Příspěvek
od Maxa » 28.4.2010, stř 22:18
toto mi prošlomailem.Celkem zajímavé:o)
#
# Minulé povídání o posttotalitním pokladu techniky zvaném Škoda Favorit se
# evidentně ujalo. V tomto článku se soustředím na uživatelskou stránku a
# popíšu několik příhod z minulého roku. Ukáže se přitom, že hranatý veterán
# nabízí nemalý fun factor.
#
# Růmsta encounter
#
# Stoupání u Votic směrem od Prahy je mezi motoristickou veřejností hádám dobře
# známo, hlavně v zimě. Silnice je dvouproudová. Někde u exitu na Votice se
# hrabaly nějaký lamy s yarisama a podobný haraburdí, tak jsem je předjel - v
# tu chvíli asi 110 km/h, tedy ne pomalu - a v tom jsem zaznamenal, že se na
# mně zezadu něco řítí. Blikalo to přepínáním dvou dálkových a jednoho
# tlumeného světla, takže jsem usoudil, že to bude nějaká extrémní fabia s
# mnoha červenými písmenky. Po zásahu fotonovými děly jsem se uklidil okamžitě
# do pravého pruhu, aby mě nesmetla tlaková vlna, kterou tento mocný silniční
# predátor vyvolává. Následujících asi dvacet sekund se však nedělo nic a tak
# jsem začal pátrat, kam se poděl ten interceptor. Podle toho, jak usilovně
# blikal, by už musel být nejen přede mnou, ale rovnou už někde v Táboře. Po
# nějaké době se ukázalo, že se mě pokouší předjet předjet Škoda Růmstr v
# akčním provedení Scout, které v sobě jak známo spojuje prostor, výkon a touhu
# po maximálně outdoorovém dobrodružství do jednoho nesmírně harmonického
# prémiového celku.
#
# Blikání dálkovými světly však motor Růmstru asi příliš zatížilo a tak se
# ukázalo, že vůz pro mladé, dynamické na rodinu orientované zákazníky není s
# to předjet do kopce Škodu Favorit z roku 1993. Možná to bylo tím, že ve
# vozidle byly čtyři osoby, něco zavazadel, dvě jízdní kola v nákladovém
# prostoru a dvě na střeše, což dále zhoršovalo již tak unikátní aerodynamiku
# vozu. Po určitém úsilí posádky, patrně komíhání trupem vpřed a vzad, se
# Roomsteru povedlo jet se mnou souběžně. Posádka mě během celé akce upřeně
# sledovala, přičemž se jejich pohled měnil z vyzývavého na zarputilý a posléze
# žadonivý. Jediný, kdo měl poker face, byl řidič, který nechtěl přiznat
# neúspěch a na dokončení manévru trval. Byl jsem si naprosto vědom superiority
# jeho vozu a ani na okamžik jsem ji nechtěl zpochybňovat, protože vozu
# ověnčenému tolika superlativy v nezávislých motoristických periodikách klást
# odpor prostě nelze. Začal jsem zpomalovat, abych mu vyšel vstříc, uchránil ho
# ztráty tváře a aby stihl předjížděcí manévr dokončit ještě dříve, než mu
# skončí záruka na motor. Nehledě na to, že se za námi již začala tvořit fronta
# z aut, které jsou schopné vyjet do kopce normálně. Finální status byl zhruba
# 70km/h na čtyřku. Tento provozní režim umožnil Roomsteru se trochu zmátořit a
# předjet mě, přičemž razance tohoto manévru připomínala dostihy hlemýždů na
# smirkovém papíru.
#
# Další minuty byly poznamenané snahou řidiče Roomsteru předvést mi echt
# sportovní jízdu, abych viděl, co je Růmsta zač. Široké pneumatiky
# připomínající mužikovy láptě mu tu nijak neusnadňovaly. Na rovinkách se
# dopouštěl akcelerace vlažné jako podání ruky od sociofobního homosexuála,
# někdy až na 120km/h hlavně s kopce po větru, a panického brzdění v zatáčkách.
# Přišel jsem na to, že při udržování konstantní rychlosti 85km/h Roomster vždy
# v zatáčce dohoním, přičemž zbývá jen ohlídat, aby na mě nesletěl bicykl.
# Posádka Roomsteru se při těchto manévrech neustále ohlížela dozadu a
# reportovala řidiči, zda se únik daří nebo spíš ne. Rovněž volba stopy pro
# průjezd zatáčkou byla ojedinělá, normální řidiči většinou s vyšší rychlostí
# volí větší oblouky, ale Roomster je pojízdná rebelie pro nonkonformní
# jedince. Pod tlakem sedmnáct let staré škodovky frikulín počal ztrácet
# soudnost a do jedné zatáčky se vřítil nestoudných 90km/h, polekal se toho a
# šlápnul na brzdu. Záď vozu se nahnula, asi jako když kočka převrací ptačí
# budku ve snaze vyhnat fógla ven, z toho pohledu tuhla krev v žilách. Myslím,
# že se toho dne praly nejméně jedny slipy.
#
# Mladoboleslavská automobilka udělala za poslední roky velký pokrok, co se
# užitných a jízdních vlastností jejich výrobků týče.
#
# Sprej na boty
#
# Favorit je bohužel automobil oldschool konstrukce. Závady na něm nelze
# vymazat, ale je je nutné opravit. Hlavně značkové servisy s tím mají problém.
# Opravuji favority. Jednou se v mé jurisdikci zjevil asi padesátiletý strýc,
# jehož fako odmítalo příležitostně jet a v servisu nedokázali tento fakt
# náležitě uchopit. Strýc nehodlal sponzorovat postupnou výměnu svého vozu po
# částech, kterou servis prováděl ve snaze najít vadný díl, a vyhledal mě.
#
# Problém byl odstraněn výměnou budící cívky v rozdělovači (výměna svíček a
# kabelů provedená předtím v servisu nepomohla, protože zdroj poruchy byl ještě
# před nimi). Celý rozdělovač byl vevnitř zasraný nějakým transparentním
# svinstvem, které jsem nedokázal identifikovat a které jsem odstranil
# odmašťovačem. Pak kchár fungoval OK. Nicméně neznámá substance v rozdělovači
# mi zůstala ležet v hlavě a strýce jsem se na to zeptal. Odpověď mě
# konsternovala.
#
# "No myslel jsem, že je v rozdělovači vlhkost, tak jsem ho nastříkal sprejem
# na boty".
#
# Takoví lidé mají také volební právo.
#
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw