problémy s 2,4 jtd

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

problémy s 2,4 jtd

Příspěvek od sainz » 2.3.2009, pon 11:09

Dobrý den pánové, mám hned několik problémů se svojí AR 156 2,4 jtd (r.v. 98), vím, že se to tu už určitě řešilo, ale chtěl bych vědět zda mé problémy spolu nemůžou nějak souviset.
Tak za 1. voda se dle budíku ohřeje na 70 st. C. a výš se ručička nehne a je jedno jestli jedu ve městě nebo po dálnici. Četl jsem už, že může špatně ukazovat ten budík, nebo být špatný termostat, ale je tu tolik názorů, že fakt nevím čemu věřit :smt102
za 2. občas blbne topení ...jedu třeba po dálnici, normálně to topí a zničeho nic začne foukat jen studenej vzduch a po chvíli zase začne topit, napadlo mě, že by to mohl být taky ten termostat..
a za 3. když prudce akceleruji (třeba předjíždím) tak se někdy ve vyšších otáčkách (nad 3000) rozsvítí kontolka vstřiku, motor ještě normálně táhne dál, ale jak přeřadím na vyšší r. stupeň a znovu přidám plyn je tam hrozná díra a trvá to tak 2 až 3 vteřiny než zase začne táhnout. ..někde jsem četl, ale zdá se mi to nepravděpodobný, že to způsobuje taky termostat... osobně to tipuju spíš na váhu vzduchu :roll:

máte s tím někdo zkušenost? může všechny tyhle problémy způsobit vadný termostat? ...díky za radu

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: problémy s 2,4 jtd

Příspěvek od Richie » 2.3.2009, pon 11:20

1) budik dost casto keca..vem si teplomerr (samozrejme s dostatecne velkym rozsahem) a zmer teplotu vody v nadobce na dolevani...bacha aby to neprsklo..otevirej opatrne a pomalu---

2. neco podobneho mi to dela kdyz jedu delsi cas na nizke otacky v zime...voda se ochladi a termostat to asi privre,takze to topi trosku mene...sataci pridat plyn a temer hend to zase topi...pokud termostat funguje blbne tak ti to muzu delat to co pises...

3)tohle urcite neni termostatem....a rekl bych ze ani vaha vzduchu "neumi" rozsvitit kontrolku vstrikovani....

zaver : zmer teplotu vody v nadobce a dojed na diagnostiku...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 2.3.2009, pon 11:46

ad 2) topení mi občas podobným způsobem vyvádí v režimu AUTO.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 2.3.2009, pon 12:21

ad 1) já bych se vsadil o termostat
ad 2) nevím, jak to má řešené AR 156, ale Marea i 147 mají ve středové konzoli čidlo vnitřní teploty. Když je zanesené (u Marey běžný problém), tak dává špatné hodnoty, auto si myslí, že uvnitř tepleji/chladněji a začne topit/chladit.
ad 3) nedělá to i Richiemu?
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 2.3.2009, pon 12:37

Kleofáš píše: ad 3) nedělá to i Richiemu?
nemam tam zadnou prodlevu po prerazeni...ta kontrolka vstiku se mi tam objevi jen v tom pripade ze jedu jak prase...tocim k omezovaci a tak...tak se stane ze blikne..ale hned zhasne..
nevim jestli to neni tim ze mam diky chipu pridano na turbu a je tam vyssi tlak nez ma byt a nejake cidlo protestuje...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

stenly36

Příspěvky: 12
Registrován: 9.2.2009, pon 21:52
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od stenly36 » 2.3.2009, pon 15:30

ad 3

tipoval bych to na problém s tlakem paliva v liště nebo tlakem vzduchu z turbíny. Diagnostika by měla napovědět víc.
ex. Fiat 125p, Fiat UNO 45S - první FIRE s karbem, super !, Fiat Tipo 1,6 jednovačka.
souč. Fiat Uno 1,7D, Fiat Marea JTD 110 .

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 2.3.2009, pon 15:52

ad 3) Diagnostika!
U obou tipuju vysoký přeplňovací tlak. U Richieho způsobený chipem + manuálním nastavením přeplňovacího tlaku, u sainze nefunkčním naklápěním VGT.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 3.3.2009, úte 11:22

díky za rady a tipy, asi bude nejlepší když zajedu na tu diagnostiku....
Jinak mám verzi 100kw, takže tam snad nefunkční naklápění VGT nehrozí, nebo se pletu?

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od modenaboy » 3.3.2009, úte 12:28

Kleofáš píše: ad 2) nevím, jak to má řešené AR 156, ale Marea i 147 mají ve středové konzoli čidlo vnitřní teploty. Když je zanesené (u Marey běžný problém), tak dává špatné hodnoty, auto si myslí, že uvnitř tepleji/chladněji a začne topit/chladit.
Můj bývalý problém, možná ti pomůže jen vyčistit.
BMW 730d, Superb TDI

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 3.3.2009, úte 14:52

sainz píše:Jinak mám verzi 100kw, takže tam snad nefunkční naklápění VGT nehrozí, nebo se pletu?
Bohužel se pleteš.
100 kW verze má naklápění řízené podtlakem, narozdíl od 103 kW a novějších, kde je to má na starosti elektronika. Vypadá to tam velmi podobně, jako tady: http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/ ... chadlo.htm
Po diagnostice, pokud potvrdí chybu přeplňovacího tlaku, rozebrat, vyčistit. Po složení, před opětovným spuštěním motoru, nezapomeň turbo zalít olejem, ať neběží ani chvíli nasucho.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 8.3.2009, ned 23:21

jeste drobny detail...to rozviceni nad 3000 otacek udela pri plnem zatahu,,,,na plny plyn,,, nebo i pozvolna kdyz pridavas??

ale musim souhlasit s Kejmlem ze to muzou byt mechanicky nataceci popatky u 100KWtovky.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 9.3.2009, pon 09:27

dělá to zpravidla, když třeba jedu plynule nějakou rychlostí a pak potřebuju rychle akcelerovat (třeba při předjíždění), přidám plyn, motor začne táhnout, při těch cca 3000 ot. se rozsvítí ta kontrolka, ale motor ještě pořád táhne, až když přeřadím tak je tam ta díra a motor na plyn několik vteřin vůbec nereaguje..
Když přidávám pozvolna, tak myslím, že to nedělá
AR 147 2,0 TS
Citroën 2CV
Citroën CX 25 GTI Turbo
PORSCHE 944 S
P 406 coupe 2,2 hdi
---------------------
AR 156 2,4 JTD - EX
AR GTV 1,8 TS - EX

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 9.3.2009, pon 19:19

sainz píše:dělá to zpravidla, když třeba jedu plynule nějakou rychlostí a pak potřebuju rychle akcelerovat (třeba při předjíždění), přidám plyn, motor začne táhnout, při těch cca 3000 ot. se rozsvítí ta kontrolka, ale motor ještě pořád táhne, až když přeřadím tak je tam ta díra a motor na plyn několik vteřin vůbec nereaguje..
Když přidávám pozvolna, tak myslím, že to nedělá
tak prosim Te chlape.
koukni na 3 veci.pro zacatek za to nic nedas.
1. vycisti cidlo na cani..je takove plastove .nejde prehlednout..stava se ze je zalepene karbonem a tim tlak nepretlaci v cidle kulicku a pocitac se hodo prave do nouzaku a to je ta diry.
2,skontroluj na turbu gumovou hadicku.
3 vezmi vhodny sroubovak a na turbu to kovove tahlo zkus pretahnout CCA 3 cm.pokud s nim nehnes mas zalepene lopatky.
cago.je to zkusenos jednoho znameho ktery to resil.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od Ladin 164V6 » 9.3.2009, pon 19:48

Tatovi to delalo na 110kW, vycistil to tahlo staveni lopatek turba a nastrikal to sprejem s primesi medi, je do vysokych teplot, predtim s tim asi v Italii jezdili klobouka a zatuhlo to, stacilo tomu pak parkrat nalozit a rozchodilo se to, uz rok je klid
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

tomas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
Bydliště: ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomas » 9.3.2009, pon 20:17

jak píšou ostatní - tu tyčku regulátoru zkus rozhejbat - klasika všech turbínových aut, ještě můžeš zkontrolovat podtlakový hadice

[/b]
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 9.3.2009, pon 20:51

Díky za rady, kouknu na to a zkusím to rozhejbat :diky
AR 147 2,0 TS
Citroën 2CV
Citroën CX 25 GTI Turbo
PORSCHE 944 S
P 406 coupe 2,2 hdi
---------------------
AR 156 2,4 JTD - EX
AR GTV 1,8 TS - EX

tomas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
Bydliště: ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomas » 11.3.2009, stř 08:12

už se mi 2x přihodilo něco podobného.. poprvé už je to hodně dlouho.. a podruhé včera.. jel jsem do kopce a předjížděl na 4ku, když jsem předjel tak jsem tam dal 5tku a najednou tak na půl vteřiny se rozsvítila kontrolka (asi převodovka ale nevím to 100% v tý rychlosti bliknutí) a auto téměř vůbec nejelo..tak jsem podřadil a ok.. od tý doby nic..

zvláštní že se mi to stalo už podruhé na tom stejném úseku a opět když jsem neměl ještě ideální provozní teplotu oleje.. bylo to kolem 3000 ot..tak něco přes půl plynu..

na diagnostice jsem byl hned po tom prvním zaškobrtnutí a hodilo to chybu tlaku turba nebo něco podobnýho..ale chyba se hlásila jako neověřená, vymazali jsme ji, projeli a znovu připojili a bylo to ok.. od tý doby jsem najezdil tak 3000 km a včera zas..

nestalo se to někomu taky?
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 13.3.2009, pát 17:41

...tak, jsem dneska zkoušel tu tyčku regulátoru na turbu, a hejbalo se to v pohodě, gumová hadička na turbu, jestli je to ta slabá tak je taky v pořádku...
Ještě zkusím to čidlo na sání, no dlouho jsem nemohl přijít na to kde je, až mě napadlo sundat kryt motoru... no a snad jsem ho našel.
Jinak ty problémy s topením se po vyčištění čidla teploty ztratily :wink:
AR 147 2,0 TS
Citroën 2CV
Citroën CX 25 GTI Turbo
PORSCHE 944 S
P 406 coupe 2,2 hdi
---------------------
AR 156 2,4 JTD - EX
AR GTV 1,8 TS - EX

tomas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
Bydliště: ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomas » 13.3.2009, pát 18:46

sainz píše:...tak, jsem dneska zkoušel tu tyčku regulátoru na turbu, a hejbalo se to v pohodě, gumová hadička na turbu, jestli je to ta slabá tak je taky v pořádku...
Ještě zkusím to čidlo na sání, no dlouho jsem nemohl přijít na to kde je, až mě napadlo sundat kryt motoru... no a snad jsem ho našel.
Jinak ty problémy s topením se po vyčištění čidla teploty ztratily :wink:

můj osobní tip je ten že ten problém s topením zmizel jen na chvíli...
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 16.3.2009, pon 18:23

tak jsem dneska vyčistil to čidlo na sání... bylo fakt dost zanešený. No a byl jsem to hned projet, ze začátku se to zdálo být O.K. měl jsem pocit, že motor jde líp do otáček, ale jak jsem najel na dálnici problém byl zpátky a do finále se mi zdá, že se teď ta kontrolka vstřiku a díra ve výkonu objevuje častěji... :(
v tejdnu zajedu na tu diagnostiku a uvidím...ale kdyby vás ještě něco napdlo, dejte vědět
AR 147 2,0 TS
Citroën 2CV
Citroën CX 25 GTI Turbo
PORSCHE 944 S
P 406 coupe 2,2 hdi
---------------------
AR 156 2,4 JTD - EX
AR GTV 1,8 TS - EX

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 17.3.2009, úte 23:39

mám nový zajímavý poznatek, na zítra jsem se objednal na diagnostiku do bosch centra v Liberci (jsou tam prej machři přes italy, tak jsem zvědavej) ...ale stejně mi to nedalo a dneska přes den jsem experimentoval... zkusil jsem odpojit váhu vzduchu a výsledek byl takovej, že kontrolka se sice nerozsvícela, žádný díry ve výkonu nebyly, ale ani celkově to moc nejelo, jako kdyby se ztratilo pár koníků... :roll:
AR 147 2,0 TS
Citroën 2CV
Citroën CX 25 GTI Turbo
PORSCHE 944 S
P 406 coupe 2,2 hdi
---------------------
AR 156 2,4 JTD - EX
AR GTV 1,8 TS - EX

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 18.3.2009, stř 07:58

no jasne....spadlo to do nouzoveho rezimu...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 18.3.2009, stř 10:23

sainz píše:...jsou tam prej machři přes italy...
Toho bych se trochu bál...
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

sainz

Příspěvky: 30
Registrován: 3.1.2009, sob 15:21
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od sainz » 18.3.2009, stř 21:09

Dneska proběhla diagnostika ... Nejdřív to ukázalo v paměti 7 závad, ty mistr diagnostik vymazal a já to šel projet, aby se ukázalo, která je ta konkrétní, která mě trápí. Po opětovném napojení to už ukázalo jen jednu závadu a to : Snímač plnícího tlaku vzduchu - příliš velký signál. ..nevím to jistě, ten snímač je asi to čidlo na sání co jsem čistil, ale do finále by to mola dělat i ta regulace na turbu, že?
...jinak diagnostika stála 300,- kč, což mi příjde celkem slušný
AR 147 2,0 TS
Citroën 2CV
Citroën CX 25 GTI Turbo
PORSCHE 944 S
P 406 coupe 2,2 hdi
---------------------
AR 156 2,4 JTD - EX
AR GTV 1,8 TS - EX

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 19.3.2009, čtv 00:51

sainz píše:Snímač plnícího tlaku vzduchu - příliš velký signál
Bohužel Turboschade. Snad se budu mýlit.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů