Powerbox?

Odpovědět
Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4047
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Powerbox?

Příspěvek od Adamsquare » 4.2.2010, čtv 11:34

Nejsem žádný zastánece chipování motoru, vlastně jsem spíš odpůrce, ale zaujala mě tahle poměrně levná a jednoduše připojitená věcička jménem Powerbox.
Na internetu všude píšou, jak je to bezchybný, ale důvěru v to moc nemám.

Má s tím někdo nějaké bližší zkušenosti, resp. potřeboval bych vyloženě říct, zda to je akorát zadělání na problémy, nebo je to opravdu "prospěšná" věc :) (turbo, váha, filtr pevných částic, vstřiky atd atd... )

Na výkon si stěžovat nemůžu (se spotřebou je to horší), ale za pár peněz je změna z 200 na 256 koní hodně velký lákadlo. :wink:

Konkrétně je to tato věcička http://global.ebay.com/power_box_alfa_r ... 09416/item
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Powerbox?

Příspěvek od kejml » 4.2.2010, čtv 12:59

Powerbox mění signál z jednoho, dvou čidel a jednotka pak dává více nafty/vzduchu. Pak to víc jede (a hulí).
Buď powerbox fixluje teplotní čidlo a motor jede na sytič, bo si myslí, že je studený,
nebo fixluje tlak paliva - tzn. ho tam dává víc,
nebo fixluje tlak vzduchu v sání za turbem - tzn. dává víc nafty na větší tlak vzduchu,
nebo kombinace.
Všechno je špatně.
Chiptuning (kvalitní:) je menší zlo.
edit: 56 koní navíc? Dlouho jsem se tak dobře nepobavil :smt033
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4047
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Powerbox?

Příspěvek od Adamsquare » 4.2.2010, čtv 13:17

kejml píše:Powerbox....
Tak hulení bysme zvládli jednoduše, to by snad měl pobrat filtr, ale nějak mi nejde do hlavy, že to leje víc nafty a přitom by to mělo míň žrát (v horším případě aspoň stejně)

Co se týče výkonu, všude uváděj zhruba třetinu výkonu navíc, takže 56koní je ještě střízlivý :D

Jinak tohle jsem našel na powerbox.cz

Chiptuning
Chiptuning Vám přináší zvýšení výkonu, mnohdy i snížení spotřeby, nicméně je třeba si uvědomit rizika, která klasická softwarová úprava prováděná pouhým přehráním dat ve Vaší řídící jednotce přináší a to zejména:

- možnou ztrátu záruky na vůz

- nové vozy při servisních prohlídkách jsou "aktualizovány" - je Vám tím mnohdy smazán i software a tím přicházíte o chiptuningovou úpravu za tisíce korun

- nekvalitní úpravci použijí 1 software kamkoli, příkladem je VW koncern 1.9TDi, nicméně již neřeší, že zde bylo využito více řídících jednotek...

Úprava díky přídavné řídící jednotce, tzv. powerboxu (či speedboxu, racingboxu...) Vám přináší lehce namontovatelnou jednotku, kterou můžete kdykoli bez potíží snadno vyjmout a tím zabránit jakékoli ztrátě záruky, neohrozí Vás návštěva servisu a v případě prodeje vozu je bez potíží možné jednotku prodat, či využít v jiném voze po modifikaci. Chiptuning tímto způsobem Vám nabízí užitek i návratnosti investice a především se nejedná o virtuální chiptuning, kde mnohdy úpravci spoléhají na placebo efekt, ale máte v ruce skutečné zařízení.
Výsledky chiptuningu pomocí přídavné řídící jednotky:

- zvýšení výkonu až o 30%

- snížení spotřeby až o 15%

- zvýšení kroutícího momentu

- klidnější chod motoru a zátah již od nízkých otáček

- zachování životnosti motoru

- zachování všech limitů výfukových splodin

- BEZPEČÍ pro Váš vůz !!! Zachování záruk od výrobce.

- na rozdíl od chiptuningu nám nedělá problém filtr pevných částic, ani automatická převodovka !!!

//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Powerbox?

Příspěvek od kejml » 4.2.2010, čtv 13:27

Ještě pěknější slohovou práci napíšu za půl hodiny. Za mě to jsou kecy.
Až to někdo naměří, rád se mu omluvím.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: Powerbox?

Příspěvek od JP159 » 4.2.2010, čtv 21:11

Nevím jestli se ti jedná o toto:
Petr159 to má, tak se ho na to zeptej
Píše o tom:
dal jsem tam externí P-BOX Steinbauer (700Eur), optimalizuje vstřikování paliva - bez zvyšování plnícího a rail tlaku.

http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?select_c=sk

Dá se vypínat i zapínat během provozu, dá se úplně demontovat během chvilky. Já jsem si tam dal navíc vypínač na dálku, i když tuším že to až tak důležitý není, jednotka se dá vypnout i jednoduše po otevření kapoty.

Ty údaje po úpravě:
154kw na 185kw
209hp na 252hp

myslím že se tomu dá věřit, ale dám to na brzdu. Zvědavost mi nedá spát

Ještě nebyl čas pořádně testovat, ale zdá se mi že se průběh v nižších otáčkách nijak zvlášť nezměnil (prvotní dojmy!) ale nad 2600 ot. nastává peklo a těch 1800kg se začne bez váhání neskutečnou silou drát dopředu. Těžko se to popisuje, tohle musíte zkusit

Osobně si myslím to samé co Kejml, ale jsem zarytý benzinový magor ,tak ,že o naftě ti nic neřeknu, .
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Petr159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 16.8.2008, sob 13:54
Bydliště: Praha

Re: Powerbox?

Příspěvek od Petr159 » 8.2.2010, pon 22:46

Mám s tím nalítáno přes 20 tisíc, ty naměřený údaje sedí - viz moji diskuzi, je tam graf z brzdy.

Nárůst výkonu je brutální a nejenom na papíře. Co jinak potřebuješ vědět ?
159 SW 2.4 JTDM 252hp

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4047
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Powerbox?

Příspěvek od Adamsquare » 9.2.2010, úte 11:56

Petr159 píše:Mám s tím nalítáno přes 20 tisíc, ty naměřený údaje sedí - viz moji diskuzi, je tam graf z brzdy.

Nárůst výkonu je brutální a nejenom na papíře. Co jinak potřebuješ vědět ?
Ahoj, celý jsem to přečetl a vypadá to parádně, jen mám obavy, že ladění od Steinbauer bude asi něco jiného než jen píchlý powerbox za 10x nižší cenu :wink:

Co se týče spotřeby, změnilo se něco? U tebe na diskuzi jsou překvapení, že jezdíš za 9,7 s nohou na podlaze... a co já bych za to dal. Já jedu za 10-13 i mírným tempem :roll:
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Petr159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 109
Registrován: 16.8.2008, sob 13:54
Bydliště: Praha

Re: Powerbox?

Příspěvek od Petr159 » 11.2.2010, čtv 16:20

Ta spotřeba 12-13l by odpovídala striktně pouze popojíždění po městě, stání v kolonách.
Jestli jezdíš aspoň trochu kombinovaně, neměl by ses dostávat přes 11 litrů, a to mluvím o ježdění na doraz. Při "normálním" používání plynovýho pedálu by ty hodnoty měly být do 9 litrů.

Jak jsem psal, s mojí alficí s powerboxem jezdím MAX do 10l s nohou na podlaze, a ta druhá 2.4 147kw co máme jezdí za 10,5-11,5 litru, ale většinou styl krátký popojížďky a ted v zimě, navíc je to automat !
159 SW 2.4 JTDM 252hp

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Powerbox?

Příspěvek od RV147 » 16.2.2010, úte 06:52

O nárustu výkonu nebudu spekulovat, ale nějakej asi je. Problém většiny powerboxů je, že zkreslují údaje které do jdou do ŘJ a tak pak na základě zkreslených informací upraví předvstřik, tlak turba a dávku. Dokun nemá auto problém většinou to funguje. Horší je, když nastanou nějaký extrémy (nízká nebo vysoká teplota, porucha). U chiptuningu funguje nouzový režim, bohužel u powerboxu je i ten zkreslen a to může mít fatální následky. Existujou i nějaký "chytrý" powerboxy, ale to není ten případ co uvádíš.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4047
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Powerbox?

Příspěvek od Adamsquare » 20.2.2010, sob 22:03

hm... se*u na to :D
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Santacruzz

Příspěvky: 2
Registrován: 12.2.2011, sob 10:39

Re: Powerbox?

Příspěvek od Santacruzz » 12.2.2011, sob 10:42

Zdravím Vás všechny. Chci se zeptat, co si myslíte o tomhle. Má to prej přijít na český trh.

http://www.maxchip.de/Vitejte-na-strankach-MAXCHIP

Chtěl bych vědět Váš názor. Chtěl bych to dát do auta.

Žížal
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 285
Registrován: 26.9.2010, ned 09:09
Bydliště: Havirov
Kontaktovat uživatele:

Re: Powerbox?

Příspěvek od Žížal » 12.2.2011, sob 11:44

Maji ceny jak zavedeni mistni upravci, ale zadne reference... To radsi auto dam nekomu, kdo dokazal co umi a ze neoddela motor.
Powerbox bude problem na kzdem aute s DPF a odstranit DPF jen boxem nejde...

Santacruzz

Příspěvky: 2
Registrován: 12.2.2011, sob 10:39

Re: Powerbox?

Příspěvek od Santacruzz » 12.2.2011, sob 11:55

Díky za názor. Jsem koukal, že tam mají toho víc než jen Powerbox. Po referencích kouknu. Čeští úpravci jsou kteří?

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host