chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Odpovědět

Chiptuning

Ano,proč ne?
153
77%
Ne,nejsem jeho fanda
45
23%
 
Celkem hlasů: 198

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 27.1.2010, stř 08:47

Lopatky turba se po chipu manuálně ladí u 2,4 100kw a 1,9 77kw verze. Tvoje 2,4 103kw by měla mít turbo Garet s proměnnou geometrií lopatek a tam se nic manuálně nenastavuje.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 27.1.2010, stř 09:05

Alfik : ok, to trhání, o tom jsem se chtěl přesvědčit...
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 27.1.2010, stř 09:32

Jestli ti to netrhalo od začátku, tak se spíš něco odporoučelo ve vozidle.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 27.1.2010, stř 10:59

Sgt. píše:Lopatky turba se po chipu manuálně ladí u 2,4 100kw a 1,9 77kw verze. Tvoje 2,4 103kw by měla mít turbo Garet s proměnnou geometrií lopatek a tam se nic manuálně nenastavuje.
Takhle to myslíte.Ano mam naklápění lopatek ale i tak po změně táhla musí nastat změna plnícího tlaku,to že reguluje samo záleží jak jsou nastaveny lopatky(buď více nebo méně).Si myslím :shock:
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 27.1.2010, stř 11:13

Myslím, že na tomhle se nic regulovat nemusí, ale nejsem chiptuner.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 27.1.2010, stř 14:50

Sgt. píše:Lopatky turba se po chipu manuálně ladí u 2,4 100kw a 1,9 77kw verze. Tvoje 2,4 103kw by měla mít turbo Garet s proměnnou geometrií lopatek a tam se nic manuálně nenastavuje.
1.9 77kw nema lopatky. Je to obtok. 2.4 jtd 100 kw je VGT, tak isto ako 103 kw. Ale je ovladane pretlakom,preto sa musi nastavovat rucne. 103kw a vyssie maju ovladanie turba podtlakove. Podtlak ovlada RJ tudis na turbe pridas tlak turba upravenim mapy(chipom).
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 27.1.2010, stř 15:11

No vida a sme zase o něco chytřejší.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 28.1.2010, čtv 10:18

Sgt. : klidně může být závada i v chipu... stále to řeším a přemýšlím, čím ta má závada může být způsobena, sám věřím v netěsnost vývodu vzduchu z turba, (které byly zatěsněný "cementem"), bylo mi razeno, že dosedací plochy by chtělo strojově opracovat - srovnat, což nevím kde nechat udělat a aby to pak tím taky bylo... více info viz můj příspěvek na listu 37
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 28.1.2010, čtv 10:55

No a tu netěsnost si vyřešil? Nebo to pořád fouká kolem?
Jestli ti to předtím půl roku jezdilo v pohodě a teď to cuká/ztrácí výkon nebo jak to popsat, tak bych opravdu čekal závadu někde na motoru. Chip je jenom upravená tabulka s číslama, ta se sama od sebe nepřepíše/nepokazí. Spíš bych si položil otázku jestli sou ty hodnoty v chipu korektní nebo ne a jestli tedy nejsou příčinou toho poškození.
Nejlepší postup by bylo nahrát origo mapy a jezdit, jestli závada bude přetrvávat, tak máš jistotu že se něco posralo. Jestli se to tím vyřeší, tak máš klid.
Nejsem mechanik ani chiptuner jen píšu jak bych postupoval (podle mě cestou nejmenšího odporu).
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 28.1.2010, čtv 15:33

Prvně jsem řešil tu netěsnost, tak mi oba výstupy turba mekanik zatěsnil - tam kde to foukalo, jak jsem psal zajimavé bylo, že poté 60km bylo vše 100% OK, pak se to začalo ozývat ale lehčeji znovu... co dál? řešit znovu netěsnost... další možnosti : strojově srovnat dosedací plochy (jenže nevím kde, kdo)... nic nebudu kecat nesmysly, jdu hledat odpovědi u odborníků na turba... dám vědět.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Sgt. » 28.1.2010, čtv 15:48

Si z Prahy, tak zajeď ke Kameníkovi ten tyhle auta zná, myslím že tu netěsnost pořeší nebo ti poradí.
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=51&t=988
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od whitedevil » 29.1.2010, pát 19:46

Lukyn píše:Prvně jsem řešil tu netěsnost, tak mi oba výstupy turba mekanik zatěsnil - tam kde to foukalo, jak jsem psal zajimavé bylo, že poté 60km bylo vše 100% OK, pak se to začalo ozývat ale lehčeji znovu... co dál? řešit znovu netěsnost... další možnosti : strojově srovnat dosedací plochy (jenže nevím kde, kdo)... nic nebudu kecat nesmysly, jdu hledat odpovědi u odborníků na turba... dám vědět.
Nechat si sjet obě dosedací plochy na magnetce, popř vybrousit vodním smirkem. mělo by to jít ale utěsnit i tmelem na vejfuky, nebo tím spešl silikonem co odolává velkejm teplotám, Ještě se dá uděalt těsnění z mědí ;)
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milano75 » 29.1.2010, pát 20:15

whitedevil píše:
Lukyn píše:Prvně jsem řešil tu netěsnost, tak mi oba výstupy turba mekanik zatěsnil - tam kde to foukalo, jak jsem psal zajimavé bylo, že poté 60km bylo vše 100% OK, pak se to začalo ozývat ale lehčeji znovu... co dál? řešit znovu netěsnost... další možnosti : strojově srovnat dosedací plochy (jenže nevím kde, kdo)... nic nebudu kecat nesmysly, jdu hledat odpovědi u odborníků na turba... dám vědět.
Nechat si sjet obě dosedací plochy na magnetce, popř vybrousit vodním smirkem. mělo by to jít ale utěsnit i tmelem na vejfuky, nebo tím spešl silikonem co odolává velkejm teplotám, Ještě se dá uděalt těsnění z mědí ;)


LUKYN: jestli ti mechanik utěsnoval spoj mezi turbem a svody nějakým silikonem nebo tmelem na výfuky, tak je naprostej kokot a k němu bych si nedal opravit ani koloběžku!!!

pokud chceš zjistit, kudy ti uchází spaliny z výfuku v motorovým prostoru, tak všechno pořádně umej, projed to někde pod zátahem do kopce a pak uvidíš, kde ti to fouká podle sazí

pokud víš, že ti to fouká mezi turbem a svody A VÍŠ, že jsou křivé dosedací plochy, tak se to dá pořešit velice rovným pilníkem, (v žádným případě smirkem, protože to akorát uděláš hrbolatý max použít tvrdý podklad zabalený ve smirkovém plátně, ale to už je lepší pilník) nejlépe novým a zabrousit

nebo při malé nerovnosti dosedacích ploch,měděděným těsněním větší tlouštky, které si doma vysekáš z měděného plechu

každopádně při rozdělání výfukových částí se musí dát vždy nové těsnění!!!

křivost dosedacích ploch zjistíš při perfektně očištěném porvrchu, při použití pravítka proti světlu, nebo přiložení pravítka a spároměrkama.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od whitedevil » 30.1.2010, sob 17:05

Na turbíně co sem měl těsnění nebylo a ani sem ho tam nedával... okraje dosedací plochy zamáznul tim tmelem aby mi nevlezl do vnitř a uplně v pohodě
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 30.1.2010, sob 19:42

Alfici se snažím dávat, jen to nejlepší, proto jezdím na servis za kámošem (bohužel je to karosář), takže v určitých situacích chybí ta zkušenost...

místa netěsnosti viz. foto. na str. 36

mechanik vyndal turbo a dal tam tmel na výfuky tuším od bosalu...

dle Eper tam těsnění nepatří, výrobce spoléhá na přesnost opracování dosedacích ploch

"měření" s pravítkem nezkoušel a příjde mi to jako fakt rozumné

rešení opracováním ploch na magnetické brusce jsem dostal od firmy specializující se na GO turbín turba.cz

ještě takhle můj dojem, on to zatěsnil tmelem na výfuky, odjel jsem a jel 300km, prvních 60km bylo vše naprosto OK, tahala bez zaváhání, 60km se ozvalo jemné cuknutí a poté ještě párkrát znovu, ale již ne tak často, jako před opravou, ale teď jsou ty výpadky daleko jemnější, né tak velké výkonové díry (dříve cukala častěji a silněji a hlavně při 2,5 a 3tis - teď většinou při 2tis a hlavně jemněji). takže si myslím, že ta pasta fungovala, ale jen určitou dobu, než si tlak našel cestičku ven, takže ta nerovnost tam není nijak zásadní...

ještě jedna věc : pár lidí chybu svalují na čip

tento problém mám posledních nevím 10tis km ??? začalo to nezávisle na čemkoli řekl bych, /možná od vibrací od špatného homokineťáku/

ještě jedna věc, a co když ta netěsnost na tyto výpadky výkonu nemají vůbec vliv???

cítím, že takto to již dále nevyřeším, zajedu ke kameníkům...
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 30.1.2010, sob 21:13

Jestli to má chip, tak většina postupů hledání závad selhává, takže bych odčipoval našel závadu a pak zase načipoval, když to musí být a nejede to bez toho... :hotovej

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milano75 » 30.1.2010, sob 21:23

pamatujete si pánově, že tmel mezi hlavu a svody ani mezi svody a turbo, zásadně nepatří

pokud si neuvědomujeto turbína setočí cca 50 000ot/ min a když do ní hodíte kousek tmelu, tak si můžete domyslet co se stane,

dej mezi svody a turbo měděný tsnění a je to, opracování na magnetce bych volil až jako poslední- měl jsem podobný problém, ale vyřešil jsem to výměnou svodu za rovnější :)

osobně bych nesvaloval na výpadky výkonu na nětěsnot ve výfukové části, pokud by něco bylo s turbem tak jedině snad přituhlá regulace, která se zasekává
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od kejml » 30.1.2010, sob 22:00

Milano75 píše:... pokud si neuvědomujeto turbína setočí cca 50 000ot/ min a když do ní hodíte kousek tmelu, tak si můžete domyslet co se stane ...
A teď si představ, že turbína ftédeíčku točí 150.000 RPM. :smt033
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milano75 » 31.1.2010, ned 00:26

nemohl jsem si vzpomenout kolik vlastně točí a nechtěl jsem přestřelit :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 31.1.2010, ned 09:47

Milano75 píše:nemohl jsem si vzpomenout kolik vlastně točí a nechtěl jsem přestřelit :-D
Aj keby napises 200000 ot. ,tak by si neprestrelil.....
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

whitedevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 585
Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od whitedevil » 31.1.2010, ned 21:11

Milano75 píše:pamatujete si pánově, že tmel mezi hlavu a svody ani mezi svody a turbo, zásadně nepatří

pokud si neuvědomujeto turbína setočí cca 50 000ot/ min a když do ní hodíte kousek tmelu, tak si můžete domyslet co se stane,

dej mezi svody a turbo měděný tsnění a je to, opracování na magnetce bych volil až jako poslední- měl jsem podobný problém, ale vyřešil jsem to výměnou svodu za rovnější :)

osobně bych nesvaloval na výpadky výkonu na nětěsnot ve výfukové části, pokud by něco bylo s turbem tak jedině snad přituhlá regulace, která se zasekává
Problém, je ten že prostě na alfu a spoustu jinej italu těsnění mezi turbo a svody nepatří - jak píše lukyn.

Osobně si myslim že když se s tmelem pracuje rozumně tak nenuže uškodit.. jasně že ho nenaseru po celý dosedací ploše a nedám ho tam tunu že... ale když budu opatrnej namáznu lehce kraje zkusim spojit a uvidim co to dělá.. pak to otřu a pokud to bylo OK tak to namáznu znova stejně... nevidim v tom problém.. no a potom tomu nebudu dávat čoud a počkám až tmel pěkně vytvrdne... myslim že by to mělo fungovat.. a taky to funguje...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 11.2.2010, čtv 09:08

Včera jsem problém s výpadky výkonu vyřešil :smt041 Závada byla v zaneseném EGR ventilu, byl plný sazí. viz. foto.
Do sekce EGR ventil vložím návod, jak na něj.
Díky za účast a snahu pomoci.
Přílohy
10022010132.jpg
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milano75 » 24.2.2010, stř 22:40

Zákazník: "Potřebuju čip, vole. Rychle."
Tuner (ten, co řekněme provádí tuning): "A co máte za auto?"
Zákazník: "To je přece jedno, já potřebuju v sobotu jet do Kozotrk vole na zábavu jo a ten výkon musí jako bejt extrémní ne, vole..."
Tuner: "A co máte za auto?"
Zákazník: "Jo jako já jo?"
Tuner: "Jo jako vy ne."
Zákazník: "Já ne teda kdo, co?"
Tuner: "Co kdo no jako vy jo, jo."
Zákazník: "Škodofku!"
Tuner: "A jakou?"
Zákazník: "Ty jo dost dobrou...."
Tuner: "Dá se to nějak přiblížit?"
Zákazník: "Modrou a f tuningu s černejma světlama a se žlutejma fofrpruhama a zelenejma oknama a nápisem Provokacijón...."
Tuner: "A jakej to je typ?"
Zákazník: "Nevim, ale zvuk to má fakt hustej."
Tuner: "Tak se podívejte do techničáku."
Zákazník: "Nemam. Byl sem ve městě na estéká a tam říkali, že si ho tam rači nechaj, protože od takovýho hustě nadupanýho auta nemůžu prej mít techničák doma".
Tuner: "Tak se zeptejte".
Zákazník: "Já skočím do kurníku za dědou ten tam teď kydá a von s tím jezdil předtim jako než začal kydat že jako jakej to je typ".
(po chvíli)
Zákazník: "Sto pět es."
Tuner: "No jo, ale to nemá žádnej čip".
Zákazník: "Tak mi ho tam dejte ne kůli tomu volám".
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

pavek007

Příspěvky: 10
Registrován: 4.2.2010, čtv 18:34

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od pavek007 » 10.8.2010, úte 00:22

jak ziskam kontakt na sarkana ohledne chiptuningu?

pietro1981
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Registrován: 6.8.2010, pát 15:40

Cip JTDM

Příspěvek od pietro1981 » 24.8.2010, úte 17:30

Zdravim, chcel by som sa opytat, ako sa da cipnut 2,4 JTDM u 159 na 250 koni bez zdvihnutia planiaceho tlaku turba (dufam, ze som sa spravne vyjadril), iba preprogramovanim riadiacej jednotky :shock:

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů