Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Nevim kam to dava servisovat, ale je videt, ze servis/y v tomhle naprosto selhavaji. Identifikuji jako problem baterii a pritom je to naprosta "PICOVINA" v pripade, ze baterie je po odmereni v dobrem stavu. I kdyby tam nebyla z vyroby identicka / vhodna baterie do toho auta tak to proste bude fungovat. Nicmene je to nejjednoduzsi cesta jak ziskat penize temer bez prace. Pochopil bych jeste kdyby to neumeli jednoznacne detekovat a dali ti tam novou baterii a do obvodu predradili senzor se zaznamem s tim, ze za 14 dni a nebo pri opetovnem vyskytu problemu se vrat a vytahneme si z toho co se v obvodu delo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Je možné, že je chybná aj riadiaca jednotka? Asi sa to úplne vylúčiť nedá. A diagnostika chybnej riadiacej jednotky obtiažna, pokiaľ sa to nepošle priamo na kontrolné testy.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9114
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Možný je samozřejmě všechno, ale považuju to osobně za krajně nepravděpodobné.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Dnes som išiel s Giuliou do servisu, hneď ráno po pár metroch sa mi zase rozsvietili kontrolky, ktoré medzitým zhasli (po naštartovaní svietila len kontrolka motora) a motor zhasol počas pomalšej jazdy. Predtým som mal po natankovani a vyplatení nafty na čerpacej stanici mal zase problém so štartovaním, nenaštartovalo mi to na prvýkrát. Prešiel som 50 km do práce a keď som išiel dalších cca 40 km do servisu, hneď na začiatku za kruhovým objazdom mi s autom trochu šklblo, myslel som, že zhasne motor.
V servise mi dnes povedali, že zisťovať príčinu je na dlhšie, lebo je to ako hľadať ihlu v kope sena. Dostal som ďalší termín na september. Problém bude podľa nich najskôr asi niekde v kabeláži a nie je to tak jednoduché odhaliť, lebo štandardné postupy sa už robili predtým a všetko je ok, tak sa musí pátrať po príčine ďalej.
Snáď zo zúfalosti som sa porozprával s ChatGPT, lebo viem, že čerpá informácie z celého internetu vrátane talianskych fór a internetových stránok. Podľa toho, čo mi písal chatbot do chatovacieho okna, problémy, ktoré popisujem v tomto vlákne, sa objavujú aj u iných majiteľov Giulie okolo roku 2018. Existuje niekoľko bežných príčin, ktoré by mohli spôsobovať tento jav:
1. Slabá batéria,
2. Problémy s uzemnením (asi myslel s ukostrením),
3. Aktualizácie softvéru,
4. Konektory a káblové zväzky,
5. Snímače
6. Eventuálne relé a v krajnom prípade riadiacu jednotka.
Vyzerá to teda tak, že Giulie vyrobené okolo roku 2018 trápi tento problém, ale dá sa vôbec efektívne natrvalo vyriešiť? Asi by sa to dostalo od výrobcu až k autorizovaným servisom, v rámci zvolávacívh akcií by sa menili káblové zväzky alebo už kde by bol problém. Akurát sa obávam toho, že to nebude mať riešenie, možno po určitom roku výroby sa viac veci robilo inak, použili iné komponenty. Celé ma to veľmi mrzí.
V servise mi dnes povedali, že zisťovať príčinu je na dlhšie, lebo je to ako hľadať ihlu v kope sena. Dostal som ďalší termín na september. Problém bude podľa nich najskôr asi niekde v kabeláži a nie je to tak jednoduché odhaliť, lebo štandardné postupy sa už robili predtým a všetko je ok, tak sa musí pátrať po príčine ďalej.
Snáď zo zúfalosti som sa porozprával s ChatGPT, lebo viem, že čerpá informácie z celého internetu vrátane talianskych fór a internetových stránok. Podľa toho, čo mi písal chatbot do chatovacieho okna, problémy, ktoré popisujem v tomto vlákne, sa objavujú aj u iných majiteľov Giulie okolo roku 2018. Existuje niekoľko bežných príčin, ktoré by mohli spôsobovať tento jav:
1. Slabá batéria,
2. Problémy s uzemnením (asi myslel s ukostrením),
3. Aktualizácie softvéru,
4. Konektory a káblové zväzky,
5. Snímače
6. Eventuálne relé a v krajnom prípade riadiacu jednotka.
Vyzerá to teda tak, že Giulie vyrobené okolo roku 2018 trápi tento problém, ale dá sa vôbec efektívne natrvalo vyriešiť? Asi by sa to dostalo od výrobcu až k autorizovaným servisom, v rámci zvolávacívh akcií by sa menili káblové zväzky alebo už kde by bol problém. Akurát sa obávam toho, že to nebude mať riešenie, možno po určitom roku výroby sa viac veci robilo inak, použili iné komponenty. Celé ma to veľmi mrzí.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Jediné co je známé a na co trpí Giulie z první roků výroby jsou ta relé, ta předpokládám, že jsi už zkusil vyměnit. Jinak obecně na problém s elektronikou netrpí.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Nevymenil, v servise mi povedali, že relé boli kontrolované a sú dobré. Mňa už ale nebaví s tým laborovať. Určite ich dám vymeniť. Nebol však dnes priestor nato ich objednať a čakať na výmenu. Dali mi nový termín. Odkiaľ ich môžem zohnať (originál)? Dajú sa aj objednať z internetu? Asi iba cestou autorizovaneho servisu.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Inak, keď nad tým premýšľam, z toho čo som čítal, je najpravdepodobnejšie chyba niekde v ukostrení, káblovom zväzku či konektore, ako sa píše vyššie. Veď predsa, keby bolo chybné niektoré relé, tak napríklad nenaštartujem, je tam trvalo nejaký problém, ale nie zníženie prúdu alebo prechodný výpadok. Je mi to celé zvláštne. Nie som elektrikár, ale je to fakt tak zložité diagnostikovať? Je mi z toho úplne nanič.
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 584
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Skúsiť pri naštartovanom motore hýbať káblami ku ktorým sa dostaneš - samozrejme pozor na ruky. Možno budeš mať šťastie ako ja a nájdeš ktorý to robí.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- czemarecek
- Pozorovatel
- Příspěvky: 271
- Registrován: 9.1.2018, úte 12:05
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Relé když je chybne se muže projevovat když je teplo ale když se ochladí tak zase funguje. Presne tuhle závadu jsem měl já… svítilo slunce na auto a auto chytlo třeba na 3x. Bylo chladno-rano atd a bylo to vpoho.Martin52 píše: 19.7.2024, pát 21:28 Inak, keď nad tým premýšľam, z toho čo som čítal, je najpravdepodobnejšie chyba niekde v ukostrení, káblovom zväzku či konektore, ako sa píše vyššie. Veď predsa, keby bolo chybné niektoré relé, tak napríklad nenaštartujem, je tam trvalo nejaký problém, ale nie zníženie prúdu alebo prechodný výpadok. Je mi to celé zvláštne. Nie som elektrikár, ale je to fakt tak zložité diagnostikovať? Je mi z toho úplne nanič.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 584
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Obecne nedokonalý kontakt vie reagovať aj na zmenu teploty.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Tak sem pridám pokračovanie. V autorizovanom servise urobili bypass kabeláže, s tým, že ak to nepomôže, ostáva už len možnosť výmeny PCM, riadiacej jednotky. Cca 1500 km úplne bez problémov, ale včera sa po naštartovaní rozsvietila kontrolka parkovacích senzorov a na displeji sa zobrazila hláška, že sú nedostupné. Pokračoval som v jazde a rozsvietila sa oranžová kontrolka motora, na displeji check engine. Je dosť možné, že to pokračuje, ak to nie je zase niečo nové. Pamätám si, že ten elektrikár spomínal, že prvýkrát riešil ukostrovací kábel, lebo tam bolo prepätie. Volal som s jedným servisom, čo sa špecializuje na talianske autá a povedal mi, že toto sú pomerne časté problémy Giulie a Stelvia, v jednom prípade bola nevyhnutná výmena riadiacej jednotky. Celkom ma to mrzí, lebo to auto mám veľmi rád pre jeho jazdné vlastnosti a pre to ako je postavené, vyladené, ale zakaždým dávam peniaze do servisu a problém nie a nie odstrániť, aj to človeka mrzí, že to má furt problém. Je to moja prvá Alfa, neviem či je toto bežné u majiteľov Alfy, alebo teda častý jav, že hnevá elektronika.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
bohuzel ti neporadim jen reknu ze takove problemy Giulie/Stelvia nejak systemove nemaji.... resime je tady na foru 8 let, sam jsem 3 mel a normalne ta auta jezdi.... Samozrejme obcas se neco objevi a nekdo ma problem (treba ta relatka) ale jsou to normalne resitelne veci....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Ak by výmena PCM pomohla, hoci je to drahšia oprava, tak s tým budem stotožnený. Ja sa ale obávam, že niekde príčinou chyby PCM je prepätie, a ak tento problém neodstránime, tak sa poškodí aj nová riadiaca jednotka. Ale možno sa mýlim a zbytočne zložito uvažujem.
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2277
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
A baterku jsi vyměnil?Martin52 píše: 19.10.2024, sob 10:54 Ak by výmena PCM pomohla, hoci je to drahšia oprava, tak s tým budem stotožnený. Ja sa ale obávam, že niekde príčinou chyby PCM je prepätie, a ak tento problém neodstránime, tak sa poškodí aj nová riadiaca jednotka. Ale možno sa mýlim a zbytočne zložito uvažujem.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Pokračovanie: bol robený bypass. Prešiel som potom 3500 km bez akýchkoľvek problémov. Potom som menil chladiacu kvapalinu a neviem či to je tým, že bol zle odvzdušnený systém a nesprávny podtlak pri plnení, ale kolísala mi hladina chladiacej kvapaliny, dvakrát som dolieval do nádržky, potom som musel odsávať. Rozsvietila sa mi kontrolka s chybovým kódom ,,otvorený okruh čerpadla chladiacej kvapaliny”. Okrem toho aj kontrolka parkovacích senzorov. Tá kontrolka motora potom zhasla po dvoch naštartovaniach a hladina kvapaliny sa ustálila, nijako neubúdala ani nepribúdala v nádobke. Senzory však sem tam blbnú. Tak teraz neviem či je to pokračovanie problémov s elektrikou alebo celkom niečo iné. Ten chybový kód otvorený okruh čerpadla chladiacej kvapaliny mohol súvisieť asi aj zo zle odvzdušneným systémom a parkovacie senzory neviem.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Záver nezávislého servisu je taký, že bypass pomohol len čiastočne, ale problém je niekde v kabeláži medzi riadiacimi jednotkami, kde nastávajú chyby v komunikácii, pričom je ťažké detekovať, ktorý presne kábel či konektor je chybný. Nová kabeláž v tej časti je nacenená cca na 3000 € a ešte nemáme istotu, či nie je chybná aj riadiaca jednotka. Ja sa obávam toho, že do toho investujem tak vysokú sumu a ešte to nemusí priniesť očakávané výsledky. Keby som tak vedel, či možno očakávat postupne zhoršenie prejavov chýb a či to môže poškodzovať riadiace jednotky. Na to mi ale nikto nedá s určitosťou odpoveď. Ak by som to ignoroval, minimálne riskujem, že mi bude svietiť kontrolka napríklad motora, budem jazdiť s vážnym problémom a poškodím si motor napríklad v dôsledku nedostatočného chladenia.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7242
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Nevím kolik elektrikářů se ti na tom podílelo, ale zkusil bych si vyhledat fakt nějakýho machra (často to bývá nějaký obyč. garážník) aby prověřil co s tím je, nakonec to bude fakt nějaká blbost (alespoň bych ti to přál).
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
A ty relé (6ks) už jsi měnil?
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Zdravím všechny, tak se mi stalo to samé
Stelvio, 2.0T, r.v. 2017....za jízdy se rozsvítily kontrolky Start&Stop, motoru a ještě další .... auto jako by spadlo do nouzového režimu a sotva to jelo. Zastavil jsem na parkovišti, 3x vypnul, nastartoval...Pak to zmizelo a stalo se mi to opět dnes (po 5 dnech a cca 300km)... vyřešil už někdo úspěšně tento problém prosím? Četl jsem celé vlákno... Díky všem za případné reakce

Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Ahoj o vánocích, čtu si tento problém a upřímně se toho děsím. Sám jsem zažil něco podobného, akorát se to nedostalo do této polohy, neb si soudruzi v NDR s tím poradili. Auto jsem od nova kupoval v Bautzenu a jezdil tam na "garančky" s tím, že jednou a asi po dvou letech stala obdobní situace. Ujali se toho statečně, ale hledali to asi 3 neděle spolu s pomocí importéra - a našli. Co mne na tom děsí, tak to může být ledaskde a protože to auto nestojí 24 hodin - jezdím, spíš jezdil jsem pořád a i v těch největších zimních sračkách... kdy se ta zvedlá voda se solí dostane za kamionem kamkoliv. A asi to už v rámci DE zažili a šli po všech konektorech - neviděl jsem ho, ale dle jejich sdělení je hned někde dole za nárazníkem pod spodním krytem poměrně velká spojka a ta byla z výrovy blbě utěsněná ??, nicméně po dvou zimách viz foto. A to zapříčinilo podobné problémy, co zde popisujete.
Vyměnili tehdy celý kabelový svazek a prošli všechny konektory - pravda, 3 roky je klid ( teď jsem si zadělal na problém, sotva řeknu, že to je OK, tak se něco podělá..)
Zkus začít touto velkou konektorovou spojkou, je asi na hodně exponovaným místě...
Vyměnili tehdy celý kabelový svazek a prošli všechny konektory - pravda, 3 roky je klid ( teď jsem si zadělal na problém, sotva řeknu, že to je OK, tak se něco podělá..)
Zkus začít touto velkou konektorovou spojkou, je asi na hodně exponovaným místě...
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Všechny různé závady v elektrice a další problémy projevující s např. poklesem výkonu, vše se točí kolem známého problému s 6ti relé, kdy v tomto případě relé pouštělo pouze 5V namísto 12V, tady další video, případně si zapněte titulky
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Môj príbeh má pokračovanie. Osobne som sa rozprával ohľadom tohto problému s elektrikárom, ktorý mi celú záležitosť vysvetľoval. Je pomerne jednoduché nájsť časť, kde nastávajú komunikačné chyby CAN medzi riadiacimi jednotkami, ale nie je vôbec jednoduché priamo označiť kábel či konektor, ktorý je chybný. Častokrát je problém v latentnej podobe. Obvykle všetko funguje tak ako má, ale stačí prejsť po nejakej nerovnosti, a ten poškodený kábel sa prejaví, pripadne problémový konektor. Ale pri bežných meraniach ukáže správne hodnoty. To sú krátkodobé výpadky, kedy nastane pokles prúdu a následne dôjde k jeho obnoveniu. U mňa bolo zvolené riešenie bypassom, to znamená, že v problémovej časti napojil novú kabeláž. Od tej doby sa výrazne zredukovala frekvencia chybovosti a znížila početnosť hlásených chýb (až po prejdení 3500 km sa mi rozsvietila oranžová kontrolka motora a chyba parkovacích senzorov). Naposledy mi zistili, že som nemal docvaknutú nejakú rýchlospojku. Odvtedy som prešiel už cca 2000 km bez poruchy.Berlos píše: 24.12.2024, úte 16:40 Zdravím všechny, tak se mi stalo to saméStelvio, 2.0T, r.v. 2017....za jízdy se rozsvítily kontrolky Start&Stop, motoru a ještě další .... auto jako by spadlo do nouzového režimu a sotva to jelo. Zastavil jsem na parkovišti, 3x vypnul, nastartoval...Pak to zmizelo a stalo se mi to opět dnes (po 5 dnech a cca 300km)... vyřešil už někdo úspěšně tento problém prosím? Četl jsem celé vlákno... Díky všem za případné reakce
Záver: Podľa mňa je v takýchto prípadoch v nejakej časti poškodená kabeláž a je obtiažne zistiť, ktorý presne kábel je chybný či konektor, preto je rozumné nadpojiť v problémovej časti nové káble (mne napojili nejaké tri žily). Pretože tam naozaj zrejme dôjde ku krátkodobému výpadku po prejdení nerovnosti a preto nastane chyba v komunikácii medzi riadiacimi jednotkami. Relé s týmto nemajú absolútne nič spoločné. Chyby relé sa aj prejavujú inak, napríklad nenaštartuješ.
Ono, nemá to tendenciu zhoršovať sa. Tým chybám nemožno prikladať zásadný význam. Horšie je, že môže sa ti rozsvietiť kontrolka motora, budeš ju ignorovať v domnení, že zase blbne elektrika, a motor bude mať v skutočnosti závažný problém. Tohto by som sa obával najviac. Lebo ignorovať zavady sa nemusí vyplatiť, nikdy nevieš či ide o skutočný problém, alebo zase sa prejavujú len chyby elektroniky.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Ešte by som upozornil na jednu vec. Treba zamykať auto pre aktiváciu režimu úspory energie.
Re: Elektronika si žije svojím životom - riadiace jednotky spolu nekomunikujú - vymyslené závady
Ahoj všichni, no já přidám další info. V autorizáku mi vyměnili nějaký sání a 3 cívky za skoro 100.000
a prý, když to nepomůže, zak to bude zřejmě špatný MultiAir
...no chyba zase po 150km vyskočila.... zastavíš, chvíli počkáš, 4x nastartuješ a za nějakou dobu to zase zhasne...pak ujedeš 600km v klidu a pak zase kontrolky...
... takže prý MultiAir, ale nikdo neví s určitostí ... já jen vím, že tady ten náš autorizák už fakt ne....jinak v autorizáku prý výměna MultiAiru cca 200tis 

ale dá se prý na více místech výrazně levněji (okolo 25-30tis.)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti