
Zamena oleje
Zamena oleje
Mam tu jednu novou 2.5 V6, ale neni mozne se dopatrat jaky tam je olej. Urcite je to Selenia, ale nevim jestli 10w/40, nebo 10w/60. Pokud je mi znamo, tak jedno je polosyntetika a druhe plna syntetika. Jake nasledky muze mit zamena? Mam cukani tam dat 10w60, ale jestli udelam dobre, to netusim. Pripadne pokud dam 10/w40, bude motor nejak ochuzen? Zavodnik nejsem, do omezovace to neopiram
Diky za postrehy...

Re: Zamena oleje
rozdeleni polo a plná syntetika je už jaksi přežitek...
volba oleje zavisi na teplenejch podminkach,v kterejch se ten olej bude pohybovat...takze pokud jezdiš normálně a nechystáš se na 24hodinovku na okruhu stačí 10W40..
já osobně preferuju 5W50 Mobil1 -zatím jsem na něj přestoupil u všech aut a auta mají lepší chod motoru -u brava HGT na 220tkm rachtalo jedno hydro,po výměně za Mobil se motor zevnitř krásně vyčistil a má o5 kovovou barvu (a ne tu nazlatalo..) momentálně má HGT najeto kolem 260-270tkm a žádný rachtání svítící mazání nic...
Aby ne,když po dlouhým studování olejů mi tento vyplynuj jako nejlepší olej dostupnej zde na trhu..ne nadarmo ho spoleně s 15W50,kterej je spíš na horký léto používají top úpravci motorů v čr..
volba oleje zavisi na teplenejch podminkach,v kterejch se ten olej bude pohybovat...takze pokud jezdiš normálně a nechystáš se na 24hodinovku na okruhu stačí 10W40..
já osobně preferuju 5W50 Mobil1 -zatím jsem na něj přestoupil u všech aut a auta mají lepší chod motoru -u brava HGT na 220tkm rachtalo jedno hydro,po výměně za Mobil se motor zevnitř krásně vyčistil a má o5 kovovou barvu (a ne tu nazlatalo..) momentálně má HGT najeto kolem 260-270tkm a žádný rachtání svítící mazání nic...
Aby ne,když po dlouhým studování olejů mi tento vyplynuj jako nejlepší olej dostupnej zde na trhu..ne nadarmo ho spoleně s 15W50,kterej je spíš na horký léto používají top úpravci motorů v čr..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Chápu že rádi Selenii, ale tento olej Vám nenabízí nic navíc a je sakra drahej. Když polo tak to máš první číslo 10W. To druhé určuje schopnost oleje makat ve vysokých teplotách. Takže bych to viděl na 10W 50 nebo 10W 60 třeba od Mobil 1Radim píše:jsem trochu OT,ale jakou nejkvalitnější polosyntetiku byste doporučili pro V6 s turbem? Selenia 20K? nebo jiný
P.S. nejde o AR motor. díky
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
To není směrodatné. V turbu jsou hodně vysoké teploty, proto je lepší tam nalejt olej, pro vysoké teploty a zátěž. Tím se nic nepokazí. Než aby se olej někdy přehřál, připekl se na vačky, stěny atd.... popřípadě nedostatečně díky tomu mazal, tak je lepší tomu předejít. Tím se nic nepokazí, naopakHarous píše:A co takhle dodrzet specifikaci vyrobce vcetne API?

- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel tento mýtus že číslo 10W/xx je polosyntetický a 5W/xx je plná se nikdy nepodaří vyvrátit je to jen trik obchodníků nevěřte mu!!!!! Dodržujte specifikaci danou výrobcem a je vše v pohodě. První číslo udává čerpatelnost oleje za studena a druhé teplotní rozsah, neudává materiál z čeho je olej vyroben. Tedy pokud jezdíš krátké trasy spíš řidší pokud dlouhé můžeš dát co doporučuje výrobce, ale vždy dodržet specifikaci API ta udává vlastnosti oleje, jelikož by potom nemuselo hustší olej čerpadlo natáhnout. Jinak olej minerální ani polo ani plněsyntetický neexistuje každý i ten plně má v sobě minerální základ a to samé minerál má v sobě nějakou chemii tedy syntetiku. 

Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
To jako myslis, ze vyrobce kdyz nejaky olej doporucoval nevedel, ze tam ma turbo?Foli píše:To není směrodatné. V turbu jsou hodně vysoké teploty, proto je lepší tam nalejt olej, pro vysoké teploty a zátěž.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Věděl, samozřejmě je důležité zachovat minimální požadavky na olej udávané výrobcem. Ale vůbec nevadí, ba naopak když se tam dá novější a lepší olej. Třeba před deseti lety byl plácnu třeba nejlepší Olej nějaké specifikace. Dnes je tento olej průměr a je mnoho dalších olejů, které mají lepší odolnost při jakýchkoliv teplotách a lepší mazací vlastnosti. Taky jsem předělával veterána, kterej měl od výrobce udávanou červenou brzdovou kapalinu a dnes se tam dává normálně DOT4 žlutá. prostě v té době kdy to výrobce doporučil, to bylo to nejlepší no a dnes DOT 4 brzdovka je o kus dál než červená ve všech směrech. A výrobce doporučuje něco, to něco slouží jako minimum co doporučuje, ale rozhodně nezakazuje lepší olejeHarous píše:To jako myslis, ze vyrobce kdyz nejaky olej doporucoval nevedel, ze tam ma turbo?Foli píše:To není směrodatné. V turbu jsou hodně vysoké teploty, proto je lepší tam nalejt olej, pro vysoké teploty a zátěž.S olejem bych zkratka nelaboroval a nalil tam co tam patri s minimalni specifikaci dle API podle toho co predepsal vyrobce. Tim zarucis, ze olej kterej tam davas neni horsi nez ten se kterym to bylo testovany a na jakej to bylo konstruovany...
je to tak že specifikace (pro auto z roku 90) je 10W 40 API SJ, tudíž drtivá většina dnešních olejů je lepší (SL). ale o rok mladsi model má už psaný 10W 60 a je s katem, moje bez. mám v tom hokej co dát abych to nepodělal. 10W 60 může uvolnit nánosy a motor přidřít, nekvalitní 10W 40zase oddělat motor nedostatečnou kvalitou, vypalováním oleje. je to benzinové biturbo,hřeje se to dost. ale vysoký otáčky to nejezdí,max 6000 a olej nebere (nyní je tam 10W 40 a asi vždy byla).díky
Naposledy upravil(a) Radim dne 3.3.2009, úte 21:30, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Nemusíš se vůbec bát, že by ti uvolněné nánosy zničili motor. Dnešní moderní oleje tyto nánosy rozpustí do tekutého stavu a je klid. Takže toto je jen přežitek, co se říká. Jinak bych doporučil do starého oleje dát průplach čistící, kterej vše vyčistí, pořádně vypustit a dát ten olej 10W - 60. Jinakl jsi napsal přesně to, co jsem chtěl říct, že moderní oleje jsou lepší, než dříve doporučoval výrobce =D>Radim píše:je to tak že specifikace (pro auto z roku 90) je 10W 40 API SJ, tudíž drtivá většina dnešních olejů je lepší (SL). ale o rok starší model má už psaný 10W 60 a je s katem, moje bez. mám v tom hokej co dát abych to nepodělal. 10W 60 může uvolnit nánosy a motor přidřít, nekvalitní 10W 40zase oddělat motor nedostatečnou kvalitou, vypalováním oleje. je to benzinové biturbo,hřeje se to dost. ale vysoký otáčky to nejezdí,max 6000 a olej nebere (nyní je tam 10W 40 a asi vždy byla).díky
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3819
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Důležité je ta specifikace jinak oba oleje mají stejné hustoty za studena jen ten druhý má větší tepelné zatížení. To jestli ti rozpustí karbon nebo ne se neodvijí od tohoto čísla ale právě od specifikace ta je důležitá tedy pokud auto občas proženeš a jak tě znám tak maserku občas šlápneš na krk tak olejem 10W/60 nic nezkazíš ale dodrž onu specifikaci . určuje vlastnosti oleje a přísady jaké onen olej má mít a jaké má.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Ale vzdyt to je prave to co pisu.Foli píše:Věděl, samozřejmě je důležité zachovat minimální požadavky na olej udávané výrobcem. Ale vůbec nevadí, ba naopak když se tam dá novější a lepší olej. Třeba před deseti lety byl plácnu třeba nejlepší Olej nějaké specifikace. Dnes je tento olej průměr a je mnoho dalších olejů, .....


Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Zamena oleje
Tak k těm olejům---podstatná je báze, ta udává kvalitativní rovinu.
Průměrná 10W-40 je upravenej minerál s trochou HC --to se nehodí na provoz
mimo ustálený podmínky--teda určitě výkonový a tím pádem teplotní šoky nestíhá.
Do Feldy dobrý--na ceně nezáleží.. typicky Castroly /skandál s označením
synthetika u hydrocraku /HC/ se týká právě Castrolu--no vyhrál soud a tak dneska nevíme, co vlastně do motoru lejeme.
Ale--jsou i výrobci--Selenia,Agip,Mobil, který neojeb.ávaj ani tuhle sortu olejů a používaj
složený báze s víc jak 60%synthetiky..běžně je to PAO/což je skutečně syntetická báze/
Nesrovnatelný parametry po zátěží-z hlediska filmu, kterej se netrhá.
10W-60 bejvá většinou esterová plná synthetika--AGIP,Mobil,třeba i Selenia,
U pořádnýho výrobce můžete proběhnout materiálovej list báze a je to jasný..
Ukažte mi list 10W-60 pro Castrol EDGE..jako zákazník nemáte šanci.
Cenovej kompromis je AGIP racing 10W-60 asi 300,-litr, mimo běžnou síť, dá se objednat,
beru to po 20l kanystrech..
Průměrná 10W-40 je upravenej minerál s trochou HC --to se nehodí na provoz
mimo ustálený podmínky--teda určitě výkonový a tím pádem teplotní šoky nestíhá.
Do Feldy dobrý--na ceně nezáleží.. typicky Castroly /skandál s označením
synthetika u hydrocraku /HC/ se týká právě Castrolu--no vyhrál soud a tak dneska nevíme, co vlastně do motoru lejeme.
Ale--jsou i výrobci--Selenia,Agip,Mobil, který neojeb.ávaj ani tuhle sortu olejů a používaj
složený báze s víc jak 60%synthetiky..běžně je to PAO/což je skutečně syntetická báze/
Nesrovnatelný parametry po zátěží-z hlediska filmu, kterej se netrhá.
10W-60 bejvá většinou esterová plná synthetika--AGIP,Mobil,třeba i Selenia,
U pořádnýho výrobce můžete proběhnout materiálovej list báze a je to jasný..
Ukažte mi list 10W-60 pro Castrol EDGE..jako zákazník nemáte šanci.
Cenovej kompromis je AGIP racing 10W-60 asi 300,-litr, mimo běžnou síť, dá se objednat,
beru to po 20l kanystrech..
Re: Zamena oleje
Radek.domin z fora 145/146 používá 145 2.0 T.S na hobbyrallye, nalil Selenia 10W-60racing bez odkalení a při rozborce motoru našel chycený šály.
Esterovej olej tohohle typu rozpouští úsady enormě, pokud na něj přechází motor z nižší
kvality-zvlášť minerální+HC báze--určitě potřeba odkalit..
Poku tam bylo něco kvalitního s aspoň 50% bází PAO+estery nebo plná synthetika AGIP, Selenia,Mobil-úsady prakticky nulový..
Esterovej olej tohohle typu rozpouští úsady enormě, pokud na něj přechází motor z nižší
kvality-zvlášť minerální+HC báze--určitě potřeba odkalit..
Poku tam bylo něco kvalitního s aspoň 50% bází PAO+estery nebo plná synthetika AGIP, Selenia,Mobil-úsady prakticky nulový..
Re: Zamena oleje
tohle docela řeším u svýho biturba. od narození se mu tam leje 10w-40, i na štítku to má. ale o rok novější auta už mají psaný 10w-60 a motor stejný. před 2 měsícema jsem repasoval turbínu a přemýšlím zda nepřejítna lepší olej, ale zase to auto an něj nikdy nejezdilo. podotýkám že ten blok je 100x spolehlivější než TS, ale náhoda je svině..
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Zamena oleje
Bishop 501 je odkalovač emulgátor, znaj ho důvěrně všechny moje alfy-3.0 24V, 1.4 T.S.,
2.0 TD a žádná si na lágrech zatím nestěžovala--není to ředidlo, co úsady zpuchýřuje a pak se to v šupinách loupe--/tak dopadl Radek.domin/
Po bishopu vyteče černá tuž a pak nemilosrdně aspoň Agip racing 10W-60, proti Selenii 20k
rozdíl v desetikorunách, rezerva "nahoře" výrazná. Na 10W-60 jezdím celej rok, s
Bishop 460-G je přidřít opravdu problém.../Nejsem distributor přípravků Bishop--no tenhle
tribotechnickej "magor" se před léty nechal slyšet, že je to jak cola--všichni vědí a nikdo to nedokáže namíchat tak, aby to na povrchu kovu v motoru vydrželo za 900,- 70tis km.
Lehkost běhu motoru překvapivá -náběh efektu 2tis km.
Přidřená Felda ,poctivě natočených 300tis na minerálu, po alikaci esterový 20W-50 plný synthetiky pro motorku H.D.s regulátorem hustoty,přidán Bishop 460G, rozjezdy jak
mercedes D, po proběhu 2tis lehkost jak s olejem 10W-40..Vibrace na lágru zcela ustala,
lehce točivý až do 5tis, prohození motoru odsunuto-tahá na samotu na chalupu statně dál už 15tis, náhradní motor překáží v garáži..
Bishop dělá i vazelínu pro raketoplány-klapky , tak renomé asi má.Kdo prej 460-G namíchá,
má patentový práva zadarmo...jinak ve čtyřkolkách si jezdí motor na Bishopu pravidelně pro
vavříny.. pro pořádek jedná se o úzkou ropnou frakci, žádný leptavý srač.ky na bázi chloru
síry atd..
2.0 TD a žádná si na lágrech zatím nestěžovala--není to ředidlo, co úsady zpuchýřuje a pak se to v šupinách loupe--/tak dopadl Radek.domin/
Po bishopu vyteče černá tuž a pak nemilosrdně aspoň Agip racing 10W-60, proti Selenii 20k
rozdíl v desetikorunách, rezerva "nahoře" výrazná. Na 10W-60 jezdím celej rok, s
Bishop 460-G je přidřít opravdu problém.../Nejsem distributor přípravků Bishop--no tenhle
tribotechnickej "magor" se před léty nechal slyšet, že je to jak cola--všichni vědí a nikdo to nedokáže namíchat tak, aby to na povrchu kovu v motoru vydrželo za 900,- 70tis km.
Lehkost běhu motoru překvapivá -náběh efektu 2tis km.
Přidřená Felda ,poctivě natočených 300tis na minerálu, po alikaci esterový 20W-50 plný synthetiky pro motorku H.D.s regulátorem hustoty,přidán Bishop 460G, rozjezdy jak
mercedes D, po proběhu 2tis lehkost jak s olejem 10W-40..Vibrace na lágru zcela ustala,
lehce točivý až do 5tis, prohození motoru odsunuto-tahá na samotu na chalupu statně dál už 15tis, náhradní motor překáží v garáži..
Bishop dělá i vazelínu pro raketoplány-klapky , tak renomé asi má.Kdo prej 460-G namíchá,
má patentový práva zadarmo...jinak ve čtyřkolkách si jezdí motor na Bishopu pravidelně pro
vavříny.. pro pořádek jedná se o úzkou ropnou frakci, žádný leptavý srač.ky na bázi chloru
síry atd..
Re: Zamena oleje
když já se těhle přípravků spíš bojím, ale na druhou stranu přiznávám, že jsem technický analfabet a taky trochu konzerva. druhá věc je, že když si odděláš V6 v alfě do týdne máš jiný blok, ale kde a za kolik bych sháněl V6 maserati nevim.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Re: Zamena oleje
Radim: Jj-úplně tě chápu..pokud můžeš, vyzkoušej si to v nějakým "běžným" motoru,
taky jsem to dal nejdřív Feldě, pak 145TD,pak T.S. a nakonec V6...
Pokud máš zdroj V6 pro Alfu, tak to bych uvítal-marně sháním bezvadnou kliku z
3.0 V6 24V /díl 10103/02/ ležej mi tu ty motory rozhozený 2 a jeden 12V, no ta klika
ani jedna není taková, abych to s klidným svědomím zavřel do bloku..
Jinak Bishopa se neboj, chlap co to distribuuje to přede mnou klidně nalil do Carrery na vlastní odpovědnost,majitel si zakrejval oči, ten chlípek co jezdí Dakar čtyřkolky najel na šálách obyčejnýho Ducato doprovodnýho vozidla 900tis.,závodní motorky to používaj často...bylo by to nadýl, proč tohle jo a ty běžný
"chytrosti" ne--je to esterová frakce / lepší nebo racing oleje maj látky tohohle druhu v bázi /, která na povrchu vytvoří mezivrstvu olej kov.Tření tahle vrstva x olej v podstatě
1/2,kloužou po sobě.. víc to není..ta vrstva má ropnej původ, úzká destilační-jako všechno, objeveno náhodou, už x let se to snažej velký firmy okopírovat a zatím to nikdo
nenamíchal tak, aby se to nevypustilo s olejem z vany, což posouvá rentabilitu po pr....e
Když k tomu čuchneš, je jasný co to obsahuje-no chlor, síra atd-který se používaj pro
výborný kluzný vlastnosti u konkurence to nejsou..
To neber jako agitaci a přesvědčování, spíš uklidnění -najel jsem na tom už pár stovek tisíc..a o tenV6 v GTV nechci v žádným případě přijít..ten je voňavej.. :-)
taky jsem to dal nejdřív Feldě, pak 145TD,pak T.S. a nakonec V6...
Pokud máš zdroj V6 pro Alfu, tak to bych uvítal-marně sháním bezvadnou kliku z
3.0 V6 24V /díl 10103/02/ ležej mi tu ty motory rozhozený 2 a jeden 12V, no ta klika
ani jedna není taková, abych to s klidným svědomím zavřel do bloku..
Jinak Bishopa se neboj, chlap co to distribuuje to přede mnou klidně nalil do Carrery na vlastní odpovědnost,majitel si zakrejval oči, ten chlípek co jezdí Dakar čtyřkolky najel na šálách obyčejnýho Ducato doprovodnýho vozidla 900tis.,závodní motorky to používaj často...bylo by to nadýl, proč tohle jo a ty běžný
"chytrosti" ne--je to esterová frakce / lepší nebo racing oleje maj látky tohohle druhu v bázi /, která na povrchu vytvoří mezivrstvu olej kov.Tření tahle vrstva x olej v podstatě
1/2,kloužou po sobě.. víc to není..ta vrstva má ropnej původ, úzká destilační-jako všechno, objeveno náhodou, už x let se to snažej velký firmy okopírovat a zatím to nikdo
nenamíchal tak, aby se to nevypustilo s olejem z vany, což posouvá rentabilitu po pr....e
Když k tomu čuchneš, je jasný co to obsahuje-no chlor, síra atd-který se používaj pro
výborný kluzný vlastnosti u konkurence to nejsou..
To neber jako agitaci a přesvědčování, spíš uklidnění -najel jsem na tom už pár stovek tisíc..a o tenV6 v GTV nechci v žádným případě přijít..ten je voňavej.. :-)
Re: Zamena oleje
Jeden známej provozoval biturbo trojzuba pár let, přiveze odkuďkoli cokoli,Evropa je mu ouzká,na zahrádce jsem namátkou viděl pár osmiválců z jaguára coupé, něco z corvette,dva Fire birdy....starej Alfař..
No na těch V6 Alfa vidím, že trefit na bezvadnej stav na poprvé není samozřejmý.. :-(
No na těch V6 Alfa vidím, že trefit na bezvadnej stav na poprvé není samozřejmý.. :-(
Re: Zamena oleje
Jen si ujasněme terminologii - mluvíš opravdu jen o bloku, nebo i o tom, co je v něm? Protože podle mě blok zas tak problematickej neníRadim píše:podotýkám že ten blok je 100x spolehlivější než TS, ale náhoda je svině..

Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Re: Zamena oleje
z kontextu debaty je to jasný, prostě celý spodek, včetně kliky lágrů atd.
Honza: u mě je otázka, zda to turbo odešlo prto, že mu už bylo 20 let a měl ho předemnou nějakej ichtyl, nebo tím, že jsme s tím autem začal jezdit svižněji a měl tam jen uplně obyčejný 10w-40. spíš si myslím že varianta 1, ale jeden nikdy neví.
a co jen tak bez ničeho přejít na 10w-60?
Honza: u mě je otázka, zda to turbo odešlo prto, že mu už bylo 20 let a měl ho předemnou nějakej ichtyl, nebo tím, že jsme s tím autem začal jezdit svižněji a měl tam jen uplně obyčejný 10w-40. spíš si myslím že varianta 1, ale jeden nikdy neví.
a co jen tak bez ničeho přejít na 10w-60?
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Zamena oleje
HonzaR: dotaz, leju do AR V6 Texaco/Havoline 10W40 (to je psano od vyrobce, alternativne je psany 10W60), od Bishops mas na mysli tohle ze?
http://www.moto-oleje.cz/bishops-origin ... odukt-386/
Premyslim ze bych to odkalil tou B 501, pak novy olej + B 460
http://www.moto-oleje.cz/bishops-origin ... odukt-386/
Premyslim ze bych to odkalil tou B 501, pak novy olej + B 460
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Zamena oleje
Všechno se skrývá za pojmen báze a pak hned teplotní rezerva..
Báze jsou tři které se označují jako synthetické, pokud teda zapomeneme na minerální-tam je to jasný-- čili PAO, ester, a HC/hydrocrak/. HC je specialitka vynášená do nebe
Castrolem, jedná se o upravenej minerální olej technologickým postupem, no Castrol vyhrál soudní spor o právo označit tento výrobek jako synthetický olej.Díky tomu dnes
nevíme, co reálně je ve flašce-všichni dělaj "plnou" synthetiku--no tradičně synthetika je pouze PAO a ester...
Pokud 10W-40 má zcela synthetickou bázi,umaže i vysoký otáčky, no chybí teplotní rezerva
Některý oleje od Mobilu jsou přesně tohle.. 10W-60 má vysokou teplotní rezervu a pod zátěží o tohle běží ...
Spousta levnějších olejů 10W-40 jsou minerály s trochou HC a to na vysoký otáčky
prostě nestačí., ať výrobci tvrdí co chtějí, zkušenost při provozu je jiná.
Důležitej je teda režim provozu..od toho se to odvíjí..
Synthetika po přehřátí degraduje nenávratně--prostě to přestane mazat..tak na volbě
rezervy s ohledem na provoz dost záleží..
Báze jsou tři které se označují jako synthetické, pokud teda zapomeneme na minerální-tam je to jasný-- čili PAO, ester, a HC/hydrocrak/. HC je specialitka vynášená do nebe
Castrolem, jedná se o upravenej minerální olej technologickým postupem, no Castrol vyhrál soudní spor o právo označit tento výrobek jako synthetický olej.Díky tomu dnes
nevíme, co reálně je ve flašce-všichni dělaj "plnou" synthetiku--no tradičně synthetika je pouze PAO a ester...
Pokud 10W-40 má zcela synthetickou bázi,umaže i vysoký otáčky, no chybí teplotní rezerva
Některý oleje od Mobilu jsou přesně tohle.. 10W-60 má vysokou teplotní rezervu a pod zátěží o tohle běží ...
Spousta levnějších olejů 10W-40 jsou minerály s trochou HC a to na vysoký otáčky
prostě nestačí., ať výrobci tvrdí co chtějí, zkušenost při provozu je jiná.
Důležitej je teda režim provozu..od toho se to odvíjí..
Synthetika po přehřátí degraduje nenávratně--prostě to přestane mazat..tak na volbě
rezervy s ohledem na provoz dost záleží..
Re: Zamena oleje
trocha o problematice TBN a výměnných intervalech je tady..
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =TBN_1.jpg
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =TBN_2.jpg
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =TBN_3.jpg
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =TBN_1.jpg
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =TBN_2.jpg
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =TBN_3.jpg
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host