159 2.4 - prasklá hlava?
159 2.4 - prasklá hlava?
Zdravím, mám problém u mé Alfy 159 2.4.
Jsou tohle příznaky praskle hlavy?
Začlo to pár dní zpět při cestě z práce, chvíli před dojezdem domu jsem cítil něco jakoby vařilo/pálilo se nebo jak to popsat, dojel jsem domu a podíval se pod kapotu a voda v nadobce na vodu vařila a necirkulovala.
Teplota celou cestu nepřesáhla 90.
Nechal jsem to tedy tak s tím, že druhý den na to mrknu.
Druhý den jsem auto nastartoval, projel to kolem komína a všechno v pohodě, voda normálně cirkulovala a vše šlapalo.
Z toho jsem usoudil, že je možná špatný termostat, protože den predtim pravděpodobne zůstal zavřeny a nepustil okruh vody dále.
Koupil jsem nový termostat a dnes vyměnil. Šel jsem to projet, prvních pár minut se vše zdálo v pohodě, ale najednou stoupla teplota na 130. Okamzite jsem zastavil a teplota opět rychle klesla na 90. Koukl jsem pod kapotu a voda opět necirkulovala a v nadobce se natlakovala voda až po vrch nadobky. Hadice co jde do termostatu byla horka a sahara jela na max. Vypl jsem motor a nechal chvíli schladit, at muzu vyrazit domu. Nastartoval jsem, podíval se na vodu v nadobce a zase byla v pohodě mezi min max. Vyjel jsem a po chvíli opět teplota zacla stoupat, tak jsem zase zastavil a hned klesla na 90, chvíli jsem počkal, podíval se na nadobku a voda zase v normě a necirkulovala.. opět jsem vyrazil, teď jsem jel hodne pomalinku a dojel jsem domu a teplota nepresahla 90.
Rozvody s vodní pumpou jsou delane 3000km zpět značky ina.
Jsou tohle příznaky praskle hlavy? Nebo je problem někde jinde? (Doufam)
Mockrát diky.
Jsou tohle příznaky praskle hlavy?
Začlo to pár dní zpět při cestě z práce, chvíli před dojezdem domu jsem cítil něco jakoby vařilo/pálilo se nebo jak to popsat, dojel jsem domu a podíval se pod kapotu a voda v nadobce na vodu vařila a necirkulovala.
Teplota celou cestu nepřesáhla 90.
Nechal jsem to tedy tak s tím, že druhý den na to mrknu.
Druhý den jsem auto nastartoval, projel to kolem komína a všechno v pohodě, voda normálně cirkulovala a vše šlapalo.
Z toho jsem usoudil, že je možná špatný termostat, protože den predtim pravděpodobne zůstal zavřeny a nepustil okruh vody dále.
Koupil jsem nový termostat a dnes vyměnil. Šel jsem to projet, prvních pár minut se vše zdálo v pohodě, ale najednou stoupla teplota na 130. Okamzite jsem zastavil a teplota opět rychle klesla na 90. Koukl jsem pod kapotu a voda opět necirkulovala a v nadobce se natlakovala voda až po vrch nadobky. Hadice co jde do termostatu byla horka a sahara jela na max. Vypl jsem motor a nechal chvíli schladit, at muzu vyrazit domu. Nastartoval jsem, podíval se na vodu v nadobce a zase byla v pohodě mezi min max. Vyjel jsem a po chvíli opět teplota zacla stoupat, tak jsem zase zastavil a hned klesla na 90, chvíli jsem počkal, podíval se na nadobku a voda zase v normě a necirkulovala.. opět jsem vyrazil, teď jsem jel hodne pomalinku a dojel jsem domu a teplota nepresahla 90.
Rozvody s vodní pumpou jsou delane 3000km zpět značky ina.
Jsou tohle příznaky praskle hlavy? Nebo je problem někde jinde? (Doufam)
Mockrát diky.
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Pokud jsi nemusel dolít 1.5 litru vody, tak by to nemusela být prasklá hlava. Ty příznaky po výměně termostatu napovídají spíš špatně odvzdušněnému systému. Zkoušels hadice k chladiči? Prasklou hlavu poznáš podle toho, že hadice jsou natlakované úplně dotvrda.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Hadice byly tvrdší, ale daly se do půlky zmáčknout.
System jsem se snažil odvzdušnit co nejlépe, ale je možné, že není odvzdušněn úplně.
Zkoušel jsem testovat stary termostat a ten v pohodě fungoval a otevíral, takže termostatem to nebylo.
Ještě jsem zkousel odpojit hadičku, co jde ze shora zpátky do nadobky, tak nepravidelně cvrnka vodu a známý mi říkal, že by to mohla být špatná vodní pumpa.
Pokud je to opravdu špatná vodní pumpa, tak se obávám jen toho, ať nepraskla hlava, v lepším případě tesneni pod hlavou.
Objednal jsem tester co2, který by měl dorazit zítra, tak snad kapalina v testeru nezmění barvu
System jsem se snažil odvzdušnit co nejlépe, ale je možné, že není odvzdušněn úplně.
Zkoušel jsem testovat stary termostat a ten v pohodě fungoval a otevíral, takže termostatem to nebylo.
Ještě jsem zkousel odpojit hadičku, co jde ze shora zpátky do nadobky, tak nepravidelně cvrnka vodu a známý mi říkal, že by to mohla být špatná vodní pumpa.
Pokud je to opravdu špatná vodní pumpa, tak se obávám jen toho, ať nepraskla hlava, v lepším případě tesneni pod hlavou.
Objednal jsem tester co2, který by měl dorazit zítra, tak snad kapalina v testeru nezmění barvu

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Těsnění pod hlavou je velmi nepravděpodobné, je totiž u JTDM kovové. Ten detektor CO2 taky nemusí ukázat všechno. Já měl hlavu prasklou někde v sacím kanále, protože to vytlačilo vodu najednou a většinou když se jelo někde delší dobu do kopce. Takže tlačilo turbo, v sání přetlak a do chladicí soustavy se tlačil čistý vzduch, žádný smrad v nádobce, žádný olej, nebo nafta ve vodě. projdi si moje příspěvky ve fóru. Na kolika místech jsi svoji 2.4 odvzdušňoval?
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Odvzdušňoval jsem tím stylem, že jsem první promačkával hadice, poté jsem nechal otevřenou nádobku a nechal nastartované auto a plus topení na nejvyšší teplotu a nejnižší otacky větráku.
Dnes jsem dělal co2 test a byl negativní, zajimave však bylo, že po nastartování (auto stálo teď 2dny) voda opět cirkulovala úplně normálně. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování je problém zase stejný.
Dnes jsem dělal co2 test a byl negativní, zajimave však bylo, že po nastartování (auto stálo teď 2dny) voda opět cirkulovala úplně normálně. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování je problém zase stejný.
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Myslím, že to nemáš odvzdušněné dobře. Pokud se nemýlím, 2,4 má 3 odvzdušňovací šrouby. Jeden najdeš na hadicích co vedou do topení. Druhý na kovovém potrubí na hlavě, je nad výfukovými svody. A třetí je nahoře na chladiči, blízko kraje, ale tady si nejsem jistý, jak to 2.4 má, na 1.9 je napravo, pokud se postavím před auto. Pokud to není odvzdušněné přes tyto šrouby, dělá to psí kusy.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak jsem to zkousel odvzdusnovat přes ty srouby, na hlave byl sroub zalepeny, zlomil jsem na nem imbus a na hadici topeni se mi urval sroub po jednom otoceni, takže přes srouby to už nebudu odvzdušňovat
na sroub na chladici radši nesaham
Tak ta nová pumpa byla špatná, tekla, takže jsem dnes vymenil pumpu za novou a musím říct, ze jsem měl nervy, protože voda opět necirkulovala a už vážně nevim, co tomu muže být
No cirkulovala, ale zase tak nepravidelně, tak jsem se dal na to odvzdušňování. Voda furt nepravidelně cvrnkala a stávalo se, že sem tam to vytlačilo vodu až po vrch nádobky a od spodu nadobky šly nahoru velké bubliny.
Po vypnutí motoru voda okamzite klesla mezi minimum a maximum.
Jeste jsem tam něco kutil a uvazoval a po nekolikatem nastartovani se voda rozbehla a cirkulovala, vzal jsem auto na projížďku, celou projížďku neprekrocila teplota 90stupnu. Po 10 minutách jízdy jsem se podíval pod kapotu a vše vypadalo skvěle, voda cirkulovala, hladina vody se držela mezi min max. Tak jsem jel domů (taky cca 10min jízdy) jak jsem dojel domů, podíval jsem se pod kapotu a voda byla po vršek nadobky a od spodu opět velké pomalé bubliny až nahoru. Po vypnutí motoru hladina vody okamzite klesla mezi min-max.
Tak ja už nevim. Nový termostat, nové ty 3 hadice k termostatu (byly styřelé), nová nadobka i s vickem..
Tak co by to mohlo být, bude to ta hlava?
Jinak topeni funguje, topí, ale přijde mi, ze slabeji než predtim.
edit: tak topení v pohodě, topí v pohodě, jen se mi to zdálo


Tak ta nová pumpa byla špatná, tekla, takže jsem dnes vymenil pumpu za novou a musím říct, ze jsem měl nervy, protože voda opět necirkulovala a už vážně nevim, co tomu muže být

No cirkulovala, ale zase tak nepravidelně, tak jsem se dal na to odvzdušňování. Voda furt nepravidelně cvrnkala a stávalo se, že sem tam to vytlačilo vodu až po vrch nádobky a od spodu nadobky šly nahoru velké bubliny.
Po vypnutí motoru voda okamzite klesla mezi minimum a maximum.
Jeste jsem tam něco kutil a uvazoval a po nekolikatem nastartovani se voda rozbehla a cirkulovala, vzal jsem auto na projížďku, celou projížďku neprekrocila teplota 90stupnu. Po 10 minutách jízdy jsem se podíval pod kapotu a vše vypadalo skvěle, voda cirkulovala, hladina vody se držela mezi min max. Tak jsem jel domů (taky cca 10min jízdy) jak jsem dojel domů, podíval jsem se pod kapotu a voda byla po vršek nadobky a od spodu opět velké pomalé bubliny až nahoru. Po vypnutí motoru hladina vody okamzite klesla mezi min-max.
Tak ja už nevim. Nový termostat, nové ty 3 hadice k termostatu (byly styřelé), nová nadobka i s vickem..
Tak co by to mohlo být, bude to ta hlava?
Jinak topeni funguje, topí, ale přijde mi, ze slabeji než predtim.
edit: tak topení v pohodě, topí v pohodě, jen se mi to zdálo

Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Posílám videa, co to dělá a jak to v nádobce vypadá. Hadice jsou měkké.
https://youtube.com/shorts/Qdu0l4mqXm4
https://youtube.com/shorts/59nTA2Ht348
https://youtube.com/shorts/qnnrwivp6WQ
https://youtube.com/shorts/URLs3UIvZM4
https://youtube.com/shorts/tCz4Td2307s
https://youtube.com/shorts/Qdu0l4mqXm4
https://youtube.com/shorts/59nTA2Ht348
https://youtube.com/shorts/qnnrwivp6WQ
https://youtube.com/shorts/URLs3UIvZM4
https://youtube.com/shorts/tCz4Td2307s
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Za mě je tam někde vzduch. Tipnul bych, že v chladiči.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Zkoušel jsem to tedy přes ten sroub na chladiči a nějaký vzduch vyšel, ale furt je to stejné :/
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Zkusim ještě natlakovat chladici system, jestli tam někde není únik a dám vědět
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Objednej si novy ten odvzdušňovací šroub třeba na Allegro. Ten, cos tam zalomil odvrtej, závit protáhni a dej nový. Minimálně to topení se musí odvzdušnit pořádně. Topení může topit i s polovičkou vody ve výměníku.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak jsem si šroub opravil, odvzdušnil jsem pres sroub chladič i hadici topeni. Ze začátku všechno vypadalo OK, ale po chvíli jezdeni zase stejný problem. Odvzdusnoval jsem snad hodinu, přes srouby, otevřené vicko, topeni..
Po jízdě to opět natlačilo vodu až po okraj nádobky, hadice mekke a po povolení víčka tam žádný tlak nebyl.
Nevim tohle jsem teda ještě nezazil.
Mohu poprosit nějaky návod, jakým postupem odvzdusnovat přes ty srouby? Jak často jak dlouho apod. Protože už jsem z toho v pasti a jestli jsem třeba někde neudelal chybu.. diky moc
Po jízdě to opět natlačilo vodu až po okraj nádobky, hadice mekke a po povolení víčka tam žádný tlak nebyl.
Nevim tohle jsem teda ještě nezazil.
Mohu poprosit nějaky návod, jakým postupem odvzdusnovat přes ty srouby? Jak často jak dlouho apod. Protože už jsem z toho v pasti a jestli jsem třeba někde neudelal chybu.. diky moc
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Jestli tam není tlak a hadice jsou měkké, tak ti někde utíká tlak. Zkus vyměnit víčko expanzky. To by taky mohlo pak dělat takovýhle hovadiny. A samozřejmě se to pak přehřívá
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Mám novou expanzku včetně víčka. Takže natlakovat system a hledat únik?
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
JTD nepotřebuje mít natlakovanou chladicí soustavu. Já měl chronické problémy s prasklinkama v hlavě, co mi tlakovali do vody. Tak jsem měl víčko na nádržce povolené neustále. Projevovalo se to tak, že za studena byla hladina na rysce max. Po jízdě voda v nádobce vylezla o pár centimetrů. To bylo normální. Co normální nebylo, byl stav kdy voda byla vytlačena ven a v nádobce prázdno, chybělo víc než litr vody. Po dolití a odvzdušnění se chovalo normálně do dalšího excesu. Předpokládám, že ty to takhle ještě nemáš.
Pokud ti to neutíká ven, zkusil bych chvíli jezdit a před a po jízdě kontrolovat kolik je vody. Je to otravné, ale nic to nestojí. Možná si to sedne samo.
Pokud ti to neutíká ven, zkusil bych chvíli jezdit a před a po jízdě kontrolovat kolik je vody. Je to otravné, ale nic to nestojí. Možná si to sedne samo.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Taky mi to vytlačuje vodu, stříká ven přes tu dirku, když to nadzvedne ten ventil ve vicku. Někdy to udělá až po 10min jízdy, někdy po minutě, ale proste vždycky to natlaci vodu až po vrch nadobky.
Ze začátku byla nadobka furt natlakovana když byla voda po vrch nadobky, hadice byly měkké. Teď už není v te nadobce ani tlak a i tak ta voda tlaci až po vrch nadobky.
Po vypnutí a vychladnutí motoru je pak zase problem, ze necirkuluje voda, tak musím vždycky tak hodinu promackavat hadice atd aby zas voda cirkulovala..
Pro jistotu jsem dal dneska i trubku místo egr chladiče (mám stejně egr off) a i tak je to stejné.
Zkousel jsem s novým i starým vickem, taky jsem zkousel vicko jen na jednu otocku na závit, taky jsem daval vicko uplne bez tesneni a jen nasroubovat, vždy to udelalo to same.
Takže ja už nevim..
Ze začátku byla nadobka furt natlakovana když byla voda po vrch nadobky, hadice byly měkké. Teď už není v te nadobce ani tlak a i tak ta voda tlaci až po vrch nadobky.
Po vypnutí a vychladnutí motoru je pak zase problem, ze necirkuluje voda, tak musím vždycky tak hodinu promackavat hadice atd aby zas voda cirkulovala..
Pro jistotu jsem dal dneska i trubku místo egr chladiče (mám stejně egr off) a i tak je to stejné.
Zkousel jsem s novým i starým vickem, taky jsem zkousel vicko jen na jednu otocku na závit, taky jsem daval vicko uplne bez tesneni a jen nasroubovat, vždy to udelalo to same.
Takže ja už nevim..
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Vím že vařím z "vody" ,ale nemáš stále zavrenej termostat,vím že si ho měnil za nový, ale funguje správně, otevírá??? Jen nápad...
Zkusit povařit v hrnci s teploměrem...
Vím třeba blbost, ale pak by nekolovala voda...
Zkusit povařit v hrnci s teploměrem...
Vím třeba blbost, ale pak by nekolovala voda...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Termostaty ve finále fungovaly oba, jak nový, tak starý, oba jsem vařil v hrnci a otevírali v pohodě.
Pokud se nepletu, tak ikdyz je termostat zavřeny, tak do nadobky z te vrchní hadice by měla voda kolovat neustale, potom při zahřátí na 90 otevre termostat a přes chladič udržuje teplotu, aspoň tak to bylo u vsech aut, co jsem měl. A právě aby zacla cirkulovat, tak musím nekolikrat furt promackavat hadice, pak parkrat profouknu tu vrchní hadici na nadobce a pak voda zacne cirkulovat. Někdy jen cvrnkat a někdy se rozteče tak, jak má.
Když se motor zahřeje na 90 a podari se mi rozcirkulovat tu vodu, tak pekne jde voda přes chladič, spodní hadice chladiče je tepla, takže termostat otevira
Pokud se nepletu, tak ikdyz je termostat zavřeny, tak do nadobky z te vrchní hadice by měla voda kolovat neustale, potom při zahřátí na 90 otevre termostat a přes chladič udržuje teplotu, aspoň tak to bylo u vsech aut, co jsem měl. A právě aby zacla cirkulovat, tak musím nekolikrat furt promackavat hadice, pak parkrat profouknu tu vrchní hadici na nadobce a pak voda zacne cirkulovat. Někdy jen cvrnkat a někdy se rozteče tak, jak má.
Když se motor zahřeje na 90 a podari se mi rozcirkulovat tu vodu, tak pekne jde voda přes chladič, spodní hadice chladiče je tepla, takže termostat otevira
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
To ano koluje samozřejmě,ale auto vaří....jen nápad, čtu to od začátku a celkem mě zajímá čím to může být.
Pak jedině vodní pumpa kaput i když je nová...a nebo opravdu zavzdušné...
Pak jedině vodní pumpa kaput i když je nová...a nebo opravdu zavzdušné...
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V 100KW r.v. 08
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS r.v. 98
ex: Ford Probe 2.2 Turbo GT r.v. 89
ex: škoda 125L r.v. 88
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Taky by mě to zajimalo
Vodní pumpu jsem měl novou 3.000km zpět, ta ve finále tekla, tak jsem daval druhou uplne novou par dni zpět, ta vypada v pohodě, neteče
Zkousel jsem to odvzdusnovat už nekolikrat, dokonce jsem se tomu věnoval kolikrat i přes hodinu, vše vypadalo v pohodě a po par minutách jízdy to udělalo znovu :/ buď dělám přitom odvzdusnovani něco špatně a nebo to tím není, fakt nevim

Vodní pumpu jsem měl novou 3.000km zpět, ta ve finále tekla, tak jsem daval druhou uplne novou par dni zpět, ta vypada v pohodě, neteče

Zkousel jsem to odvzdusnovat už nekolikrat, dokonce jsem se tomu věnoval kolikrat i přes hodinu, vše vypadalo v pohodě a po par minutách jízdy to udělalo znovu :/ buď dělám přitom odvzdusnovani něco špatně a nebo to tím není, fakt nevim
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak jsem do chlazení nalil čistič, nechal pusobit, poté jsem všechny hadice poodpojoval, profoukal vzduchem, jestli to není někde pricpane, sundal termostat a profoukal i kanalky v motoru. Nikde nic ucpane nebylo a krasne vsude vzduch prošel. Poté jsem opravil odvzdusnovaci sroub u hlavy, na hadici k topeni jsem navrtal na m8 sroub, at to ma poradny pruduch na odvzdusneni. dolil jsem vodu, přes všechny srouby odvzdusnil, voda pekne cirkulovala, jel to projet a po 5 minutách opět stejný problem. Zase voda natlacena po vrch nadobky. Lehce jsem povolil odvzdusnovak u hlavy, zacal z ni sycet vzduch, tak jsem povolil lehce více, ale o závit vic než jsem chtěl a sroubek vystřelil společně se vzduchem a kapalinou. Hadice jsou měkké, ale přijde mi, ze se to zavzdusnuje, jakoby tam někde tlacil vzduch. Odvzdusnene to tentokrat bylo přes všechny 3 srouby, už nešel žádný vzduch, jen voda ze vsech 3.
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak mi to nedalo a udělal jsem cely proces znovu, udělal jsem nové tesnenicka na každý vypouštěcí sroub, dal jsem na novou nadobku stare vicko. Podle vseho teď je chladici system dobře utesneny, protože se voda netlaci ven z nadobky, ale tvrdnou hadice (daji se tak skoro do pulky zmacknout, ale těžce) a v nadobce je tlak.
Dobre je, ze to netlaci vodu až po vrch nadobky, ale jak se to natlakuje, tak necirkuluje voda, když zastavím a povolim lehce odvzdusnovaci sroub, co je u hlavy, tak odfoukne trochu vzduchu a voda zas cirkuluje a hadice lehce zmeknou. Takže nevim, tlakuje to do chladiciho systemu? Každopádně teplota drží na 90, neprekracuje 90tku at už jedu klidnější jizdu a nebo tomu lehce nalozim. Teď to půjdu více projet, tak jsem zvědav, jak to dopadne.
Dobre je, ze to netlaci vodu až po vrch nadobky, ale jak se to natlakuje, tak necirkuluje voda, když zastavím a povolim lehce odvzdusnovaci sroub, co je u hlavy, tak odfoukne trochu vzduchu a voda zas cirkuluje a hadice lehce zmeknou. Takže nevim, tlakuje to do chladiciho systemu? Každopádně teplota drží na 90, neprekracuje 90tku at už jedu klidnější jizdu a nebo tomu lehce nalozim. Teď to půjdu více projet, tak jsem zvědav, jak to dopadne.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7217
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Já když měl prasklou hlavu, tak to kromě tvrdých hadic nedělalo nic špatnýho a mohl jsem jezdit jak chtěl. Podle mě prasklá hlava se může projevit více způsoby a u tebe to taky tipuju na hlavu, pokud si už několikrát odvzdušňoval a zkoušel jinou pumpu, víčko expanzky atd.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: 159 2.4 - prasklá hlava?
Tak to si měl štěstí, že se s tím dalo normálně jezdit
Taky si myslim, ze to bude hlava. Byl jsem na projizdce a jezdil zhruba 40minut se zaplym topenim a vše bylo v pohodě, teplota krasne držela 90, voda v nadobce držela u rysky, jelo to bez problému. Potom jsem zkusil bez topeni, vypl jsem ho uplne. Jel jsem asi 10 15minut, vše se jevilo v pohodě, ale po opětovném zapnutí topeni už netopilo a Sahara jela na max. Koukl jsem pod kapotu a voda držela furt u rysky, ale termostat už nepouštěl vodu, spodní hadice byla studena. Tak jsem odvzdusnil sroubem na hlave, topeni se zas rozjelo a termostat pouštěl vodu. Chvíli jsem jezdil se zaplym topením a zase to bylo v pohodě. Potom jsem opět vypl topeni a po chvíli teplota na 130, zastavil jsem a voda byla v nadobce opět až po okraj. Povolil jsem sroub na hlave, vysel vzduch, trochu klesla voda, zapl topeni a zas jsem bez problému dojel domu
takže praskla hlava, tlakuje a když je zaple topeni, tak nějakým zpusobem stíhá ten tlak unikat?



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů