sportovní úpravy-rady tipy atd

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 10.1.2010, ned 14:02

Chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo z vás Alfistů zkušenosti s přídavnými zátěžovým pery na AR 75??

jedná se mi konkrétně o tohle: http://pruziny.info/pruzina/2/Zatezove- ... HV-001905-

je to sice na 90, ale 75 má stejnou zadní nápravu, takže by v tom neměl být problém a možná by se tím eliminovala měkkost zadního odpružení.

Díky za odpovědi
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 10.1.2010, ned 14:26

hoij, silěn pochybuji, že s tím tady někdo má skušenosti, ale osobně bych řekl, že tohle je jedna z nejlacinějších variant jak přitvrdit zadek :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 10.1.2010, ned 14:37

No zkušenost nemám, jenom tu, že zadek je i po montáži tlumičů KONI na můj vkus dost měkkej. Údajně jsou vyzkoušený jako velmi vhodný přední pružiny ze Škody Forman. Ale jestli to stojí 120Kč tak je to stejně levnější. Na Formana stály péra tuším kolem 800 Kč.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 10.1.2010, ned 15:06

Mě jde právě o kombinaci těch pružin ze škody Pick up a dovnitř tyhle zátěžový, k tomu asi taky Koni.

No zkusím tam napsat o foto té pružiny, a asi to vezmu. Za ty prachy není co řešit.

Ještě řeším dilema, jestli použít ty škodovácký pera z 1,3 OHV, nebo z 1,9 diesel(1,6) - podle katalogu jsou jiný, ale nevím jak- jestli jsou delší nebo jen tvrdší.

Zatím čau.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 10.1.2010, ned 15:48

Možná bych vzal ty z 1,6 a 1,9, jsou tvrdší a na ty podpůrný bych se už vykašlal, aby to zase neskákalo jak koza, protože to tlumiče neudrží. Co čip, máš ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 10.1.2010, ned 17:00

Zatím ne, počkám až po výplatě. Ale docela mě zajímá ta knížka, na kterou jsi mi posílal odkaz, ty úpravy 4 válců Nord. Musím to někde sehnat, alespoň se vyhnu vymýšlení už vymyšlených věcí.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 10.1.2010, ned 18:32

No kdybys to někde sehnal tak když tak na SZ, jinak je to na e-bay. V novým vydání jsou i motory TS.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 17.1.2010, ned 21:22

je k nečemu Oil catch tank?? nebo je to jen, když chcu bejt fakt ekologickej, jednoduší je oddechovou hadici odpojit a šup s ní pod auto, ne :D ??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 17.1.2010, ned 21:29

podle mě jde jen o ekologii, já mám na ts jenom hadici, ale asi by to chtělo nějakej filtr, protože motor nejenom vyfukuje ale taky nasává a mohlo by si to nasát nečistoty.

Navíc jsou to kila navíc :-)
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 17.1.2010, ned 21:34

Je to dobre, aby tieto pary z odvetravania klukovky kolovali cez sanie. U niektorych aut sa cez tieto vypary maze skrtiaca klapka. Kazdopadne OCT je dobra vec, 100krat lepsia ako filtriky na odpar motora, ktore sa olejovou parou zvnutra filtra zvyknu upchat, clovek to nevidi, potom ich tlak vystreli a do motora/veka ventilov sa dostane bordel. OCT kazdopadne na TSku nechat, na robenom motore urcite pridat :smt023
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

krosmen

Příspěvky: 74
Registrován: 27.7.2008, ned 22:12
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od krosmen » 1.2.2010, pon 16:39

problém odvětrání klikové skříně není tak jednoduchý jak to vypadá obzvláště u turbomotorů...jsou na to výpočty a tím že se jen vyhodí ven hadice vzniká problém v tom že se neodsává pára vzniklá v motoru-olejová pára a tím se motor hůře maže a taky chladí.....
něco italskýho mám....

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 1.2.2010, pon 16:49

Takže jestli to dobře chápu, tak ten podtlak, který je v sání, vytahuje ty olejové páry ven z klikové skříně.
Ale proč je např. u závodních motorek (soutěžní enduro) vyřešený odfuk z kliky jenom hadicí???
Je to jenom kvůli váze, nebo ten odtah těch olejových par zajistí částečně pohyb pístu ve válci??
Tyhle 4taktní 1 válcové motory (motocros) považuju za jedny z nejostřejších, jaký si může normální smrtelník koupit. Sorry za OT.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 1.2.2010, pon 17:11

to je takový pochbyný- samozřejmě, že pokud je to napojené do sání tak to odsává ty páry, ale taky teplý vzduch což nepotřebuji, o tom že se motor víc zahřívá vlivem horchých neodvedených pár bych souhlasil ,ale s tím mazánín????

naví pohybem pístů jsou páry vytlačovány ven

třeba turbo zetor to má jen trubkou :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Kůrkyn » 1.2.2010, pon 19:13

do sání je to jen kvůli ekologii - aby olejová mlha netekla na zem.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 1.2.2010, pon 20:18

Kůrkyn píše:do sání je to jen kvůli ekologii - aby olejová mlha netekla na zem.
jsem taky toho názoru :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Kůrkyn » 1.2.2010, pon 20:32

to není názor to je fakt, už u Fiatu 600 v roce 54 to bylo prezentováno jako ekologická vychytávka :-D

krosmen

Příspěvky: 74
Registrován: 27.7.2008, ned 22:12
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od krosmen » 11.2.2010, čtv 14:55

tak zaprví,motor nevytlačuje ven nic neb když jede jeden píst nahoru jede druhej dolu...jen tak pro upřesněnou navíc s tím že pokud necháš jen hadici tak cítíš že to jen nevydechuje ale i nasává-pulzuje to.....
Dále nejde srovnávat motor závodní a seriový ten závoddní je postaven na X hodin provozu kde je nějaký odsávání a ideální mazání na delší dobu věc kterou nikdo neřeší....
Nejvíce hákliví na to jsou turbomotory vzhledem k tlaku který se domotoru vhání,také se odsávání řeší připojením na výfuk...ono by to chtělo si o tom nejdřív něco přečíst a nastudovat nežli napsat že je to blbost oni jsou na to výpočty jak veliké musí odsávání být atd atd.......... :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023
něco italskýho mám....

krosmen

Příspěvky: 74
Registrován: 27.7.2008, ned 22:12
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od krosmen » 11.2.2010, čtv 14:59

navíc OCT je tam právě kvůli separaci leje který pak teče nazpět do vany....
proto ho auta mají i seriově.... hlavně turba,NA motory nmají jen síťku-jakoby drátěnku na nádobí....
něco italskýho mám....

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 23.2.2010, úte 21:38

Na netu jsem našel stabik od RSRacing. Je to včetně kostí s unibally a celkem dobrý peníze.
Jenom nevím, jestli není průměr 28 mm až moc. Seriovej stabilizátor na TwinSpark má myslím 24 mm. Může to fungovat se seriovímy komponenty - torzky serie a tlumiče Koni??

stabi_kl.jpg
stabi_kl.jpg (1.81 KiB) Zobrazeno 1670 x
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =COMREBT23
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 23.2.2010, úte 21:44

Nevidim dovod preco nie. Inak hrubka stabilizatora sa rozne lisi, bolo to tu preberane, nie je pravidlom, ze V6 ma hrubsi a TS tensi, je to pravdepodobne o tom, kto aky stabik pri stavbe v tovarni chytil doruky ;)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od jindřich 333 » 23.2.2010, úte 22:00

a jaké jsou tedy použité tloušťky v serii? 24mm(ts) a 26mm(V6)?

Bojím se, že při instalaci silnějšího stabiku a zachování seriových torzek, bude auto nedotáčivé.
Ale za ten stabik není nijak extra drahej a navíc je i s unibalovýma kostma.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Kůrkyn » 23.2.2010, úte 22:08

Když se dá dopředu taková kláda, tak se bude muset udělat něco i se zadkem, jinak to bude humáč. Navíc by se tak silnej stabilizátor mohl časem vytrhnout z kastle. Tohle je někam na okruh a ne na naše tankodromy.

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1854
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Rasputin » 24.2.2010, stř 14:51

neviete ako su riesene dojazdy el. okien? Je nato treba naky pridavny bazmek, alebo je to len v tlacitkach na samoztne okna? Chcel by som to minimalne na vodicovu stranu, pripadne spolujazdca, vzadu ich nezabije ked si budu tlacitko muset drzat :smt026 Moj osobny nazor je, ze by to mohlo byt len v tom tlacitku, naka mechanicka blbost, co ostane zopnuta a ked okno pride na doraz, zvysi sa odpor a tlacitko sa da do nuloveho stavu, ale radsi chcem aj iny nazor. A z coho by sa to dalo "vykradnut", 155, 164... ak tie dojazdy vobec maju....
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Sejny » 24.2.2010, stř 19:36

Já mám v plánu v zadu kliky úplně odmontovat aby to nikdo nestahoval protože mě to sere, každej to nechá rozvalený jak vyleze. Jinak dojezd bývá řešen čistě elektronicky.... stačí měřit proud odebíraný motorem stahovačky.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1854
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Rasputin » 24.2.2010, stř 21:20

nj, to sralo aj mna, ked som bral niekoho vzadu, hlavne v lete, tak nechavali otvorene okna, nastastie ta elektrika vzadu tento problem ciastocne riesi, nakolko zo sedadla vodica sa daju pekne ovladat aj zadne okna... hmm, ale tlacitko je treba aj tak ine, nie? tieto origo co su tam by asi nedokazali ostat v "stlacenom" stave, ci hej?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů