Svíčky - origos vs. ostatní
Svíčky - origos vs. ostatní
//presunuto z opravy svepomoci...
Viem, ze sa to tu uz raz rozoberalo ale kedze v tom nemam uplne jasno chcel by som vediet vas nazor na sviecky v TS, presnejsie aky velky vpliv maju na vykon a priebeh motora neoriginalne sviecky. Mam tam Ngk, ktore tam namontoval este povodny majitel.
Pytam sa to preto, ci ma zmysel investovat do originalnych sviecok a ci potom spoznam rozdiel / priebeh / motora.
Viem, ze sa to tu uz raz rozoberalo ale kedze v tom nemam uplne jasno chcel by som vediet vas nazor na sviecky v TS, presnejsie aky velky vpliv maju na vykon a priebeh motora neoriginalne sviecky. Mam tam Ngk, ktore tam namontoval este povodny majitel.
Pytam sa to preto, ci ma zmysel investovat do originalnych sviecok a ci potom spoznam rozdiel / priebeh / motora.
155 2,0 16V Super
Samozrejme, o tom nepochybujem. Lenze NGK stoja vsetky okolo 2000 Sk a tie originaly sa daju u nas kupit za 6500 Sk. Netusim v com je vsak rozdiel / v cene??? /.
Kedysi davno vsak este Integrale na inom fore sa rozpraval s nejakym chalanom o tom, ze ked tam nepouzije originelne sviecky " stejne mu to nepojede dobre "....
Kedysi davno vsak este Integrale na inom fore sa rozpraval s nejakym chalanom o tom, ze ked tam nepouzije originelne sviecky " stejne mu to nepojede dobre "....
155 2,0 16V Super
Myslim, ze kdyz tam das nejaky poradny, tak rozdil ve vykonu nebude. Ale das za ne treba 4000Kc a zivotnost bude tretinova nez u NGK platinovek...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
rozdíl poznáš scela určitě, patří tam NGK 4ks BKR6EKPA a 4ks PMR7A cena za kus cca 800,- vč.DPH - interval výměny jak už se tady psalo je 100000km, jinak ty NGK jsou prakticky originály, kdyby jsi si koupil svíčku orig. tak je na ní také NGK, můžeš dát i naše Brisky, nebo Bosch, ale cca po 15 - 20ti tis.km, ti auto začne blbnout, když jsem kupoval alfu, tak tam byly právě Brisky a najel jsem na nich asi 16 tis.km a motor dělal všechno možný jeno ne pořádně jet
Alfa Romeo 156 2,0TS
Fiat Ritmo 130TC Abarth
Fiat Ritmo 130TC Abarth
krab píše:rozdíl poznáš scela určitě, patří tam NGK 4ks BKR6EKPA a 4ks PMR7A cena za kus cca 800,- vč.DPH - interval výměny jak už se tady psalo je 100000km, jinak ty NGK jsou prakticky originály, kdyby jsi si koupil svíčku orig. tak je na ní také NGK, můžeš dát i naše Brisky, nebo Bosch, ale cca po 15 - 20ti tis.km, ti auto začne blbnout, když jsem kupoval alfu, tak tam byly právě Brisky a najel jsem na nich asi 16 tis.km a motor dělal všechno možný jeno ne pořádně jet
1.8 T.S. Brisky Silver a muzu upozornit, ze to jezdi dost dobre

Alfa Romeo 156 1.9JTD
Tak som sa dnes este informoval u jedneho predajcu alfa-fiat a ten mi tvrdil, ze je rozdiel medzi tym, ake sviecky pouzijem. Podla neho nieje rozdiel len v intervale vymeny ale hlavne v tom, ze obycajne sviecky oproti platinovym /iridiovym/ nevedia dobre odpalit chudobnejsiu zmes, ktora je vraj v modernych motoroch pouzita, znazornil mi to na priklade, ze kedysi sa pouzival pomer napr. 1:15, moderne motory pouzivaju pomer az 1:24 /vzduch palivo/.
155 2,0 16V Super
T.S. ma smes 1:141552,0 píše:Tak som sa dnes este informoval u jedneho predajcu alfa-fiat a ten mi tvrdil, ze je rozdiel medzi tym, ake sviecky pouzijem. Podla neho nieje rozdiel len v intervale vymeny ale hlavne v tom, ze obycajne sviecky oproti platinovym /iridiovym/ nevedia dobre odpalit chudobnejsiu zmes, ktora je vraj v modernych motoroch pouzita, znazornil mi to na priklade, ze kedysi sa pouzival pomer napr. 1:15, moderne motory pouzivaju pomer az 1:24 /vzduch palivo/.
Alfa Romeo 156 1.9JTD
- Kingmichal
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.10.2007, ned 15:35
- Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, já si myslím že u těch svíček platí stejná poučka jako u všech jiných náhradních dílů pro AR - "nešetři na tom, vrátí se ti to v bezproblémovém fungování auta". Matka měnila na 1.6 TS svíčky v předepsaných 100tkm a stálo to kolem 5.500 Kč komplet (v autorizovaném servisu) - jako než ty svíčky měnit každých 20tkm a platit pokaždé třeba tisícovku, tak to už je fakt lepší dát tam ten originál.... Nějak moc jsem tuto problematiku nezkoumal, ale pokud vím, tak ke každým jiným než originální svíčkám (platí i pro Denso Iridium) se vždy našel někdo, komu dělali problém. Na originály si nestěžoval snad nikdo.... Navíc vemte v potaz různé zkazky o tom, jak někomu odpadl kousek svíčky dolů do válce a myslím, že máte další argument pro originál.... Toť můj názor (nepodložený žádnou technickou analýzou, jen zkušenostma mě a jiných....).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Kingmichal
- Příspěvky: 29
- Registrován: 14.10.2007, ned 15:35
- Bydliště: Praha-Horní Měcholupy
- Kontaktovat uživatele:
Tak si me presvedcil no... Oni ty denso jsou stejne skoro stejne drahy, tak ja tam soupnu originaly...Kubas píše:Pánové, já si myslím že u těch svíček platí stejná poučka jako u všech jiných náhradních dílů pro AR - "nešetři na tom, vrátí se ti to v bezproblémovém fungování auta". Matka měnila na 1.6 TS svíčky v předepsaných 100tkm a stálo to kolem 5.500 Kč komplet (v autorizovaném servisu) - jako než ty svíčky měnit každých 20tkm a platit pokaždé třeba tisícovku, tak to už je fakt lepší dát tam ten originál.... Nějak moc jsem tuto problematiku nezkoumal, ale pokud vím, tak ke každým jiným než originální svíčkám (platí i pro Denso Iridium) se vždy našel někdo, komu dělali problém. Na originály si nestěžoval snad nikdo.... Navíc vemte v potaz různé zkazky o tom, jak někomu odpadl kousek svíčky dolů do válce a myslím, že máte další argument pro originál.... Toť můj názor (nepodložený žádnou technickou analýzou, jen zkušenostma mě a jiných....).

Alfa Romeo 156 2.0TS 114KW
Mňo, já tě ani nechtěl přesvědčit, jen jsem napsal jak bych to řešil já :-) Vždycky se najde dost lidí, kteří tě budou přesvědčovat že platíš "jen značku" a v řadě případů budou mít pravdu.... ale u těch svíček si fakt myslím, že originál se vyplatí....Kingmichal píše: Tak si me presvedcil no...
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Naprostý souhlasKubas píše:Pánové, já si myslím že u těch svíček platí stejná poučka jako u všech jiných náhradních dílů pro AR - "nešetři na tom, vrátí se ti to v bezproblémovém fungování auta". Matka měnila na 1.6 TS svíčky v předepsaných 100tkm a stálo to kolem 5.500 Kč komplet (v autorizovaném servisu) - jako než ty svíčky měnit každých 20tkm a platit pokaždé třeba tisícovku, tak to už je fakt lepší dát tam ten originál.... Nějak moc jsem tuto problematiku nezkoumal, ale pokud vím, tak ke každým jiným než originální svíčkám (platí i pro Denso Iridium) se vždy našel někdo, komu dělali problém. Na originály si nestěžoval snad nikdo.... Navíc vemte v potaz různé zkazky o tom, jak někomu odpadl kousek svíčky dolů do válce a myslím, že máte další argument pro originál.... Toť můj názor (nepodložený žádnou technickou analýzou, jen zkušenostma mě a jiných....).



JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Tak kúpil som 4 x BRISK DOR14LGS, 4 x AOR 12 LGS všetky štvorkontaktové
1.) Staré sviečky aj keď NGK boli do polovice ZATOPENÉ (teraz už viem čo to znamená zatopené)
2.) kontakty na tých AOR 12 boli tenké ako ihla
3.) aj mechanik mal problémy s odskrutkovaním sviečok, aby ich nezlomil - tak boli hrdzavé
Výsledok neporovnatelný... doteraz za studena išla ako-tak dobre, no po zohriatí raz ťahala raz nie. Teraz cítiž záber už odspodu cca 1500 ot/min a už ťahá ako divá.
Výsledok... zatiaľ BRISKy fungujú OK.
1.) Staré sviečky aj keď NGK boli do polovice ZATOPENÉ (teraz už viem čo to znamená zatopené)
2.) kontakty na tých AOR 12 boli tenké ako ihla
3.) aj mechanik mal problémy s odskrutkovaním sviečok, aby ich nezlomil - tak boli hrdzavé
Výsledok neporovnatelný... doteraz za studena išla ako-tak dobre, no po zohriatí raz ťahala raz nie. Teraz cítiž záber už odspodu cca 1500 ot/min a už ťahá ako divá.
Výsledok... zatiaľ BRISKy fungujú OK.
Alfa Romeo 145 TS 1,4 16V
103 talianskych koní v modrej metalíze
http://videoalbumy.azet.sk/alfa/3YU1OGW ... a02f05f358
103 talianskych koní v modrej metalíze
http://videoalbumy.azet.sk/alfa/3YU1OGW ... a02f05f358
mam druhou sadu Brisek ... a paradaroman67 píše:Tak kúpil som 4 x BRISK DOR14LGS, 4 x AOR 12 LGS všetky štvorkontaktové
1.) Staré sviečky aj keď NGK boli do polovice ZATOPENÉ (teraz už viem čo to znamená zatopené)
2.) kontakty na tých AOR 12 boli tenké ako ihla
3.) aj mechanik mal problémy s odskrutkovaním sviečok, aby ich nezlomil - tak boli hrdzavé
Výsledok neporovnatelný... doteraz za studena išla ako-tak dobre, no po zohriatí raz ťahala raz nie. Teraz cítiž záber už odspodu cca 1500 ot/min a už ťahá ako divá.
Výsledok... zatiaľ BRISKy fungujú OK.

Alfa Romeo 156 1.9JTD
Re: Svíčky - origos vs. ostatní
Mohu se na něco zeptat? Koupil jsem si origo platinovky NGK a potřebuji je namontovat. Měnili jste si už někdo ty svíčky sami? Je na to třeba nějaký speciální vercajk, třeba momenťák? Nebo to můžu dotáhnout jen tak ručně?
Alfa Romeo 156 1,8 T.S. r.v.2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti