8V TS - 75 mechanicke rozdelovace vs 8V 164TS elektronicke z

Odpovědět
misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

8V TS - 75 mechanicke rozdelovace vs 8V 164TS elektronicke z

Příspěvek od misokgb » 26.2.2009, čtv 05:23

Zdar,


tak premyslam nad dalsim "vylepsenim" 75 2.0TS.

Napadlo ma pouzit zapalovacie cievky zo 164. Kvoli odstraneniu mechanickych casti zapalovania na 75, ktore kedze su mechanicke, tak maju svoju zivotnost, vplyvaju na ne faktory ako vlhkost, zmena teploty, vibracie atd, ktore zivotnosti neprospievaju, naopak zvacsuju riziko poskodenia dielov, pripadne nespravne fungovanie v aute - mam na mysli mechanicke rozdelovace, ktore su tam rovno 2.

Chcem sa spytat, aky rozdiel je v 164 2.0TS - novy model, resp. asi aj Alfa 155 2.0TS 8V, u ktorych som na fotkach rozdelovace nevidel, len zapalovaciu cievku, ktora ma vystup na 4 indukcne kable, do samotnej "cievky" isli tusim 3 kontakty podla katalogu. Vedel by niekto ako to zapojit? Zohnal by som z vrakaca 2.0TS 8V tieto diely a jebol to na moju 75ku, nech mi zmiznu mechanicke rozdelovace. Treba tam este nejaky snimac, ktory by kontroloval polohu kluky/vacky a pod, aby vedel, kedy ma dany valec palit?

Aky je vas nazor na to vobec?

Vdaka :) :smt026
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 10.3.2009, úte 20:12

No právě.... to je ten oříšek. musel bys jednotce anebo spíš cívkám samotnejm vysvětlit kdy maji házet jiskry.... řešením je jedině dát na vačkovou hřídel snímač fáze... nebo pro fajnšmejkry... upravit řídící ozuby na setrváku a přepsat program v ECU :wink: jak to vlastně s tím Twinsparkem je? Nevíte někdo, zda obě cívky pálí v celém rozsahu otáček a zatížení stejně? IKdyž jak to tak znám tak abych to zjistil budu muset vzít skopmetr a oměřit si to sám nejlíp i za jízdy :roll:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 10.3.2009, úte 20:50

Sejny píše:No právì.... to je ten oøíšek. musel bys jednotce anebo spíš cívkám samotnejm vysvìtlit kdy maji házet jiskry.... øešením je jedinì dát na vaèkovou høídel snímaè fáze... nebo pro fajnšmejkry... upravit øídící ozuby na setrváku a pøepsat program v ECU :wink: jak to vlastnì s tím Twinsparkem je? Nevíte nìkdo, zda obì cívky pálí v celém rozsahu otáèek a zatížení stejnì? IKdyž jak to tak znám tak abych to zjistil budu muset vzít skopmetr a omìøit si to sám nejlíp i za jízdy :roll:
No v 164ke je to nejak resene, len neviem ako... Tak to musim zistit... Podla mna to problem nebudem prerobit.


No co som ja zistoval, tak TS 8V - palia vsetky sviecky rovnako silno v celom rozsahu otacok vzdy DVE, vraj jedna prva a hned za nou pali druha sviecka, ktora "dopali" zbytok zmesi... Tak isto by to malo fungovat aj v 16v. Kolovali famy, ze druhe "pomocne" sviecky zacinaju palit od 3000rpm - toto vzniklo na zaklade vyrazneho tahu od 3000rpm, ktory je ale sposobeny variabilnym casovanim sacej vacky a nie palenim dalsich dvoch sviecok ako si niektori ludia myslia. Bola by to blbost, keby auto do 3000 bolo neekonomicke a po 3000 zacalo palit dvoma iskrami, blbost... Palit palia vzdy obe sviecky, no ci naraz, alebo v inom poradi - ze prva a druha dopali to uz neviem... Ale obe naraz neviem ci palia, druha sviecka ma trosku predstih PODLA MNA posunuty o nejaku tu stoninku ;)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host