chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Odpovědět

Chiptuning

Ano,proč ne?
153
77%
Ne,nejsem jeho fanda
45
23%
 
Celkem hlasů: 198

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 1.12.2009, úte 22:48

Sgt. píše:No taky se dá rozjíždět ze 100 na 6ku :-)
No to urcite da a dvojhmota sa ti za to podakuje... :smt015
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

kecka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 30.3.2008, ned 21:24
Bydliště: Bohumin
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od kecka » 2.12.2009, stř 22:13

w.o.l.f. píše:
Milan+ píše:Takže včera jsem řádně zhřál motor a potom poměřil alfaromeo1 z 0 na 100 km/h= 7,9 s a ze 100 na 200 km/h = 11,9 s a.vs.s na nových zimákách a ve 3 personách :drivers:

Škoda té vysoké váhy... na sprinty to auto není, ale z 100 na 200 za 12s? To zní dobře. Těším se na to video. O víkendu to prubnu odměřit taky. Stovku dám za míň, ale do 200 jsem ještě neměřil
kde to budes testovat ??? na dalnici v OV ?, ze bych se prijel kouknout jak ti to vali.... :D :D :D
1,9 JTD
0,9 Cenda

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Ferro » 4.12.2009, pát 13:53

Me by zajimalo jak to takhle presne zmerite?

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 4.12.2009, pát 15:37

Lukyn píše:Dovolte, abych taky přispěl s mou zkušeností s chiptuningem, mám mjtd 2,4, již pátým měsícem, začal jsem pozorovat, lehký úpadek výkonu v místech, kde otáčkoměr ukazoval na 2500 a pak na 3000 otáček. Pročítal jsem fora, a přisuzoval to na váhu, egr nebo potenciometr plynu, nuže jal jsem se zajet na diagnostiku, diag. hlásila vše bez závad. Ale dle kouřivosti motoru a projížďky mechanik tvrdil, že je načipovaná. Byl jsem odkázán na Bitpower, který načtení softweru a zjištění, co tam je, chce 3000, resp. za čip 10 000. Předchozí majitel tvrdil, že načipovaná není, jinak bych samozřejmě reklamoval, a nechal nahrát origo čip. Mám najeto 160tis, byla již měněna spojka (ve 140tis), poloosi, čip tam je podle mě od 100.000km na tacho. Já osobně zastáncem čipu nejsem, proto jsem si koupil již v základu výkonný motor.
Dostal jsem tady tip na Štepána Březinu, ted mě navedl na tyto místa, kde hledat :
netěstnosti v okolí turba, je to tam všude okolo plné sazí, viz foto, dnes proběhla rozborka, zítra pokračujeme, snad příjdeme té nemoci na kloub. Nesetkal se již někdo s tímto?
Přílohy
04122009122.jpg
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

autickar21
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
Bydliště: Nove Mesto nad vahom

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od autickar21 » 4.12.2009, pát 19:38

Kludne moze byt prdnute nejake tesnenie, co sa tyka vyfuku, mas to cešle od sadzi. Ono ti to musi aj pistat jak keby niekto fukal do pistalky. Ak je tam dobry pristyp. tak najednoduchsie mas zahrat motor a potom tomu na mieste nad jamou stupat a druhy bude skusat kade podfukuje.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.

kecka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 30.3.2008, ned 21:24
Bydliště: Bohumin
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od kecka » 4.12.2009, pát 20:52

Ferro píše:Me by zajimalo jak to takhle presne zmerite?
Ja si to meril podle GPS je na to primo aplikace GTx .... a rekl bych ze to meri docela presne... :D :D :D
1,9 JTD
0,9 Cenda

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od hyde21 » 4.12.2009, pát 23:41

Milan+ píše:Takže včera jsem řádně zhřál motor a potom poměřil alfaromeo1 z 0 na 100 km/h= 7,9 s a ze 100 na 200 km/h = 11,9 s a.vs.s na nových zimákách a ve 3 personách :drivers:

100 - 200km/h za 11.9s ? :shock: :smt064
to je snad nejaky nepresny vtip nie ?
156 GTA ma 100-200 za cca 18,5-19sekund ....
Pripadne tu je zrychlenie zopar bmwciek 335d/535d co je 3.0 R6 twinturbo dizel (cca 280ps/560Nm v serii)

http://www.youtube.com/watch?v=hlVlZCU7Yoo
http://www.youtube.com/watch?v=qbAr6usNF_M
http://www.youtube.com/watch?v=eNz3IxMdRII

Davam to len ako priklad silnych dizlov, kde cas 0-100 aspon koresponduje s casom 100-200.

Skus to zmerat znova pripadne nahod nejake video.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od w.o.l.f. » 5.12.2009, sob 23:42

Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od modenaboy » 6.12.2009, ned 21:28

...a je to tady
BMW 730d, Superb TDI

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milan+ » 7.12.2009, pon 07:35

w.o.l.f. píše:Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
A z 0 na 100 km/h si to měřil?
Víte co je potřeba k pružnému zrychlení, tedy třeba z 80 na 120 km/h ? Nechci nikoho poučovat, ale je to kroutící moment, který mají právě ropáci :D
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od w.o.l.f. » 7.12.2009, pon 09:36

Milan+ píše:
w.o.l.f. píše:Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
A z 0 na 100 km/h si to měřil?
Víte co je potřeba k pružnému zrychlení, tedy třeba z 80 na 120 km/h ? Nechci nikoho poučovat, ale je to kroutící moment, který mají právě ropáci :D
No v pořádku, ten mám odbržděný na 416nm narozdíl od tvého odhadu 500nm, ale i tak mi nepříjde 80nm ( a řádově 300kg navíc - já mám z výbavy jen to nejnutnější ) jako rozdíl k takovým výkonům. Auto mám v patřičné kondici, zimní kola 205/16" atd...

Pošli video že nekecáš a jdu si koupit 159 2,4JTDm :-) Protože to bmw z předchozích videí má 210kW před čipem, 6 válců a taky žere naftu
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milan+ » 7.12.2009, pon 10:07

O.K. udělám video jak jsem slíbil, jen počasí zatím nepřeje a.vs.s
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od hyde21 » 7.12.2009, pon 10:38

Milan+ píše:
w.o.l.f. píše:Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
A z 0 na 100 km/h si to měřil?
Víte co je potřeba k pružnému zrychlení, tedy třeba z 80 na 120 km/h ? Nechci nikoho poučovat, ale je to kroutící moment, který mají právě ropáci :D

Krutiaci moment je jedna vec a vykon druha. Je sice pekne ze mas 500Nm na papieri ale je rozdiel aky ma auto krutiak na motore, a rozdiel aky ma krutiak na kolesach kedze dizle maju ovela kratsie prevody ako benziny. To ze ti to pruzne z 80 na 120km/h zrychli v nizkych otackach vdaka naftovemu turbo krutaku je sice fajn, ale stale je to "len" 260konovy motor ktory navyse vdaka tomu ze je to dizel vo vyssich otackach umiera (aj to len 4000-4500rpm) a NIE JE SANCE aby to slo v pasme medzi najvyssim krutiakom a najvyssim vykonom lepsie ako vykonovo porovnatelny benzinak, ci uz s turbom alebo bez. Na odpich bude TURBO motor vzdy lepsi to je jasne, ale ked uz je to raz v otackach, je to o niecom inom.


Vid napr toto porovnanie 335i vs 335d :

http://www.youtube.com/watch?v=3bsn1pn1QBI

Obidva sa tu to 3.0 R6 twinturbo motory , jedno je ale benzinak a druhe nafta. Benzinak ma cca 300ps a 400Nm a dizel 280-290ps a 560Nm. Vyhral benzin aj ked mal na papieri o 160Nm menej a o 10-20ps viac, cize naozaj krutiaci moment ti je na nic ked nemas otacky do ktorych by si motor mohol vytocit a chyba ti vykon.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 7.12.2009, pon 10:53

Další věc která zrychlování značně ovlivňuje je aerodynamika karoserie a ta může udělat velký rozdíl mezi stejně výkonnými auty. Stejně jako to jestli jedete za někým kdo vám proráží cestu v "pytli" . Ale jak je na tom 159 se součinitelem odporu oproti GT nebo 5kovému bratwurstu tak to netuším.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milan+ » 7.12.2009, pon 14:50

Myslel jsem tedy, že se více do mě pustí benzíňáci, ale vidím, že úsudek ropáků je spíše střízlivější :-D :-D samozřejmě, že dostat se ze 100 na 200 pod 15 s umějí jen super sporty :smt020 ale je tady moc vážná atmosféra a tak jsem ji chtěl trochu rozjitřit :smt026 a podařilo se :supz: a.vs.s
Přeji všem Alfičkám krásné Vánoce a majitelům vzkazuji- kupte jim také něco pod stromeček :diky
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 7.12.2009, pon 18:07

Lukyn píše:
Lukyn píše:Dovolte, abych taky přispěl s mou zkušeností s chiptuningem, mám mjtd 2,4, již pátým měsícem, začal jsem pozorovat, lehký úpadek výkonu v místech, kde otáčkoměr ukazoval na 2500 a pak na 3000 otáček. Pročítal jsem fora, a přisuzoval to na váhu, egr nebo potenciometr plynu, nuže jal jsem se zajet na diagnostiku, diag. hlásila vše bez závad. Ale dle kouřivosti motoru a projížďky mechanik tvrdil, že je načipovaná. Byl jsem odkázán na Bitpower, který načtení softweru a zjištění, co tam je, chce 3000, resp. za čip 10 000. Předchozí majitel tvrdil, že načipovaná není, jinak bych samozřejmě reklamoval, a nechal nahrát origo čip. Mám najeto 160tis, byla již měněna spojka (ve 140tis), poloosi, čip tam je podle mě od 100.000km na tacho. Já osobně zastáncem čipu nejsem, proto jsem si koupil již v základu výkonný motor.
Dostal jsem tady tip na Štepána Březinu, ted mě navedl na tyto místa, kde hledat :
netěstnosti v okolí turba, je to tam všude okolo plné sazí, viz foto, dnes proběhla rozborka, zítra pokračujeme, snad příjdeme té nemoci na kloub. Nesetkal se již někdo s tímto?
Takže závada nalezena oba vývody výfuku z turba byly netěsné, tesnění bylo ponecháno, a byla tam nacpáno řádně toho materiálu, mekanik tomu říká cement, včera jsem ji řádně vyzkoušel na pouti 300km napříč ČR. Zprvu se zdálo být vše super, vše pracovalo, jak má, později, poprvé po cca 90km to tu bylo znovu, a pak ještě třikrát znovu zakuckala, již to nebylo při 2,5 nebo 3tis, ale již okolo 2tis. a ten propad byl mnohem jemnější. Tak zase nevím :cry:
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 7.12.2009, pon 19:11

Tak nejdřív bych tam dal nové těsnění, protože ten "cement" vylítal. To je dobré tak někam dozadu na tlumič, ale u turba se to spálí a fííí :)

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 11.12.2009, pát 10:26

Omyl, těsnění tam vůbec origo nebylo, nebude problém ještě někde v netěstnosti ve vzduchovém potrubí, ale slyšet nikde nic není? to bylo ale měněno v Imofě... nebo v EGR?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 11.12.2009, pát 11:14

vždyť píšeš, že těsnění bylo ponecháno... ::s29::

turbo má na vstupu i výstupu podle katalogu těsnění.

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 11.12.2009, pát 13:57

Ta předchozí info byla mylná, to těsnění tam vůbec nebylo, bylo jen mezi svody od motoru a turbem, a to bylo ponecháno... takže by se v tom někdo již vrtal a těsnění tam nedal?

Foukalo to tady na těch 2 výstupech turba, tady z boku co je vidět a ten druhý vývod, který směřuje k zemi.
Přílohy
05122009126.jpg
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

ALEX2512

Příspěvky: 5
Registrován: 18.1.2010, pon 22:05

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od ALEX2512 » 18.1.2010, pon 22:10

poridil sem si Alfu Romeo 2.4 JTD je to 140 ps verze, premejslim o chiptuningu a chtel jsem se zeptat jestli to to auto tim neznicim, uz neni nejmladsi ma najeto nejakejch 240 000 km, diky za odpoved

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Richie » 19.1.2010, úte 07:51

no to spis zalezi jak na tom,jak je na tom turbo,spojka a cely motor...pokud je vse na 100% tak proc ne... ale po 240 000 uz by to bylo asi dost naivni cekat ze bude vse OK...takze bych radeji nechipoval...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 19.1.2010, úte 09:07

Buď rád že ti to pěkně jezdí a seš bez starostí!
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18991
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Kubas » 19.1.2010, úte 09:09

Sgt. píše:Buď rád že ti to pěkně jezdí a seš bez starostí!
naprostý souhlas....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 19.1.2010, úte 10:36

ALEX2512 píše:poridil sem si Alfu Romeo 2.4 JTD je to 140 ps verze, premejslim o chiptuningu a chtel jsem se zeptat jestli to to auto tim neznicim, uz neni nejmladsi ma najeto nejakejch 240 000 km, diky za odpoved
Lahkeho upravenia priebehu mapy by som sa nebal.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů