To bych pak nejraději jezdil v zimě MHD a v létě na mopedu, nebo na kole.Harous píše:Tak ono zalezi kde s tim clovek jezdi. Kdyz mas 95% jezdeni po meste 3km do prace a zpatky .....
Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Na MHD nejsem a na kolo uz teprve ne.
Ale ten moped je dobrej napad, zvlast v ucpanejch mestech je to nejrychlejsi dopravni prostredek vubec... 


Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Zpět k prodejům AR
Nazdar chlapi! Po Vaší dikusi bych se rád vrátil k článku - a to k prodejům.
Osobně si nemyslím, že problémy s prodejem AR 159/Brera jsou špatnou zprávou. Spíše naopak. Stejně tak odchod šéfa, který měl tento směr vývoje na svědomí. Nejsem blázen, ale jde o to, že se u Alfy Romeo vyzkoušel trend luxusní manažerské limuzíny, která konkuruje Audi, BMW, MB, Saabu a Volvu tím, že je prakticky stejná. Nejpodstatnější rozdíl je v designu, jinak je používána +/- obdobná technika, obdobná stavba vozu s obdobnými atributy. Žádné Cuore Sportivo, ale Cuore Manager.
Dnes již asi lze konstatovat, že tato vlna propadla a cesta Cuore Manager není pro Alfu Romeo asi tou pravou. Alespoň ne ve střední třídě. Alfa 159 neuměla nahradit 156, naopak vytlačila z trhu 166. Čím to asi bude, je jasné.
To nám - spolu s odchodem nejen šéfa, pod nímž tato filozofie vznikla, ale i dalších lidí - na druhou stranu dává naději, že se Alfa Romeo vrátí ke svým "tradičním atributům", jako je právě Cuore Sportivo. Prodeje přestárlé, ale z hlediska trhu stále konkurenceschopné (proč nemá ale motory JTS a hlavně - proč kuwa nemá 1.4 T-JET???????) Alfy 147 (která motorovou dynamikou ale prohrává s Bravem!!!) a docela slušný prodej povedené řady MiTo i přes jeho omezenou flexibilitu jasně dokládají, že tradiční atributy jsou pro volbu značku důležitěší, než tvorba atributů nových. Alfa Romeo tušila, že řadou 159/Brera ztratí část tradičních zákazníků, ale očekávala, že naopak získá zákazníky nové. To se však nestalo, resp, tradiční zákazníky opravdu ztratila (nikdy v minulosti se v Itálii neprodávalo tolik Japonských aut jako poslední roky), ale ti noví jaksi nepřišli. Neměli totiž důvod, resp, krom designu neměli důvod.
Osobně si myslím, že řada 149 bude sice představena ve Frankfurtu, ale nejméně ještě rok bude jen ukazována po veletrzích a na trh se nedostane, neboť měla být postavena na stejných atributech jako 159 - tedy manažersky vstřícný vůz s nízkou hlučností, vysokou mírou komfortu atd. Podle zpráv "zevnitř" je ale jasné a i logické, že nyní probíhá veli intenzivní přehodnocování těchto atributů směrem zpátky a auto se v principu musí výrazně přepracovat. To znamená nejen zásadní konstrukční zásahy (když budou skla místo 5mm mít 4 mm, rozhodí to komplet celou tuhost kastle, nároky na izolaci, atd.)
Osobně trochu očekávám malý nárůst prodeje AR 159 ve verzi 1.8 turbo, protože 159 dnes nemá v oblasti benzinových motorů (na rozdíl od konkurence) co nabídnout - čtyřválce JTS jsou na tu káru slabý a 3.2 je cenou i nákladama někde úplně jinde. Verze 1.8 Turbo by mohla být dobrou benzinovou alternativou ke stávajícím 1.9 JTDm a 2.4 JTDm, což jsou asi jediné reálně použitelné modely (1.9 kvůli ceně a 2.4 výkonově).
Nicméně si myslím, že právě návrat klasických atributů Alfy Romeo může být pro AR záchranou. Vzpomeňme na nástup 156, který proti přeunifikované a nesportovní řadě 155 znamenala konjukturu, neboť byla právě postavena na atributech sportovního vozu a nikoli cestovní limuzíny.
Pokud se Alfa u 149 a nástupnických modelů vrátí ke sportovnímu srdci, které jen v rámci neomezení těchto doplní o solidní užitnou hodnotu a především komponentovou kvalitu (naštěstí podíl dříve problematických dodavatelů rapidně klesá v celém koncernu FIAT už nyní), má naději vrátit se na podíl trhu, známý z dob 156. Čekat lepší výsledky by asi bylo bláhové...
Osobně si nemyslím, že problémy s prodejem AR 159/Brera jsou špatnou zprávou. Spíše naopak. Stejně tak odchod šéfa, který měl tento směr vývoje na svědomí. Nejsem blázen, ale jde o to, že se u Alfy Romeo vyzkoušel trend luxusní manažerské limuzíny, která konkuruje Audi, BMW, MB, Saabu a Volvu tím, že je prakticky stejná. Nejpodstatnější rozdíl je v designu, jinak je používána +/- obdobná technika, obdobná stavba vozu s obdobnými atributy. Žádné Cuore Sportivo, ale Cuore Manager.
Dnes již asi lze konstatovat, že tato vlna propadla a cesta Cuore Manager není pro Alfu Romeo asi tou pravou. Alespoň ne ve střední třídě. Alfa 159 neuměla nahradit 156, naopak vytlačila z trhu 166. Čím to asi bude, je jasné.
To nám - spolu s odchodem nejen šéfa, pod nímž tato filozofie vznikla, ale i dalších lidí - na druhou stranu dává naději, že se Alfa Romeo vrátí ke svým "tradičním atributům", jako je právě Cuore Sportivo. Prodeje přestárlé, ale z hlediska trhu stále konkurenceschopné (proč nemá ale motory JTS a hlavně - proč kuwa nemá 1.4 T-JET???????) Alfy 147 (která motorovou dynamikou ale prohrává s Bravem!!!) a docela slušný prodej povedené řady MiTo i přes jeho omezenou flexibilitu jasně dokládají, že tradiční atributy jsou pro volbu značku důležitěší, než tvorba atributů nových. Alfa Romeo tušila, že řadou 159/Brera ztratí část tradičních zákazníků, ale očekávala, že naopak získá zákazníky nové. To se však nestalo, resp, tradiční zákazníky opravdu ztratila (nikdy v minulosti se v Itálii neprodávalo tolik Japonských aut jako poslední roky), ale ti noví jaksi nepřišli. Neměli totiž důvod, resp, krom designu neměli důvod.
Osobně si myslím, že řada 149 bude sice představena ve Frankfurtu, ale nejméně ještě rok bude jen ukazována po veletrzích a na trh se nedostane, neboť měla být postavena na stejných atributech jako 159 - tedy manažersky vstřícný vůz s nízkou hlučností, vysokou mírou komfortu atd. Podle zpráv "zevnitř" je ale jasné a i logické, že nyní probíhá veli intenzivní přehodnocování těchto atributů směrem zpátky a auto se v principu musí výrazně přepracovat. To znamená nejen zásadní konstrukční zásahy (když budou skla místo 5mm mít 4 mm, rozhodí to komplet celou tuhost kastle, nároky na izolaci, atd.)
Osobně trochu očekávám malý nárůst prodeje AR 159 ve verzi 1.8 turbo, protože 159 dnes nemá v oblasti benzinových motorů (na rozdíl od konkurence) co nabídnout - čtyřválce JTS jsou na tu káru slabý a 3.2 je cenou i nákladama někde úplně jinde. Verze 1.8 Turbo by mohla být dobrou benzinovou alternativou ke stávajícím 1.9 JTDm a 2.4 JTDm, což jsou asi jediné reálně použitelné modely (1.9 kvůli ceně a 2.4 výkonově).
Nicméně si myslím, že právě návrat klasických atributů Alfy Romeo může být pro AR záchranou. Vzpomeňme na nástup 156, který proti přeunifikované a nesportovní řadě 155 znamenala konjukturu, neboť byla právě postavena na atributech sportovního vozu a nikoli cestovní limuzíny.
Pokud se Alfa u 149 a nástupnických modelů vrátí ke sportovnímu srdci, které jen v rámci neomezení těchto doplní o solidní užitnou hodnotu a především komponentovou kvalitu (naštěstí podíl dříve problematických dodavatelů rapidně klesá v celém koncernu FIAT už nyní), má naději vrátit se na podíl trhu, známý z dob 156. Čekat lepší výsledky by asi bylo bláhové...
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!
Re: Zpět k prodejům AR
na internetových duiskusích se mi to nestává často, ale souhlasím naprosto se vším. 

Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
159 je taková kontroverzní "alfa"... mě spíš svými vlastnostmi připomíná Lancii. 159 je na alfu moc kočárkovitá. To že se špatně prodává, je možná dobrý test na to, jestli ještě existují opravdoví alfisti
166 se nevyrábí v provedení SW, tak možná měla sloužit pro tuto skupinu zákazníků. Velké italské kombi chybí v nabídce od ukončení výroby modelu kappa, takže na druhou stranu je to jen záslepka téhle mezery. Ostatní mají i velké SUV, která jsou hodně v módě a 159 v provedení 4x4 je tak trochu taky SUV... Thesis prostě není k dostání jako SW a tak to bylo doposud (Thema, kappa) a proto si myslím, že 159 měla zastat funkci holky pro všechno.

No uvidíme, třeba to půjde tím směrem jak píše Integrale.... Mimochodem, kam GM šlápl, tam tráva neroste - nejdřív kopal hrob Alfě, ještě úspěšnější byl u SAABu a v problémech je teď i Opel.....
Fakt machři....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Taktez nezbyva nez souhlasit, moc se mi libi oznaceni Cuore manager.
A stejne tak pasaz o motoru 1.8 turbo. Jsem zvedavej kolik za to budou chtit, ale zrejme to bude optimalni motor pro radu 159.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
integrale
obrej názor akorát nesouhlasím s tím že je 155 nesportovní pravda přeunifikovana je a po řadě 75 byla to byla tak trochu znouzectnost ale pořad s cuore sportivo

ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)
ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
o té lepší verzi nevím. bude jí mít GTA MITO? Myslíš, že jí dají do sériové 159?
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Myslím si, že do 159 se asi ta nabroušená verze dávat nebude. Podle mě by to ani nemělo smysl (provozní náklady, životnost, spolehlivost). Přecijen 159 není sportovní auto a už nikdy nebude. Myslím si, že pokud jsou ty udávaný údaje reálný, tak to auto bude fungovat tak nějak optimálně. i ten druhý nový motor 2.0 JTDM 170 koní vidím jako velký přínos a tipoval bych, že bude druhým nejprodejnějším, pokud se jeho cena udrží na rozumné úrovni (1.9 JTD asi v prodejích bude i nadále dominivat).
Obávám se ale ceny modelu 1.8 TBi, protože tam je strašně moc technickejch fines (pístní kroužky, motormanagement) a navíc i poměrně materiálově náročný (blok, pánve, svody a turbo, vstřikovače), takže mám trochu nepříjemnou obavu, že prodejní cena toho motoru bude dost vysoká, neboť ta výrobní vysoká určitě je. Hlavně uvisíme, jak to bude fungovat, ale italové nám občas předvádí, že složitý a náročný systémy jim fungují někdy i lépe a spolehlivěji, než jednoduché a nenáročné.
Navíc v současné recesi automobilového průmyslu se asi budou snažit i tu pořizovací cenu tlačit dolů.
Obávám se ale ceny modelu 1.8 TBi, protože tam je strašně moc technickejch fines (pístní kroužky, motormanagement) a navíc i poměrně materiálově náročný (blok, pánve, svody a turbo, vstřikovače), takže mám trochu nepříjemnou obavu, že prodejní cena toho motoru bude dost vysoká, neboť ta výrobní vysoká určitě je. Hlavně uvisíme, jak to bude fungovat, ale italové nám občas předvádí, že složitý a náročný systémy jim fungují někdy i lépe a spolehlivěji, než jednoduché a nenáročné.
Navíc v současné recesi automobilového průmyslu se asi budou snažit i tu pořizovací cenu tlačit dolů.
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!
V pokeru automobilek přituhuje
Stav velkých značek
Podívejte se s námi, jaké trumfy drží v ruce velké automobilové koncerny v boji o přežití! Soupeři častokrát jako při normální hře blufují, nakukují si do karet, riskují a licitují...
Jaguar - tradiční britská značka se ocitla v rukou firmy Tata z druhdy koloniální Indie. Chrysler - prodán finančním investorům z fondu Cerberus. Oldsmobile - výroba ukončena. Rover - odkoupení čínským koncernem SAIC. Aston Martin - skončil u arabských investorů sdružených kolem vládce rallye Davida Richardse. Land Rover - postoupen indickému koncernu Tata.
Před pár lety začal v automobilovém průmyslu poker, v němž se hraje o vše. Proto se při něm používají jakékoli triky, hráči se snaží nahlédnout do karet protivníka, blufují, ti s nejslabším listem se z partie rychle poroučejí. Do hry jsou nejvíce zataženy severoamerické koncerny, na které v největší míře dopadly efekty finanční krize, růst cen paliv a propad odbytu. General Motors, Ford i Chrysler pod sebou v minulosti pilně kumulovaly menší značky, jakmile skončila konjunktura, stalo se nafouklé portfolio batohem plným kamení.
Například GM stále sdružuje značky Chevrolet, Cadillac, Buick, Pontiac, Saturn, GMC, Daewoo, Opel, Saab, Vauxhall a Holden, v případě Fordu jsou to Ford, Mercury, Lincoln, dceřiné firmy v Německu, Velké Británii, Austrálii, Brazílii či Indii. K tomu přidejme i vlastnictví Volva a 33,4procentního podílu v Mazdě. Chrysler byl skromnější, vystačil si se značkami Dodge, Chrysler a Jeep. Finanční injekci ale potřebují všechny jmenované koncerny, a nejen ony...
General Motors
Automobilka udělala dobrý krok k ozdravení před čtyřmi lety, kdy ukončila dlouhodobě ztrátovou výrobu vozů Oldsmobile - obstarožní sedany této značky zajímaly snad jedině seniory, a to čím dál méně. Poté přišel odprodej podílu v Isuzu, veřejně se hledá kupec pro Hummer a zcela mimo nejsou ani spekulace o oddělení značek Saturn a Saab.
Těžkotonážní hummery to nyní mají na západních trzích extrémně složité, nepřekvapí proto snaha se této odnože se ziskem zbavit. Šance na movitého zájemce jsou slušné, zejména když se podíváme na teritorium Ruska. Paradoxně horší situace panuje v případě Saturnu. V roce 1990 uměle vytvořená firma vyrábí kompaktní úsporné vozy, částečně v kooperaci s Opelem. Zdálo by se, že takový projekt nemůže v době úspor a snižování emisí zkrachovat, ale opak zůstává pravdou. Saturn sice vede žebříčky spokojenosti zákazníků v USA, patří mu však pouhých 1,4 % severoamerického trhu. A to v měřítcích General Motors znamená mikroskopicky málo. Šéf vývoje koncernu Bob Lutz vidí příčinu neúspěchu i v kooperaci s evropskou odnoží: „Saturn Astra zůstal daleko za naším očekáváním."
Na otázku, zda se odprodej těchto divizí GM vyplatí, odpovídá Willi Diez, šéf Institutu pro automobilový průmysl v německém Gieslingenu: „U tak rozsáhlého portfolia značek si musí General Motors položit otázku, které skutečně potřebuje k přežití. Každá z nich totiž polyká peníze pro marketing, komunikaci i provoz. Otázkou je, kdo může mít zájem o Saturn - nejspíše jen Číňané nebo Indové, pro ně se ale severoamerický trh nejeví jako atraktivní. V případě Saabu je situace jiná, drží si stále velmi dobrou image a hodnota firmy bude vysoká."
Hodnota celého koncernu GM na burze je nyní menší než v případě výrobce hraček Mattel, jak nedávno výstižně porovnal situaci Financial Times. V druhém čtvrtletí letošního roku General Motors vytvořil ztrátu 15,5 miliardy dolarů a objevují se úvahy, zda nakonec nezbankrotuje. Willi Diez k tomu dodává: „V USA platí zákon chránící insolventní firmu v první fázi před věřiteli. Pokud by však recese na americkém trhu trvala déle než dva tři roky, mohla by být situace hodně vážná."
Koncernu GM docházejí žetony pro vyšší hru. Musí se rozloučit s jednou či dvěma značkami -a Hummer se mezi ně dostane téměř s určitostí.
Chrysler
V USA platí za téměř jistou věc, že svazek tří značek bude v blízké době rozporcován. Taková byla zřejmě i strategie finančního investora Cerberus, když podíl 80,1 % v Chrysleru v roce 2007 kupoval za 5,5 miliardy eur.
Dodge má na severoamerickém trhu slušnou reputaci díky svým robustním pick-upům, vyznavači sportovních aut zase velebí šestisetkoňový viper. I proto se zdá, že Dodge bude na prodej jako první, se zájemci se údajně již vyjednává. Naopak v případě Jeepu odmítá šéf koncernu Chrysler Bob Nardelli jakékoli spekulace, dopřejme tedy vývoji trochu času. A samotná ikona Chrysler? Experti zvedají varovný prst, přežití není zaručeno. Nic na tom nemění ani nedávné spekulace o spojení koncernu s GM.
Dokáže tedy Cerberus vůbec zhodnotit prostředky vložené do Chrysleru? Willi Diez to vidí rozpačitě: „Myslím, že při snaze ovládnout Chrysler vyhnali sázky příliš vysoko. Navíc nemohli počítat s tak výrazným propadem prodeje na americkém trhu - i z tohoto pohledu měl Daimler štěstí, že ze spojení s Chryslerem včas vycouval."
Tady nastává napjatá situace, zejména u Chrysleru je čas na rychlé kroky...
Ford
Za uplynulé dva roky Ford kumulativně vytvořil ztrátu ve výši 15,3 miliardy dolarů, druhé čtvrtletí 2008 přineslo minus ve výši 8,7 miliardy. I proto se práva na logo, všechny výrobní závody i koncernovou centrálu dostala do rukou bank. V této situaci se stal prodej značek Aston Martin, Jaguar a Land Rover naprosto logickým krokem. Nyní je na řadě rozhodnutí o osudu značky Mercury. „Podle mého názoru absolvuje Mercury v koncernu Ford ještě jeden modelový cyklus," komentuje situaci americký analytik Aaron Bragman. Manažeři koncernu podobné spekulace odmítají, aktuálně se hovoří o výrobě kompaktních mercury (na bázi focusu) v továrnách Fordu v Evropě.
V klidu nemůže být ani Volvo, jakkoli jsou úvahy o jeho prodeji pro švédský management šokující. Na takovou transakci tlačí akcionáři Fordu, mimo jiné i miliardář Kirk Kerkorian. Ten před časem koupil téměř miliardu akcií detroitské automobilky a platil 8,5 dolaru za akcii. Dnes má hodnotu 4,8 dolaru... Prodej Volva by do pokladny Fordu přinesl až pět miliard. „Podobné úvahy jsou nesmyslné," ohrazuje se proti spekulacím Ingvar Sviggum, člen představenstva Ford of Europe. Ve skutečnosti však šéf Fordu Alan Mulally vydal pokyn vyhledat pro Volvo vhodného kupce. Zájem údajně projevila čínská společnost Chery (informoval o tom čínský hospodářský magazín Caijing), která měla nabídnout tři miliardy dolarů. Tradiční švédská automobilka přitom zůstává atraktivním soustem i pro potenciální ruské investory. V budoucnosti by tak zbyly dvě značky, luxusní Lincoln a Ford, přičemž ten by se koncentroval na výrobu menších vozů. Taková auta už koncern vyrábí, ale mimo USA a jejich dovoz na americký trh je kvůli slabému dolaru nerentabilní. Riziko, že by Ford zbankrotoval, vidí Willi Diez méně reálně: „Ford je podobně jako další americké automobilky pod velkým tlakem, musí co nejrychleji nabídnout kompaktní a úsporné modely. Jedná se o klasický souboj s časem."
Ford hraje vabank. Když se mu bude dařit v segmentu kompaktních aut, může udržet i dceřiné Volvo.
Fiat
Nejen americké koncerny řeší své problémy. Mezi značky, které nemají vyhráno, patří italská Lancia. Ta nicméně v poslední době dostala vydatnou infuzi od mateřského Fiatu a výsledkem je nedávno představený model Delta (viz test na stranách 16-17). O jeho komerčním úspěchu rozhodnou příští měsíce. V segmentu kompaktních automobilů nehraje pro odbyt luxusnějších verzí do karet celkový propad trhu, tady zřejmě bodovat příliš nebude.
AnázorWilliho Dieze? „Lancia má v segmentu luxusních aut tři supersilné soupeře v podobě Audi, BMW a Mercedesu. Management by si klidně mohl přiznat, že produkty vyráběné pod značkou Lancia, by se docela klidně mohly jmenovat Alfa Romeo..."
Někdy musí i velký hráč obětovat hodně pěknou kartu, aby si celkově pomohl. V případě Fiatu to může být právě Lancia.
AvtoVAZ
Dalšího aspiranta na převzetí představuje ruský AvtoVAZ, vyrábějící robustní, ale zoufale nemoderní vozy Lada. O jejich technické úrovni a kvalitě je škoda hovořit, srovnání snese jen nová generace nivy, vyráběná ovšem pod „brandem" Chevroletu. Přesto se investoři o zastaralou továrnu přetahují - ruský trh jako jeden z mála na světě razantně roste (loni stoupl o 37 % a stal se třetím největším v Evropě), Lada disponuje cennou výrobní a distribuční infrastrukturou.
Zatím si v souboji o tento gigant vedou nejlépe Francouzi, Renault již drží 20procentní podíl. Plán mají jasný -zopakovat si úspěšné tažení Dacie, ovšem tentokrát ve větším měřítku. Nejdříve plánují dodávky komponentů, které vyřeší největší problémy v kvalitě současných aut, poté přijdou na řadu globální modely upravené pro specifické podmínky ruského trhu.
Rusové mají díky rostoucímu potenciálu svého trhu v rukou parádní karty!
Volkswagen
Koncern VW několikrát ukázal, že se svou nejslabší částí má trpělivost. Seat se z červených čísel pomalu dostává, za první pololetí letošního roku ohlásil zisk ve výši dvou milionů eur, k výraznému úspěchu však jeho strategie s odvážným designem nevedla. Poslední novinka - sedan střední třídy Exeo - je mírně upravenou minulou generací Audi A4... Uzavřít ztrátovou odnož však není nutné, šéf VW Seat zařadil do dlouhodobých plánů sahajících až do roku 2018 a značka se může stát pravým nástrojem k dobytí " hoamerických trhů a oslovení latinskoamerických obyvatel USA.
Zřejmě zajímavější podívaná nastane u samotného koncernu VW, který je aktuálně světovou trojkou za GM a Toyotou. Porsche hodlá koncern zcela ovládnout a svůj podíl zvýšit až na 50 %. To se zdá neproveditelné, ale takové slovo v dnešní finanční krizi a burzovních propadech už pozbývá platnosti...
Díky mnoha esům si Volkswagen může dovolit držet i slabší kartu v podobě Seatu.
Autotip
Stav velkých značek
Podívejte se s námi, jaké trumfy drží v ruce velké automobilové koncerny v boji o přežití! Soupeři častokrát jako při normální hře blufují, nakukují si do karet, riskují a licitují...
Jaguar - tradiční britská značka se ocitla v rukou firmy Tata z druhdy koloniální Indie. Chrysler - prodán finančním investorům z fondu Cerberus. Oldsmobile - výroba ukončena. Rover - odkoupení čínským koncernem SAIC. Aston Martin - skončil u arabských investorů sdružených kolem vládce rallye Davida Richardse. Land Rover - postoupen indickému koncernu Tata.
Před pár lety začal v automobilovém průmyslu poker, v němž se hraje o vše. Proto se při něm používají jakékoli triky, hráči se snaží nahlédnout do karet protivníka, blufují, ti s nejslabším listem se z partie rychle poroučejí. Do hry jsou nejvíce zataženy severoamerické koncerny, na které v největší míře dopadly efekty finanční krize, růst cen paliv a propad odbytu. General Motors, Ford i Chrysler pod sebou v minulosti pilně kumulovaly menší značky, jakmile skončila konjunktura, stalo se nafouklé portfolio batohem plným kamení.
Například GM stále sdružuje značky Chevrolet, Cadillac, Buick, Pontiac, Saturn, GMC, Daewoo, Opel, Saab, Vauxhall a Holden, v případě Fordu jsou to Ford, Mercury, Lincoln, dceřiné firmy v Německu, Velké Británii, Austrálii, Brazílii či Indii. K tomu přidejme i vlastnictví Volva a 33,4procentního podílu v Mazdě. Chrysler byl skromnější, vystačil si se značkami Dodge, Chrysler a Jeep. Finanční injekci ale potřebují všechny jmenované koncerny, a nejen ony...
General Motors
Automobilka udělala dobrý krok k ozdravení před čtyřmi lety, kdy ukončila dlouhodobě ztrátovou výrobu vozů Oldsmobile - obstarožní sedany této značky zajímaly snad jedině seniory, a to čím dál méně. Poté přišel odprodej podílu v Isuzu, veřejně se hledá kupec pro Hummer a zcela mimo nejsou ani spekulace o oddělení značek Saturn a Saab.
Těžkotonážní hummery to nyní mají na západních trzích extrémně složité, nepřekvapí proto snaha se této odnože se ziskem zbavit. Šance na movitého zájemce jsou slušné, zejména když se podíváme na teritorium Ruska. Paradoxně horší situace panuje v případě Saturnu. V roce 1990 uměle vytvořená firma vyrábí kompaktní úsporné vozy, částečně v kooperaci s Opelem. Zdálo by se, že takový projekt nemůže v době úspor a snižování emisí zkrachovat, ale opak zůstává pravdou. Saturn sice vede žebříčky spokojenosti zákazníků v USA, patří mu však pouhých 1,4 % severoamerického trhu. A to v měřítcích General Motors znamená mikroskopicky málo. Šéf vývoje koncernu Bob Lutz vidí příčinu neúspěchu i v kooperaci s evropskou odnoží: „Saturn Astra zůstal daleko za naším očekáváním."
Na otázku, zda se odprodej těchto divizí GM vyplatí, odpovídá Willi Diez, šéf Institutu pro automobilový průmysl v německém Gieslingenu: „U tak rozsáhlého portfolia značek si musí General Motors položit otázku, které skutečně potřebuje k přežití. Každá z nich totiž polyká peníze pro marketing, komunikaci i provoz. Otázkou je, kdo může mít zájem o Saturn - nejspíše jen Číňané nebo Indové, pro ně se ale severoamerický trh nejeví jako atraktivní. V případě Saabu je situace jiná, drží si stále velmi dobrou image a hodnota firmy bude vysoká."
Hodnota celého koncernu GM na burze je nyní menší než v případě výrobce hraček Mattel, jak nedávno výstižně porovnal situaci Financial Times. V druhém čtvrtletí letošního roku General Motors vytvořil ztrátu 15,5 miliardy dolarů a objevují se úvahy, zda nakonec nezbankrotuje. Willi Diez k tomu dodává: „V USA platí zákon chránící insolventní firmu v první fázi před věřiteli. Pokud by však recese na americkém trhu trvala déle než dva tři roky, mohla by být situace hodně vážná."
Koncernu GM docházejí žetony pro vyšší hru. Musí se rozloučit s jednou či dvěma značkami -a Hummer se mezi ně dostane téměř s určitostí.
Chrysler
V USA platí za téměř jistou věc, že svazek tří značek bude v blízké době rozporcován. Taková byla zřejmě i strategie finančního investora Cerberus, když podíl 80,1 % v Chrysleru v roce 2007 kupoval za 5,5 miliardy eur.
Dodge má na severoamerickém trhu slušnou reputaci díky svým robustním pick-upům, vyznavači sportovních aut zase velebí šestisetkoňový viper. I proto se zdá, že Dodge bude na prodej jako první, se zájemci se údajně již vyjednává. Naopak v případě Jeepu odmítá šéf koncernu Chrysler Bob Nardelli jakékoli spekulace, dopřejme tedy vývoji trochu času. A samotná ikona Chrysler? Experti zvedají varovný prst, přežití není zaručeno. Nic na tom nemění ani nedávné spekulace o spojení koncernu s GM.
Dokáže tedy Cerberus vůbec zhodnotit prostředky vložené do Chrysleru? Willi Diez to vidí rozpačitě: „Myslím, že při snaze ovládnout Chrysler vyhnali sázky příliš vysoko. Navíc nemohli počítat s tak výrazným propadem prodeje na americkém trhu - i z tohoto pohledu měl Daimler štěstí, že ze spojení s Chryslerem včas vycouval."
Tady nastává napjatá situace, zejména u Chrysleru je čas na rychlé kroky...
Ford
Za uplynulé dva roky Ford kumulativně vytvořil ztrátu ve výši 15,3 miliardy dolarů, druhé čtvrtletí 2008 přineslo minus ve výši 8,7 miliardy. I proto se práva na logo, všechny výrobní závody i koncernovou centrálu dostala do rukou bank. V této situaci se stal prodej značek Aston Martin, Jaguar a Land Rover naprosto logickým krokem. Nyní je na řadě rozhodnutí o osudu značky Mercury. „Podle mého názoru absolvuje Mercury v koncernu Ford ještě jeden modelový cyklus," komentuje situaci americký analytik Aaron Bragman. Manažeři koncernu podobné spekulace odmítají, aktuálně se hovoří o výrobě kompaktních mercury (na bázi focusu) v továrnách Fordu v Evropě.
V klidu nemůže být ani Volvo, jakkoli jsou úvahy o jeho prodeji pro švédský management šokující. Na takovou transakci tlačí akcionáři Fordu, mimo jiné i miliardář Kirk Kerkorian. Ten před časem koupil téměř miliardu akcií detroitské automobilky a platil 8,5 dolaru za akcii. Dnes má hodnotu 4,8 dolaru... Prodej Volva by do pokladny Fordu přinesl až pět miliard. „Podobné úvahy jsou nesmyslné," ohrazuje se proti spekulacím Ingvar Sviggum, člen představenstva Ford of Europe. Ve skutečnosti však šéf Fordu Alan Mulally vydal pokyn vyhledat pro Volvo vhodného kupce. Zájem údajně projevila čínská společnost Chery (informoval o tom čínský hospodářský magazín Caijing), která měla nabídnout tři miliardy dolarů. Tradiční švédská automobilka přitom zůstává atraktivním soustem i pro potenciální ruské investory. V budoucnosti by tak zbyly dvě značky, luxusní Lincoln a Ford, přičemž ten by se koncentroval na výrobu menších vozů. Taková auta už koncern vyrábí, ale mimo USA a jejich dovoz na americký trh je kvůli slabému dolaru nerentabilní. Riziko, že by Ford zbankrotoval, vidí Willi Diez méně reálně: „Ford je podobně jako další americké automobilky pod velkým tlakem, musí co nejrychleji nabídnout kompaktní a úsporné modely. Jedná se o klasický souboj s časem."
Ford hraje vabank. Když se mu bude dařit v segmentu kompaktních aut, může udržet i dceřiné Volvo.
Fiat
Nejen americké koncerny řeší své problémy. Mezi značky, které nemají vyhráno, patří italská Lancia. Ta nicméně v poslední době dostala vydatnou infuzi od mateřského Fiatu a výsledkem je nedávno představený model Delta (viz test na stranách 16-17). O jeho komerčním úspěchu rozhodnou příští měsíce. V segmentu kompaktních automobilů nehraje pro odbyt luxusnějších verzí do karet celkový propad trhu, tady zřejmě bodovat příliš nebude.
AnázorWilliho Dieze? „Lancia má v segmentu luxusních aut tři supersilné soupeře v podobě Audi, BMW a Mercedesu. Management by si klidně mohl přiznat, že produkty vyráběné pod značkou Lancia, by se docela klidně mohly jmenovat Alfa Romeo..."
Někdy musí i velký hráč obětovat hodně pěknou kartu, aby si celkově pomohl. V případě Fiatu to může být právě Lancia.
AvtoVAZ
Dalšího aspiranta na převzetí představuje ruský AvtoVAZ, vyrábějící robustní, ale zoufale nemoderní vozy Lada. O jejich technické úrovni a kvalitě je škoda hovořit, srovnání snese jen nová generace nivy, vyráběná ovšem pod „brandem" Chevroletu. Přesto se investoři o zastaralou továrnu přetahují - ruský trh jako jeden z mála na světě razantně roste (loni stoupl o 37 % a stal se třetím největším v Evropě), Lada disponuje cennou výrobní a distribuční infrastrukturou.
Zatím si v souboji o tento gigant vedou nejlépe Francouzi, Renault již drží 20procentní podíl. Plán mají jasný -zopakovat si úspěšné tažení Dacie, ovšem tentokrát ve větším měřítku. Nejdříve plánují dodávky komponentů, které vyřeší největší problémy v kvalitě současných aut, poté přijdou na řadu globální modely upravené pro specifické podmínky ruského trhu.
Rusové mají díky rostoucímu potenciálu svého trhu v rukou parádní karty!
Volkswagen
Koncern VW několikrát ukázal, že se svou nejslabší částí má trpělivost. Seat se z červených čísel pomalu dostává, za první pololetí letošního roku ohlásil zisk ve výši dvou milionů eur, k výraznému úspěchu však jeho strategie s odvážným designem nevedla. Poslední novinka - sedan střední třídy Exeo - je mírně upravenou minulou generací Audi A4... Uzavřít ztrátovou odnož však není nutné, šéf VW Seat zařadil do dlouhodobých plánů sahajících až do roku 2018 a značka se může stát pravým nástrojem k dobytí " hoamerických trhů a oslovení latinskoamerických obyvatel USA.
Zřejmě zajímavější podívaná nastane u samotného koncernu VW, který je aktuálně světovou trojkou za GM a Toyotou. Porsche hodlá koncern zcela ovládnout a svůj podíl zvýšit až na 50 %. To se zdá neproveditelné, ale takové slovo v dnešní finanční krizi a burzovních propadech už pozbývá platnosti...
Díky mnoha esům si Volkswagen může dovolit držet i slabší kartu v podobě Seatu.
Autotip
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
Pánové šrotovné v Německu neskutečně točí trhem s auty. Fiat je v Německu trojka na trhu (za březen)!!!! To je úplně neuvěřitelné....
Alfa i Lancia jdou meziročně nahoru o 65%
Vzhledem k tomu, že německé značky mají na něm. trhu podíl asi 40%, tak 60% německých rozpočtových výdajů slouží jako podpora odbytu zahraničního zboží. Angelo, Evropa ti děkuje

http://news.auto.cz/statistiky/hyundai- ... nacky.html
Alfa i Lancia jdou meziročně nahoru o 65%
Vzhledem k tomu, že německé značky mají na něm. trhu podíl asi 40%, tak 60% německých rozpočtových výdajů slouží jako podpora odbytu zahraničního zboží. Angelo, Evropa ti děkuje


http://news.auto.cz/statistiky/hyundai- ... nacky.html
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
no jo, ale co až ty dotace skončí nebo budou vyčerpány.. budou to výkyvy ve všem jak prase. teď lidi nahánějí, pak se zase bude propuštět. krize bude trvat ještě tak 2-3 roky minimálně a to šrotovné počítám vyčerpají ještě před koncem roku..
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Jsem taky zvědavej co bude, až dotace nebude. Ten propad prodejů až odpískají šrotovné bude ještě větší, než po nástupu krize. Třeba šrotovné zůstane navěky, aby se udrželo klíčové průmyslové odvětví v chodu. Je to stejně ale celé postavené na hlavu. Z daní VŠECH občanů, se dotují někteří, co mají staré auto jen proto, aby měli někteří zisky a někteří práci. Marx s Engelsem by asi tleskali.
Na druhou stranu mě peníze vydané ze společné kasy na podporu FIATu a hlavně Alfy Romeo těší

Na druhou stranu mě peníze vydané ze společné kasy na podporu FIATu a hlavně Alfy Romeo těší

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Pánové, tím šrotovným se auta dostávají do pozice přebytečného mléka nebo jablek.... Jejich odkup EU taky dotuje....
Já si taky nedovedu představit, co se stane až šrotovné přestane.... Celé Německo teď vyměňuje auta a za pak nebude chtít nikdo nic....
Ten trh se teďka rozkymácel jak prase, nevidím to s budoucností růžově.... Ale jak jsem psal, aspoň že na tom vydělává Fiat
Já si taky nedovedu představit, co se stane až šrotovné přestane.... Celé Německo teď vyměňuje auta a za pak nebude chtít nikdo nic....

Ten trh se teďka rozkymácel jak prase, nevidím to s budoucností růžově.... Ale jak jsem psal, aspoň že na tom vydělává Fiat

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
nevím, jestli jsem zařadil link do správné sekce, kdyžtak jej přesuňte http://www.autorevue.cz/Bleskovky/Novy- ... fault.aspx
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Re: Ekonomické informace (Alfa, koncern Fiat, a tak vůbec....)
To je celkem nuda z obsahu 3,6 jen 280 koní, to je krok zpátky.
Jak dávno měl motor z GTA 250 a to ještě nebylo top proti jiným automobilkám.
Jak dávno měl motor z GTA 250 a to ještě nebylo top proti jiným automobilkám.
BMW 730d, Superb TDI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti