 2 volty ztrati, optori tomu co nameris na baterii..
ukazkou tomu muze byt palivova pumpa - v minulosti jsme delali upravy na napajeni palivovy pumpy, protze tam v seriove kabelazi se dalo pri bezicim motoru namerit 10Voltu, tak s enatahlo nový + od baterky , dostatecne dimenzovany, nova kostra a puvodni kabelaz s epouzivala na spinani rele... hle.. napeti najednou bylo to same co na baterce... a to s ebavim o autu z 90 let, kde jeste kabelaz byla dimenzovana .. ted se setri hmotnost vsude a kabelaz je o poznani slabsi..


AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 578
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Áno - toho pohľadu je lepšie "meranie" nejakým voltmetrom do autozásuvky ktorá máva prívod dimenzovaný na 15 ampérov, lenže tie zvyknú ukazovať o nejaké desatiny voltu nepresne.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Ako píšu, chlapi, meraj to priamo na kontaktoch baterky. Predpokladám, že hodnoty budú úplne iné, pretože 11,9V je naozaj viac menej vybitá baterka.
No a ak môžeš, tak to jednoducho nabi ;-)
No a ak môžeš, tak to jednoducho nabi ;-)
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Hlavně takové měření je na houby, otevřel bych kapotu, zamknul auto, nějakou chvíli počkal až se uspí jednotky a až potom měřím....najednou tam může být mnohem více...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Po čase zase otevírám téma akumulátoru. Napětí na svorkách jsem změřil 12,45V. Normálně parkuji v garáži kde je v zimě 10-15°C. O víkendu jsem parkoval u penzionu, bylo cca 3°C a motor měl problém naskočit. Baterie točila hodně málo. A StartStop nefunguje tak asi půl roku. Takže vyměním aby mne mrazy nedonutily. :-)
Jakou ? Mám Banner 70Ah AGM. Dám 65-70Ah - kapacita vyřešena. EXIDE také jasné. Jen jakou technologii? AGM? EFB? Všichni (Varta, Banner, EXIDE) píšou pro toto auto EFB. Ale mělo by se měnit podle toho co dává výrobce na lince. Opravdu mám jít na EFB? Ta AGM co tam mám je už neoriginální.
EFB je levnější. Giulietta má start stop s rekuperací? Či obyčejný?
Jakou ? Mám Banner 70Ah AGM. Dám 65-70Ah - kapacita vyřešena. EXIDE také jasné. Jen jakou technologii? AGM? EFB? Všichni (Varta, Banner, EXIDE) píšou pro toto auto EFB. Ale mělo by se měnit podle toho co dává výrobce na lince. Opravdu mám jít na EFB? Ta AGM co tam mám je už neoriginální.
EFB je levnější. Giulietta má start stop s rekuperací? Či obyčejný?
Alfa Romeo Giulietta 1,4TB MultiAir 2011
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
ex Opel Insignia Country Tourer 4x4 2.0TDCI 2018
ex Opel Zafira 1.4T 2017
ex Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 2016
ex Citroën C3 Picasso 1.4 Vti 2009
ex Renault Laguna 1.8RT 1996
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Ahoj. Na baterie AGM nemá Giulietta dělané dobíjení a ničím si vlastně její instalací nepomůžeš, akorát vyhodíš peníze. Dej EFB.
U mě pořád origo baterie z roku 2016, napětí na svorkách 12,3V, auto denně v provozu, čekám kdy klekne
U mě pořád origo baterie z roku 2016, napětí na svorkách 12,3V, auto denně v provozu, čekám kdy klekne

AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Autobaterie 1,4 TB MA
Jj, jestli bylo EFB, dej EFB. Na AGM musí být vyšší dobíjecí napětí a pokud není, baterie spíš trpí. Udělal jsem tuhle chybu při nákupu baterie do Giulie a už mě jednou vypekla. AGM se prostě pořádně jízdou nedobije.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: sunic a 4 hosti