Při konstrukční chybě by se ale ty motory sypaly nějak hromadně, ne? Neprojevovalo by se to jen někomu...
chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Noooo, taky po výměně motoru (200PS) v záruce a také ježděno s Racechipem.... Mi tedy v Ostravě tvrdili, že to bylo způsobeno prokapávajícím vstřikem, kdy následkem bylo zničení pístu - ale: ten Racechip mi prodávali a přímo montovali u nich, po výměně motoru již nenainstalován. Původní motor 75000km, po výměně zatím 74000km - tak snad se to nebude teď brzy opakovat. Mi se to projevovalo tak, že po krátkém zahřátí to vibrovalo, ale pouze na volnoběh - i když jsem je na to upozorňoval, tak dle jejich slov "přijeďte až se rozsvítí kontrolka motoru, nám se to tady neprojevilo" jsem nakonec byl rád, když se jednoho dne ta kontrolka rožla, auto skočilo do nouzáku, vibrovalo i za jízdy a taktak jsem do toho servisu vůbec dojel. Jo a po začátku těch vibrací to začlo brát olej, myslím že jsem tehdy dolíval asi 3 litry během 5000km (dle servisu je to v normě). Do té doby bez jakéhokoliv úbytku, olej měněn vždy po garančce po 7500km (takže vždy 2x za 15000km - předepsaný interval). A postup servisu? Na můj dotaz, co s tím je a jak to vypadá odpověď ve stylu "no my nevíme, my uděláme testy co po nás chce Praha a pak jim to tam posíláme a uvidíme co oni na to"Kubas píše: ↑11.9.2024, stř 21:31 chlapi jen připomenu - Robert tam měl Racechip na 280PS (https://www.racechip.eu/shop/alfa-romeo ... 6wQAvD_BwE)
házet to na to určitě nebudu protože ten problém byl i na autech co byly origo (viz Hampi), ale nějak urychlit to ten chip mohl ne?



Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
To mi jen potvrzuje, že moje rozhodnutí už raději nejezdit s autem na servis do Ostravy bylo správnéNewman píše: ↑12.9.2024, čtv 11:50Noooo, taky po výměně motoru (200PS) v záruce a také ježděno s Racechipem.... Mi tedy v Ostravě tvrdili, že to bylo způsobeno prokapávajícím vstřikem, kdy následkem bylo zničení pístu - ale: ten Racechip mi prodávali a přímo montovali u nich, po výměně motoru již nenainstalován. Původní motor 75000km, po výměně zatím 74000km - tak snad se to nebude teď brzy opakovat. Mi se to projevovalo tak, že po krátkém zahřátí to vibrovalo, ale pouze na volnoběh - i když jsem je na to upozorňoval, tak dle jejich slov "přijeďte až se rozsvítí kontrolka motoru, nám se to tady neprojevilo" jsem nakonec byl rád, když se jednoho dne ta kontrolka rožla, auto skočilo do nouzáku, vibrovalo i za jízdy a taktak jsem do toho servisu vůbec dojel. Jo a po začátku těch vibrací to začlo brát olej, myslím že jsem tehdy dolíval asi 3 litry během 5000km (dle servisu je to v normě). Do té doby bez jakéhokoliv úbytku, olej měněn vždy po garančce po 7500km (takže vždy 2x za 15000km - předepsaný interval). A postup servisu? Na můj dotaz, co s tím je a jak to vypadá odpověď ve stylu "no my nevíme, my uděláme testy co po nás chce Praha a pak jim to tam posíláme a uvidíme co oni na to"Kubas píše: ↑11.9.2024, stř 21:31 chlapi jen připomenu - Robert tam měl Racechip na 280PS (https://www.racechip.eu/shop/alfa-romeo ... 6wQAvD_BwE)
házet to na to určitě nebudu protože ten problém byl i na autech co byly origo (viz Hampi), ale nějak urychlit to ten chip mohl ne?![]()
![]()
![]()

ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
A sakra. Pavel R. taky měnil v záruce a jezdil taky s RacechipemNewman píše: ↑12.9.2024, čtv 11:50Noooo, taky po výměně motoru (200PS) v záruce a také ježděno s Racechipem....Kubas píše: ↑11.9.2024, stř 21:31 chlapi jen připomenu - Robert tam měl Racechip na 280PS (https://www.racechip.eu/shop/alfa-romeo ... 6wQAvD_BwE)
házet to na to určitě nebudu protože ten problém byl i na autech co byly origo (viz Hampi), ale nějak urychlit to ten chip mohl ne?
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 779
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
A kde jezdíš teď?Jura146 píše: ↑12.9.2024, čtv 15:39To mi jen potvrzuje, že moje rozhodnutí už raději nejezdit s autem na servis do Ostravy bylo správnéNewman píše: ↑12.9.2024, čtv 11:50Noooo, taky po výměně motoru (200PS) v záruce a také ježděno s Racechipem.... Mi tedy v Ostravě tvrdili, že to bylo způsobeno prokapávajícím vstřikem, kdy následkem bylo zničení pístu - ale: ten Racechip mi prodávali a přímo montovali u nich, po výměně motoru již nenainstalován. Původní motor 75000km, po výměně zatím 74000km - tak snad se to nebude teď brzy opakovat. Mi se to projevovalo tak, že po krátkém zahřátí to vibrovalo, ale pouze na volnoběh - i když jsem je na to upozorňoval, tak dle jejich slov "přijeďte až se rozsvítí kontrolka motoru, nám se to tady neprojevilo" jsem nakonec byl rád, když se jednoho dne ta kontrolka rožla, auto skočilo do nouzáku, vibrovalo i za jízdy a taktak jsem do toho servisu vůbec dojel. Jo a po začátku těch vibrací to začlo brát olej, myslím že jsem tehdy dolíval asi 3 litry během 5000km (dle servisu je to v normě). Do té doby bez jakéhokoliv úbytku, olej měněn vždy po garančce po 7500km (takže vždy 2x za 15000km - předepsaný interval). A postup servisu? Na můj dotaz, co s tím je a jak to vypadá odpověď ve stylu "no my nevíme, my uděláme testy co po nás chce Praha a pak jim to tam posíláme a uvidíme co oni na to"Kubas píše: ↑11.9.2024, stř 21:31 chlapi jen připomenu - Robert tam měl Racechip na 280PS (https://www.racechip.eu/shop/alfa-romeo ... 6wQAvD_BwE)
házet to na to určitě nebudu protože ten problém byl i na autech co byly origo (viz Hampi), ale nějak urychlit to ten chip mohl ne?![]()
![]()
![]()
.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 557
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Problémový motor aj bez a k tomu Racechip 

Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Naposledy jsem byl v Regiu v Hradci, ale byl jsem tam na služebce, jinak to mám dost z ruky. Na příští servis nejspíš Motortec.Maxa píše: ↑13.9.2024, pát 19:33A kde jezdíš teď?Jura146 píše: ↑12.9.2024, čtv 15:39To mi jen potvrzuje, že moje rozhodnutí už raději nejezdit s autem na servis do Ostravy bylo správnéNewman píše: ↑12.9.2024, čtv 11:50
Noooo, taky po výměně motoru (200PS) v záruce a také ježděno s Racechipem.... Mi tedy v Ostravě tvrdili, že to bylo způsobeno prokapávajícím vstřikem, kdy následkem bylo zničení pístu - ale: ten Racechip mi prodávali a přímo montovali u nich, po výměně motoru již nenainstalován. Původní motor 75000km, po výměně zatím 74000km - tak snad se to nebude teď brzy opakovat. Mi se to projevovalo tak, že po krátkém zahřátí to vibrovalo, ale pouze na volnoběh - i když jsem je na to upozorňoval, tak dle jejich slov "přijeďte až se rozsvítí kontrolka motoru, nám se to tady neprojevilo" jsem nakonec byl rád, když se jednoho dne ta kontrolka rožla, auto skočilo do nouzáku, vibrovalo i za jízdy a taktak jsem do toho servisu vůbec dojel. Jo a po začátku těch vibrací to začlo brát olej, myslím že jsem tehdy dolíval asi 3 litry během 5000km (dle servisu je to v normě). Do té doby bez jakéhokoliv úbytku, olej měněn vždy po garančce po 7500km (takže vždy 2x za 15000km - předepsaný interval). A postup servisu? Na můj dotaz, co s tím je a jak to vypadá odpověď ve stylu "no my nevíme, my uděláme testy co po nás chce Praha a pak jim to tam posíláme a uvidíme co oni na to"![]()
![]()
![]()
.
ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
To začíná vypadat, že je lépe se Racechipu vyhnout. Já jsem ho zvažoval, teď jste mne tu znejistili. Jak hodnotíte XLR5 od stejný značky? Popravdě ta prodleva na sešlápnutí plynu mně docela vadí.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 557
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Páni - ja sa Vám čudujem.
Nejaké Racechipy, Powerboxy ani iné podobné odrbávatká som nikdy ani neuvažoval.
Podsúvať riadiacej jednotke nesprávne údaje je koledácia o průser sama o sebe.
Ono to niečo robí a skôr či neskôr "urobí".
Nejaké Racechipy, Powerboxy ani iné podobné odrbávatká som nikdy ani neuvažoval.
Podsúvať riadiacej jednotke nesprávne údaje je koledácia o průser sama o sebe.
Ono to niečo robí a skôr či neskôr "urobí".
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Sice mě postihl výpadek zapalování na 2. válci, ale dám to sem..
Tak jsem si v úterý zahrál na tříválec.. Naštěstí to po novém nastartování už fungovalo normálně (akorát svítila kontrolka motoru, která nakonec taky zmizela) a po napojení na diagnostiku to ukázalo tyto závady:

Žádné přehřívání apod. se nekonalo a motor jsme s mechanikem poslouchali a žádný "podivný" zvuk to nevydávalo, hladiny kapalin v pohodě, tak snad to nebude směřovat k nějaké fatální závadě. Motor najeto cca 81000 km, svíčky byly měněny cca 27000 km zpět a celkově motor dostává nadstandardní péči a zahřívání i lehké dochlazování tam vždy je. Baterku jsem preventivně dobíjel cca týden před tímto "incidentem". Pokud se to ještě projeví, zkusíme prý v prvním sledu proklepnout cívku a omrknout svíčky..
Tak jsem si v úterý zahrál na tříválec.. Naštěstí to po novém nastartování už fungovalo normálně (akorát svítila kontrolka motoru, která nakonec taky zmizela) a po napojení na diagnostiku to ukázalo tyto závady:

Žádné přehřívání apod. se nekonalo a motor jsme s mechanikem poslouchali a žádný "podivný" zvuk to nevydávalo, hladiny kapalin v pohodě, tak snad to nebude směřovat k nějaké fatální závadě. Motor najeto cca 81000 km, svíčky byly měněny cca 27000 km zpět a celkově motor dostává nadstandardní péči a zahřívání i lehké dochlazování tam vždy je. Baterku jsem preventivně dobíjel cca týden před tímto "incidentem". Pokud se to ještě projeví, zkusíme prý v prvním sledu proklepnout cívku a omrknout svíčky..
2018 Alfa Romeo Giulia 2,0 turbo 200 hp (2021-...)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9002
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Změřil bych tlaky... Preventivně...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Jasný, bylo by se od čeho odpíchnout, ale vzhledem k tomu, že záruka už skončila, tak pokud to normálně bez závad pojede až do do jarní výměny oleje, nechám to proměřit při této příležitosti. Každopádně to mechanikovi nadhodím a třeba by se k tomu místo laborování s cívkou a svíčkami odhodlal dřív.
Jako nasralo by mě to (pokud by se potvrdila nějaká fatální závada), zvlášť, když auto bylo kupovaný a vybraný, aby v pohodě dávalo delší trasy (Bulharsko a spol.) a plánoval jsem si ho podržet 8 až 10 let..
Jako nasralo by mě to (pokud by se potvrdila nějaká fatální závada), zvlášť, když auto bylo kupovaný a vybraný, aby v pohodě dávalo delší trasy (Bulharsko a spol.) a plánoval jsem si ho podržet 8 až 10 let..
2018 Alfa Romeo Giulia 2,0 turbo 200 hp (2021-...)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)
1999 Alfa Romeo 156 1,8 T.Spark Ex (2009-2021)
1989 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (2004-2009)
1988 Alfa Romeo 75 2,0 T.Spark Ex (Winter Car 2005)
Předtím les Lad 2103 a jedna 2107 ;)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
tedka jeden kolega resil vypadky, hlavne po startu.... byl to vadny multiair....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9002
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Multiair je samozřejmě taky možnost...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
K tomu měření tlaku jsem teď zkouknul skvělé video na YTube. Diagnostikovali tlaky ne tlakoměrem, ale napojením osciloskopu na baterii. Při odpojeném přívodu paliva začali startovat. Křivka na osciloskopu ukáže určitý pokles napětí při každé maximální kompresi ve válci. V tom okamžiku musí startér nejvíc zabrat a díky tomu potřebuje větší proud a dojde k tomu poklesu, akumulátor není nekonečně tvrdý zdroj. Prakticky jde o to samé jako když točíte motorem pomocí matice na klice, nebo se pokusíte nastartovat auto roztlačením (dřív). No a pak analýzou té křivky můžete zjistit, jestli jsou ty poklesy pokaždé stejné, nebo jestli je některý menší. Pokud ano, znamená to, že tento válec má menší kompresi.
Proč to tak dělá? Protože při měření tlakoměrem se motor protočí přes HU několikrát a měřený válec se vlastně nepumpuje jako pumpičkou. To může někdy problém zamaskovat.
Proč to tak dělá? Protože při měření tlakoměrem se motor protočí přes HU několikrát a měřený válec se vlastně nepumpuje jako pumpičkou. To může někdy problém zamaskovat.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Jo no, ale k tomu potrebujes osciloskop, ktery ne kazdy ma a ne kazdy s tim umi pracovat. Potom predpoklad, ze dostatecne jasne poznas na te krivce pokles a identifikujes to jako spatna komprese valce... coz si myslim, ze neni tak uplne snadne pokud s tim nemas zadnou zkusenost. Taky musis nejak zajistit aby motor nenaskocil. No a nakonec stejne nevim jak identifikuje ten onen valec, ktery je vadny... Spis rekne, ze je nejspis spatna komprese a az pak po tom veme do ruky tlakomer a jde merit tlaky. Leda, ze by jeste zaznamenaval polohu vacky a ty grafy prolnul.
Ale jako myslenka dobra.
Ale jako myslenka dobra.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9002
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Je to poměrně spolehlivé a vlastně až trapně jednoduché, když už to někoho napadne. Riprex to tu třeba okomentuje 
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9002
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Nicméně v tomto případě nevím, jestli by si tazatel pomohl. Snížený tlak ve válci tady totiž může být způsoben mechanickým problémem (vydřený válec), ale i tím multiairem.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Netvrdím, že je to metoda pro každého, určití základy elektrotechniky jsou potřeba. Motor mu nenaskočil, protože jednoduše odpojil konektor z benzínového čerpadla. A konkrétní válec pak dá určit ze signálu pro zapalování.
Kondici takového válce bych asi nejdříve zkouknul endoskopem, jestli není známka vydření, nebo spálení.
Kondici takového válce bych asi nejdříve zkouknul endoskopem, jestli není známka vydření, nebo spálení.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Hampi, dnes jsem dokoukal pokračování diagnostiky z toho YT videa. Rozuzlení je neuvěřitelné! Doporučuju zkouknout.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9002
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: chyba P0303-00 Výpadek zážehu na 3. válci
Ano, večer jsem to taky dokoukal. Celkem masakr 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host