Q4 brzdy
Q4 brzdy
Ahoj vespolek. Začaly mne otravovat brzdy, první studené brždění mi lehce kope do volantu, po ohřátí (párkrát silově probrzdím) se zklidní. Při 75 tkm nájezdu má nejspíš nárok na nový kotouče. Přeházím si to sám, až budu dávat za pár týdnů letní sadu. A tady se ptám, co máte osvědčeného za sety? Nebo to zbytečně moc řeším a mám tam vrazit cokoliv z mý oblíbený trojice (Brembo/Textar/Zimmermann)? A budu poté muset na diag kvůli resetu? Díky.
Edit: A pokud snad tahle výměna obsahuje nějaké Alfí úskoky, budu rád za včasné varování :-)
Edit: A pokud snad tahle výměna obsahuje nějaké Alfí úskoky, budu rád za včasné varování :-)
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Q4 brzdy
Někde tu na fóru koluje návod na výměnu brzd, zejména tedy těch zadních. Při dodržení toho postupu není myslím diagnostika potřeba. Já jsem dával Brembo a zatím dobrý.
ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw
Re: Q4 brzdy
Díky Juro, ten postup zadních znám z YT, Alfa má "service mode" přímo v systému auta. Jde jen o reset parkovací brzdy. Tady Alfí projektant překvapil a zachoval se nečekaně lidsky :-)
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Q4 brzdy
Ahoj, brzdy si dělám taky sám, ten návod jsem sepisoval cca před rokem...Mám najeto 150 tkm, takže celkovou výměnu mám za sebou. V poslední době moje zklamání ze "zavedených" značek vč. jiných aut je velké a absolutní. Tam, kde před deseti, patnácti lety jsem vůbec jinak ( než Brembo, Textar .. ) neuvažoval, v poslední době katastrofa, Nevím jak Zimmerman, ale ty dvě Tebou jmenované špatné, Jak kotouče, tak i desky ( to je asi na delší, už jsem to i někde popisoval )
Nakonec u všech aut jsem skončil na sestavě - přední kotouče vždy originál ( ale stoprocentní ) a zbytek ATE. Zatím vždy OK.
Nakonec u všech aut jsem skončil na sestavě - přední kotouče vždy originál ( ale stoprocentní ) a zbytek ATE. Zatím vždy OK.
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9114
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Q4 brzdy
Práce naprosto easy, měl by to zvládnout každý, kdo trochu ví co dělá i na ulici. Já dával na předek loni Zimmermann (železo i desky). Proti originálu se ze začátku trochu hůř dávkovaly. Pak se to buď zlepšilo, nebo jsem si zvyknul 
Každopádně teď po roce a nějakých +- 30k km už mají kotouče zase malou hranku, takže o jejich životnost mám trochu obavy.

Každopádně teď po roce a nějakých +- 30k km už mají kotouče zase malou hranku, takže o jejich životnost mám trochu obavy.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Q4 brzdy
Díky, malá hranka (pod 1 mm?) by při 30 tkm bylo standartní opotřebení. Ono je to hodně o stylu řidiče, já jezdím trochu agresivněji. Takže 70 tkm na jedněch kotoučích je pro mne OK. Možná by tu pomohla měkčí směs desek, rychleji mizí destička, méně kotouč a nástup účinku bude lepší. Z aftermarket značek je asi Zimmermann nej volba. Zaznělo tu i ATE, to mě zrovna před pár lety ukrutně zklamalo. Ani ne 8 tkm a zvlnily se, začaly vibrovat. Na motorky vždy dávám Brembo kotouče, AP Racing destičky. Což je sranda, protože Brembo už roku 2000 APR schlamstlo, 2020 pak i SBS. Přitom Brembo desky zůstávají výrobně víc odfláknutý, než APR, se zhruba stejnou cenovkou... Cenovka origo kotoučů je u dealerů nesmyslně přestřelená jako všechno. V prvovýrobě stejně předpokládám osazení právě Brembem, nepletu se?
Tý práce jako takový se nebojím, brzd jsem se už navyměňoval dost. Mám prima garáž, dvousloupovej zvedák. Nejsem profík, ale fanda. To jen z Alfy mám furt divnou křeč, naposledy výměna oleje. Snad ten nejprostší úkon na autě. Za 20 minut jsem měl vyměněno... a pak další tři dny jezdil jak blboun po různejch garážovejch diagnostikách. Až ten třetí mi smazal servisní hlášku bez bypass modulu.
Tý práce jako takový se nebojím, brzd jsem se už navyměňoval dost. Mám prima garáž, dvousloupovej zvedák. Nejsem profík, ale fanda. To jen z Alfy mám furt divnou křeč, naposledy výměna oleje. Snad ten nejprostší úkon na autě. Za 20 minut jsem měl vyměněno... a pak další tři dny jezdil jak blboun po různejch garážovejch diagnostikách. Až ten třetí mi smazal servisní hlášku bez bypass modulu.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Re: Q4 brzdy
jak jsem psal, přední kotouče origo, ale ne přes dealery tady. Leta kupuji přes dva specializované eshopy v Německu ( u jednoho jsem i osobně byl )a dosud jsem byl vždy spokojen. Ty kotouče mám na autě a OK, na Breru jsem tam kupoval taky, ty ještě leží v garáži...
https://ricambi.alfisti.net/Ersatzteile ... 12139.html
https://ricambi.alfisti.net/Ersatzteile ... 12139.html
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020
Re: Q4 brzdy
To už není tak přepálený, jen cca dvojnásobek oproti těm aftermarketům. S tím se dá vcelku smířit, vezmu-li v úvahu předpokládanou životnost. Navíc koukám, že nabízejí od EBC tři rozdílný směsi destiček kódovaný podle barev... jdu to studovat, dík. Na první pohled vypadaj nejlíp ty žlutý, budou nejměkčí, dobrej nástup za studena a celkově stabilní při vyšších teplotách. Takže budou rychleji mizet a víc prášit, ale kotouč vydrží víc.
Celkem spokojenej parchant
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
Plná garáž bavoráků plus jedna Alfa :-)
Stelvio Veloce Vesuvio 2021 280 PS
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 801
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Q4 brzdy
Na předešlé auto jsem bral vždycky zelené EBC.
Tolik nepráší.
Jinak na Stelviu mám teď předek ATE a musím řešit jiné desky, jelikož pískají jak hovado. Mám ale podezření na jednu špatnou desku, má tam na pohled asi na třetině jinou směs.
Tolik nepráší.
Jinak na Stelviu mám teď předek ATE a musím řešit jiné desky, jelikož pískají jak hovado. Mám ale podezření na jednu špatnou desku, má tam na pohled asi na třetině jinou směs.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti