Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Odpovědět
Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19038
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Kubas » 29.10.2009, čtv 19:39

jo jo, starý málo používaný auto, to jsou pak ve ventilaci věci.... Já měl ve Spiderovi úplný herbář :-D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4903
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od A.J.Michal » 29.10.2009, čtv 19:52

ejj taky bych to mohl procistit u sve 75 xD ve ventilatoru je listi ze mi to tam pri pusteni poradne chrasti, ale nevim jak a kudyma se tam dostat aniz bych musel rozebrat pulku palubovky,zkusim se ridit Sejnyho navodem :D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 29.10.2009, čtv 21:06

No je to taková operace oka přes řitní otvor ale dá se to :-D Hlavně propucuj tu hadici co vede pod auto. Funguje ti na topení ten volič úplně nalevo kterým se vybírá kama má topení foukat? Na 33 jsem to měl zatuhlý a na 75 taky.... Zatuhnou bowdeny, pak za to někdo veme silou a strhne převody u knoflíku.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4903
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od A.J.Michal » 29.10.2009, čtv 21:21

v alfe funguje vse co tam je :D takze i ten volic uplne vlevo.

teda skoro vse :D tedka mam problemy s centralem :D odemknout se mi odemknou vsechny nekdy treba jen predni od ridice a zadni na opacne strane. Zamykat se mi nekdy zamyka treba jen cela strana u ridice a prava se nezamkne, ale nekdy se zamknou i troje dvere krome zadnich za spolujezdcem ty se nezamknou nikdy. Zajmalo by me v cem je zakopany pes :D
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 29.10.2009, čtv 21:34

To vypadá na problém v kabeláži.... všechno se dá vyzkoušet. Když motorek odpojíš a pustíš mu 12V z venku tak při jedné polaritě zamče a jak přehodíš plus a mínus tak zase odemče.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 8.4.2010, čtv 18:30

Tak počínaje dnešním dnem vypukla akce předek a motor :supz: u Kůrkyna jest objednána várka dílů na tu moji mrštnou mršku. Po návratu z práce jsem alfu dal do garáže na kanál a začal montovat. Momentálně mám sundaný z auta celý levý zavěšení a na večer asi půjdu dolovat silenty. Musím konstatovat, že šrouby šly moc pěkně, absolutně jsem to nečekal :D No ještě uvidím jak půjde vyndat silentbloky ze spodních ramen.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 10.4.2010, sob 11:55

Sice trpím samomluvou ale co už :-D Takže všechno šlo rozebrat docela pěkně, nemusel jsem řezat žádné šrouby a pod. Zatím musím konstatovat, že jediné opravdu vadné silentbloky jsou ty tampony v kastli ve předu na tyči horního ramene, v horních ramenech byly silentbloky celkem OK... ale proto, že byly KO ty tampony tak se horní rameno mohlo pohybovat dopředu dozadu a v mezních stavech drhnout o karoserii a to způsobovalo skřípání pokud jsem stál do kopce na brzdě a točil volantem. Nejhůř na tom byla pravá strana. Po tomhle zjištění se mi moc nechce šahat na pouzdra ve spodních ramenech :smt102 Spodní ramena mám ještě na autě.... budu asi muset vyrazit torzky z kastle.... drží na nich... zatím jen prolito WDčkem. Dneska mi otec na soustruhu utočí natahovák na horní silenty ramen, dám nové čepy, osadím nové ATE kotouče+desky a Goodridge pancéřové hadice které čekají v dílně skoro už rok :) Jakmile tohle bude trochu v kupě tak se vrhám na motor... a ohledně toho mám otázku: Lze vytáhnout píst i s ojnicí vrchem? Tím myslím zda spodní oko ojnice projde válcem.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od jindřich 333 » 10.4.2010, sob 12:20

držím palce,

a ojka válcem projde v pohodě.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 10.4.2010, sob 20:34

Díkec za informaci :wink: Totiž udělám to tak, že sundám hlavu, vyčistím, změřím rovinnost dosedací plochy, zabrousím ventily, dám nová guferka a pokud to bude aspoň trochu možné tak sundám vanu a vyndám jeden píst i s ojnicí, sundám kruhy, přeměřím spáru v zámku, třmenovým mikrometrem oměřím píst a dutinovým vložku... pokud to vše bude bohatě v tolerancích tak se spodkem nebudu zabývat. Navíc jsem zjistil proč bylo zepředu motoru slyšet takové jakési ševelení....původně jsem to sváděl na rozvodový řetěz, ale na vině je napínací kladka řemenu serva, tu budu muset nějak pořešit, cvičně jsem ji sundal z držáku ale vypadá to, že její ložiska nejsou výměnná. Pánové je to masakr, řádím jak černá ruka :smt026 a nevím kam dřív skočit.... potřeboval bych naklonovat.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Milano75 » 10.4.2010, sob 21:14

[quote="Sejny" ale na vině je napínací kladka řemenu serva, tu budu muset nějak pořešit, cvičně jsem ji sundal z držáku ale vypadá to, že její ložiska nejsou výměnná. [/quote]


lol TS ko to má řešený přes napínák??

U TD se klínák serva napíná ubíráním podložek na čepadle


a pozor na klínáky !! na servo jsem koupil menší, ale byl na 75ku a tím sem zlikvidoval servo, nechat raději volnější
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 11.4.2010, ned 15:56

http://sejny.rajce.idnes.cz/TS_rozborka/ sem budu nadále sázet fotky z rozborky motoru. Tak zatím jsem zkusil nalít do hlavy benzín a nějak se mu nechce protíkat... ikdyž u výfukových ventilů je vidět v kanálech malinká mapka takže nějaký malý průsak tam bude. Jinak jsem tak šikovnej, že mi část spojky tupláku řetězu padla dolů do vany :-D což mě teda nijak nesere protože zespod se do toho motoru budu dobejvat taky. Takže budu potřebovat: _Q4_
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Kůrkyn » 11.4.2010, ned 21:05

Výfukové jsou podpálené, to je vidět. Spojku řetězu kdyžtak mám. Hlavu Ti repásnou tady u Štráchalů:
http://www.lanciaklub.cz/forum/viewtopi ... chal%C5%AF

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Kůrkyn » 12.4.2010, pon 09:06

Sejny, při zkoušce ventilů je potřeba benzín nalít do kanálu, hlavu postavit na bok a pak pozorovat ze spalovacího prostoru, zda prolíná. Spalovací prostor musí zůstat suchý.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 12.4.2010, pon 09:47

Jasně, to mě pak taky napadlo :) dneska koupím v drogerce petrolej a zkusím to s ním. RV147 psal, že těsnost se má zkoušet bez ventilových pružin, to se mě ale nějak nezdá, trochu jsem rejdil na internetu a nikde nebylo psáno jestli s pružinama nebo bez.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Kůrkyn » 12.4.2010, pon 10:08

Petrolej ne, ten je moc viskózní. Pružiny musí být nasazené, jinak to samozřejmě proteče. Zkouška se dělá i tlakem vzduchu, ale na to je potřeba spešl vehement s tlakoměrem. Benzín vzduch nahradí:)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od RV147 » 12.4.2010, pon 10:24

Já teda mám hlavu spalovákama nahoru, naleju benzín až po okraj, ventily bez pružin a protýct to prostě nesmí, ani třeba po půl hodině.. Mám vyzkoušený, že s pružinama to tlak drží a když je vyndám tak to teče jak dunaj. To je prostě špatně. Sedlo musí těsnit bez jakýkoli přítlačný síly, jinak je to udělaný blbě. Tak mě to alespoň učil pán co už je dneska na pravdě boží.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Kůrkyn » 12.4.2010, pon 10:28

Ale takhle to právě může prosakovat zcela nepatrně, protože do kanálu není pořádně vidět a než benzín doteče k okraji, tak se stačí odpařit.
Ale ono je to stejně jen taková zkouška, protože na starém motoru to poteče vždy. Někdy pomůže přebroušení pastou - když jsou vodítka bezvadná.
Správně se nabrousí sedla ventilů pod úhlem rozdílným o 0°30' a tyto dvě plochy se do sebe postupně zabíhají a těsní dokonale. Proto je nejlepší dát hlavu do specializované dílny, kde tyto rozměry upraví strojně.

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od RV147 » 12.4.2010, pon 11:25

Na sedlo jsem strojně nešahal, ventily mají plošku přebroušenou. Sedlo bylo čistý, ale na ventilu byly takový černý tečky a ty byly dost hluboký. Když jich je už moc tako to netěsní.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 16.4.2010, pát 08:52

Tak hlava už je u doktora. a zjistili jsme, že je naprd výfuková vačka+zdvihátka. Ta vačka má načaté náběžné plochy... při měření zdvihu sice vyhovuje ale dobrý to neni. Jinak zavěšení bude pomalu hotový, chybí mi jen gufera a ložiska do kol. Dneska už taky snad bude dutinoměr takže změřím i opotřebení vložek. Už se těším až to pojede protože drncat se v 30let staré Škodě 105tce to neni žádnej med.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od RV147 » 16.4.2010, pát 09:38

Vložky budou podle mýho OK,když jsem viděl to čistý sání. Ta vačka se dala čekat, když jsem viděl to zdvihátko. Můžeš si ověřit, že tam kde bylo to zdvihátko orvaný tak tam je naprd i vačka. Co s tím budeš dělat ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 16.4.2010, pát 10:09

Ty výfukové zdvihátka takhle vypadají všecky a hlavně jsou opotřebené i na průměru takže ty půjdou všechny nové. Co s tím budu dělat? Tu otázku už jsem si taky položil a zatím je odpověď nevím pokud se nepovede sehnat nějakou slušnou jetou.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od jindřich 333 » 16.4.2010, pát 10:38

Já jsem si koupil druhej motor, na kterým dělám skoro kompletní GO. Byl celkem zachovalej a po dědkovy :-) - prodával mi ho jeden kluk z Přerova. A kdž jsem porovnával vrch (vačky, zdvihátka) proti motoru který mám na autě, tak výfuková vačka na motoru v autě byla smetená o 3mm !!!. a zdvihátka taky na hadr. Ale je pěkné, že ten motor fungoval i tak.
Vložky jsem měl oválné asi o 0,5 mm a u horní úvrati je jasně znatelná vlnka - stačí přejet prstem.Takže ty půjdou taky nový. Klika byla taky oválná, takže přebrus.

Jenom by mě zajímal váš názor na vačky - koupit nový originál by snad nebyl problém, ale spíš by mě zajímalo, jestli nemáte zkušenosti s repasováním vaček (představuju si to jako nanesení materiálu na ojeté palce) a třeba i broušení to ostřejšího úhlu - dělá to u nás někdo? Dají se sehnat výkresy přímo na TS vačky? Někde jsem viděl, že CatCams dělají přebrus seriových vaček, ale nevím v jakém stavu musí vačky být.

AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od RV147 » 16.4.2010, pát 11:18

No přebrus vaček zrovna u TS nic moc (malá základní kružnice) a taky mělká vrstva zušlechtění. Je jasný, že z odrbaný vačky už nic nepřebrousíš. Údajně to jde navařit laserem, obrousit na hrubo, zušlechtit, obrousit na čisto. Pokud najdete někoho, kdo to dokáže udělat popř. i vykouzlit jinej tvar budu rád. Pak už jen koupit novou vačku (Kůrkyn ?), nebo C&B. Jinak problém s vačkama u TS 8V byl prej až na posledních sériích TS. Asi vymetali regály nebo někdo chtěl šetřit. Jsem zvědavej až rozdělám svůj motor rv.88 co na mě vybafne.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od Sejny » 16.4.2010, pát 13:56

http://www.brusirnapavlicek.cz/index.ph ... ychhrideli tihle tvrdí, že to umí, ale nejspíš to nebude žádná láce. C&B dělá i naprosto sériové vačice?
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Příspěvek od jindřich 333 » 16.4.2010, pát 15:01

těch firem, které dělají vačky na TS je víc, ale většinou to začíná profilem Fast Road, a ten je asi o něco ostřejší než serie. Poptal jsem u Kůrkyna cenu za seriové vačky, tak jsem zvědavej, na kolik to vyjde.

Pipercams nabízí dokonce přebrus stávajících vaček na profil fast road za 210 liber
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... =AR20BP270
bohužel nevím, v jaké toleranci je vačka ještě použitelná pro přebrus, ale za 6500 kč asi neseženeš nic lepšího, bohužel nejdřív je potřeba sehnat zánovní vačky.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti