Alternátor - výměna uhlíků
Alternátor - výměna uhlíků
// zalozeno jako diskuse k pracovnímu postupu
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... alternator
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... alternator
AR 166 2.4 JTD 2001 Lubio166 Brno
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Kladka řemenu se neodklání pajsrem, ale vezme se klíč (nevím z hlavy rozměr (32/34/36)) a nasadí se na napínák a otočí s tou velkou "matkou" vedle kladky. Jinak se poškozuje řemen.
Re: Alternátor - výměna uhlíků
To jsem rad že maš takový přehled čeká tě to u mě až zaplatim segway nepo až se to posere uplněKůrkyn píše:Kladka řemenu se neodklání pajsrem, ale vezme se klíč (nevím z hlavy rozměr (32/34/36)) a nasadí se na napínák a otočí s tou velkou "matkou" vedle kladky. Jinak se poškozuje řemen.

Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5
Alfa Romeo 156 2,5
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Zdravim Vas kolegove! Par dni spatky ,rosvitila se mi kontrolka,baterky.... sundal jsem alternator,vychistil jsem ho,vymenil cely regulator napeti,dokonce i volnobezku ...vratil ho spatky a....nic kontrolka sviti dal
!!! ne mate nejeky napad ,co se da s tim delat?

Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Citam co si udelal ale nie uz ci si ho dal odmerat ked bol venku. ked si urobil tolko prace dat ho ven ,co vynuti dals premerat odmeral si na baterke kolko dava nejake data volty nebo neco
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
baterku vubec ne nabiji!!!Ne vyrabi zadny proud...a ohledne mereni???ne vim co merit...
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
mam podezreni na stator,ale nevim jak zjistit jstli neni skratovalej?
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Mera sa na baterce pred nastartovanim asi 12 az 12,5V po nastartovani min13 pri zatazi 14V zataz , svetla a astatne spotrebice na aute .altik vyhod ven a zanes autoelektrikarovy a popis mu problem co vse si snim delal on by mal premerat vynutia aky typ altika mas vyrobca prip odfot
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
meril jsem do i posle nastartovani...priblizne 12 v.takze altik proud ne dodava...
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
ppd je odpálený stator nebo rotor, můžu zjistit cenu repase, ale většinou se to nevyplácí dělat.
Můžu Ti nabídnout nový marelli za 5800,-
Můžu Ti nabídnout nový marelli za 5800,-
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Mam starsi bosch dobry bez remenice je z lancie dedri keby si chcel je volny 500
- Alexx
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 7.11.2009, sob 17:39
- Bydliště: CZE.Praha GEO.Kutaisi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor - výměna uhlíků
chlapi,dik za nabidku...budu premyslet...ozvu se.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Re: Alternátor - výměna uhlíků
trochu jsem se zabloudil



A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual , bejvala ale vídám ji denně.
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Chlapi, neviete ci pasuje altik z 166 3,0V6 (origo magneti-mareli) na GTV 2,0 V6 TB? V katalogoch maju chaos niekedy. Nasiel som iba tolko ze na 3,0 dava alternator 120A a na 2,0TB len 90. Je to naskodu, ked dava o tolko viac? Resp priemer remenice ja na 3,0 V6 56,5mm a na TB 2,0 60mm. Je to kompatibilne, alebo nie podla vas. Vdaka.
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V
Re: Alternátor - výměna uhlíků
ahoj, viete mi povedat ake loziska a uhliky (typ, cislo) idu do altika cislo 60816954 chcem ho zrepasovat dakujem
Alfa Romeo 156 SW 2003 2,4JTD 110Kw ,EGR Off, podvozok Alfa GT, 3 Bar MAP
Re: Alternátor
Ahoj všichni,mam 156 2,4jtd 110kw a chtěl jsem se zeptat jakej bych mel dat altik,protoze tuten doslouzil a nevim kolik a jak silnej diky za odpověď třeba na mail mauba@seznam.cz
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Umřel nebo už umírá altík (baterka 12V, po nastartování a zapnutí světel, rádia a klimy pokles na 11,8V). Zítra ho chci vyndat. Starý návod nefunguje (Kubas ho snad zprovozní). Proto mám pár otázek:
1, hnací řemen k alternátoru (a ostatním agregátum) má nějaký napínák, který lze povolit a tím snížit napnutí řemenu?
2, kromě alternátoru je řemenem poháněný klima kompresor, olejové čerpadlo, ... ještě něco (servo čerpadlo)?
3, jaká je "matice" kterou zmiňuje Kurkyn? 32-34-36 abych se kdyžtak stavil ráno v Baumaxu nebo jak se to dneska jmenuje.
4, uhlíky snad seženu u kamaráda v elektro součástkách, ale pro jistotu - nemá někdo nějaké výrobní číslo či přesné rozměry?
Děkuji
1, hnací řemen k alternátoru (a ostatním agregátum) má nějaký napínák, který lze povolit a tím snížit napnutí řemenu?
2, kromě alternátoru je řemenem poháněný klima kompresor, olejové čerpadlo, ... ještě něco (servo čerpadlo)?
3, jaká je "matice" kterou zmiňuje Kurkyn? 32-34-36 abych se kdyžtak stavil ráno v Baumaxu nebo jak se to dneska jmenuje.
4, uhlíky snad seženu u kamaráda v elektro součástkách, ale pro jistotu - nemá někdo nějaké výrobní číslo či přesné rozměry?
Děkuji

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alternátor - výměna uhlíků
len to ze u altiku moze byt chyva aj inde nez v uhlikoch
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Jo, četl jsem to. Beru si proto sebou do garáže i repasovaný altik z Themy, abych ho tam nouzově nandal.
Dám to kamarádovi elektro majstrovi, aby ho proměřil a kdyžtak budu holt kupovat novej.
Edit: tak altik repasovaný nemám, spletl jsem si to se startérem. Tak kdyžtak budu holt týden bez auta, než by došel nový altík.

Dám to kamarádovi elektro majstrovi, aby ho proměřil a kdyžtak budu holt kupovat novej.

Edit: tak altik repasovaný nemám, spletl jsem si to se startérem. Tak kdyžtak budu holt týden bez auta, než by došel nový altík.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alternátor - výměna uhlíků
na kartě AR166 je k downloadu ten starý soubor s návodem ohledně altíku....
viz:
http://www.alfisti.cz/admin/modules/art ... leCode=I92
viz:
http://www.alfisti.cz/admin/modules/art ... leCode=I92
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Které číslo je, prosím, napínák, abych si ho povolil a nemusel řemen páčit pajsrem?
edit: nevim proc, ale obrázek se nezobrazuje...
edit: Napinak zafixovaný. Šrouby ualtiku povolené a vyndané,ale alternátoru se nechce ven - asi přirostl. Stříknul jsem WD a čekám.
edit: nevim proc, ale obrázek se nezobrazuje...
edit: Napinak zafixovaný. Šrouby ualtiku povolené a vyndané,ale alternátoru se nechce ven - asi přirostl. Stříknul jsem WD a čekám.
Naposledy upravil(a) vonkreuz dne 8.11.2015, ned 13:42, celkem upraveno 1 x.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Inovovaný návod pro V6 "busso".
1, zašpalkovat, zařadit rychlost nebo zpátečku podle sklonu pracovního místa, odpojit baterku (až budeme nešikovně šermovat klíčem na zadní straně altíku, aby nelétaly jiskry až se spojí Plus a Mínus
)
2, kolo dolu, oba plastové kryty nadkolí dolu (pozorně povolit všechny šrouby [křížové aj s šestihrannou hlavou] plus plastovou spojku obou nadkolí nad poloosou)
3, pajsr obalit hadrem a vyhnout napínací kladku z prava do leva. Na držáku kladky je v pravém dolním rohu díra 3.5mm na fixaxi napínací kladky. Kladku zafixovat (já použil vrták 3.5mm). Sundat hnací řemen.
4, spodní šroub alternátoru je blokovaný vodící kladkou. Kladku opatrně povolit a vyšroubovat. Použil jsem páku cca 30cm a i tak to chtělo sílu.
5, povolit a vyšroubovat šrouby držící alternátor. Šrouby nemají vzadu matky, matky jsou vlisované do těla alternátoru.
6, alternátor muže být za ta léta "srostlý" s vlastní držící konzolou. Proto lehký nástřik WD40 neuškodí. Chvilku počkat. Pak altík opatrně odpáčit - pokud kovem, tak zase obalit hadrem, ideálně kus dřeva
7, altik má vzadu pod plastovým krytem dva šrouby držící kabely, kdo je jako Saxána, tak se trefí zezadu gola oříškem a povolí matky. U tenšího šroubu je lepší prodloužený gola oříšek. Matky mají nalisované podložky, takže není strach o ztracení podložek.
8, toto platí pro ty co stejně jako já nemají ruku Saxány nebo jsou truhlíci a nedokážou zalomit ruku tak, aby povolili matice držící kabely zezadu k alternátoru. Ideálně druhý hever, spíše "panenku" a za nápravnici auto nadzvednout /případně už dříve si najet na nájezdy, podud tu možnost máme/, auto podložit sundaným kolem a nějakám tím trámkem (pod spolujezdcem je "falc" nebo pod rám motoru u tažného oka). Sundat kryt motoru. Nachystat si nádobu na sběr oleje a povolit a sundat olejový filtr. Počkat na vykapání (celkově odteklo cca 200ml oleje). Po vynání olej. filtru je na kontakty altíku ze spoda krásně vidět. Ze spodu povolit matičky ke kabelum. Konečné odšroubování matiček je snažší z prostoru nadkolí
9, povolit 2 šrouby držáku tyčky od stabilizátoru/zkrutné tyče. Šroub blíže k motoru je kratší a vyndáme ho jako první. Vnější šroub povolit a vyndat jako druhý - při jeho vyndávání je dobré si jenom rukou pozdvihnout těhlici ze spoda, aby nebyl "lámaný" a tím blokovaný. Nemá cenu snažit se povolovat matici na tyčce od stabíku, jen se bude protáčet v čepu.
10, vyndáme alternátor
11, přišroubujeme zpět olejový filtr - od kola to jde teď krásně a snadno. Vrátit zpět držák tyčky stabíku - prvně krátkej šroub, pak dlouhý šroub skrz těhlici (zase přizvednout). Pro strýčka příhodu a jako ochrana proti tomu chlápkovi (Alzheimer) co nám rád schovává věci - zasunout zpátky 2 šrouby co držely alternátor, zašroubovat zpátky vodící kladku. Šrouby od nadkolí a plastovou spojku polovic nadkolí schováme do krabičky a dáme do kufru. Nasadit kolo, auto spustit na zem na kola, aby se nekroutila karoserie. Kryt motoru a nadkolí dáme také do kufru, nebo necháme opřené v garáži do doby, než opravíme nebo si necháme zrepasovat alternátor.
Pokud použijete metodu s vyndáním olejového filtru nezapomeňte po montáži repasovaného alternátoru dolít olej!!!
1, zašpalkovat, zařadit rychlost nebo zpátečku podle sklonu pracovního místa, odpojit baterku (až budeme nešikovně šermovat klíčem na zadní straně altíku, aby nelétaly jiskry až se spojí Plus a Mínus

2, kolo dolu, oba plastové kryty nadkolí dolu (pozorně povolit všechny šrouby [křížové aj s šestihrannou hlavou] plus plastovou spojku obou nadkolí nad poloosou)
3, pajsr obalit hadrem a vyhnout napínací kladku z prava do leva. Na držáku kladky je v pravém dolním rohu díra 3.5mm na fixaxi napínací kladky. Kladku zafixovat (já použil vrták 3.5mm). Sundat hnací řemen.
4, spodní šroub alternátoru je blokovaný vodící kladkou. Kladku opatrně povolit a vyšroubovat. Použil jsem páku cca 30cm a i tak to chtělo sílu.
5, povolit a vyšroubovat šrouby držící alternátor. Šrouby nemají vzadu matky, matky jsou vlisované do těla alternátoru.
6, alternátor muže být za ta léta "srostlý" s vlastní držící konzolou. Proto lehký nástřik WD40 neuškodí. Chvilku počkat. Pak altík opatrně odpáčit - pokud kovem, tak zase obalit hadrem, ideálně kus dřeva
7, altik má vzadu pod plastovým krytem dva šrouby držící kabely, kdo je jako Saxána, tak se trefí zezadu gola oříškem a povolí matky. U tenšího šroubu je lepší prodloužený gola oříšek. Matky mají nalisované podložky, takže není strach o ztracení podložek.
8, toto platí pro ty co stejně jako já nemají ruku Saxány nebo jsou truhlíci a nedokážou zalomit ruku tak, aby povolili matice držící kabely zezadu k alternátoru. Ideálně druhý hever, spíše "panenku" a za nápravnici auto nadzvednout /případně už dříve si najet na nájezdy, podud tu možnost máme/, auto podložit sundaným kolem a nějakám tím trámkem (pod spolujezdcem je "falc" nebo pod rám motoru u tažného oka). Sundat kryt motoru. Nachystat si nádobu na sběr oleje a povolit a sundat olejový filtr. Počkat na vykapání (celkově odteklo cca 200ml oleje). Po vynání olej. filtru je na kontakty altíku ze spoda krásně vidět. Ze spodu povolit matičky ke kabelum. Konečné odšroubování matiček je snažší z prostoru nadkolí
9, povolit 2 šrouby držáku tyčky od stabilizátoru/zkrutné tyče. Šroub blíže k motoru je kratší a vyndáme ho jako první. Vnější šroub povolit a vyndat jako druhý - při jeho vyndávání je dobré si jenom rukou pozdvihnout těhlici ze spoda, aby nebyl "lámaný" a tím blokovaný. Nemá cenu snažit se povolovat matici na tyčce od stabíku, jen se bude protáčet v čepu.
10, vyndáme alternátor
11, přišroubujeme zpět olejový filtr - od kola to jde teď krásně a snadno. Vrátit zpět držák tyčky stabíku - prvně krátkej šroub, pak dlouhý šroub skrz těhlici (zase přizvednout). Pro strýčka příhodu a jako ochrana proti tomu chlápkovi (Alzheimer) co nám rád schovává věci - zasunout zpátky 2 šrouby co držely alternátor, zašroubovat zpátky vodící kladku. Šrouby od nadkolí a plastovou spojku polovic nadkolí schováme do krabičky a dáme do kufru. Nasadit kolo, auto spustit na zem na kola, aby se nekroutila karoserie. Kryt motoru a nadkolí dáme také do kufru, nebo necháme opřené v garáži do doby, než opravíme nebo si necháme zrepasovat alternátor.
Pokud použijete metodu s vyndáním olejového filtru nezapomeňte po montáži repasovaného alternátoru dolít olej!!!
- Přílohy
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Nakonec mi to nedalo... a altík jsem zlehka rozděl. Mám BOSCH a šrouby na regulátoru už měly omačkané hlavy, takže někdo už ho měnil nebo repasoval.
V úterý ráno nesu altík do firmy, která dělá jen altíky a startéry.
Na fotce délka uhlíku, nedokážu posoudit zda je to ještě OK nebo už jsou kapput. Zítra pro jistotu prolezu kabely na autě, zda není nějaká vyhřátý.

V úterý ráno nesu altík do firmy, která dělá jen altíky a startéry.
Na fotce délka uhlíku, nedokážu posoudit zda je to ještě OK nebo už jsou kapput. Zítra pro jistotu prolezu kabely na autě, zda není nějaká vyhřátý.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alternátor - výměna uhlíků
Koupil jsem další alternátor a nechal ho zrepasovat. Nové uhlíky, ložiska a nový stator. Původní stator je fotce. Problém byl v tom, že železné jádro zkorodovalo a tím se roztahovalo tak, že se dostalo do vinutí... Tipuji, že to korozivní roztažení vzniklo v dolní části alternátoru, která je nejblíže vozovce a tím nejvíce "na ráně" vlhkosti.
Edit: Našel jsem stator z prvního repasu a je tam stejná chyba-korozí roztažené jádro statoru. Z toho lehka vyvozuji, že toto čeká každou AR 166 V6 2.5 / 3.0 / 3.2
Edit: Našel jsem stator z prvního repasu a je tam stejná chyba-korozí roztažené jádro statoru. Z toho lehka vyvozuji, že toto čeká každou AR 166 V6 2.5 / 3.0 / 3.2
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 1 host