No, a kdyby to někdo chtěl dělat, tady je stručný návod jak na to:
Nástroje: ořech 10, 14, 21 (na otočení motorem), Torx 30 a kleště na hadicové spony
Na samotné čištění jsem si vyrobil takové háčky (hodně podobné zubařským nástrojům, jen větší) a držátka na kousky hadru, spotřeboval jsem cca 400 ml čističe brzd a udělal jsem si tenkou hubici/adaptér na vysavač
1. sundat škrtící klapku - nejdřív je potřeba vytáhnout váhu vzduchu a sundat z klapky koleno hadice sání. Klapku drží čtyři Torx 30 šrouby
2. odpojit všechny konektory a hadice ze sání: na straně baterie je hadice odvětrávání benzínových par a ventil a hadice podtlaku do posilovače brzd. Nahoře na sání odpojit hadici k PCV
3. sundat sání - drží na čtyřech šroubech, (jeden je zespodu), rozpojit sponky na gumových spojkách mezi sáním a hlavou. Sání jde potom v pohodě sundat.
4. s baterkou v jedné ruce a vhodným nástrojem v druhé ruce opatrně oškrabat nánosy karbonu.

Zbytky je dobré průběžně odsávat vysavačem, a celý prostor vymývat např. čističem brzd - a hlavně všechno důkladně odsávat!
Pozor, ventily musí být zavřené, do spalovací komory nesmí nic natéct ani napadat! Bude potřeba pootočit motorem (pochopitelně minimálně na jednom válci budou otevřené) - to jde nejlépe: shodit pravé kolo, sundat kryt v podběhu a pootočit motorem ručně.
Celá akce mi trvala dvě odpoledne - opravdu všechno důkladně očistit dá dost zabrat, hodně rychle jsem pochopil, jak se asi cítí zubař (nebo spíš gynekolog)
