Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Odpovědět
Kingmichal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 14.10.2007, ned 15:35
Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
Kontaktovat uživatele:

Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Příspěvek od Kingmichal » 28.4.2009, úte 22:38

Zdravim

Mám AR 156 s motorem 2.0TS 16V 114KW. Zajímalo by mě, jestli má cenu kupovat třeba kit sání od KN a podobný věcičky. Pokud někdo máte nějaké rady, jak bez větších zásahů do motoru vylepšit výkon. Třeba výměnou dílu z vyšší motorizace.

Díky za rady a postřehy.
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Příspěvek od misokgb » 29.4.2009, stř 03:17

Je tu kopa moznosti, pokial je spodok motora dobry, t.j. neni nacaty nedostatkom oleja, pripadne maleho mnozstva motora a je pouzivana Selenia, je dobry predpoklad na vykon cca 200ps. Seriovo mas 155ps. Od original kitu sania by som upustil z toho dovodu, ze je robeny "na mieru" co znamena tepelne ohriata hadica na vzduch podla daneho typu auta... Pokial si sikovny, vyrobis si tuto cast sania sam. Staci ti len sportovy vzduchovy filter, dokonale odtieneny od tepla, s privodom cerstveho studeneho vzduchu... Odporucam znacku KingDragon - je to taky najlepsi pomer cena/vykon. Green je dobry mozno najlepsi, ale aj najdrahsi, nasleduje znacka K&N... To zalezi od financii, ja osobne mam KingDragon (1500Sk novy). Trubky na sanie si spravis snad sam, odtienenie od tepla, pripadne vhodnym umiestnenim filtra, aby mal prisun cerstveho vzduchu. Otvoreny filter na TS motore ma velmi prenikavy zvuk a posobi ako zvuk objemu 2.5 a viac...

To je sanie, podme na opacnu stranu - vyfuk. Lahsie prdenie motoru mozes ulahcit pomocou ladenych zvodov - nove parohy (10-15ps pri spravnom vyladeni), cena sa pohybuje ale za samotne zvody okolo 10 tisic plus/minus si myslim. Dalsia cesta (greenpeace ma zozere :P ), vyrezat katalyzator, pripadne aj stredovy tlmic, koncovy tlmic nahradit sportovym, plnopriechodnym (je to na ukor pohodlia cestovania - vacsi hluk v kabine aj vonku).

Kazdopadne vhodna kombinacia sania, vyfuku, pripadne ladenych zvodov moze znamenat 10ps, v pripade kvalitnych zvodov 20-30ps, a 10-30Nm.
Spotreba urcite vyssie minimalne o liter...

Dalsia vec palivo - velmi chuti 100 oktan V power racing SHELL, pripadne u nas na SK je velmi dobry benzin Slovanft EVO benzin. OMV nema moc dobru 100 carrera - aspon na nej necitim rozdiel.


Dalej su na radie radikalnejsie a nakladnejsie upravy. Najjenoduchsi (zaroven najpristupnejsi z hladiska cena/vykon) je chip motora. Preprogramovanie palivovej mapy riadiacej jednotky za ucelom vacsieho prisunu paliva/zmesi do valcov, co znamena viac paliva - vacsia explozia - vacsi vykon. Vsadil by som snad na najvacsich odbornikov v tomto hladisku, ktori maju svoje auta odmerane na brzde pred a po upravach, kde je treba, udavaju ZMYSELNU upravu (ako maloktora "tuning" firma) sania pripadne vyfukoveho systemu... Squadra-tuning holandsko.

Konkretny chip na 156 114kW:
http://squadra-tuning.nl/EN/en_alfa_156_20_16v_m155.htm

spominana potrebna uprava sania, aby sa dosahoval garantovany vykon po chipe od skvadry NL:
http://squadra-tuning.nl/EN/en_156_inta ... cation.htm
Navod na pripadnu montaz, alebo objednanie je na stranke... Cena okolo 300 eur, narast vykonu CITELNY.

Dalsia uprava su asi ostre vacky, ktorych cena je urcite cez 20 tisic KC. Da sa pokracovat odlahcenim zotrvacnika, odlahcenim vnutornosti motora, ojnic, pouzitim piestov s inou kompresiou. Dokupit turbo/kompresor KIT, pripadne nitro kit, ktorych vykon sa da naladit na 50 percent z povodneho vykonu.

Je to najma o peniazoch, vykuzlit sa da naozaj vselico. Napr. tu na fore jeden clen predava 190ps 2.0 16v TS 156ku, je dobre sa jeho spytat ake ma upravy. No netreba potom zabudat aj na ine veci ako napr. ze seriova spojka nemusi tento vykon preniest. Takze urcite spojka sportova, poloosi aby netrhalo, neviem ako je na tom prevodovka 2.5V6, pokial by pasovala na 2.0TS motor, tak by som uvazoval o jej vymene z dovodu prenosu vacsej sily nez seriova 2.0TS prevodovka.

Daj si hladinu, do ktorej ceny chce ist a da sa dalej uvazovat, co je pre teba najlepsie... Niekedy byva vyhodnejsie tzv. swap motora z ineho, pripadneho silenjsieho modelu... Napr. 2,5V6, 3,2GTA, 3,0V6 zo 166 alebo 2,0v6turbo z GTV/166.


Ja by som urcite dal chip, vyfuk, sanie a uz to auto pojde o mooc lepsie. Ak chces viac, tak ostre vacky + uprava hlavy.

Ak chces moc moc viac, programovatelna jednotka, preplnanie - turbo/kompresor.

Na tento motor sa da zohnat vela aftermarket veci a tuningovych dielcov... Napr. http://www.alfaholics.com apod.

Dufam, ze som nepomylil. :)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Příspěvek od kejml » 29.4.2009, stř 23:30

Nejlevnější je načipovat u odborníků - třeba Autochip.cz. Do bůra se musíš vejít, je krize.
Kdyby to náhodou nevyšlo, tak bych doporučil nákup GTA.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Kingmichal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 29
Registrován: 14.10.2007, ned 15:35
Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Příspěvek od Kingmichal » 30.4.2009, čtv 14:25

Díky za vyčerpávající odpovědi! No o nákupu GTA se mi zdá ve dne v noci, ale takovej boháč nejsem teď. Bohužel :( Nechám si tudle co mám, už jsem do ní vrazil nemalý peníz, takže bych se s ní těžko loučil...

Jinak teď přijde ten výfuk + potrubí a filtr a uvidíme co to s tim udělá :twisted:
Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 950
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Příspěvek od hno3 » 13.5.2009, stř 17:59

chip už nikdy... leda zkusit tu squadru...

nahánění koníků jak popisuje miso je velmi úsměvné..kdyby ty počty tak fungovalo, tak tam mám 300 koní a ne 210 z 2l NA.... navíc díly( a kity třeba vačka + chip) Plug&Play jsou dobrý spíš pro základnější úpravu, kdy už moc do motoru šahat nebudeš...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu u motoru 2.0TS 16V?

Příspěvek od misokgb » 20.5.2009, stř 00:06

[quote="hno3"]chip už nikdy... leda zkusit tu squadru...

nahánění koníků jak popisuje miso je velmi úsměvné..kdyby ty počty tak fungovalo, tak tam mám 300 koní a ne 210 z 2l NA.... /quote]
Treba napisat, ktore info su bludy a pod, znova som si to po sebe precital a stojim si za tym. :smt026 Ono o tych upravach treba nieco vediet, potom sa s motorm da :)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host