chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Odpovědět

Chiptuning

Ano,proč ne?
153
77%
Ne,nejsem jeho fanda
45
23%
 
Celkem hlasů: 198

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 5.10.2007, pát 10:57

Jojo, to je ono... Tohle uz prece normalni neni... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 5.10.2007, pát 11:47

Takhle nehulí ani chip od Sarkana woové. Nebo od Bitpoweru. Nebo dosaď tunera dle libosti.
Celej flame jsem vyvola já, proto cítím morální povinnost ho aspoň přiživovat - Tvrdím, že jakákoli sériová nafta hulí, dokonce i nová s DPF. Chiptuningem, ale i dalšími SW a HW úpravami za účelem zvýšení výkonu to bude hulit víc.
Zůstává pouze k diskusi, jestli má na zvýšenou kouřivost větší vliv lemplovství tunera, nebo neúměrné požadavky majitelů po co nejvyšším výkonu.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 5.10.2007, pát 11:54

hele ta ochcavka je hrozna ale verim tomu ze kdyz to orostujete na jednicku tak to nebude o moc jine :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 5.10.2007, pát 12:02

kejml píše:Zůstává pouze k diskusi, jestli má na zvýšenou kouřivost větší vliv lemplovství tunera, nebo neúměrné požadavky majitelů po co nejvyšším výkonu.
souhlasim ze tohle je jedine o cem se v tomhle topicu muzeme bavit. myslim ze je to kombinace obojiho - tahle poptavka zivi hajzly, kteri chteji rychle vydelat. je to jak s ojetymi auty - kazdy chce to, ktere ma tech obligatnich 110 000km za dobre penize, stejne tak jsou lidi kteri si koupi levny turbodiesel za 120 000kc a jeste mu dopreji chiptuning. levne a s malou spotrebou se chteji dostat k vykonum, ktere byvaji vyhrazene mnohem drazsim a lepsim vozum. kazdy dle sveho gusta :cool: .

existuje urcite par tuneru, kteri fochu rozumi a delaji to slusne (a zejmena jsou soudni) ale myslim ze je jich mensina.
Alfetta GTV L

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 5.10.2007, pát 12:07

To je ta neviditelná ruka trhu v praxi.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 5.10.2007, pát 20:00

Tak tady je husto. Auto po čipu nemá hulit, na tom trvám, ale za nékolika podmínek: dobrý stav vtřikú i turba, typ ŘJ, který umí regulovat tlak na turbu. Tedy u 77kw a 100kw je tohoto cíle možné dosáhnout u motoru, který je v 100% stavu a za cenu, že nárust výkonu bude tak do 15kW. pak úměrně s dalším nárustem výkonu stoupá kouřivost. Proto doporučuji u 100kW verze mechanicky změnit nastavení regulátoru tlaku na 1,3atm (turbo zvládá v pohodě - je to horní hranice bezpečného tlaku) a pak to nehulí ani při 122kW. Na druhé straně připouštím, že většina motorú je v stavu, který neumožňuje dosáhnout takového výsledku. Ale pokud auto hulí při polovičném plynu, je to moc špatné.
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 5.10.2007, pát 20:40

sarkan píše:Tak tady je husto. Auto po čipu nemá hulit, na tom trvám, ale za nékolika podmínek: dobrý stav vtřikú i turba, typ ŘJ, který umí regulovat tlak na turbu. Tedy u 77kw a 100kw je tohoto cíle možné dosáhnout u motoru, který je v 100% stavu a za cenu, že nárust výkonu bude tak do 15kW. pak úměrně s dalším nárustem výkonu stoupá kouřivost. Proto doporučuji u 100kW verze mechanicky změnit nastavení regulátoru tlaku na 1,3atm (turbo zvládá v pohodě - je to horní hranice bezpečného tlaku) a pak to nehulí ani při 122kW. Na druhé straně připouštím, že většina motorú je v stavu, který neumožňuje dosáhnout takového výsledku. Ale pokud auto hulí při polovičném plynu, je to moc špatné.
Neboli když při dvou tisících otačkách šlápnu na plyn k podlaze a je za mnou trochu kouře,je vše v pořádku.Ale mám jiný problém,se kterým bych chtěl poradit!Z pěti případů z deseti se mi stane,že při přidání plynu ve dvou tisících otáčkách se nic neděje,jakoby auto nereagovalo na přidání,jenom nepatrně.Buď musím počkat,až se otáčky dostanou aspoň na úroveň dvou a půl tisíc nebo musím podřadit.Jakmile se dostane nad tuto hranici,okanžitě je vše v pořádku a auto vystřelí vpřed!Tak yje za mnou,při té stagnaci výkonu,dým jako z Avie.Díky za rady.Podle mě je to buď váha vzduchu nebo EGR ventil.Na diagnostice je vše v pořádku.
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 5.10.2007, pát 20:51

Mari píše: Neboli když při dvou tisících otačkách šlápnu na plyn k podlaze a je za mnou trochu kouře,je vše v pořádku.Ale mám jiný problém,se kterým bych chtěl poradit!Z pěti případů z deseti se mi stane,že při přidání plynu ve dvou tisících otáčkách se nic neděje,jakoby auto nereagovalo na přidání,jenom nepatrně.Buď musím počkat,až se otáčky dostanou aspoň na úroveň dvou a půl tisíc nebo musím podřadit.Jakmile se dostane nad tuto hranici,okanžitě je vše v pořádku a auto vystřelí vpřed!Tak yje za mnou,při té stagnaci výkonu,dým jako z Avie.Díky za rady.Podle mě je to buď váha vzduchu nebo EGR ventil.Na diagnostice je vše v pořádku.
EGR si zkoušel vyčistit? Já tam měl hotový uhelný důl :shock: :roll:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 5.10.2007, pát 21:03

coyote píše:
Mari píše: Neboli když při dvou tisících otačkách šlápnu na plyn k podlaze a je za mnou trochu kouře,je vše v pořádku.Ale mám jiný problém,se kterým bych chtěl poradit!Z pěti případů z deseti se mi stane,že při přidání plynu ve dvou tisících otáčkách se nic neděje,jakoby auto nereagovalo na přidání,jenom nepatrně.Buď musím počkat,až se otáčky dostanou aspoň na úroveň dvou a půl tisíc nebo musím podřadit.Jakmile se dostane nad tuto hranici,okanžitě je vše v pořádku a auto vystřelí vpřed!Tak yje za mnou,při té stagnaci výkonu,dým jako z Avie.Díky za rady.Podle mě je to buď váha vzduchu nebo EGR ventil.Na diagnostice je vše v pořádku.
EGR si zkoušel vyčistit? Já tam měl hotový uhelný důl :shock: :roll:
Budu muset,ale vůbec nevím kde je a jak ho vyčistit :roll:
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 5.10.2007, pát 21:15

Mari píše:
Budu muset,ale vůbec nevím kde je a jak ho vyčistit :roll:
Poradil bych, ale nevím jestli to má 81kW verze stejné... :(

A toto bychom měli řešit asi v jiném tématu ať nejsme OT...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

sarkan
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.1.2007, pon 10:40
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sarkan » 6.10.2007, sob 20:49

EGR je možná příčina, stejně jako zanešené lopatky na turbu a pak stagnující geometrie. Pak turbo plní až při vyšších otáčkách a kouří to. Chce to trochu šikovnosti, ale vyčištění je pro mechanika docela snadné. Zkusil bych asi tam, pak EGR a až pak jiné možnosti.
www.alfatuning.sk - čiptuning výpočtom
+421948011483

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 6.10.2007, sob 21:10

sarkan píše:EGR je možná příčina, stejně jako zanešené lopatky na turbu a pak stagnující geometrie. Pak turbo plní až při vyšších otáčkách a kouří to. Chce to trochu šikovnosti, ale vyčištění je pro mechanika docela snadné. Zkusil bych asi tam, pak EGR a až pak jiné možnosti.
Díky za rady,ještě najít toho šikovného mechanika.Ale osobně si myslím,že když ho najdu,tak jako první to zkusí s EGRem.
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 7.10.2007, ned 19:17

myslim si to samy co Sarkan. kolikrat ani sami nevite, co maji ty auta za sebou. a je maly zazrak, ze jezdi jeste pomerne slusne a vydrzi napor, ktery prinese chiptuning.. :roll: :D
Alfetta GTV L

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 7.10.2007, ned 20:38

sarkan píše:Tak tady je husto. Auto po čipu nemá hulit, na tom trvám, ale za nékolika podmínek: dobrý stav vtřikú i turba, typ ŘJ, který umí regulovat tlak na turbu. Tedy u 77kw a 100kw je tohoto cíle možné dosáhnout u motoru, který je v 100% stavu a za cenu, že nárust výkonu bude tak do 15kW. pak úměrně s dalším nárustem výkonu stoupá kouřivost. Proto doporučuji u 100kW verze mechanicky změnit nastavení regulátoru tlaku na 1,3atm (turbo zvládá v pohodě - je to horní hranice bezpečného tlaku) a pak to nehulí ani při 122kW. Na druhé straně připouštím, že většina motorú je v stavu, který neumožňuje dosáhnout takového výsledku. Ale pokud auto hulí při polovičném plynu, je to moc špatné.
tak pri polovicnim plynu ne ale pri plnem ano. jenze co popisujes je dost zkouseni...vyndat vstriky a merit turbo. no nevim.ale ja osobne co vidim u jinych kdokoli podstoupil cip...a to sebe opatrnejsi lidi ci setrnejsi vuci motoru tak vsem to zaclo o poznani vice...
mozna mas zkutecne pravdu ze to jde ..ano pripoustim to...ale proste secteno a podtrzeno kourito a to vsem a to jako k...a.
proste chci tim rici ze ty to dokaze snad :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
ale u ostatnich to tak nevypada.
Naposledy upravil(a) drtikols dne 7.10.2007, ned 20:48, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 7.10.2007, ned 20:48

drtikols píše: ale proste secteno a podtrzeno kourito a to vsem a to jako k...a.
Mohu souhlasit pouze s první částí Tvého tvrzení (až po "... a to všem"). Pokud to Tobě kouří jako k...a, máš buď rozjebané auto, nebo prasočip, nebo oboje.
Naposledy upravil(a) kejml dne 7.10.2007, ned 20:51, celkem upraveno 1 x.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 7.10.2007, ned 20:50

kejml píše:
drtikols píše: ale proste secteno a podtrzeno kourito a to vsem a to jako k...a.
Mohu souhlasit pouze s první částí Tvého tvrzení (až po "... a ti všem"). Pokud to Tobě kouří jako k...a, máš buď rozjebané auto, nebo prasočip, nebo oboje.
nerikam ze me to kouri..ja se o sobe vubec nebavim..kouri to ano ..spatne porozumeno :wink: :wink:
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 7.10.2007, ned 20:53

Nechce se mi to hledat k citaci, ale sám ses nedávno přiznal :)
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 7.10.2007, ned 20:55

kejml píše:Nechce se mi to hledat k citaci, ale sám ses nedávno přiznal :)
samosebou ze huli vic nez ostatni...ale ne tak jako oktavie zde :-D :-D :-D
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 7.10.2007, ned 22:18

Jakej ma vliv na kourivost kvalita nafty? Mate to nekdo vyzkouseny? U benzinu je to jednodussi, tam se vlastne chipem upravej parametry ECU pro benzin s vyssim oktanovym cislem. Ale co u nafty? Pomuze brat nejakou lepsi naftu, nebo pridavat alespon aditiva? Precijen sem neslysel na CZ naftu snad jedinou chvalu... :???:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 8.10.2007, pon 07:58

sarkan píše:Proto doporučuji u 100kW verze mechanicky změnit nastavení regulátoru tlaku na 1,3atm (turbo zvládá v pohodě - je to horní hranice bezpečného tlaku) a pak to nehulí ani při 122kW.
Jak je tohle slozite udelat??

sarkan píše: Ale pokud auto hulí při polovičném plynu, je to moc špatné.
pri polovicnim plynu mi to nekouri vubec a jede jak drak :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 8.10.2007, pon 22:34

stejne by me zajimalo co by Sarkan rekl na ten muj cip co tam mam...da se to vlastne poznat co s tim kdo udelal????Sarkan??????
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 9.10.2007, úte 12:07

Když tady probíráte kouřivost nachipovaného motoru,tak mi to nečadí téměř vůbec!Samozřejmě pokud mi to neblbne,jak už jsem psal výše.Ale to taky trvá jen pár sekund a taky jen když sešlápnu plynový pedál na podlahu.
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 9.10.2007, úte 12:18

no ja jsem psal pokud slapu na 3/4 plynu tak to nekouri vic nez serie...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 9.10.2007, úte 12:43

nechci tedy nejak rypat,ale "vse je OK,pokud mi to zrovna neblbne".. :D :smt009 :) a jeste by zajimalo kde berete ty hodnoty kw. na brzde jste asi nikdo nebyl,co?
Alfetta GTV L

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 9.10.2007, úte 12:49

Brzdu "skoro" zdarma dostanete u Srby. Viz thread tohoto jména v sekci Tlachání.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti