Viem že výrobca doporučuje Selénia Turbodiesel/ polosynt. alebo Selénia WR/synt.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Já dávám motorový, fritovací jsem nezkoušel :? )Laco 910 píše:Páni aký olej máte vo vašich motoroch/JTD?
s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej..drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..
ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...je to vse od MOTOREXU a je to nejaky dedua co jezdil leta zavody na motorkach a ohledne oleju ma nejaky ocenei cico...ale at ma na policce co chce treba banany ale hlavni je ze vsechny servisi a specialisti kteri se zabivaji skladnim motoru vsichni jezdi k nemu..je to dedula ktery kdyz zacne povidat tak jen stojete a zasnete co ten vsechno o olejich vi.ma prevodni tabulky co doporucuje vyrobce a pak prevod na jeho oleje..Raddik píše:s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej..drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..
tak to je samozrejme reseni,otazka je jak ucinny ten proplach je.rozhodne lepsi nez jen vymenit tridu oleje bez niceho,to samozrejme..v tom pripade se doporucuje tu "plnou" jak rikas z hlediska pristi vymeny zkratit na minimum,treba najet pouze 3-5 tkm a vypustit.pak uz by to melo byt bez problemu.ale mezi nami,u commonrailu je vetsim problemem nekvalitni ceska nafta,bohuzeldrtikols píše:ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...
Hele delas si prdel?? Shell je 8. nejvetsi firma na svete (druha naftarska, hned po Exxon Mobil) ;o))drtikols píše:ja sice nevim co tam kdo daval predemnou ale udelal jsem ten kritizovany prechod...dal me nejakou lahvicku na vyplach a neni se ceho obavat...je to vse od MOTOREXU a je to nejaky dedua co jezdil leta zavody na motorkach a ohledne oleju ma nejaky ocenei cico...ale at ma na policce co chce treba banany ale hlavni je ze vsechny servisi a specialisti kteri se zabivaji skladnim motoru vsichni jezdi k nemu..je to dedula ktery kdyz zacne povidat tak jen stojete a zasnete co ten vsechno o olejich vi.ma prevodni tabulky co doporucuje vyrobce a pak prevod na jeho oleje..Raddik píše:s tim bych souhlasil,zalezi na dodavateli.takhle se u dvou vyhlasenych alfa servismenu v Praze objevi olej ktery je u druheho mezi temi "horsimi" - tak s e v tom vyznej..drtikols píše:...kazdy servisak si haji sve..nicmene k te selenii - 5w-40 (WR diesel) je (aspon co vim) zalezitost multijetu.plati ale take ze prechod od polosyntetiky k plne synt je nevhodny - rozpousti karbon a jine usazeniny ktere stary olej nechal..
plnou se pry nic nezkazi a take nic nezkazilo... a myslite ze by me to jen tak rekl a ja mu pak delal problemy???
proste jsem ho daval do marejky a ted do alfy a ba naopak kde byl nejaky prusak tak to vyschlo..je to specialita motorexu a maji na tom jako jediny na svete nekolik patentu..napriklad ze je brcalove zeleny.aby nedochazelo k zamenam atd atd.
mel by zlepsovat emise ,opotrebeni motoru ,nasledny prusak coz jsem se presvecil jak u marejky tak u alfy.
proste kazdy si haji to svoje a ja proste hajim svicarskou kvalitu .svycari jsou proste hovada na prirodu a udelaji cokoliv proto aby to bylo super.
takze nejaky ty kecy ze motoru to uskodi a bude z nej chcat olej je alespon pro me HOVADINA z velkym H.
a hlavne dedula me sam rekl ze ho muzu klidne menit po 15 000km...protoze se divil ze jsem tam kazdy mesic a pul u nej![]()
![]()
![]()
![]()
jinak kdysi on sam provadel test na tomto oleji na felicii...od nove ho tam nalil a po ujeti 54 000km si nechal udelat test ve skodovce kam auto odvezl a nesledne nechal rozebrat motor...vysledek skodovky byl takovy ze stanovili stari oleje pouze cca 6000 - 8000 km...panove byl tam celych 54 000...kdyz jim to zdelil proste neverily.
ale kazdy si tma nelejte treba schell a castrol a modle te se at motor drzi.to jsem vsechny firmy ktery se pouze zabivaji prodejem oleju...zadny vyvoj nic..jen lepi krasne samolepky a prodavaji a kvalita je nikde...tedy je ale jen kvalitni cena.
rozhodne bych treba veril TEXACO to je treba olejarska velmoc ktera alespon narozdil od schellu a dalsich ,neco vedi protoze oleje vyviji.
jinak olej se prodava i v penny...na vareni...treba je prave dobry zrovna tak jako selennia![]()
![]()
![]()
to byl vtip
idealni je menit to najednou - olej plus olejovy filtr a navic k tomu palivovy,vzduchovy (pripadne i pylovy a kabinovy - ty staci ob-interval).u benzinaku mozna palivovy neni treba co 15 000km, ale u naftaku je to podle me nutnost..Richie píše:menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?
Přesně jak píše Richie...myslel jsem to dobře. Aby ses třeba nedivil, že ti nikdo neodpovídámigo píše:no dlho som váhal nad alfou každý ma odhováraltak som mal ford sierru, mercedes A, citroen picasso a môžem povedať že zatiaľ neľutujem ...tak čau aj
keď s 10 mes. opozdenímno a trochu
na vojne som bol u vás BRNO -rebešovice ...super starobrno 10"
Já bych ten palivovej i vyměnil, ale nikdo neví kde jeRaddik píše:idealni je menit to najednou - olej plus olejovy filtr a navic k tomu palivovy,vzduchovy (pripadne i pylovy a kabinovy - ty staci ob-interval).u benzinaku mozna palivovy neni treba co 15 000km, ale u naftaku je to podle me nutnost..Richie píše:menite pri vymene oleje i treba palivovy filtr? nebo jak mate s´vymenovaci intervaly? na olej, olej.filtr,kabinovej filtr, palivovej filtr ?
No ...JTD ho maji v motoru...mezi motrem a celnim sklem...u meho stareho auta byl palivovej filtr na na spodku auta...cca pod zadnima sedadlama...jinak u alfy 146 do roku 99 je samoproplachovací sítko v nádrži.....od roku uz tam zadnej filtr neni... ale jak je to u JTS to netusimrobert37 píše: Já bych ten palivovej i vyměnil, ale nikdo neví kde jeA někdo tvrdí že se u T.S. JTS ani nemění
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host