jaky olej
Re: jaky olej
Jj--tím nejde nic zkazit, a pokud dám něco mimo doporučení, musím číst výkonovou specifikaci, složení bází a údaje viskozity v materiálovým listu, zásadně nepatří do
Alfy nic, s redukovanou viskozitou, jinými slovy HTHS pod 3,6-3,7..
Ná ten mobil má HTHS vyšší než 10W-60racing a tím pádem to na zimu je slušná
volba--I KDYŽ JE TO MEZI OLEJI 5w-x NAPROSTÁ VÝJIMKA..ale výjinka potvrzuje pravidlo..
Stejně jako 15W-x Motul a 20W-x LaManch---neumím si představit v létě podmínky, kdy by se Motul20W-60 přehřál--třeba v T.S...
OLEJE MOTUL--kvalitní ester syntetika , žádná špatná volba, zvlášť ve žhavým létě..
.....................................
Tak hodím sem to základní bla, bla, bla o
olejích Motul obecně::
Pozn.
/Tak Motul jde vlastní cestou jak připravit esterovou syntetiku..ale hlevní je jako vždy
pro volbu v konkrétním případě použití
materiálový list.../
Plně syntetický olej nejvyšší třídy vyPlnráběný na bázi rostliných biologicky odbouratelných surovin patentovanou esterovou technologií firmy Motul. Je určen pro sportovní a závodní účely. Kinematickouviskozity je rovněž vhodný pro použití v běžném provozu. Vyrábí se ve viskozitách: Power racing 5W30, Power 5W40, Chrono 10W40, Competition 15W50 a Le Mans 20W60.
Vlastnosti:
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a s maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila.
Specifikace:
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Vlastnost MOTULu:
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila.
Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.880
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.5 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 161
HTHS viscosity à150°C (302°F) ASTM D4741 4.19 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
Tak tady by byla ta Motul 300 20W-60
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 15W-50
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.883
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.8 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 128.1 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 154
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.33 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
AGIP racing10W-60
Fyzikální vlastnosti :
SAE 10W-60
Viskosita pri 100°C mm²/s 24
Viskosita pri 40°C mm²/s 160
Viskositní index 177
Bod vzplanutí °C 220
Bod tuhnutí °C -36
Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
Speciálně určen pro značku Alfa Romeo,specifikace API SG,CCMC G-5/PD2
U olejů 15W-50 a 20W-60 je drobnou poznámku..tyhle oleje jsou kvalitní, no za studena opravdu husté, materiálový list
uvádá hodnoty pro 40 stC, kdy jsou na úrovni
řekněmu už AGIP racingu, no když si uvědomíme, jakou hustotu mají okolo 0stC,
je životně důležité prohřátí motoru právě na teplotu oleje 40st.
BEZ TEPLOMĚRU OLEJE BYCH OLEJ TÉTO HUSTOTU 15W-50 a 20W-60 do motoru na běžný provoz nedával, protože jízda pod
hodnotu 40stC by mohla poškozovat pod zátěží
hydroštely..
Je potřeba si uvědomit, že závodní podmínky jsou velmi specifické..
To ale platí i o olejích 10W-60..sednout do promrzlýho auta a dát mu čočku s tou medovinou ve vaně je velmi rizikové.
Když volíte pojistné mazivostní aditivum-já leju
Bishop460-G do benzínového motoru,pak riziko připření je i v režimu studeného motoru na nule..
Bez tohohle aditiva je provoz racing olejů vázán
na teploměr oleje vždy. Pravidlo--NÁPLŇ VE
VANĚ MUSÍ PRO PROVOZ MÍT TEPLOTU ASPOŇ
40st. Ta 300 10W-40 má hodnoty asi jako
AGIP SINT 2000/mírně lepší/ a rozhodně to
není žádná sra.čka, no pod zátěží je filmi těchto olejů výrazně tenčí..podstatný je esterový základ, tyto filmy jsou velice houževnaté bez sklonů k trhání a výborně mažou za vysokých teplot..Na ty hustý pozor, v zimě pro jednodušší starty a snadnější provozu asi volba AGIP Racing
10W-60, než Motul 300 15W-50,20W-60..
Tajemství bezproblematického provozu na racing oleje je bezpodmínečně prohřátý olej nebo pojistný aditivum , kdyý to nechcete pořád hlídat..každopádně teploměr oleje je při
těchto emulzích samozřejmost..
Alfy nic, s redukovanou viskozitou, jinými slovy HTHS pod 3,6-3,7..
Ná ten mobil má HTHS vyšší než 10W-60racing a tím pádem to na zimu je slušná
volba--I KDYŽ JE TO MEZI OLEJI 5w-x NAPROSTÁ VÝJIMKA..ale výjinka potvrzuje pravidlo..
Stejně jako 15W-x Motul a 20W-x LaManch---neumím si představit v létě podmínky, kdy by se Motul20W-60 přehřál--třeba v T.S...
OLEJE MOTUL--kvalitní ester syntetika , žádná špatná volba, zvlášť ve žhavým létě..
.....................................
Tak hodím sem to základní bla, bla, bla o
olejích Motul obecně::
Pozn.
/Tak Motul jde vlastní cestou jak připravit esterovou syntetiku..ale hlevní je jako vždy
pro volbu v konkrétním případě použití
materiálový list.../
Plně syntetický olej nejvyšší třídy vyPlnráběný na bázi rostliných biologicky odbouratelných surovin patentovanou esterovou technologií firmy Motul. Je určen pro sportovní a závodní účely. Kinematickouviskozity je rovněž vhodný pro použití v běžném provozu. Vyrábí se ve viskozitách: Power racing 5W30, Power 5W40, Chrono 10W40, Competition 15W50 a Le Mans 20W60.
Vlastnosti:
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a s maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila.
Specifikace:
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Vlastnost MOTULu:
Používá se v motorech s nejvyššími výkony a maximálním zatížením. Udržuje stálý mazací film při vysokých teplotách, otáčkách motorů. Při výběru vhodné viskozity je třeba dodržet požadavky výrobce motoru, případně ladičské firmy, která motor připravila.
Tyto oleje jsou podrobovány trvale testům továrních závodních týmů a jejich formulace se podle dosažených výsledků pravidelně upravuje. Z tohoto důvodu není možné je dlouhodobě homologovat podle amerických a evropských certifikačních testů.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 10W-40
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.880
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.5 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 161
HTHS viscosity à150°C (302°F) ASTM D4741 4.19 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
Tak tady by byla ta Motul 300 20W-60
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 20W-60
Density à 15°C (59°F) ASTM D1298 0.888
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 22.9 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 170 mm²/s
Viscosity grade ASTM D2270 162
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 7.17 mPa.s
Point d’écoulement ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 15W-50
Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.883
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.8 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 128.1 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 154
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 5.33 mPa.s
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 215°C / 419°F
TBN ASTM D 2896 11.7 mg KOH/g
Vysoce překračuje všechny aktuální normy API a CCMC (ACEA) tj. SJ,SL,SM/CF, G-4/PD-2 a G-5/PD-2.
Homologace biologické odbouratelnosti CEC L-33-A-93.
AGIP racing10W-60
Fyzikální vlastnosti :
SAE 10W-60
Viskosita pri 100°C mm²/s 24
Viskosita pri 40°C mm²/s 160
Viskositní index 177
Bod vzplanutí °C 220
Bod tuhnutí °C -36
Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
Speciálně určen pro značku Alfa Romeo,specifikace API SG,CCMC G-5/PD2
U olejů 15W-50 a 20W-60 je drobnou poznámku..tyhle oleje jsou kvalitní, no za studena opravdu husté, materiálový list
uvádá hodnoty pro 40 stC, kdy jsou na úrovni
řekněmu už AGIP racingu, no když si uvědomíme, jakou hustotu mají okolo 0stC,
je životně důležité prohřátí motoru právě na teplotu oleje 40st.
BEZ TEPLOMĚRU OLEJE BYCH OLEJ TÉTO HUSTOTU 15W-50 a 20W-60 do motoru na běžný provoz nedával, protože jízda pod
hodnotu 40stC by mohla poškozovat pod zátěží
hydroštely..
Je potřeba si uvědomit, že závodní podmínky jsou velmi specifické..
To ale platí i o olejích 10W-60..sednout do promrzlýho auta a dát mu čočku s tou medovinou ve vaně je velmi rizikové.
Když volíte pojistné mazivostní aditivum-já leju
Bishop460-G do benzínového motoru,pak riziko připření je i v režimu studeného motoru na nule..
Bez tohohle aditiva je provoz racing olejů vázán
na teploměr oleje vždy. Pravidlo--NÁPLŇ VE
VANĚ MUSÍ PRO PROVOZ MÍT TEPLOTU ASPOŇ
40st. Ta 300 10W-40 má hodnoty asi jako
AGIP SINT 2000/mírně lepší/ a rozhodně to
není žádná sra.čka, no pod zátěží je filmi těchto olejů výrazně tenčí..podstatný je esterový základ, tyto filmy jsou velice houževnaté bez sklonů k trhání a výborně mažou za vysokých teplot..Na ty hustý pozor, v zimě pro jednodušší starty a snadnější provozu asi volba AGIP Racing
10W-60, než Motul 300 15W-50,20W-60..
Tajemství bezproblematického provozu na racing oleje je bezpodmínečně prohřátý olej nebo pojistný aditivum , kdyý to nechcete pořád hlídat..každopádně teploměr oleje je při
těchto emulzích samozřejmost..
Re: jaky olej-pojistný aditiva -"pro blbce"?
Každý tribo-profík se zatváří kysele, když začnete s dodatečnými aditivy--máte hned punc pitomce, manipulovanýho přiblblou televizní reklamou... to si "profík" dovolit nemůže
viz oblíbené poznámky typu --Černý _Oleje.cz
Je otázka kdo je za blbce, jestli ten, co opakuje klišé, nebo ten, kdo si dá práci s
reálným testenm a až potom vynáší soudy
Poznámka .... Na počátku byl Bishop, pak pokus ho napodobit.. tahle emulze
je z těch lepších /Bishop dává běžně 300km.../
Pozn
Kontrolní otázka--která voda zmrzne dříve -teplá nebo studená..?
Pokud jste ve škole dávali pozor, možná odpověď podle 2.TDZ je jasná..
Je klid, pokud si to nezkusíte--
/Odpověď zní teplá... a zatím mi nikdo nevysvětlil proč--ani kamarád-zástupce ředitele
jednoho fyzikálního výzkumáku..
Miluju věci, který fungujou--i když by neměly
Motto:
Odborník ví, že to nemůže fungovat..
Naštěstí laik to netuší a tak to s úspěchem vyrobí..
Důvodem k tomuto testu bylo potvrdit stanovisko odborníků typu Černého testem..
Jaké bylo překvapení redakce
http://uloz.to/3401431/motorova-drina.pdf
viz oblíbené poznámky typu --Černý _Oleje.cz
Je otázka kdo je za blbce, jestli ten, co opakuje klišé, nebo ten, kdo si dá práci s
reálným testenm a až potom vynáší soudy

Poznámka .... Na počátku byl Bishop, pak pokus ho napodobit.. tahle emulze
je z těch lepších /Bishop dává běžně 300km.../
Pozn
Kontrolní otázka--která voda zmrzne dříve -teplá nebo studená..?
Pokud jste ve škole dávali pozor, možná odpověď podle 2.TDZ je jasná..
Je klid, pokud si to nezkusíte--
/Odpověď zní teplá... a zatím mi nikdo nevysvětlil proč--ani kamarád-zástupce ředitele
jednoho fyzikálního výzkumáku..
Miluju věci, který fungujou--i když by neměly
Motto:
Odborník ví, že to nemůže fungovat..
Naštěstí laik to netuší a tak to s úspěchem vyrobí..
Důvodem k tomuto testu bylo potvrdit stanovisko odborníků typu Černého testem..
Jaké bylo překvapení redakce

http://uloz.to/3401431/motorova-drina.pdf
Re: jaky olej
Ako je to vlastne s intervalom vymeny? Nove alfy maju interval 20-tisic km, jazdi niekto na jeden olej s tak dlhym intervalom?
147 1.6TS 77kW
Bratislava
Bratislava
Re: jaky olej
já jezdím čistě po Praze a na tom oleji to jde vidět, nechávám ho tam max. 10tis
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
něco o longlife olejích
http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- claymorex
- Příspěvky: 51
- Registrován: 8.10.2009, čtv 11:15
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší (Dobříš)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
A co pánové do T.S. Castrol edge sport 10W60??
Poslouchal jsem Italskou hudbu, pil Italská vína, koupil jsem si Italské auto.. a od té doby mám doma Itálii...

Re: jaky olej
já bych to napsal, že raději Selenii, že je to jistota, ale zas by z toho byl flame



- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Proč ne? Ale proč, jo?claymorex píše:A co pánové do T.S. Castrol edge sport 10W60??
A je pro mně udivující, že vlastníci vozů AR, vzhledem k náchylnosti zadírání svých T.S. tak moc řeší olej.
Pro mne, jako pro vlastníka JTS kusu, jsou jen 2 volby:
1 5W-40 20K
anebo
10W-60 Racing, nebo Sport
Jinak to máš napsaný v návodu k používání tvojí alfy, jaké kapaliny jí máš dopřávat.
No a když zaklepe, tak budu mít čistý svědomí, že to nezapříčinil olej

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Myslíš ten levný, asi 1000,- Kč za 5 litrů, co se stáčí v Polsku z bůh ví čeho ???claymorex píše:A co pánové do T.S. Castrol edge sport 10W60??
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
- claymorex
- Příspěvky: 51
- Registrován: 8.10.2009, čtv 11:15
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší (Dobříš)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
za 1000kč 5L kdyby bylo tak neváham a beru ho, ale bohužel jeho cena co já vím je kolem 320kč za litr... ale zase si myslim, že poslední dobou slíchám názory, že Selenie neni až tak super jak jí každej propaguje a doporučuje se pouze kvuli spolupráci s koncernem...
Poslouchal jsem Italskou hudbu, pil Italská vína, koupil jsem si Italské auto.. a od té doby mám doma Itálii...

- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Jó taky jsem něco takového zaslechl... Nevím ale co je na tom pravda, udělanej motor na Selénii jsem viděl jeden 2.0 16V TS a ten jezdil na 20K ale bylo na něm najeto skoro 20 000 kiláků. Jinak o ničem nevím, a ty co jezděj na Racing tak vychvalujou. Je to těžký, známej co má servis na Italy tak do nich leje BP 10W-40 a kupuje je ho u člověka, kterýmu přijde zapečetěnej sud z Hamburka a výměna na 1.8 TS 16V i s filtrem výjde na nějakých 800 Kč navíc ten olej je schválenej Fiatem jako výrobce, že má stejnou specifikaci jako Selénie 10W-40. A taky jsem za pět let zkušeností neslyšel že by někomu Fiátek zaklepal. Navíc on sám si ho leje do svého Fiatu Coupé 2.0 20V Turbo. Motor má najeto 245 000 a jde na něj taky pořád no tak nevím těžko říct, já leju radši Selénii ať tam je co má bejt.claymorex píše:za 1000kč 5L kdyby bylo tak neváham a beru ho, ale bohužel jeho cena co já vím je kolem 320kč za litr... ale zase si myslim, že poslední dobou slíchám názory, že Selenie neni až tak super jak jí každej propaguje a doporučuje se pouze kvuli spolupráci s koncernem...
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
Re: jaky olej
Je možný, že Alfy žerou olej, protože Selenia??? Kdo má v Alfe jinej olej než Selenia, napiště prosím, jestli Vám žere olej auto stejně oproti Selenii.
Re: jaky olej
Já leju pouze Selenii a dokuď jsem nenarazil šroub na vaně, tak jsem dolíval max deci nebo dvě, abych to udržel na maximu 
prej je tam nějaká chladící složka, která se "odpařuje" a proto mizí

prej je tam nějaká chladící složka, která se "odpařuje" a proto mizí

Re: jaky olej
Deci nebo dvě na kolik ujatých km? : to Petr147
Re: jaky olej
na 10tis, to samé mi říkal i předchozí majitel a motor žere stále stejně, teda než jsem měl problém s tím šroubem.... dostane se z maxima tak na maximálně 3/4... prej tam nalil Castrol, motor mu to "vyházel", tak zas lil Selenii a bez problémů, proto ji tam leju i já...
ale s nikým se hádat nehodlám, ať si tam leje co kdo chce, když mu to na to jezdí
půl litru na 2500km mi připadá děsně moc
ale s nikým se hádat nehodlám, ať si tam leje co kdo chce, když mu to na to jezdí

půl litru na 2500km mi připadá děsně moc

Re: jaky olej
půl litru na 2500 mám běžně já, někdy míň, někdy víc
nijak to neřeším, svíčky jsou suché a čisté, dávám selénii 20k která je tam litá od počátku provozu, třeba by to racing zlepšil, ale zase 170Kč na 2500km mě nevytrhne:-)))

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: jaky olej
To se mi až nechce věřit, že někomu to nežere na 10.000 skoro nic a nám ty cca 4 litry. To je přece velkej rozdíl.
Flatland forewer
Re: jaky olej
spotřeba oleje je extrémně ovlivněná otáčkama, v jakých motor pracuje.... Když s naší 147 TS najedu 1000km po dálnici na 4.000 otáček, tak sežere určitě minimálně půl litru.... Když s tím otec jezdí půl roku do práce a nepřekročí 2.500ot., tak mu to samé auto nežere nic.... Prostě twinsparkisté olej dolévají, smiřte se s tím, nebo si kupte JTDčka.... 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: jaky olej
Mám to přesně jak píše Kubas, couračky v pohodě, ale delší štreka na dálnici ve stálých vyšších otáčkách začíná olej mizet 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Šefikovo Golf 4 variant 1,6 16v bezpohlavní, žral v záběhu 0,7l longlife VW (v Amond Kladno ůčtováno cca 800,- kč/l) na 1000km. V průběhu času se to stabilizovalo na cca 0,4 na 1000km. Teď když je na něm cca 250000km nakrouceno, tak baští +- 0,5l na 1000km čehokoli, co tam naleje. Navíc jezdí po okreskách do 80ti a po dálnici do 130ti a říká jen si jeďte když máte na pokuty.
Tak už tu k...a nefňukejte pro pár deci oleje.
Tak už tu k...a nefňukejte pro pár deci oleje.

BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
Re: jaky olej
Sgt. píše:Šefikovo Golf 4 variant 1,6 16v bezpohlavní, žral v záběhu 0,7l longlife VW (v Amond Kladno ůčtováno cca 800,- kč/l) na 1000km. V průběhu času se to stabilizovalo na cca 0,4 na 1000km. Teď když je na něm cca 250000km nakrouceno, tak baští +- 0,5l na 1000km čehokoli, co tam naleje. Navíc jezdí po okreskách do 80ti a po dálnici do 130ti a říká jen si jeďte když máte na pokuty.
Tak už tu k...a nefňukejte pro pár deci oleje.
Přesně =D> ,švagrova Ohávie 1,6 MPI sežere taky min O,5 l na 1000 Km a to s ní jezdí jak s hnojem,i když s tím motorem to ani jinak nejde

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7214
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
S těma couračkama a provozu po dálnici je to svatá pravda. když jezdím město, tak se na olej podívám jednou za 14 dní. Ale když vyrazim zablbnout si na okresky, tak si olej pak skouknu, ale úbytek nemám nijak velký. leju Selenia racing a ten to pobere. Za 14500km mi motor spapkal 2,5l oleje což si myslim není tak hrozný. A navíc všude píšou, že spotřeba oleje u Twinsparku se liší kus od kusu, je to všeobecně známá věc, tak proč najednou bejt překvapenej 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
TS má písty a kroužky jak motorka, to není žádnej stabilák, takže se vůbec není čemu divit. 

- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaky olej
Co jsem přestal jezdit po dálnici do Grazu, spotřebu oleje jsem nezaregistroval. S autem jezdí jenom manželka já jen leštím a měřím olej 

AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 3 hosti