Dovolim si podelit sa s Vami o svoje skusenosti ohladne urcitych funkcnych uprav, ktore som spravil. Dovod uprav bolo jednak zvysenie spolahlivosti / zivotnosti vozidla/urcitych komponentov, a zlepsenie jazdnych vlastnosti v urcitom zmysle. Upravy boli robene priamo v Slovinsku, u Rudiho, majitela Gale Motorsport.
auto: AR Giulia QV, MY2024
Spravili sme nasledovne:
- Instalacia OIL CATCH CAN
- Vymena coolant bleeding plug
- Podvozkovy software z GTA-m
- Software prevodovky z GTA-m
Oil Catch can sa instaloval z dovodu predlzenia zivotnosti urcitych komponentov motora, nakolko z fabriky je odvetravanie klukovej skrine spravene tak, ze vsetky prebytocne olejove vypary sa vracaju spat do sania, ktore sa nasledne karbonuje, ako aj venitly atd. Viac tu:
https://www.giuliaforums.com/threads/al ... st-1049217
+
https://www.giuliaforums.com/threads/gm ... can.62572/
Coolant bleed plug mi Rudi odporucil sam, ked instaloval OOC. Je to zaslepka na chladiacu zmes - hovoril ze tie origo plastove sa "sypu" a moze to sposobit dost velke skody – ak odide, vytecie chladiaca zmes a ste nepojazdny. Je to vec len za 19 EUR, ale on ju nema plastovu, ale vyrobenu z AL. Takze lacna vec, co sa oplati vymenit... Vymenu zvladne kazdy aj sam, trva to po zhodeni kytu cca 2 min. btw. zevraj este vacsi problem s tym maju Giulie s 2.0t 206KW
Software podvozku - GTA-m for CDCM + software prevodovky GTA-m:
So software-om podvozku som velmi spokojny. Jedine minus je minimalna strata komfortu, lebo auto posobi ovela pevnejsie na ceste, a je urcite tuhsie. Ale inak same pozitiva. Auto ovela lepsie "sedi" na ceste, zadnej casti vozidla uz nie je taky "rozvlacneny" pocit po prejazde nerovnosti, pripadne pri kompresii... Celkovo je ten zadok spojeny s autom, zatial co pri OEM naladeni je z tej zadnej casti troska pocit, ako keby bol odpojeny. Auto je ovela lepsie citatelnejsie, predvidavejsie, ma viac gripu, ovela rychlejsie si clovek vybuduje doveru. Mam pocit ze pri mode Dynamic dovoli viac vybocenie zadnej casti. Za mna skvela uprava, pokial mate auto na vikendy / vozenie po okreskach, na zabavu.
Za malicky minus povazujem urcitu stratu komfortu. Auto je jednoducho celkovo tuhsie, ale nie nepohodlne, neodskakuje, ale na pocit je tvrdsie.
Co sa tyka prevodovky – pokial mate software prevodovky z MY24, tak rozdiel v mode N nie je ziaden, radi to rovnako rychlo /MY24 ma inak nastaveny soft prevodovky ako MY22 co som mal. MY24 je rychlejsia, jemnejsia v mode N/. V mode Dynamic je to uz troska ine. Auto viac brzdi motorom, v manualnom rezime radenia je kazde preradenie/podradenie o kusok tvrdsie, vsetko je o kusok agresivnejsie ako v OEM software, taktiez inak posobi aj brzda a plynovy pedal. Rudi mi hovoril, ze je to cele software- ovo spojene. Najvacsie zmena je v mode Race... ale uprimne – jazdil som s tym len raz na vode, takze to v pripade zaujmu zreferujem neskor...
Celkovo mozem Rudiho odporucit. za roky, ked som staval dlhe roky auto na kopce, a poskusal rozne servisy a profi upravcov na SK, CZ atd, toto je len jeden z mala, ktory je skutocne profesionalny. Vedia, co robia, vsetko maju odskusane na svojich autach, a celkovo rozumeju praci, podvozkom, ich fungovaniu, nastavovaniu atd. Dalsi taki profici su na podvozky v CZ = Profi Performance z Nedvedic,...
